Az alapvető probléma hogy Budapest infrastruktúrája egyszerűen nem követi le a város igényeit. Évtizedek óta.
A Hungáriát még valamikor az 1870-es (!!) években találták ki, de valamikor a Horthy rendszerben kezdték el, egy sokkal kisebb, 1 milliós városra méretezve. A többi külső kerületet csak az 50-es években csatolták Budapesthez, addig önálló kisvárosok voltak, ehhez megfelelő úthálózattal. És itt a baj. Soha nem kapták meg a nagyvárosi az infrastruktúrát, ami a Hungárián belül adott, és viszonylag jól is működik. A 70-es években az Örs vezér tér gyakorlatilag egy puszta volt, de azon a ponton meg is állt az összes fejlesztés, pedig a város folyamatosan növekedett tovább.
A Hungária egész egyszerűen azért dugul be, főleg a déli részén, mert gyakorlatilag semmilyen külső alternatívája nincsen. Ráadásul az összes nagyobb híd (kemény 3db Erzsébet, Petőfi, Rákóczi) a Hungárián vagy beljebb van. Ebből a Rákóczi levezetője teljesen el van k*rva, mert nem épült meg a Hamzsabégi szakasz.
A Hungárián kívül a közúti közlekedés hirtelen baromi ad hoc és primitív lesz, tömegközlekedés pedig csak mutatóba van. Ha megépítik az új ringet, és valszeg még egyet délebbi hídra, akkor ezek szépen elvezetik a forgalom nagy részét jóval azelőtt, hogy mindenki kénytelen lenne egy egyre szűkülő tölcsérbe dugni a fejét.
A kocsik sem az útfelülettől szaporodnak, hanem ahogy az emberek (családok számától), és mostanra eljutottunk arra jóléti szintre és kb. egyben a csúcsra is, hogy kb. minden család megengedheti magán, hiszen átlagosan kb. minden családban van egy autó, max 2. agglóban, de ennél értelemszerűen több már nem nagyon lesz, amíg a népesség nem növekszik, hiszen felesleges. A népesség pedig inkább fogy mint nő illetve kiköltözik.
Berlinben ez (is) pofásan meg van oldva, van egy csomó nagy áteresztőképessű főút, így dugót csak nagyon kevés helyen látsz, inkább csak ritkásabb átlagforgalom van, mert az adott járműmennyiség szét tud terülni az utakon.