Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Ha ilyen kereszteződés lesz a felhajtónál akkor mindkét oldalon lesz 2-2 km dugó. Ezt még így cities:skyline-os múltal is simán látom, nem kell hozzá közlekedésmérnöki sem. Ezt tilos.
Meg kell emelni és autópálya szerű felhajtót csinálni. Még a körforgalom is dugót okoz ilyen helyen.
Meg végre akkor lenne 2. olyan körforgalom az országban, amin villamos megy át. :)
Szegeden van még egy olyan.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Az alapvető probléma hogy Budapest infrastruktúrája egyszerűen nem követi le a város igényeit. Évtizedek óta.

A Hungáriát még valamikor az 1870-es (!!) években találták ki, de valamikor a Horthy rendszerben kezdték el, egy sokkal kisebb, 1 milliós városra méretezve. A többi külső kerületet csak az 50-es években csatolták Budapesthez, addig önálló kisvárosok voltak, ehhez megfelelő úthálózattal. És itt a baj. Soha nem kapták meg a nagyvárosi az infrastruktúrát, ami a Hungárián belül adott, és viszonylag jól is működik. A 70-es években az Örs vezér tér gyakorlatilag egy puszta volt, de azon a ponton meg is állt az összes fejlesztés, pedig a város folyamatosan növekedett tovább.

A Hungária egész egyszerűen azért dugul be, főleg a déli részén, mert gyakorlatilag semmilyen külső alternatívája nincsen. Ráadásul az összes nagyobb híd (kemény 3db Erzsébet, Petőfi, Rákóczi) a Hungárián vagy beljebb van. Ebből a Rákóczi levezetője teljesen el van k*rva, mert nem épült meg a Hamzsabégi szakasz.

A Hungárián kívül a közúti közlekedés hirtelen baromi ad hoc és primitív lesz, tömegközlekedés pedig csak mutatóba van. Ha megépítik az új ringet, és valszeg még egyet délebbi hídra, akkor ezek szépen elvezetik a forgalom nagy részét jóval azelőtt, hogy mindenki kénytelen lenne egy egyre szűkülő tölcsérbe dugni a fejét.

A kocsik sem az útfelülettől szaporodnak, hanem ahogy az emberek (családok számától), és mostanra eljutottunk arra jóléti szintre és kb. egyben a csúcsra is, hogy kb. minden család megengedheti magán, hiszen átlagosan kb. minden családban van egy autó, max 2. agglóban, de ennél értelemszerűen több már nem nagyon lesz, amíg a népesség nem növekszik, hiszen felesleges. A népesség pedig inkább fogy mint nő illetve kiköltözik.

Berlinben ez (is) pofásan meg van oldva, van egy csomó nagy áteresztőképessű főút, így dugót csak nagyon kevés helyen látsz, inkább csak ritkásabb átlagforgalom van, mert az adott járműmennyiség szét tud terülni az utakon.
 
T

Törölt tag 008

Guest
Meg végre akkor lenne 2. olyan körforgalom az országban, amin villamos megy át. :)
Szegeden van még egy olyan.
Ha az ember naponta 2x 30 percig csodálhatja amíg átaraszol rajta gyorsan megunja ám. :D Én a körforgalmat is túl alacsony áteresztő képességűnek látom ide.

Amúgy a szegedin átmentem párszor. Vicces, de itt Pesten inkább csak balesetet okozna a sok hülye miatt. :(
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 567
89 736
113
Ha már híd ...

https://mandiner.hu/cikk/20200303_vitezy_david_nem_epul_hid_szentendre_es_szigetmonostor_kozott

"Szentendre járási székhely számos közintézménnyel (orvosi szakrendelő, általános- és középiskolák stb.), üzletekkel, szolgáltatásokkal és természetesen munkahelyekkel. Ezeket a szigeten élők vagy hatalmas kerülővel, a tahitótfalui Tildy hídon át érhetik el, vagy a korszerűtlen, ritkán járó révhajókra kénytelenek hagyatkozni. Pócsmegyer és Szigetmonostor lakói számára hatalmas előrelépést jelentett volna, ha a mai 30-40 perc helyett 5-10 perc alatt Szentendre belvárosába vagy a Budapestre tartó hévhez juthattak volna, ráadásul mindezt környezetkímélő módon, kerékpárral tehették volna meg. A híd erősítette volna a város és vonzáskörzetének összetartozását, Szentendre azonban ehelyett a bezárkózást választotta."
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 317
8 359
113
Ha már híd ...

https://mandiner.hu/cikk/20200303_vitezy_david_nem_epul_hid_szentendre_es_szigetmonostor_kozott

"Szentendre járási székhely számos közintézménnyel (orvosi szakrendelő, általános- és középiskolák stb.), üzletekkel, szolgáltatásokkal és természetesen munkahelyekkel. Ezeket a szigeten élők vagy hatalmas kerülővel, a tahitótfalui Tildy hídon át érhetik el, vagy a korszerűtlen, ritkán járó révhajókra kénytelenek hagyatkozni. Pócsmegyer és Szigetmonostor lakói számára hatalmas előrelépést jelentett volna, ha a mai 30-40 perc helyett 5-10 perc alatt Szentendre belvárosába vagy a Budapestre tartó hévhez juthattak volna, ráadásul mindezt környezetkímélő módon, kerékpárral tehették volna meg. A híd erősítette volna a város és vonzáskörzetének összetartozását, Szentendre azonban ehelyett a bezárkózást választotta."
Talán utána kellene nézni, hogy a kiváló szigetmonostoriak mit és hányszor fúrtak meg a közelmúltban pl. a Megyeri híd kapcsán, milyen ötleteik voltak a híddal (és milyen híddal). Pl. az Altiszti Akadémia területén csináltak volna hidat. Aztán voltak egyéb zseniális ötleteik. Saját magukat szívatták meg.
Egyébként értem, hogy 'ssza a csőrödet az, hogy a Fideszesek kikerültek a szentendrei önkormányzatból, de megsúgom, hogy az előző időszakban ők sem támogatták ezeket az agyament terveket....;)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
Talán utána kellene nézni, hogy a kiváló szigetmonostoriak mit és hányszor fúrtak meg a közelmúltban pl. a Megyeri híd kapcsán, milyen ötleteik voltak a híddal (és milyen híddal). Pl. az Altiszti Akadémia területén csináltak volna hidat. Aztán voltak egyéb zseniális ötleteik. Saját magukat szívatták meg.
Egyébként értem, hogy 'ssza a csőrödet az, hogy a Fideszesek kikerültek a szentendrei önkormányzatból, de megsúgom, hogy az előző időszakban ők sem támogatták ezeket az agyament terveket....;)
Ha valaki kicsinyes alapon megfúr egy jó fejlesztést kurvára nem érdekel, hogy a szegfűt, narancsot vagy mit szeret. Ott rohadjon meg, ahol van.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 755
66 562
113
Van egy olyan íratlan szabály, hogy hídfőre lámpás kereszteződést nem teszünk. Ennek ellenére a Margit és az Árpád híd pesti hídfőjét is eszerint alakították át, ahogy az Erzsébet hídét is.

A most megépülő Galvani híd amúgy nem valami újdonságot, hanem a Munkás körútat szolgálja ki, ami idáig nem épült meg. Ezt nevezték még Horty előtt Kültelki körútnak, de sem az, sem a Munkás nem valósult meg, Gondolom, ha most felépül akkor már nem így fogják hívni. Forrás innen:

http://iho.hu/hir/az-elszabadult-hajoagyu-a-galvani-hid-170701

ez meg egy hír még 2004-ből:

https://www.napi.hu/magyar_gazdasag/budapesten_megepulhet_a_munkaskorut.223185.html
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
https://www.pcx.hu/az-eu-visszahozn...ccDng6lvhcLFbNOE2fiBtajlwmInzqpjr-WPsR0Q3LNUM
Szerintem ez jó irány, de hogy mi lesz belőle mire az EU bürokratái megellik, azt nem tudom.

Szerintem ha a technológiai és fejlesztési irányt hozzá nem értő bürokraták akarják megszabni, az nettó baromság.

Kereskedelmi háború viselésére viszont jó.

Tökéletesen felesleges és csak meghibásodási ok a levehető akksi fedél abban a korban, amikor a beépített akksi 2 évet kb. kibír és egy órán belül cserélik 10 000 forint alatt szinte bármelyik GSM-esnél és a telefon vízállóságát is jól lerontja. Nem véletlenül hagyta el kb. a teljes iparág, köszönjük, most akkor lépjünk vissza három lépést és irány a gagyi műanyag hátlap, mert csak.

Egységes töltő szintén egy totál értelmetlen előírás. Ennek még akkor volt értelme amikor 100+1 féle töltő volt gyártónként és helyette akarták bevezetni az USB minit. Most van 2-3 típus max. Nem lesz tőle kevesebb szemét ha egy Lightning (aminek a másik vége ugyanúgy USB) és egy USB-C helyett most majd 2 USB-C lesz, amit ugyanúgy kidobnak amikor jön az új telóval az új kábel. Viszont cserébe kidobnak majd egy rakás Lighting kábelt. Bravó. Tényleg csökkentettük az elektronikai szemet.

Sokkal több értelme volna ennek az egységesítésnek a laptop és nyomtató töltők, tápegységek terén, ott sokkal nagyobb a káosz. A HP-nak egyedül láttam eddig vagy 20 féle kábelét, még cégen belül sem kompatibilis.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 564
113
Szerintem ha a technológiai és fejlesztési irányt hozzá nem értő bürokraták akarják megszabni, az nettó baromság.

Kereskedelmi háború viselésére viszont jó.

Tökéletesen felesleges és csak meghibásodási ok a levehető akksi fedél abban a korban, amikor a beépített akksi 2 évet kb. kibír és egy órán belül cserélik 10 000 forint alatt szinte bármelyik GSM-esnél és a telefon vízállóságát is jól lerontja. Nem véletlenül hagyta el kb. a teljes iparág, köszönjük, most akkor lépjünk vissza három lépést és irány a gagyi műanyag hátlap, mert csak.

Egységes töltő szintén egy totál értelmetlen előírás. Ennek még akkor volt értelme amikor 100+1 féle töltő volt gyártónként és helyette akarták bevezetni az USB minit. Most van 2-3 típus max. Nem lesz tőle kevesebb szemét ha egy Lightning (aminek a másik vége ugyanúgy USB) és egy USB-C helyett most majd 2 USB-C lesz, amit ugyanúgy kidobnak amikor jön az új telóval az új kábel. Viszont cserébe kidobnak majd egy rakás Lighting kábelt. Bravó. Tényleg csökkentettük az elektronikai szemet.

Sokkal több értelme volna ennek az egységesítésnek a laptop és nyomtató töltők, tápegységek terén, ott sokkal nagyobb a káosz. A HP-nak egyedül láttam eddig vagy 20 féle kábelét, még cégen belül sem kompatibilis.
Szerintem gondolatébresztőnek, alkualapnak jó, mert sok termék eleve javíthatatlannak, eldobhatónak készül. Az Apple például kifejezetten gáncsolta a készüléket javító külső vállalkozásokat, még perre is ment velük.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Szerintem gondolatébresztőnek, alkualapnak jó, mert sok termék eleve javíthatatlannak, eldobhatónak készül. Az Apple például kifejezetten gáncsolta a készüléket javító külső vállalkozásokat, még perre is ment velük.

Nekem az a bajom vele, hogy értelmetlennek tartom. A mai készülékek annyira sűrűn pakoltak, és annyire mini és érzékeny alkatrészek vannak bennük, hogy normális szervízen kívül hozzájuk nyúlni képtelenség. Ez már nem a régi butafon, aminek lepattintottad a hátulját, ha kontaktos volt az akksi max. beraktál egy félbehajtott, lejárt villamosjegyet.

Ha elromlik, beviszed az apple saját javítójába, vagy apple által felhatalmazott javítószalonba és ott megcsinálják. Amúgy nagyon profik, bár nekem csak egy akksicsere volt eddig, meg egy gyárilag hibás füles amit kb. azonnal kicseréltek újra, pedig nem is ott vettem. Ez kocsiknál pontosan így megy, bukod a garit ha nem megfelelő (márka vagy azzal egyenértékű, minőségbiztosított) szervízbe viszed, hanem gányolják valami sufniban.

Nyilván ennek van üzletpolitikai oka (hozzájuk jön a bevétel), de minőségbiztosítási oka is. Egy gyártó aki premium piacra pozícionált termékek gyárt, elveszti a vásárlóit, ha a termék javítás után is szarul működik, mert azt a vásárló nem nézi, hogy a dzsunka sarki javítóbolt nem volt felkészülve a speckó mini csavarok és egyéb biszbaszok szerelésére, hanem azt hogy ez a szar megint nem működik, pedig már "megjavították". Legközelebb mást fog venni, mert a terméket okolja, nem a szervízt.
 
M

molnibalage

Guest
Auditur et altera pars. Aki e nélkül mond ítéletet mások felett, az egy hülye farok.
Semmiféle ellenérvet nem láttam, hogy miért nem jó a híd. Ja, de, egyesek szerint az autók nem tudnának járni azon a részen, ahol amúgy sem kéne. Ismerem azt a helyet, jópárszor jártam arra.

Az alapvető probléma hogy Budapest infrastruktúrája egyszerűen nem követi le a város igényeit. Évtizedek óta.

A Hungáriát még valamikor az 1870-es (!!) években találták ki, de valamikor a Horthy rendszerben kezdték el, egy sokkal kisebb, 1 milliós városra méretezve. A többi külső kerületet csak az 50-es években csatolták Budapesthez, addig önálló kisvárosok voltak, ehhez megfelelő úthálózattal. És itt a baj. Soha nem kapták meg a nagyvárosi az infrastruktúrát, ami a Hungárián belül adott, és viszonylag jól is működik. A 70-es években az Örs vezér tér gyakorlatilag egy puszta volt, de azon a ponton meg is állt az összes fejlesztés, pedig a város folyamatosan növekedett tovább.

A Hungária egész egyszerűen azért dugul be, főleg a déli részén, mert gyakorlatilag semmilyen külső alternatívája nincsen. Ráadásul az összes nagyobb híd (kemény 3db Erzsébet, Petőfi, Rákóczi) a Hungárián vagy beljebb van. Ebből a Rákóczi levezetője teljesen el van k*rva, mert nem épült meg a Hamzsabégi szakasz.

A Hungárián kívül a közúti közlekedés hirtelen baromi ad hoc és primitív lesz, tömegközlekedés pedig csak mutatóba van. Ha megépítik az új ringet, és valszeg még egyet délebbi hídra, akkor ezek szépen elvezetik a forgalom nagy részét jóval azelőtt, hogy mindenki kénytelen lenne egy egyre szűkülő tölcsérbe dugni a fejét.

A kocsik sem az útfelülettől szaporodnak, hanem ahogy az emberek (családok számától), és mostanra eljutottunk arra jóléti szintre és kb. egyben a csúcsra is, hogy kb. minden család megengedheti magán, hiszen átlagosan kb. minden családban van egy autó, max 2. agglóban, de ennél értelemszerűen több már nem nagyon lesz, amíg a népesség nem növekszik, hiszen felesleges. A népesség pedig inkább fogy mint nő illetve kiköltözik.

Berlinben ez (is) pofásan meg van oldva, van egy csomó nagy áteresztőképessű főút, így dugót csak nagyon kevés helyen látsz, inkább csak ritkásabb átlagforgalom van, mert az adott járműmennyiség szét tud terülni az utakon.
Ha nem csatolták volna a településeket hozzá, akkor felteszem, ha a város ugyanúgy fejlődik tovább, akkor a gond ugyanaz lenne. Csak akkor még közighatár is zavarna. Jelenleg ott tartunk, hogy 40-50 éve van S-Bahn tudtommal, de itthon, amikor a Net határtalan a forgalom szervezésben akadály a közig határ. Ami egy vicc. Mert az ember nem közighatár szerint mozog. A világ összes ilyen méretű városában egy RÉGIÓS közlekedésszervező cég van. K.b olyan távolságban, hogy leböksz egy körződ a Deák Téren és ami 50-70 km távolságban van, azt egy ilyen szervezetnek kéne összefognia. Tarfia rendszerben is. A nemrég betett elővárosi vasút fejlesztésnek is így lenne értelme. Mert anélkül féllábú óriás marad az elképzelés.
Szerintem ha a technológiai és fejlesztési irányt hozzá nem értő bürokraták akarják megszabni, az nettó baromság.

Kereskedelmi háború viselésére viszont jó.

Tökéletesen felesleges és csak meghibásodási ok a levehető akksi fedél abban a korban, amikor a beépített akksi 2 évet kb. kibír és egy órán belül cserélik 10 000 forint alatt szinte bármelyik GSM-esnél és a telefon vízállóságát is jól lerontja. Nem véletlenül hagyta el kb. a teljes iparág, köszönjük, most akkor lépjünk vissza három lépést és irány a gagyi műanyag hátlap, mert csak.

Egységes töltő szintén egy totál értelmetlen előírás. Ennek még akkor volt értelme amikor 100+1 féle töltő volt gyártónként és helyette akarták bevezetni az USB minit. Most van 2-3 típus max. Nem lesz tőle kevesebb szemét ha egy Lightning (aminek a másik vége ugyanúgy USB) és egy USB-C helyett most majd 2 USB-C lesz, amit ugyanúgy kidobnak amikor jön az új telóval az új kábel. Viszont cserébe kidobnak majd egy rakás Lighting kábelt. Bravó. Tényleg csökkentettük az elektronikai szemet.

Sokkal több értelme volna ennek az egységesítésnek a laptop és nyomtató töltők, tápegységek terén, ott sokkal nagyobb a káosz. A HP-nak egyedül láttam eddig vagy 20 féle kábelét, még cégen belül sem kompatibilis.
Amikor újonnan van egy 43k HUF-os telód és az is overkill, annak egy 2 éves telón 10k HUF munka kb. olyan, hogy többet érhet talán, mint a telója.

Nekem egyik régi lepannintós telefonom sem ázott be, bár nem is fürödtem velük...
A kábeltípusok száma szerintem elviselhető ma. Árulnak potom pénzért olyat, amit van USD és ájfonos.Kb. ezzel elvan a userek 95%-a vagy még több.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
Ha elromlik, beviszed az apple saját javítójába, vagy apple által felhatalmazott javítószalonba és ott megcsinálják. Amúgy nagyon profik,
Nem annyira profik. Inkább csak nagyobb egységeket cserélgetnek, mintsem, hogy egy hibakeresés után szakszerűen és takarékosan javítsanak. Ha mégis javítanak valami apróságot, akkor az sem lesz olcsóbb, hanem mondanak egy pofátlanul nagy összeget(, ahogy a lentebb linkelt videókban szerepel). Megtehetik, mert ha meg akarod menteni a túlárazott gépedet és az adataidat, akkor fizetni fogsz...

Louis Rossmannak van egy saját és független javítóműhelye, ahol többnyire apple termékeket javítanak. Ő egészen jól átlátja, hogy milyen aljas trükkökkel húzzák le a apple-nél az embereket. Éppen most folyik az usában egy "right to repair"-törvény előkészítése, aminél még csak a meghallgatásoknál tartanak. Rossmann, és sok hozzá hasonló szaki önként, saját pénzből megy el ezekre és mondja el a véleményét. A tech cégeket képviselő lobbisták inkább csak mellébeszélnek. Illetve azt azért jó látni, hogy van néhány szenátor is aki megérti a problémát (4:26-tól):
Egy gyártó aki premium piacra pozícionált termékek gyárt, elveszti a vásárlóit, ha a termék javítás után is szarul működik, mert azt a vásárló nem nézi, hogy a dzsunka sarki javítóbolt nem volt felkészülve a speckó mini csavarok és egyéb biszbaszok szerelésére, hanem azt hogy ez a szar megint nem működik, pedig már "megjavították".
Ez jól hangzik, de sajnos nem ez áll a gyári korlátozások hátterében. Szó nincs valami előrelátó gyártói bölcsességről. Ez csak egyszerű kapzsiság:
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 408
20 564
113
Nekem az a bajom vele, hogy értelmetlennek tartom. A mai készülékek annyira sűrűn pakoltak, és annyire mini és érzékeny alkatrészek vannak bennük, hogy normális szervízen kívül hozzájuk nyúlni képtelenség. Ez már nem a régi butafon, aminek lepattintottad a hátulját, ha kontaktos volt az akksi max. beraktál egy félbehajtott, lejárt villamosjegyet.

Ha elromlik, beviszed az apple saját javítójába, vagy apple által felhatalmazott javítószalonba és ott megcsinálják. Amúgy nagyon profik, bár nekem csak egy akksicsere volt eddig, meg egy gyárilag hibás füles amit kb. azonnal kicseréltek újra, pedig nem is ott vettem. Ez kocsiknál pontosan így megy, bukod a garit ha nem megfelelő (márka vagy azzal egyenértékű, minőségbiztosított) szervízbe viszed, hanem gányolják valami sufniban.

Nyilván ennek van üzletpolitikai oka (hozzájuk jön a bevétel), de minőségbiztosítási oka is. Egy gyártó aki premium piacra pozícionált termékek gyárt, elveszti a vásárlóit, ha a termék javítás után is szarul működik, mert azt a vásárló nem nézi, hogy a dzsunka sarki javítóbolt nem volt felkészülve a speckó mini csavarok és egyéb biszbaszok szerelésére, hanem azt hogy ez a szar megint nem működik, pedig már "megjavították". Legközelebb mást fog venni, mert a terméket okolja, nem a szervízt.

Én tavaly szereltem a telefonom (Xiaomi Mi A1)
 
M

molnibalage

Guest
Nem annyira profik. Inkább csak nagyobb egységeket cserélgetnek, mintsem, hogy egy hibakeresés után szakszerűen és takarékosan javítsanak. Ha mégis javítanak valami apróságot, akkor az sem lesz olcsóbb, hanem mondanak egy pofátlanul nagy összeget(, ahogy a lentebb linkelt videókban szerepel). Megtehetik, mert ha meg akarod menteni a túlárazott gépedet és az adataidat, akkor fizetni fogsz...

Louis Rossmannak van egy saját és független javítóműhelye, ahol többnyire apple termékeket javítanak. Ő egészen jól átlátja, hogy milyen aljas trükkökkel húzzák le a apple-nél az embereket. Éppen most folyik az usában egy "right to repair"-törvény előkészítése, aminél még csak a meghallgatásoknál tartanak. Rossmann, és sok hozzá hasonló szaki önként, saját pénzből megy el ezekre és mondja el a véleményét. A tech cégeket képviselő lobbisták inkább csak mellébeszélnek. Illetve azt azért jó látni, hogy van néhány szenátor is aki megérti a problémát (4:26-tól):

Ez jól hangzik, de sajnos nem ez áll a gyári korlátozások hátterében. Szó nincs valami előrelátó gyártói bölcsességről. Ez csak egyszerű kapzsiság:
A massachusetts-es részt nem értettem, az valami történelmi példa volt, amit az az állam először fogadott el?

Ez jól hangzik, de sajnos nem ez áll a gyári korlátozások hátterében. Szó nincs valami előrelátó gyártói bölcsességről. Ez csak egyszerű kapzsiság:
Én is így látom.
 

Horizon

Well-Known Member
2019. február 27.
2 128
8 698
113
A massachusetts-es részt nem értettem, az valami történelmi példa volt, amit az az állam először fogadott el?


Én is így látom.
~250 éve (1775) Massachusettsben kezdődött el az amerikai függetlenségi háború, amikor az angolok megpróbálták felszámolni az amerikai kormányt. A háborút megnyitó első csata is (lexingtoni összecsapás) ott volt. Bostont azért említi, mert pár évvel korábban ott (bostoni sortűz, bostoni teadélután) kezdődtek azok az eseménysorozatok, amik a háború kirobbanásához vezettek.
 
M

molnibalage

Guest
A wiki azt írja, hogy a hatodik állam volt, amelyik az alkotmányt ratifikálta.
~250 éve (1775) Massachusettsben kezdődött el az amerikai függetlenségi háború, amikor az angolok megpróbálták felszámolni az amerikai kormányt. A háborút megnyitó első csata is (lexingtoni összecsapás) ott volt. Bostont azért említi, mert pár évvel korábban ott (bostoni sortűz, bostoni teadélután) kezdődtek azok az eseménysorozatok, amik a háború kirobbanásához vezettek.
Ájszí, akkor arra utal, hogy most is M kezdje meg a harcot szerelhetetlenség ellen utat mutatva.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
Ájszí, akkor arra utal, hogy most is M kezdje meg a harcot szerelhetetlenség ellen utat mutatva.
Azt hiszem igen.

Az eu-ban lenne esély egy hasonló jogszabályra, de az usában ezek rendre el szoktak bukni, ezért is érdekel, hogy lesz-e ebből valami. Bevallom meglepődnék.