Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Mindig ezzel a jössz... Én 1-4 évente váltottam munkahelyet eddig. Akkor ha van(nak) gyerek(ek) a családnál, a gyerek(ek) 1 évente más iskolában illeszkedjen(ek) be, mert elkötözök? Asszony is keressen új munkahelyet, mert én pár kerülettel odább kaptam munkát?

Tovább voltál egy munkahelyen, és panaszkodtál itt a fórumon a rossz fizetésről, mint ahányszor én váltottam és költöztem időközben. Nem olyan jó móka ám, veled ellentétben én (ugyan gyerek nélkül) toltam de nem jó teljesen gyökértelennek lenni mindenhol, alvókaptárban élni, mert mélyebb társas kapcsolatokra nincs idő, hogy kialakuljanak a szomszédokkal pl. Tudom, a barátaimmal találkozhatok máskor, máshol is, nem kell a szomszédokat ismerni. És akkor oda ingázzak, a társasélethez? Vagy ha van gyerek, az ingázzon az iskolába? A gyereknek mindegy? A munka az ember életének egy része. Fontos része, de nem csak az van, és nem csak annak kell mindent alárendelni.

Kompromisszumot kell kötni, és egy racionális döntés nem a munkahely közvetlen közelében letelepedni, és egy közösség részének lenni, szép környezetben, és a gyereknek a legsérülékenyebb korukban biztonságot adni, ahogy pl. szüleim tették anno. Az USA-ban a gyakori költözés sokkal elfogadottabb, ahogy a gyerekek pszichológiai gondjai is gyakoribbak. Lehetséges, hogy van korreláció?

Az én iparágamban pár környékre koncentrálódnak a cégek, ahol nagyon drágán bérelnek felnőttjátszóteres nevetséges gagyi, de trendy irodákat, és a közelében lakni drága, és kényelmetlen. (Pl. Andrássyn levő irodák közelébe nem költöznék annyi pénzért, amit adnak), bringától függetlenül. Amúgy ha többen kerékpároznak, majd lesznek kerékpáros dugók. Van már villamos dugó is a fonódó vonalán reggelente. Éppen az általad javasolt túlzott koncentráció okozza a gondot, amire a megoldás nem a még több koncentráció. Ez ilyen technikai civilizációs betegség: minden technikai mellékhatásra/problémára még több technikával válaszolunk. Egyre magasabbra épül a kártyavár, minden egyre kiszolgáltatottabb lesz.

De jó albérlet fizetést, míg mások megtakarítássá plusz egy kis adósságszolgálattá alakítanak ugyanannyi pénzt.
Napi 2x1 óra utazás ok. De amikor olyanokat olvasok, hogy napi 3 óra utazás és 50 ezer HUF elmegy utazásra, akkor ott szerintem ez már nem jó.
Vagy akkor lehet utazni, lehet új melód, de nem lesz időd. Mindig ez az örök hármas.
Nekem a röplabdás csapattársam 15 év alatt kb. 7 helyen lakott. Csak így soha nem vett lakást, nem volt kezdőrészlet és soha nem adta el buktával a lakást.
Most nősül másodjára és így van pénze saját lakásra. Ha 7-szer adta volna el, akkor azon 100%, hogy bukta.

Ennek fényében az utolsó kommenteden nem értem. Ha lenne pénzem ma hitelre megvenni a lakást ahol élek, akkor a törlesztője sokkal magasabb lenne, mint a lakbér. Bútorozatlanul...
Engem nem is kellett megmenteni más pénzén. De hát így jár, aki felelősen él és nem kerget álmokat...
Az ember nyugdíjas korában nem mozog már nagyon sehova. Akkora lenne szükség egy lakás, amit nem vesz el alólam a bank, ha szarul áll a helyzet, mert az enyém. Nem, nem a banké. az ENYÉM.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 032
23 019
113
Az emberek nagy része nem fogja fel, hogy a bringa micsoda mobilitást ad. Nem kell parkolóhelyet keresni, azok a néhány perces holtidők, amik autózásnál is összeadódnak azt jelenti, hogy te bringával már régen úton vagy. Csak mindenféle kifogással élnek, hogy nem kényelmes és más, amikor kis sem próbálták...
Jó dolog a bicikli, de nem mindenkinek. Aki hétvégén is dolgozik, az sokszor 12 órában nyomja az ipart. Azért egy durva éjszakai műszak után a bicikli már nem opció. Álmosan autóba sem szívesen ülsz, de biciklinél biztosan bármi jobb, még a bkv is.
Aztán ott van a leizzadás vagy az időjárás. Nem mindenki tud lezuhanyozni a munkahelyen a meló előtt. Ha mégis, akkor időben nem is nyert semmit. stb, stb.
És igen, Bp-n is lehet sokat utazni. De ilyenkor mindig felmerül bennem a kérdés, hogy akkor rossz helyen él az adott ember.
Ide vezet az, hogy a 90%+ lakástulaj, ami kvázi röghözkötést is jelent....
Nekem 45 perces utazási időket albérletből sikerült produkálnom, hétvégente, a nagykörúton belül. Ha kevés pénzed van és gyorsan kell a lakás, akkor nincs olyan nagy választék Pesten sem. Valahol a tizedik költözés után már annyira nem erőltettem a váltást.
Sokan a másodállás miatt utaznak messzebbre. Örülnek ha találnak egy rugalmas beosztású fél állást valahol. Ez saját lakásból vagy albérletből, az már olyan mindegy.


Mondjuk az vicces, hogy sokkal többet késtem a melóból amikor 50 méterre laktam. :)
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
A kommented simán leszarja az economics of scale szabályait...

Igen, ha az ország ország teljes területén ugyanazok a szabályok lennének, akkor igazad is lenne. Csakhogy egy faluban a polgármester pár közmunkással lefektet egy 5 centi vastag műanyagcsövet és meg van oldva egy utca ivóvízellátása. Míg ugyanez Pesten azzal jár, hogy az gázelosztótól, az áramelosztóig, meg még millió egyéb helytől mindenki kijön megvizgálni, hogy fel szabad-e ott vágni az aszfaltot. Ez meg természetesen mind pénzbe kerül.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 879
35 282
113
Oke akkor rovidre zarom.
https://www.vizmuvek.hu/hu/fovarosi-vizmuvek/tarsasagi-informaciok/fovarosi_vizmuvek ennek a fogyasztoival hogy fizetteted ki http://www.drv.hu/ ennek a fogyasztoinak a vizsza!lajanak egy reszet? Mert inet indult a vita. /ez van nem jo minosegu a viz bp kormyeken ami jobb az melyen van es nezz utanna hogy hiaba nem nolt bp vizfogyasztasa majd minden regi kut helyett ujat kellett mar furni./ mert elszennyezodott az. Reteg ahonnan eddig vizet emeltek ki./lakosra lebontva nem piztos hogy nagyobb csohalozat kell egy falusi vizmutelepnek mint pesten./ ahol a varostol tavolabbrol vezetik a vizet a kutakbol. Tobb iranyba.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Napi 2x1 óra utazás ok. De amikor olyanokat olvasok, hogy napi 3 óra utazás és 50 ezer HUF elmegy utazásra, akkor ott szerintem ez már nem jó.
Ok, így érthető, nekem napi 1-1,5 volt a norma régóta. Ezt is sokallom, de mindig csak átmeneti volt egy költözöés pozitív hatása, mert jó melót mindig máshol kaptam utána.

Ennek fényében az utolsó kommenteden nem értem. Ha lenne pénzem ma hitelre megvenni a lakást ahol élek, akkor a törlesztője sokkal magasabb lenne, mint a lakbér. Bútorozatlanul...
Engem nem is kellett megmenteni más pénzén
Ha utána kiadod, hosszú távon behozhatja, vagy a törlesztő nagyját fedezheti is. Nem kell a hitellel teljesen a takaró pereméig nyújtózkodni, és akkor amellett lehet likvid megtakarítást is gyűjteni, hogy legyen másik kezdőrészlet. Régebben legalábbis így volt, most nagyot nőttek a béremhez képest az ingatlanárak.

Lehet albérletbe menni átmenetileg is, de eddig itthon nem érte meg szerintem tartósan albérletben élni. Most neccesebb a dolog.

A későbbi passzív jövedelem lehetőségét veszted el, és az opportunity cost meg befektetés hozama dolog nem annyira jön be, ha valaki passzívabban fektet be. Egyszer egy kiskocsmában beszélgettünk munka után, és egy öregember mondta a haverjának, hogy: "kiadom a lakást, és bérelek az árán egy légkondisat". Ez is egy opció lehet.

A Kimentés(ek)... A Questoroskat is kimentették... az én konzervatívabb befektetéseim meg vagy alig hoztak, vagy még így is tudtak veszteni az értékükből a kokainista bankárok szorgos orrlikainak hála... Az egész sok szinten felbasz, hagyjuk is. Engem sem mentettek ki, se befektetésből, se hitelből, és le is vontam a tanulságot: túl óvatos voltam az itt és most(ig) jellemző politikai klímában, sokkal nagyobb vagyonom, és magasabb életszínvonalam lehetne, csődbe sem mentem volna, legfeljebb mások kimentettek volna némileg itt-ott.

Most is a törlesztő felfüggesztést értem, hogy társadalmi stabilitás szempontjából miért fontos, de igaziból a 13 éves használt kocsim helyett egy lízingelt újban ülhetnék, és ugyanúgy nem kéne attól tartanom, hogy viszi a bank, mert röccent a gazdaság... A felelőtlenek világában nem éri meg felelősnek lenni?
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 137
10 465
113
Igen, ha az ország ország teljes területén ugyanazok a szabályok lennének, akkor igazad is lenne. Csakhogy egy faluban a polgármester pár közmunkással lefektet egy 5 centi vastag műanyagcsövet és meg van oldva egy utca ivóvízellátása. Míg ugyanez Pesten azzal jár, hogy az gázelosztótól, az áramelosztóig, meg még millió egyéb helytől mindenki kijön megvizgálni, hogy fel szabad-e ott vágni az aszfaltot. Ez meg természetesen mind pénzbe kerül.
Nem, ez nem így megy.
A falusi csőfektetéshez is pont úgy meg kell keresni az összes közmű szolgáltatót a jóváhagyásokért, a falusi csőfektetéshez is kell mindenféle engedély. A közmű szolgáltatoknak ma már pont ugyan úgy egységáras a nyilatkozata egy faluban mint a a nagykörúton az e-közmű rendszerben.
Falun is a szolgáltatónak ellenőriznie kell hogy a telep elég-e ahhoz hogy ellássa vízzel a falut, a falu új utcáját. Ma már elvárás hogy ha víz épül ott ahol eddig nem volt épüljön szennyvíz is. És nem, sehol nem lesz a gerincvezeték 50mm-es, mert az nem adja ki a katasztrófavédelem által elvárt oltóvizmennyiséget, ez állandó vita, de ez az előírása.(néha-néha sikerül elérni hogy egy távvezetéken jól felbasszuk a nyomást 10-16 bárra, és akkor elég az 50-es cső, azt nem fekteti a közmunkás, nem hagyja a szolgáltató)
Nyilván olcsóbb a zöldsávban vinni a vizet falun mint az Andrássyn, ott még lehet hogy fajlagosan drágább is egy-egy lakás bekötése, de alapvetően falun sokkal drágább kiépíteni a vízellátást mint egy nagyvárosban. Üzemeltetni meg pláne.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Ennek fényében az utolsó kommenteden nem értem. Ha lenne pénzem ma hitelre megvenni a lakást ahol élek, akkor a törlesztője sokkal magasabb lenne, mint a lakbér. Bútorozatlanul...
Vagy más futamidőben gondolkodsz, vagy jótékonyság a bérbe adás ;) 15 év alatt meg kell térüljön a befektetőnek is (vagy előbb).
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 879
35 282
113
Nem, ez nem így megy.
A falusi csőfektetéshez is pont úgy meg kell keresni az összes közmű szolgáltatót a jóváhagyásokért, a falusi csőfektetéshez is kell mindenféle engedély. A közmű szolgáltatoknak ma már pont ugyan úgy egységáras a nyilatkozata egy faluban mint a a nagykörúton az e-közmű rendszerben.
Falun is a szolgáltatónak ellenőriznie kell hogy a telep elég-e ahhoz hogy ellássa vízzel a falut, a falu új utcáját. Ma már elvárás hogy ha víz épül ott ahol eddig nem volt épüljön szennyvíz is. És nem, sehol nem lesz a gerincvezeték 50mm-es, mert az nem adja ki a katasztrófavédelem által elvárt oltóvizmennyiséget, ez állandó vita, de ez az előírása.(néha-néha sikerül elérni hogy egy távvezetéken jól felbasszuk a nyomást 10-16 bárra, és akkor elég az 50-es cső, azt nem fekteti a közmunkás, nem hagyja a szolgáltató)
Nyilván olcsóbb a zöldsávban vinni a vizet falun mint az Andrássyn, ott még lehet hogy fajlagosan drágább is egy-egy lakás bekötése, de alapvetően falun sokkal drágább kiépíteni a vízellátást mint egy nagyvárosban. Üzemeltetni meg pláne.
Csak falun nem kell kiepiteni a vizellatast mert anno a falusiak kifizettk!!!!

A masik hogy vegesek a kapacitasok. Nem ugy mukodik hogy furok egy kutat ide es csokolom jon a jo minosegu viz./sok faluba asvanyviz minosegu viz jon fel a kutakbol./ amihez szinte hozza se kell nyulni az !iert fizessen annyit mint a pesti akinek agyon kell kezelni a vizet es 3 x melyebb kutat igenyel hogy ezt a rosszabb minosegu vizet elerje...? Szenyvizrol meg annyit hogy pest van nagyon allul tisztitva nem a videk. /ja bocsi a videki azt is kifozette./ de a pesti fizeti a videki vizszamlajanak egy reszet...
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 032
23 019
113
Míg ugyanez Pesten azzal jár, hogy az gázelosztótól, az áramelosztóig, meg még millió egyéb helytől mindenki kijön megvizgálni, hogy fel szabad-e ott vágni az aszfaltot. Ez meg természetesen mind pénzbe kerül.
@alali77 Egyszer hallottam valami olyasmit, hogy Barcelonában úgy építik ki az infrastruktúrát, hogy azok javításához nem kell felbontani az utakat. Tudsz erről valamit? Ezt hogy csinálják?
 
  • Tetszik
Reactions: ogretankHU

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
Ahhoz, hogy kb. 1-2 középiskola értelmezhető mennyiségű gyerekkel legyen megtöltve inkább egy 25-30 ezres kisváros kell. De pl. Szigetszentmiklósón is azt látom, hogy ez a fajta méret optimalizálás oda vezetett, hogy az egész városban kb. 2 értelmezhető méretű bolt van, ami nem "kisbolt".
Penny Market és SPAR. Kész passz. És ezek is a lakótelepek közelében vannak. A város lakosságának kb. 70%-a a város területének úgy 30%-án lakhat. Már egy településen belül kijelöli, hogy hol van üzlet és hol nincs. Na, akkor tessék ezt országos szinten elképzelni...
https://www.google.hu/maps/@47.3403193,19.0403144,901m/data=!3m1!1e3

Középiskola nem kell egy 5000-res településnek.
Egy Penny szintén elég.

Az M0 keleti szektora azért lett olyan elbaszott, mert sok település nem akarta közel engedni magához. Fel nem fogják, hogy micsoda előnye van annak.
Még 2000-ben is így nézett ki Szigetszentmiklós térsége. Aztán tessék átváltani mai műhold képre...

https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/166387?r=1&c=2120267.2696014997:6003882.1182470005:7
Na, ennek eredménye lett az, hogy a sok odatelepült cég adójából a város saját erőből épített új dolgokat, sportcsarnok, orvosi rendelő, iskola és lettek piszok szép parkok és közterek. Kis koromból emlékszem. Szszm egy lepattant izé volt. A parkokban néhány fűcsomó, semmi sem volt rendben tartva, az ország átlagos lepukkantság szinten volt. Ma az ország egyik legszebb és rendezettebb kisvárosa. Ez ellen tiltakoztak egyesek balfaszok...

Igen, rendkívül fontos, hogy minél könnyebben megközelíthető legyen, kell a jó úthálózat mindenhova.

Az emberek nagy része nem fogja fel, hogy a bringa micsoda mobilitást ad. Nem kell parkolóhelyet keresni, azok a néhány perces holtidők, amik autózásnál is összeadódnak azt jelenti, hogy te bringával már régen úton vagy. Csak mindenféle kifogással élnek, hogy nem kényelmes és más, amikor kis sem próbálták...

Látod, falun még az öregek is többnyire bringával járnak. Akkor ki is a környezettudatosabb? :p

És igen, Bp-n is lehet sokat utazni. De ilyenkor mindig felmerül bennem a kérdés, hogy akkor rossz helyen él az adott ember.
Ide vezet az, hogy a 90%+ lakástulaj, ami kvázi röghözkötést is jelent....


Ízlések és pofonok. Bár Pesten sokkal több a munkalehetőség, de ugye ott sem mindegy, hol van a meló és hol a lakásod. Ha minden melóváltáskor költözöl, akkor a saját lakásnak búcsút inthetsz.
Persze sokan váltig állítják, hogy mekkora szabadságot ad a bérlés, de engem azért nem győzött meg. Főleg miután már van családja az embernek, szerintem meg kell állapodni egy saját lakásnál. Anyagilag is sokkal jobban megéri. Egy egész élet alatt az ember simán kifizet 2-3 lakásravaló albérletet is.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 879
35 282
113
@alali77 Egyszer hallottam valami olyasmit, hogy Barcelonában úgy építik ki az infrastruktúrát, hogy azok javításához nem kell felbontani az utakat. Tudsz erről valamit? Ezt hogy csinálják?
Nem nekem szol a kerdes de daniaba egesz orszagba ugy megy hogy betoncatornaba vezetik a kozmuveket./viz gaz szenyviz aram. Az ut szelen vasbetonlapokkal festve /a varosba a jarda alatt fut a rendszer ott lejarok vannak a kozmucsatornaba. Bizomyos tavolsagokon. Videken csak siman az ut szelen fut./ egyben csapadekelvezetois./ racionalis de irdatlan penz kiepiteni. Egy gazdasagi tultermelesbe megerne.
 
T

Törölt tag 008

Guest
Remélhetőleg a kung-flu után kicsit átalakul a foglalkoztatás és akinek nem kell a személyes jelenléte az home officeozhat. Sok embernek felesleges bemennie vagy elég ritkábban. Ez segítene kicsit a parkoló, a dugó és a tömegközlekedés nyomorán is.
Így sokan vidékről is dolgozhatnának.
Legalább lesz előnye is a vuhani vírusnak.
 
M

molnibalage

Guest
Jó dolog a bicikli, de nem mindenkinek. Aki hétvégén is dolgozik, az sokszor 12 órában nyomja az ipart. Azért egy durva éjszakai műszak után a bicikli már nem opció. Álmosan autóba sem szívesen ülsz, de biciklinél biztosan bármi jobb, még a bkv is.
Aztán ott van a leizzadás vagy az időjárás. Nem mindenki tud lezuhanyozni a munkahelyen a meló előtt. Ha mégis, akkor időben nem is nyert semmit. stb, stb.

Nekem 45 perces utazási időket albérletből sikerült produkálnom, hétvégente, a nagykörúton belül. Ha kevés pénzed van és gyorsan kell a lakás, akkor nincs olyan nagy választék Pesten sem. Valahol a tizedik költözés után már annyira nem erőltettem a váltást.
Sokan a másodállás miatt utaznak messzebbre. Örülnek ha találnak egy rugalmas beosztású fél állást valahol. Ez saját lakásból vagy albérletből, az már olyan mindegy.


Mondjuk az vicces, hogy sokkal többet késtem a melóból amikor 50 méterre laktam. :)
Ezt a leizzadást sosem értettem.
18 km/h-val tekerés az annyi teljesítményt igényel, mint kb. a séta.
4 km/h-val sétálni egy 77 kg-os 175 cm-es férfinak az kb. 80W.

Paraméterezd ésszerűen. Ha séta közben nem izzad le az ember, akkor bringa közben sem fog.
https://www.gribble.org/cycling/power_v_speed.html
http://www.kreuzotter.de/english/espeed.htm

A gyorsítás lassítással is számolva Bp-n 14 km/h átlag röhögve elérhető. Ezzel fél óra alatt elég messzire eljut az ember. És mivel ajtótól ajtóig...
 
M

molnibalage

Guest
Ok, így érthető, nekem napi 1-1,5 volt a norma régóta. Ezt is sokallom, de mindig csak átmeneti volt egy költözöés pozitív hatása, mert jó melót mindig máshol kaptam utána.


Ha utána kiadod, hosszú távon behozhatja, vagy a törlesztő nagyját fedezheti is. Nem kell a hitellel teljesen a takaró pereméig nyújtózkodni, és akkor amellett lehet likvid megtakarítást is gyűjteni, hogy legyen másik kezdőrészlet. Régebben legalábbis így volt, most nagyot nőttek a béremhez képest az ingatlanárak.

Lehet albérletbe menni átmenetileg is, de eddig itthon nem érte meg szerintem tartósan albérletben élni. Most neccesebb a dolog.

A későbbi passzív jövedelem lehetőségét veszted el, és az opportunity cost meg befektetés hozama dolog nem annyira jön be, ha valaki passzívabban fektet be. Egyszer egy kiskocsmában beszélgettünk munka után, és egy öregember mondta a haverjának, hogy: "kiadom a lakást, és bérelek az árán egy légkondisat". Ez is egy opció lehet.

A Kimentés(ek)... A Questoroskat is kimentették... az én konzervatívabb befektetéseim meg vagy alig hoztak, vagy még így is tudtak veszteni az értékükből a kokainista bankárok szorgos orrlikainak hála... Az egész sok szinten felbasz, hagyjuk is. Engem sem mentettek ki, se befektetésből, se hitelből, és le is vontam a tanulságot: túl óvatos voltam az itt és most(ig) jellemző politikai klímában, sokkal nagyobb vagyonom, és magasabb életszínvonalam lehetne, csődbe sem mentem volna, legfeljebb mások kimentettek volna némileg itt-ott.

Most is a törlesztő felfüggesztést értem, hogy társadalmi stabilitás szempontjából miért fontos, de igaziból a 13 éves használt kocsim helyett egy lízingelt újban ülhetnék, és ugyanúgy nem kéne attól tartanom, hogy viszi a bank, mert röccent a gazdaság... A felelőtlenek világában nem éri meg felelősnek lenni?
Mi adok ki...? Egy lakásra is kb. mission impossible ma pénzt összeszedni szülői segítség nélkül. Ha elköltözöl, akkor egyik lakásból a másikba...
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 879
35 282
113
Miseke 16-1700 fos telepules 2 sportcsarnokkal kulturhazzal. Z eggyik sportcsarnok akkora hogy varosi sportcsarnoknak is megfelel./muholdkepen latszik./ anno volt penz nem azert mert jo volt a kozlekedese hanem mert volt igeny a paprikara amit a regio termelt. Igeny ma is lenne a paprikara van is keresik is kalocsait. Csak a bibi az hogy szetcsesztek mindent... Es a termelesi kapacitas toredeke. A kommyen megkozelithetoseget nagyvaros kozeliseget lehet porolni. Volt mar ra pl. Nem szent iras. Egyebkent aki a kis falvak tavolsagat hozza fel nagy hatranynak azok az utracionalizalason gondolkozzanak felujitas helyett. A regi utakat at kell adni mezogazdasagi utnak eetleg szallitmanyozasnak. Uj utakat epiteni toronyirant.
 
M

molnibalage

Guest
A gondoskodó állam babaváróval és csokkal ott segít, ahol tud!
Ez attól függ kinek a szemszögéből nézed. Egyedülállónak nem segít. Tönkrebaszták a jövőjét. Egyik csapattársam 2012 táján vérolcsón vett lakást szülői segítéssel már kb. már törlesztője sincs.
Ha meg valaki ma akarná ugyanazt az 1,5 szobás lakást megvenni lenne agy 20 milla. És azt miből köhögi ki egyedülálló...? Semmiből. Marad a bérlés...
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 994
19 289
113
Ez attól függ kinek a szemszögéből nézed. Egyedülállónak nem segít. Tönkrebaszták a jövőjét. Egyik csapattársam 2012 táján vérolcsón vett lakást szülői segítéssel már kb. már törlesztője sincs.
Ha meg valaki ma akarná ugyanazt az 1,5 szobás lakást megvenni lenne agy 20 milla. És azt miből köhögi ki egyedülálló...? Semmiből. Marad a bérlés...
Az már válasz volt a külföldiek lakásvásárlásaira amúgy. Kínaiak, nyugatiak, Airbnb befektetők eleve rakétaként tolták fel az árakat.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 032
23 019
113
Ezt a leizzadást sosem értettem.
18 km/h-val tekerés az annyi teljesítményt igényel, mint kb. a séta.
4 km/h-val sétálni egy 77 kg-os 175 cm-es férfinak az kb. 80W.
Persze, de azért haladni is akarsz, a zöld lámpát is el akarod érni,a budai dombokról is csak lefele gurulni buli.

Szerintem inkább az segítene a bicikliseken, ha hagynák élni őket, pl. megengednék nekik, hogy a zebrán is biciklizzenek. Meggyőződésem, hogy akkor sokan váltanának kerékpárra. Simán át lehetne hajtani a piroson(!), ha előtte zebra van, onnan át a keresztutcába, ott behajtani, megfordulni és hajtani tovább, vagy ha van, akkor csak a másik zebrán tovább tekerni, és akkor nem veszítené el az ember a nehezen megszerzett lendületet. Ehhez nem kellene drágán kiépített bicikliút, csak egy kis empátia. Néha kereszteznék a gyalogosok útját, nagy dolog. Az autósok sem halnának bele, ha a picit jobban figyelnének másokra. Van ahol működik.
Vagy ott volt az a kezdeményezés, hogy az egyirányú utcákba behajthassanak, aztán abból sem lett semmi, pedig nem rossz ötlet.