Miskolc- Dunakanyar 1 óra 30-50 perc a legális sebesség határok felső szintjén !
Akkor ezt nézd meg: Losi K-Ny sarok: 120km.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Miskolc- Dunakanyar 1 óra 30-50 perc a legális sebesség határok felső szintjén !
Napi 2x1 óra utazás ok. De amikor olyanokat olvasok, hogy napi 3 óra utazás és 50 ezer HUF elmegy utazásra, akkor ott szerintem ez már nem jó.Mindig ezzel a jössz... Én 1-4 évente váltottam munkahelyet eddig. Akkor ha van(nak) gyerek(ek) a családnál, a gyerek(ek) 1 évente más iskolában illeszkedjen(ek) be, mert elkötözök? Asszony is keressen új munkahelyet, mert én pár kerülettel odább kaptam munkát?
Tovább voltál egy munkahelyen, és panaszkodtál itt a fórumon a rossz fizetésről, mint ahányszor én váltottam és költöztem időközben. Nem olyan jó móka ám, veled ellentétben én (ugyan gyerek nélkül) toltam de nem jó teljesen gyökértelennek lenni mindenhol, alvókaptárban élni, mert mélyebb társas kapcsolatokra nincs idő, hogy kialakuljanak a szomszédokkal pl. Tudom, a barátaimmal találkozhatok máskor, máshol is, nem kell a szomszédokat ismerni. És akkor oda ingázzak, a társasélethez? Vagy ha van gyerek, az ingázzon az iskolába? A gyereknek mindegy? A munka az ember életének egy része. Fontos része, de nem csak az van, és nem csak annak kell mindent alárendelni.
Kompromisszumot kell kötni, és egy racionális döntés nem a munkahely közvetlen közelében letelepedni, és egy közösség részének lenni, szép környezetben, és a gyereknek a legsérülékenyebb korukban biztonságot adni, ahogy pl. szüleim tették anno. Az USA-ban a gyakori költözés sokkal elfogadottabb, ahogy a gyerekek pszichológiai gondjai is gyakoribbak. Lehetséges, hogy van korreláció?
Az én iparágamban pár környékre koncentrálódnak a cégek, ahol nagyon drágán bérelnek felnőttjátszóteres nevetséges gagyi, de trendy irodákat, és a közelében lakni drága, és kényelmetlen. (Pl. Andrássyn levő irodák közelébe nem költöznék annyi pénzért, amit adnak), bringától függetlenül. Amúgy ha többen kerékpároznak, majd lesznek kerékpáros dugók. Van már villamos dugó is a fonódó vonalán reggelente. Éppen az általad javasolt túlzott koncentráció okozza a gondot, amire a megoldás nem a még több koncentráció. Ez ilyen technikai civilizációs betegség: minden technikai mellékhatásra/problémára még több technikával válaszolunk. Egyre magasabbra épül a kártyavár, minden egyre kiszolgáltatottabb lesz.
De jó albérlet fizetést, míg mások megtakarítássá plusz egy kis adósságszolgálattá alakítanak ugyanannyi pénzt.
Jó dolog a bicikli, de nem mindenkinek. Aki hétvégén is dolgozik, az sokszor 12 órában nyomja az ipart. Azért egy durva éjszakai műszak után a bicikli már nem opció. Álmosan autóba sem szívesen ülsz, de biciklinél biztosan bármi jobb, még a bkv is.Az emberek nagy része nem fogja fel, hogy a bringa micsoda mobilitást ad. Nem kell parkolóhelyet keresni, azok a néhány perces holtidők, amik autózásnál is összeadódnak azt jelenti, hogy te bringával már régen úton vagy. Csak mindenféle kifogással élnek, hogy nem kényelmes és más, amikor kis sem próbálták...
Nekem 45 perces utazási időket albérletből sikerült produkálnom, hétvégente, a nagykörúton belül. Ha kevés pénzed van és gyorsan kell a lakás, akkor nincs olyan nagy választék Pesten sem. Valahol a tizedik költözés után már annyira nem erőltettem a váltást.És igen, Bp-n is lehet sokat utazni. De ilyenkor mindig felmerül bennem a kérdés, hogy akkor rossz helyen él az adott ember.
Ide vezet az, hogy a 90%+ lakástulaj, ami kvázi röghözkötést is jelent....
A kommented simán leszarja az economics of scale szabályait...
Ok, így érthető, nekem napi 1-1,5 volt a norma régóta. Ezt is sokallom, de mindig csak átmeneti volt egy költözöés pozitív hatása, mert jó melót mindig máshol kaptam utána.Napi 2x1 óra utazás ok. De amikor olyanokat olvasok, hogy napi 3 óra utazás és 50 ezer HUF elmegy utazásra, akkor ott szerintem ez már nem jó.
Ha utána kiadod, hosszú távon behozhatja, vagy a törlesztő nagyját fedezheti is. Nem kell a hitellel teljesen a takaró pereméig nyújtózkodni, és akkor amellett lehet likvid megtakarítást is gyűjteni, hogy legyen másik kezdőrészlet. Régebben legalábbis így volt, most nagyot nőttek a béremhez képest az ingatlanárak.Ennek fényében az utolsó kommenteden nem értem. Ha lenne pénzem ma hitelre megvenni a lakást ahol élek, akkor a törlesztője sokkal magasabb lenne, mint a lakbér. Bútorozatlanul...
Engem nem is kellett megmenteni más pénzén
Nem, ez nem így megy.Igen, ha az ország ország teljes területén ugyanazok a szabályok lennének, akkor igazad is lenne. Csakhogy egy faluban a polgármester pár közmunkással lefektet egy 5 centi vastag műanyagcsövet és meg van oldva egy utca ivóvízellátása. Míg ugyanez Pesten azzal jár, hogy az gázelosztótól, az áramelosztóig, meg még millió egyéb helytől mindenki kijön megvizgálni, hogy fel szabad-e ott vágni az aszfaltot. Ez meg természetesen mind pénzbe kerül.
Vagy más futamidőben gondolkodsz, vagy jótékonyság a bérbe adás 15 év alatt meg kell térüljön a befektetőnek is (vagy előbb).Ennek fényében az utolsó kommenteden nem értem. Ha lenne pénzem ma hitelre megvenni a lakást ahol élek, akkor a törlesztője sokkal magasabb lenne, mint a lakbér. Bútorozatlanul...
Csak falun nem kell kiepiteni a vizellatast mert anno a falusiak kifizettk!!!!Nem, ez nem így megy.
A falusi csőfektetéshez is pont úgy meg kell keresni az összes közmű szolgáltatót a jóváhagyásokért, a falusi csőfektetéshez is kell mindenféle engedély. A közmű szolgáltatoknak ma már pont ugyan úgy egységáras a nyilatkozata egy faluban mint a a nagykörúton az e-közmű rendszerben.
Falun is a szolgáltatónak ellenőriznie kell hogy a telep elég-e ahhoz hogy ellássa vízzel a falut, a falu új utcáját. Ma már elvárás hogy ha víz épül ott ahol eddig nem volt épüljön szennyvíz is. És nem, sehol nem lesz a gerincvezeték 50mm-es, mert az nem adja ki a katasztrófavédelem által elvárt oltóvizmennyiséget, ez állandó vita, de ez az előírása.(néha-néha sikerül elérni hogy egy távvezetéken jól felbasszuk a nyomást 10-16 bárra, és akkor elég az 50-es cső, azt nem fekteti a közmunkás, nem hagyja a szolgáltató)
Nyilván olcsóbb a zöldsávban vinni a vizet falun mint az Andrássyn, ott még lehet hogy fajlagosan drágább is egy-egy lakás bekötése, de alapvetően falun sokkal drágább kiépíteni a vízellátást mint egy nagyvárosban. Üzemeltetni meg pláne.
@alali77 Egyszer hallottam valami olyasmit, hogy Barcelonában úgy építik ki az infrastruktúrát, hogy azok javításához nem kell felbontani az utakat. Tudsz erről valamit? Ezt hogy csinálják?Míg ugyanez Pesten azzal jár, hogy az gázelosztótól, az áramelosztóig, meg még millió egyéb helytől mindenki kijön megvizgálni, hogy fel szabad-e ott vágni az aszfaltot. Ez meg természetesen mind pénzbe kerül.
Ahhoz, hogy kb. 1-2 középiskola értelmezhető mennyiségű gyerekkel legyen megtöltve inkább egy 25-30 ezres kisváros kell. De pl. Szigetszentmiklósón is azt látom, hogy ez a fajta méret optimalizálás oda vezetett, hogy az egész városban kb. 2 értelmezhető méretű bolt van, ami nem "kisbolt".
Penny Market és SPAR. Kész passz. És ezek is a lakótelepek közelében vannak. A város lakosságának kb. 70%-a a város területének úgy 30%-án lakhat. Már egy településen belül kijelöli, hogy hol van üzlet és hol nincs. Na, akkor tessék ezt országos szinten elképzelni...
https://www.google.hu/maps/@47.3403193,19.0403144,901m/data=!3m1!1e3
Nem nekem szol a kerdes de daniaba egesz orszagba ugy megy hogy betoncatornaba vezetik a kozmuveket./viz gaz szenyviz aram. Az ut szelen vasbetonlapokkal festve /a varosba a jarda alatt fut a rendszer ott lejarok vannak a kozmucsatornaba. Bizomyos tavolsagokon. Videken csak siman az ut szelen fut./ egyben csapadekelvezetois./ racionalis de irdatlan penz kiepiteni. Egy gazdasagi tultermelesbe megerne.@alali77 Egyszer hallottam valami olyasmit, hogy Barcelonában úgy építik ki az infrastruktúrát, hogy azok javításához nem kell felbontani az utakat. Tudsz erről valamit? Ezt hogy csinálják?
Ezt a leizzadást sosem értettem.Jó dolog a bicikli, de nem mindenkinek. Aki hétvégén is dolgozik, az sokszor 12 órában nyomja az ipart. Azért egy durva éjszakai műszak után a bicikli már nem opció. Álmosan autóba sem szívesen ülsz, de biciklinél biztosan bármi jobb, még a bkv is.
Aztán ott van a leizzadás vagy az időjárás. Nem mindenki tud lezuhanyozni a munkahelyen a meló előtt. Ha mégis, akkor időben nem is nyert semmit. stb, stb.
Nekem 45 perces utazási időket albérletből sikerült produkálnom, hétvégente, a nagykörúton belül. Ha kevés pénzed van és gyorsan kell a lakás, akkor nincs olyan nagy választék Pesten sem. Valahol a tizedik költözés után már annyira nem erőltettem a váltást.
Sokan a másodállás miatt utaznak messzebbre. Örülnek ha találnak egy rugalmas beosztású fél állást valahol. Ez saját lakásból vagy albérletből, az már olyan mindegy.
Mondjuk az vicces, hogy sokkal többet késtem a melóból amikor 50 méterre laktam.
Mi adok ki...? Egy lakásra is kb. mission impossible ma pénzt összeszedni szülői segítség nélkül. Ha elköltözöl, akkor egyik lakásból a másikba...Ok, így érthető, nekem napi 1-1,5 volt a norma régóta. Ezt is sokallom, de mindig csak átmeneti volt egy költözöés pozitív hatása, mert jó melót mindig máshol kaptam utána.
Ha utána kiadod, hosszú távon behozhatja, vagy a törlesztő nagyját fedezheti is. Nem kell a hitellel teljesen a takaró pereméig nyújtózkodni, és akkor amellett lehet likvid megtakarítást is gyűjteni, hogy legyen másik kezdőrészlet. Régebben legalábbis így volt, most nagyot nőttek a béremhez képest az ingatlanárak.
Lehet albérletbe menni átmenetileg is, de eddig itthon nem érte meg szerintem tartósan albérletben élni. Most neccesebb a dolog.
A későbbi passzív jövedelem lehetőségét veszted el, és az opportunity cost meg befektetés hozama dolog nem annyira jön be, ha valaki passzívabban fektet be. Egyszer egy kiskocsmában beszélgettünk munka után, és egy öregember mondta a haverjának, hogy: "kiadom a lakást, és bérelek az árán egy légkondisat". Ez is egy opció lehet.
A Kimentés(ek)... A Questoroskat is kimentették... az én konzervatívabb befektetéseim meg vagy alig hoztak, vagy még így is tudtak veszteni az értékükből a kokainista bankárok szorgos orrlikainak hála... Az egész sok szinten felbasz, hagyjuk is. Engem sem mentettek ki, se befektetésből, se hitelből, és le is vontam a tanulságot: túl óvatos voltam az itt és most(ig) jellemző politikai klímában, sokkal nagyobb vagyonom, és magasabb életszínvonalam lehetne, csődbe sem mentem volna, legfeljebb mások kimentettek volna némileg itt-ott.
Most is a törlesztő felfüggesztést értem, hogy társadalmi stabilitás szempontjából miért fontos, de igaziból a 13 éves használt kocsim helyett egy lízingelt újban ülhetnék, és ugyanúgy nem kéne attól tartanom, hogy viszi a bank, mert röccent a gazdaság... A felelőtlenek világában nem éri meg felelősnek lenni?
A gondoskodó állam babaváróval és csokkal ott segít, ahol tud!Mi adok ki...? Egy lakásra is kb. mission impossible ma pénzt összeszedni szülői segítség nélkül. Ha elköltözöl, akkor egyik lakásból a másikba...
Ez attól függ kinek a szemszögéből nézed. Egyedülállónak nem segít. Tönkrebaszták a jövőjét. Egyik csapattársam 2012 táján vérolcsón vett lakást szülői segítéssel már kb. már törlesztője sincs.A gondoskodó állam babaváróval és csokkal ott segít, ahol tud!
Az már válasz volt a külföldiek lakásvásárlásaira amúgy. Kínaiak, nyugatiak, Airbnb befektetők eleve rakétaként tolták fel az árakat.Ez attól függ kinek a szemszögéből nézed. Egyedülállónak nem segít. Tönkrebaszták a jövőjét. Egyik csapattársam 2012 táján vérolcsón vett lakást szülői segítéssel már kb. már törlesztője sincs.
Ha meg valaki ma akarná ugyanazt az 1,5 szobás lakást megvenni lenne agy 20 milla. És azt miből köhögi ki egyedülálló...? Semmiből. Marad a bérlés...
Persze, de azért haladni is akarsz, a zöld lámpát is el akarod érni,a budai dombokról is csak lefele gurulni buli.Ezt a leizzadást sosem értettem.
18 km/h-val tekerés az annyi teljesítményt igényel, mint kb. a séta.
4 km/h-val sétálni egy 77 kg-os 175 cm-es férfinak az kb. 80W.