Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Az sem. Bakker városon belül 3 km tekerés 11 perc. Odateker, bringa letesz, felszáll vonatra. A Lajtán túl működik...

Nem minden esetben. Nem szeretnék mondjuk egy értekezletre úgy beülni, hogy előtte tekertem 6 kilométert 35 fokban. Szerintem a többiek sem szeretnék élvezni a jó kis papi aromát. Nem szeretnék rommá ázott öltönyben még 20 percet vonatozni.
Arról a magyar népszokásról meg nem is akarok említést tenni, hogy nálunk a vasúti bringatároló tele van lelopott kerekű, nyergű romokkal, mindenki fospisztolyt használ erre a célra amiért nem nagy kár, ha viszik vagy bontják.
 
M

molnibalage

Guest
Nem minden esetben. Nem szeretnék mondjuk egy értekezletre úgy beülni, hogy előtte tekertem 6 kilométert 35 fokban. Szerintem a többiek sem szeretnék élvezni a jó kis papi aromát. Nem szeretnék rommá ázott öltönyben még 20 percet vonatozni.
Arról a magyar népszokásról meg nem is akarok említést tenni, hogy nálunk a vasúti bringatároló tele van lelopott kerekű, nyergű romokkal, mindenki fospisztolyt használ erre a célra amiért nem nagy kár, ha viszik vagy bontják.
Ez a kifogás mindig olyan, mint azért kell autó, mert Mo. 10 millió szaki országa, akinek kisteherautóval kell menni. N+1 embert ismerek, aki tekerhetne és nem teszi. Mert kifogás az mindig van.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 064
10 203
113
Talán nem kellett volna a civil kezdeményezést bedarálni...
Olyan sikeres volt a Tolvajkergetők munkája, hogy egyes városokban 2 hét alatt nem sikerült már ellopatni egy bringát sem úgy, hogy előtte volt, hogy 5 perc alatt ellopták és volt olyan, hogy egy nap kétszer.
Az a sorozat baromi jó volt, sajnos a Tomcat kicsit megkergült, pedig szerintem egy két jó szponzort beszerezve 20 évadon át mehetett volna a sorozat.
És borzasztó volt nézni a magyar hatóságok egy részének tudatos tehetetlenségét.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Ez a kifogás mindig olyan, mint azért kell autó, mert Mo. 10 millió szaki országa, akinek kisteherautóval kell menni. N+1 embert ismerek, aki tekerhetne és nem teszi. Mert kifogás az mindig van.

Nézd, jártam több mint 10 évet melózni bringával. Olyan körülmények között is amikor épeszű emberek már tömegközlekedéssel sem indultak neki, hanem autóra váltottak.
Ott meg tudtam tenni azt, hogy átöltöztem, zuhanyoztam munka előtt, nem gyűrte össze az ingemet a hátizsák.
Fogadd el, hogy a bringa nem mindenkinek és mindég járható út.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
M

molnibalage

Guest
Fogadd el, hogy a bringa nem mindenkinek és mindég járható út.
Soha nem mondtam, hogy mindenkinek és mindig járható. Nagyon szar idő esetén én sem tekerek vagy, ha nem alkalmas. A probléma azzal van, aki megtehetné és mégis inkább autózik. 4 km-es távot a városon belül vagy a bevezető utakon...
 
  • Tetszik
Reactions: papi

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 757
4 687
113
Simán átmennek, de rohadtul hányok már attól is, hogy van egy főút, pl. a Sportmax környéki kereszteződés. A bringás a bolt felőli oldalról - mivel nincs forgalom, de neki piros - piroson simán átteker a zebráig, miközben a város felől azért jönnek. Na már most ha éppen nem annyian, mint szoktak, akkor arra figyelni, hogy ő most vajon megvárja a zöldet, vagy ahogy jött balról, simán át is teker a Sportmax irányába, miközben azért jön a forgalom, na az durva lenne, mert most hogy tilos IS megteszik. Szóval, ha lehet, inkább még inkább szopassuk őket ameddig meg nem tanulnak szabályosan közlekedni, mint két tonnával legyenek kipaszírozva az utak mentén, mert bátrak, mint a cigány vak lova. Először vezessük be közép suliban a (honvédelem és a) kresz nevű tantárgyakat. Majd utána lehet enyhíteni, ha megtanultak szabályosan közlekedni!

Mottó (és ez nem is bringás, de kb. ilyen szabályosak ők is):
Ne tessék kérem szítani itten az ellentéteket. Én már 10+éve bringával járok, és tele tudnám írni a htka szerverét olyan sztorikkal, amikben az autós a hülye -- és külön 5-10Gb lenne csak az, amikor miután majdnem elüt, még fenyegetőzik is. :)

Maradjunk abban, hogy sok a barom, sok a fogalmatlan hülye, és nagyon ránk férne, ha összekapnánk magunkat. Idén már 91-en meghaltak közlekedési balesetben.
 
T

torsen

Guest
Talán nem kellett volna a civil kezdeményezést bedarálni...
Olyan sikeres volt a Tolvajkergetők munkája, hogy egyes városokban 2 hét alatt nem sikerült már ellopatni egy bringát sem úgy, hogy előtte volt, hogy 5 perc alatt ellopták és volt olyan, hogy egy nap kétszer.
...és ha bejelented, Te vagy az elsőszámú gyanúsított! Nekem már 3 bicajomat lopták el, az utolsó volt az első olyan eset, hogy bementem a rendőrségre. Hosszú várakozás után egy fukszos, fehér géznadrágos, szandálos "rendőr" (totál verőlegény kinézete volt) vette fel a jegyzőkönyvet. Sütött belőle, hogy önrablásnak és nyerészkedésnek tartja, hogy most bejelentek. Csak amikor azt mondtam, hogy kb. 15-20 ezret ért a bringa, de nagyon szerettem (nyugatról kikukázott 70-es évekbeli túrabicikli, a kor csúcs Shimano szettjeivel, és teljesen rendbe téve, karbantartva) akkor változott a hangnem. Azóta is tartom magam a szabályhoz: olcsó bicikli+drága lakat.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 691
55 511
113
A lajtán túl este még ott lesz a bringa, de nálunk? :)

Idealista elképzelésetek van a Lajtán túlról. Reggel meg este óriâsi dugók vannak a vârosba bevezetö utakon. Nem lehet egy jobb bringát sehol egész napra ott hagyni. Ugyanazok lopjâk el öket, mint Budapesten. Még a mélygarázsból is. Hollandiáig pl màr nem jutnak el...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Az a sorozat baromi jó volt, sajnos a Tomcat kicsit megkergült, pedig szerintem egy két jó szponzort beszerezve 20 évadon át mehetett volna a sorozat.

Egyszer személyesen egyszer ismerős útján sikerült meggyőződnöm róla mekkora tróger az az ember és az már jóval a Tolvajkergetők előtt volt.
 
  • Tetszik
Reactions: Robur

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 064
23 140
113
Zebrán? Mármint a járdán?
Néztem pár amerikai bicajos yt csatornát. és az tűnt fel, hogy a biciklisek legtöbbször nem álltak meg a stop táblánál. Ha belátható az úttest, akkor hajtanak tovább, nem veszítenek lendületet és ezért senki nem bünteti meg őket.
A piros lámpáknál is lehet jobbra fordulni, amivel a legtöbb esetben úgy tudnak tekerni, hogy a zebrákkal, járdákkal kombinálva a haladást végül nem kell lelassítaniuk. Nálunk is lehetne hasonló, de mindig lespórolják a kiegészítő lámpákat, amik külön a jobbra fordulást engedélyezhetnék.

A másik, hogy nem kell 50 rugóra büntetni, csak mert áthajt a piroson. Azért ez nem egy IFA a pótossal, csak egy 20 kilós kerékpár és nem a kétszer kétsávos keresztforgalmat akasztja meg, hanem csak ott próbál meg elslisszolni, ahol gyalog is átmenne az ember.
Én annak is örülnék, ha csak simán differenciálnák a büntetési összegeket. Ha 5 rugó lenne a kerékpárosoknak a bünti, akkor el tudnám fogadni, hogy az a móka része. 50 az már a kib@szás kategóriája.
Majd utána lehet enyhíteni, ha megtanultak szabályosan közlekedni!
Egy smkp kresz 13 évesen vagy egy szgk kresz 15 évesen beleférhetne az oktatásba. Hiába lenne plusz óra, szerintem a nagy többség örömmel tanulná.

Egyszer személyesen egyszer ismerős útján sikerült meggyőződnöm róla mekkora tróger az az ember és az már jóval a Tolvajkergetők előtt volt.
Ezt megerősíthetem.
Mondjuk az alapötlet az jó volt. Nagy kár, hogy elcseszték.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 447
55 421
113
A tömegközlekedés témához annyit tennék hozzá, hogy olyan kicsi országban élünk, hogy valójában nincsenek távolságok.
Ha azt a tempót tudná a magyar vasút amit egy francia vagy német tud, akkor még Pécsről is be lehetne járni BP-re dolgozni tömeggel, nem , hogy közelebbi településekről.
Ez itt a magyar valóság:
https://bkk.hu/apps/menetrend/pdf/6200/20200323_/b.pdf
Egy jó 30 km/h körüli átlag sebesség (elméletben) Gyakorlatban sokszor még lassabb. Nevetséges.

Az ingatlanok ára több okból is növekszik.
Egyrészt eddig nagyon olcsóak voltak még a környező országokéhoz képest is.
Másodsorban sok külföldi vesz ingatlant, főleg a fővárosban
Harmadrészt szépen drágulnak az új építésű házak is. Ennek legfőbb oka, hogy szigorodtak az uniós és így a hazai előírások is, így több munkával és építőanyaggal építesz házat, mint eddig. Jobbak is az új házak, mint a régebbiek, de drágábbak is. Ez ezzel jár sajnos.
 
T

Törölt tag 2822

Guest
A közlekedési szabályok ismerete és a közlekedési kultúra nem ugyanaz. Ne felejtsétek el, hogy a sofőröknek is van jogsijuk mégis olyan az autós közlekedés amilyen, főleg BP-n. Magyarországon a közlekedési kultúra a béka segge alatt van járműtől teljesen független. Ráadásul új idők, új problémák: villamoson közlekedve látom, mivel a pálya mellett megy közvetlenül az autóút, az autósok 30% kezében ott a mobil. Ha a rendőrség a villamos oldalára szerelne állandó jelleggel megfigyelő kamerákat amik direkt ezt figyelik, annyi bevételük lenne a sok büntetésből, hogy nem is tudnák hova tenni. A bicajosok pedig rosszabbak mint az autósok, mert a kocsit meghallom, könnyen észreveszem ha szarik a zebrára. A biciklis halkan két sor kocsi mellett suhan át a zebrán a piroson mert hát neki nem kell megállni. Többször ütött el majdnem biciklis mint autós. De a gyalogosok jelentős része is rettenetesen hülye, főleg az idősebbek ahogy látom, mennek át keresztül kasul mindenen, villamos előtt, mögött szét se néz, hogy mi jön. De még mindig a gyalogos oldalon van a kevesebb hülye, gondolom a többség tudja, hogy bármivel is találkozik, legyen az motor, bicaj vagy autó neki fáj majd jobban.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 064
23 140
113
A közlekedési szabályok ismerete és a közlekedési kultúra nem ugyanaz. Ne felejtsétek el, hogy a sofőröknek is van jogsijuk mégis olyan az autós közlekedés amilyen, főleg BP-n. Magyarországon a közlekedési kultúra a béka segge alatt van járműtől teljesen független. Ráadásul új idők, új problémák: villamoson közlekedve látom, mivel a pálya mellett megy közvetlenül az autóút, az autósok 30% kezében ott a mobil. Ha a rendőrség a villamos oldalára szerelne állandó jelleggel megfigyelő kamerákat amik direkt ezt figyelik, annyi bevételük lenne a sok büntetésből, hogy nem is tudnák hova tenni. A bicajosok pedig rosszabbak mint az autósok, mert a kocsit meghallom, könnyen észreveszem ha szarik a zebrára. A biciklis halkan két sor kocsi mellett suhan át a zebrán a piroson mert hát neki nem kell megállni. Többször ütött el majdnem biciklis mint autós. De a gyalogosok jelentős része is rettenetesen hülye, főleg az idősebbek ahogy látom, mennek át keresztül kasul mindenen, villamos előtt, mögött szét se néz, hogy mi jön. De még mindig a gyalogos oldalon van a kevesebb hülye, gondolom a többség tudja, hogy bármivel is találkozik, legyen az motor, bicaj vagy autó neki fáj majd jobban.
Mindenki megéri a pénzét. :)

Ez nekem eddig kimaradt. A fékező autó hangjával figyelmeztetik a figyelmetlen gyalogosokat. Kegyetlen. :cool:
 
T

Törölt tag 2822

Guest
Mindenki megéri a pénzét. :)

Ez nekem eddig kimaradt. A fékező autó hangjával figyelmeztetik a figyelmetlen gyalogosokat. Kegyetlen. :cool:

Jó a videó, de én sosem értettem, miért fektetnek energiát ilyen kampányokba. Ha már ott a kamera, felvette az arcát akkor menjen neki a maximális büntetés. A közlekedést akkor lehet biztonságossá tenni, és a hülyéket leszoktatni a hülyeségről ha a rendőrség elrettenti őket. Engem nagyon irritál a rendőrség sokszor túl empatikus, megértő hozzáállása. Már-már mintha az óvodában lennénk ahol a dadus rászól Pistikére, hogy nem szabad. Húsvétkor amikor a razziák szoktak lenni és az első pár napban csak figyelmeztetik a szabályszegőket. Mire? Hogy tartsa be a szabályt? Azért van a rendőr, hogyha rajtakapta akkor büntesse meg.

Ha rajtam múlna minden főbb úthálózaton traffipax lenne és ugrana a jogsi igen hamar. Aki iszik, vagy mobillal a kézben vezet attól azonnal be kéne vonni a jogosítványt örökre, a pénzbírságok mértéke pedig nem lenne maximalizálva hanem a vezetendő jármű aktuális értékétől függne. A minimum büntetést mindenki fizesse meg, de aki egy 40 milliós kocsit vezet azt ne 20 ezerre büntessük hanem félmillióra.. Most csak mondtak három számot, de szerintem a logika érthető.

Ha így működne, a közlekedés is sokkal biztonságosabb lenne.
 

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 613
26 010
113
Jó a videó, de én sosem értettem, miért fektetnek energiát ilyen kampányokba. Ha már ott a kamera, felvette az arcát akkor menjen neki a maximális büntetés. A közlekedést akkor lehet biztonságossá tenni, és a hülyéket leszoktatni a hülyeségről ha a rendőrség elrettenti őket. Engem nagyon irritál a rendőrség sokszor túl empatikus, megértő hozzáállása. Már-már mintha az óvodában lennénk ahol a dadus rászól Pistikére, hogy nem szabad. Húsvétkor amikor a razziák szoktak lenni és az első pár napban csak figyelmeztetik a szabályszegőket. Mire? Hogy tartsa be a szabályt? Azért van a rendőr, hogyha rajtakapta akkor büntesse meg.

Ha rajtam múlna minden főbb úthálózaton traffipax lenne és ugrana a jogsi igen hamar. Aki iszik, vagy mobillal a kézben vezet attól azonnal be kéne vonni a jogosítványt örökre, a pénzbírságok mértéke pedig nem lenne maximalizálva hanem a vezetendő jármű aktuális értékétől függne. A minimum büntetést mindenki fizesse meg, de aki egy 40 milliós kocsit vezet azt ne 20 ezerre büntessük hanem félmillióra.. Most csak mondtak három számot, de szerintem a logika érthető.

Ha így működne, a közlekedés is sokkal biztonságosabb lenne.


Mivel sokat autózok ezért sokat látok . Nem tartom magamat gáncstalan lovagnak de amit be kell tartani azt azért be is tartom ! Viszont amikor az M3-ason elérem 60 térségét mintha az ipari hülyék gyűjtőközpontjába érnék ! Külsősávban 90-el minden második autós a telefonján buzizza . A belsősávba meg beáll előzni 110-el és nem érti miért dudálok és villogok neki (persze ordítva a qrva anyját szidva ) . Ha ezek közül csak minden harmadikat megbüntetnék akkor is már pluszos lenne az államháztartás !

De az igazi vörös posztó a szememben az drága 15 misi feletti autókban kézben tartott de kihangosított telefonnal önfeledten minden mást lexaró idióták tömege ! Hát nincs azokba a csoda kocsikban kihangosító? Persze költői a kérdés . Hogyne lenne csak akkor nem látnák , hogy milyen telóval végzi a bunkóskodást !
 

Leonidas

Well-Known Member
2019. október 16.
2 636
3 434
113
Itthon 98 az átlag IQ. Most mit akarsz? :)
Ez nagyon szép, csak az nem mindegy, ez milyen skálán ennyi. Ugyanis MENSA által használt skálán ez egy nagyon magas átlag lenne. ;) A MENSA IQ mérés meg ugye az etalon minden másnak, valami olyan mint a hiteles méter rúd Párizsban. Amúgy a MENSA tesztek kidolgozói magyarok ;) Sokáig a szövetség elnöke is egy magyar volt. Most éppen nem tudom, mert nem foglalkozom vele egy ideje. De bárki megnézheti.
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
506
1 392
93
Nálunk is lehetne hasonló, de mindig lespórolják a kiegészítő lámpákat, amik külön a jobbra fordulást engedélyezhetnék.
Litvániában ezen úgy spóroltak, hogy ahol pirosnál is lehet jobbra fordulni, ott a lámpa mellé felcsavaroztak egy kb. 20x20 cm-es táblát, amin egy zöld nyíl van.

Most rákerestem, idén januárban leszedték őket, de a városok vissza akarják rakni:

https://www.lrt.lt/en/news-in-engli...affic-lights-to-stage-a-comeback-in-lithuania