Ha az nem nyilvánvaló neked meg itt pár embernek, hogy egy EU-s szervezetnek saját katonai, jogi szabályozasa lesz, akkor igen-igen vakarom a fejem.
Hol állítottam ilyet? Hoztál egy példát, pont az idegenlégiót, aminek az alapvető jellemzője, hogy a nemzeti hadsereggel szemben feláldozható idegen zsoldosokból áll.
Ezt megfejelted azzal, hogy az "EU sereg" állományának különleges juttatására az egyetlen példaként te említed, hogy bármely EU tag állampolgárságát megkaphatja.
Kit motivál ez leginkább manapság? Bárki átmehet dolgozni másik EU államba dolgozni, élni, és idővel a szociális juttatásokhoz is hozzáfér, nem kell ehhez a bőrét vásárra vinnie.
Ezek után feltettem egy kérdést: Úgy értetted-e a jövőbeli EU haderő részben, vagy egészben nem EU állampolgárokból állna? Szerintem indokolt volt.
A frontex példáját abból a szempontból említettem, hogy jelenleg sem az Európai bizottság, sem az EP, sem az európai politika más erőközpontjai nem a szubszidiaritásban, vagy a tagállami koordináció kiteljesítésében gondolkodnak, sokkal inkább a fokozatos föderalizációban.
Hozhatod példának, hogy jelenleg számos politikai kérdés a tagállamok egyhangú döntéshozatalához van kötve (sok minden már jelenleg sem) de ezek köre az évek során folyamatosan szűkült, nem konteó, hogy a cél az európai szuverén megteremtése, a nemzeti keretek lebontása a politikai döntéshozatalban.
Ezek például Macron legújabb gondolatai a kérdésben:
Can we go so far as to talk about European sovereignty, as I have done myself ? It is a term that is a bit excessive, I admit, because if there were European sovereignty, there would be a fully established European political power in place. We are not there yet. There is a European Parliament that defends European citizen representation, but I consider that these forms of representation are not totally satisfactory. That is why I strongly defended the idea of transnational lists, that is to say the emergence of a true European demos that can take shape, not in each country and each political family within it, but in a more cross-cutting way. I hope that the next election will allow us to do this. If we wanted European sovereignty, we would undoubtedly need European leaders fully elected by the European people. This sovereignty is therefore, if I may say so, transitive. But between what the Commission is doing, the Council, on which leaders elected by their people sit, and the European Parliament, a new form of sovereignty is emerging, which is not national, but European.
Nyugodtan mondhatod, hogy összeesküvés-elmélet, de a jelenlegi folyamatokból kiindulva úgy gondolom, ha ma létrehozol egy az "Európai szuverénnek" alárendelt korlátozott méretű, korlátozott mandátumú haderőt, akkor az egy újabb, döntő jelentőségű lépés lesz az egységes föderális európa megteremtéséhez, pozitív visszacsatolással döntő lökést adhat a folyamathoz, aminek eredményeként idővel mind feladatkörében, mind állományában a nemzeti haderők helyébe fog lépni.
Ez a véleményem, ha tényszerűen meggyőzöl arról, hogy tévedek, annak csak örülni fogok.
Arról is írhatsz, ha gondolod, hogy hogyan érintené a létrehozása a nemzeti haderők költségvetését, milyen feladat jutna számukra, miért kívánatosabb, mint a nemzeti haderők közös parancsnokságának és logisztikájának megteremtésében érdemi eredményeket elérni.
Azt még hozzátenném, hogy kiindulva az EU jelenlegi védelmi és katonai prioritásaiból, ha most létrehoznák, az általad kívánatosnak tartott korlátozott missziós haderő valóban a francia idegenlégió szerepét venné át, ilyen szempontból a példád tökéletesen helytálló.
But first the EU has more immediate military tests. In the Sahel region of sub-Saharan Africa, French troops are engaged in a mission to eliminate what is seen by many as a safe haven for Islamist fighters who want to target Europe.
Fifty French soldiers have died there since 2013, in a conflict that has been dubbed
Europe’s Afghanistan. France
reportedly would like to withdraw several hundred of its current 5,100-strong troop contingent to make space for a stronger EU presence. EU officials point out that the presence of other EU countries in the region, including
Estonia, illustrates the willingness on the part of nations that are far removed from the conflict — and don’t have a colonial history in the region.
“The entire Sahel: it’s to me the very priority for the European Union, if we want to be credible in running [military] operations as a global security provider,” said Graziano.
https://www.politico.eu/article/eu-military-boost-would-bring-benefits-says-blocs-top-general/