Csak óvatosan azzal a nagy szabadságharcal.
Most kell csak igazán beindulni, hogy hullik ki a ballaszt!

Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Csak óvatosan azzal a nagy szabadságharcal.
Most ez úgy hangzik, mintha csak azért mondanád, mert én mondtam... Tudnál rá amúgy példát hozni? Jópárat, mert tendenciát kell kimutatni.
De megvan. Jópár cikket olvastam már ott és konzervatív jobboldaliként sem találtam különösebben ilyen hibát. Néha van értékrendbeli eltérés, ami viszont más. De általában simán információközlő.
Hát annyira azért nem... egyszerűen vannak valamennyire is fontos hírek a világból, amit közölni kéne mindenkinek. A 444-et olvasva kb normális kép alakul ki arról, hogy mi fontos történt. Bár ilyen szempontból az Index jobb volt. A 444-et lehet bőven kritizálni, de biztos nem abban, hogy szennylap. A 888-nál meg a neve is mutatja, hogy troll oldal. Propaganda célból jött létre. Közpénzből mellesleg... és ott nem is engedik az újságírókat teljesen önállóan dolgozni, központi cenzúra van, az állampárt cenzúráz ott. Ilyen egy valódi újságnál nem lehetne.
na, friss hír a szabaccságharcról:Nem kéne a búzákat itt keleten lábtörlőnek használni, és rögtön a fideszes meg lengyel képviselő búzák sem lennének annyira szexuálisan frusztráltak, hogy megaorgiákba kelljen járniuk brüsszelben.
Mondod ameddig Vitya mondja.
Nem kéne a búzákat itt keleten lábtörlőnek használni, és rögtön a fideszes meg lengyel képviselő búzák sem lennének annyira szexuálisan frusztráltak, hogy megaorgiákba kelljen járniuk brüsszelben.
Mondod ameddig Vitya mondja.
Most kell csak igazán beindulni, hogy hullik ki a ballaszt!![]()
Úgy lehet, még maga OV kezdte el ilyen módszerekkel kiszórni a megbízhatatlan embereitkülönösen a nyugatos irányt vallókat
![]()
Igen és én úgy emlékszem a múltkor mintha egy kicsit sápattabb lett volna.
Gondolom a spanyolok stb. is azért járnak. Sajna a buzilobbi úgy tűnik, behálózta az egész európai politikát (ahogy tele van velük a média és több egyéb terület is). Olyan határokon is átnyúló kapcsolatrendszer ez, ami a zsidókénál is erősebb sok szempontból. Közös "titkok" stb. (ott van a katolikus egyház klérusának példája is persze) "Természetes", hogy a meleg főnök meleg beosztottakat vesz fel, jól megértik egymást tárgyalófelekként, ha már esetleg megjárták egymás testüregeit is (mint tudjuk a melegek többségének ezres nagyságrendű partnere is van élete során, míg a haterók közül ez csak a prostiknál és a rocktároknál általános). Nem nagyon tűnik nekem úgy, hogy az "előbújás" ezen változtatott volna Nyugaton. Csak nyilvánvalóbbá vált, amiről korábban csak pletykáltak (igencsak felülreprezentáltak lettek az "openly gay" figurák számos területen, így már a nyugat-európai politikában is, és már nyíltan nyomják be az LGBTQ agendát minden területre - ha már htka-n vagyunk, a hadseregekbe is).
"Szájer József a mai nappal kilépett a Fideszből. A volt EP-képviselő a párttagságáról való lemondást Kubatov Gábornak, a Fidesz pártigazgatójának címzett egymondatos levelében jelentette be.
..
A Magyar Nemzetnek a kormányülés szünetében sikerült rövid telefoninterjút kérnie az ügyben Orbán Viktor miniszterelnöktől, a Fidesz elnökétől:
'Amit Szájer József képviselőtársunk tett, az a mi politikai közösségünk értékrendjébe nem fér bele. Harmincéves munkáját nem fogjuk elfelejteni és megtagadni, de cselekedete nem elfogadható, és nem védhető. A történtek után az egyetlen helyes döntést hozta, amikor bocsánatkérés mellett Európai Parlamenti mandátumáról lemondott, és a Fideszből kilépett. Döntését tudomásul vettük.'"
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...ktor-szerint-nem-elfogadhato-amit-tett-460104
na, friss hír a szabaccságharcról:
https://444.hu/2020/12/03/osztrak-biztos-holnapra-megoldhatjuk-a-koltsegvetesi-kerdest
A költségvetés hiánya hogyan érinti a 7 éves EU-s támogatási pénzeket?Összesítve most annyi történik, hogy befenyítettek azzal, hogy majd "nem kapunk" a Nagy EU-s Mentőcsomagból, amiből nem is kértünk, de így nem is kell azt mások helyett fizetnünk, vagy kezesként sort állnunk akkor, amikor a déliek az elbaszott pénzügyi politikájukkal végleg fejre állnak.. ezt majd fizetik azok a majmok, akik a megerősített együttműködéssel megszavazták. Az EU-s költségvetésen meg a jogállamisági gumiklauzulán meg mehet tovább a kötélhúzás.
Ki kell hogy ábrándítsalak, ugyanis nem történik éppen semmi. Az EU költségvetését csak minden tagállam beleegyezésével lehet elfogadni, ebben nem lesz változás, legfeljebb nem lesz költségvetés és az EU minimum költségvetéssel megy tovább. Brüsszelben cudar idők jönnek.
Hetek óta megy erről a fenyegetés meg a szájkarate, a leghülyébb Rutte, aki ősz óta azt szajkózza otthon (n.b.: tavasszal holland választások), hogy majd jól kilép mindenki az EU-ból, aztán megalakítja az újat, persze a legyelek és magyarok nélkül. Mert ez ügye ilyen egyszerű, meg a németek, akiknek a kereskedelmét és iparát húsbavágóan érinti, majd vidáman belemennek ebbe.
Amiről szó van, az a mentőcsomag, ami egy gigahitel, amit nagyrészt a szarban lévő, magukat nyakig eladósító déli államok kapnának, de az EU egésze venné fel helyettük, mert annyira el vannak adósodva, hogy önmagukban valszeg nem, vagy csak nagyon rossz feltételekkel kapnának. Erre vállalna kvázi kezességet a többi tagállam.
Magyarán, nem ingyen lóvé, hanem hitel, amit közösen vissza kell fizetni, olyan csodálatos adóstársakkal, mint az olaszok, görögök, spanyolok, akiket jelenleg egy paraszthajszál választ el az államcsődtől. Ezt a hitelt eleve nem is akarták felvenni a most jogállamisággal magukat verő "fukar" államok (Hollandia, Svédország, Finnország, Dánia), és nem akartuk felvenni mi sem, mondván, mi a túróért fizetnénk mi a déliek hülyeségért.
Ennek a "mentőcsomag" elfogadását akarta összekapcsolni a Bizottság az EU-s költségvetéssel, feltehetően abban bízva, hogy majd a komoly konvergenciapénzekre jogosult keleti országok és a többiek majd könnyebben lenyelik a központilag erőltetett közös hitelfelvételt. Ezzel azonban pofára estek és csak annyit értek el, hogy a magyar és lengyel vétó mind a kettőt érintette volna. Orbán kb. két hete maga is lenyilatkozta, hogy ezt a helyzetet annak kell helyrehoznia, aki eredetileg elb*szta (Bizottság és von der Leyen), inkább szedjék szét a két csomagot, ők a délieknek a mentőhitelt szívesen megszavazzák, bár eredetileg nem kértek volna belőle; az EU költségvetésre pedig marad a vétó, amíg nincsenek garanciák arra, hogy nem politikai zsarolóeszközként fogják használni.
Közben egész egyszerűen a pénzpiacról felvettünk annyi hitelt hogy az összes fejlesztési programunk biztosított. Magyarán a mi különhiteles megoldásunk már rég megvan. Lengyelország és Magyarország nagyon jól áll, jó adósok, bármikor szereznek hitelt közös hitelfelvétel nélkül is.
Összesítve most annyi történik, hogy befenyítettek azzal, hogy majd "nem kapunk" a Nagy EU-s Mentőcsomagból, amiből nem is kértünk, de így nem is kell azt mások helyett fizetnünk, vagy kezesként sort állnunk akkor, amikor a déliek az elbaszott pénzügyi politikájukkal végleg fejre állnak.. ezt majd fizetik azok a majmok, akik a megerősített együttműködéssel megszavazták. Az EU-s költségvetésen meg a jogállamisági gumiklauzulán meg mehet tovább a kötélhúzás.
Ki kell hogy ábrándítsalak, ugyanis nem történik éppen semmi. Az EU költségvetését csak minden tagállam beleegyezésével lehet elfogadni, ebben nem lesz változás, legfeljebb nem lesz költségvetés és az EU minimum költségvetéssel megy tovább. Brüsszelben cudar idők jönnek.
Hetek óta megy erről a fenyegetés meg a szájkarate, a leghülyébb Rutte, aki ősz óta azt szajkózza otthon (n.b.: tavasszal holland választások), hogy majd jól kilép mindenki az EU-ból, aztán megalakítja az újat, persze a legyelek és magyarok nélkül. Mert ez ügye ilyen egyszerű, meg a németek, akiknek a kereskedelmét és iparát húsbavágóan érinti, majd vidáman belemennek ebbe.
Amiről szó van, az a mentőcsomag, ami egy gigahitel, amit nagyrészt a szarban lévő, magukat nyakig eladósító déli államok kapnának, de az EU egésze venné fel helyettük, mert annyira el vannak adósodva, hogy önmagukban valszeg nem, vagy csak nagyon rossz feltételekkel kapnának. Erre vállalna kvázi kezességet a többi tagállam.
Magyarán, nem ingyen lóvé, hanem hitel, amit közösen vissza kell fizetni, olyan csodálatos adóstársakkal, mint az olaszok, görögök, spanyolok, akiket jelenleg egy paraszthajszál választ el az államcsődtől. Ezt a hitelt eleve nem is akarták felvenni a most jogállamisággal magukat verő "fukar" államok (Hollandia, Svédország, Finnország, Dánia), és nem akartuk felvenni mi sem, mondván, mi a túróért fizetnénk mi a déliek hülyeségért.
Ennek a "mentőcsomag" elfogadását akarta összekapcsolni a Bizottság az EU-s költségvetéssel, feltehetően abban bízva, hogy majd a komoly konvergenciapénzekre jogosult keleti országok és a többiek majd könnyebben lenyelik a központilag erőltetett közös hitelfelvételt. Ezzel azonban pofára estek és csak annyit értek el, hogy a magyar és lengyel vétó mind a kettőt érintette volna. Orbán kb. két hete maga is lenyilatkozta, hogy ezt a helyzetet annak kell helyrehoznia, aki eredetileg elb*szta (Bizottság és von der Leyen), inkább szedjék szét a két csomagot, ők a délieknek a mentőhitelt szívesen megszavazzák, bár eredetileg nem kértek volna belőle; az EU költségvetésre pedig marad a vétó, amíg nincsenek garanciák arra, hogy nem politikai zsarolóeszközként fogják használni.
Közben egész egyszerűen a pénzpiacról felvettünk annyi hitelt hogy az összes fejlesztési programunk biztosított. Magyarán a mi különhiteles megoldásunk már rég megvan. Lengyelország és Magyarország nagyon jól áll, jó adósok, bármikor szereznek hitelt közös hitelfelvétel nélkül is.
Összesítve most annyi történik, hogy befenyítettek azzal, hogy majd "nem kapunk" a Nagy EU-s Mentőcsomagból, amiből nem is kértünk, de így nem is kell azt mások helyett fizetnünk, vagy kezesként sort állnunk akkor, amikor a déliek az elbaszott pénzügyi politikájukkal végleg fejre állnak.. ezt majd fizetik azok a majmok, akik a megerősített együttműködéssel megszavazták. Az EU-s költségvetésen meg a jogállamisági gumiklauzulán meg mehet tovább a kötélhúzás.
Van valami vészforgatókönyv erre, hogy a normál működést ne akadájozza.A költségvetés hiánya hogyan érinti a 7 éves EU-s támogatási pénzeket?
Hát ez tök jó. Ez az mondanám, hogy megértem, 5-10 évvel a módszerváltás után.Maga a bírósági rendszer... nem túl hatékony. Szocialista örökség, sajnos.
Eleve kontraszelekció van, a felvételkor a tanulmányi eredményt és a magolási képességet nézik, a pedálhuszárok között pedig ritkán van karakán ember, aki megoldás és nem megfeleléscentrikus. Aztán ez végigmegy az egész karrierrendszerükön - a bírói előmenetel ráadásul hülye mérőszámokon alapul, ki hány ügyet egy évben ledarálni, mennyi idő alatt, van-e két évnél hosszabb, hány döntést dob vissza a másodfok, mert valami eljárásjogi problémát véltek felfedezni.
Szocialista hagyaték a szocializáció, ami a bírót egy állami csinonynikként kezelte, és nem önálló, közhatalmat gyakorló magiszterként. Ebbe beleszokik az új generáció is, mert az öregek akik ott ülnek azt adják tovább. Tisztelet a kivételnek, de kevesen vannak.
Az ilyen rendszer nem abba az irányba hat, hogy karakán, jó, a kideríthető igazsághoz közel álló döntéseket hozzon a bíró, hanem azzal van elfoglalva, hogy folyamatosan csak a saját seggét fedezze és ezt jól lepapírozza.
Nem segít az sem, hogy rengeteg a belső adminisztráció, is, aminek nagy része szintén a bíró nyakába szakad, ahelyett hogy lenne egy rakat kevésbé képzett ember szórakozna ezzel, hogy a 10-15-20 évet erre tanuló bírónak legyen energiája az ügy lényegére koncentrálni. Leíró kevés van, a bírók saját maguknak diktálják le diktafonra a tárgyalást, kvázi egyszemélyben jegyzőkönyvezetők, bírók és titkárok. Rengeteg piti ügyet ebben a rendszerben csak kínkeservesen lehet letárgyalni, pedig arra akár az is jó lenne, ha bizonyos értékhatár / büntetési tétel mellett akár egy tapasztaltabb bírósági titkár (=jogvégzett bíró "tanonc", akinek még nincs bírói kinevezése) letárgyalná a mari néni 4 hónapja nem fizeti a közösköltséget / Józsi ellopott egy kiflit a boltból típusú ügyeket. Erre elvileg lehetőség van, gyakorlatilag meg nincs, mert nincs elég titkár.
Így a bírói lét megragad önmaga tehermentesítésének / saját segge levédésének / helyi urambátyám áskálódások közötti lavízozás szintjén. Ricsikét valószínűleg azért nem baszták be egyenest a kvóterba, mert szentéletű gyerek, hanem mert a bíró nem meri a döntés súlyát bevállalni. Ebben a rendszerben azonban nem is lehet tőle elvárni...
Elvileg úgy menne tovább mint Magyarországon ha nincs elfogadott jövő évi költségvetés. Azaz az előző évi alapjan, de havi bontásban, azaz 1/12 része szerint folyosítják.A költségvetés hiánya hogyan érinti a 7 éves EU-s támogatási pénzeket?
A költségvetés hiánya hogyan érinti a 7 éves EU-s támogatási pénzeket?
Hát ez tök jó. Ez az mondanám, hogy megértem, 5-10 évvel a módszerváltás után.
De 30-cal?
Meg NER 3x 2/3-ad mellett is semmi változás? Mikor másba bátran belenyúltak hol értelmes, hol meg totál sunyi módon...
Jó, de az megvan hogy a határ menti fejlesztések nevű baromságot mi kértük hogy legyen már benne a támogatható csomagokban? Mert ez úgy megy hogy az ország lead egy listát hogy miket akar támogatni, a brüsszeliek meg elfogadják. Néha valamiért itt sokan azt hiszik hogy ott kint irgalmatlan szakértelem van, de hát igazából irgalmatlan bürokrácia van csak ott jobbára, ami ha papiron jónak látszik, elfogadja.Szerintem nem lesznek, senkinek, max. ilyen egy éves periódusok lehetnek amivel nem lehet előre tervezni. Van erre valamilyen szabály, hogy a havi működési költségeket az előző költségvetés az előző költségvetés 1/12-nek megfelelő összegből lehet fedezni, és rémlik mintha szigorodna, fokozatosan egyre kevesebb lenne a lóvé, hogy megegyezzenek. Viszont az a korábbi költségvetés ettől még szűnik meg, megy, az elindított programokat ki kell fizetni, kb. 2023-ig még jön ebből a della, mert a programoknak, kifizetéseknek egy átfutási ideje.
Ezzel első blikkre mi is marha rosszul járunk, viszont a gyakorlat kicsit árnyalja. Az ejus pénz nem manna, hanem az eju által meghatározott programokra lehet igényelni. Nem is mindenhova, csak a leszakadt régiókban, Budapest és környéke ezért pl. alig kaphat. A pályázható programok jó része meg értelmetlen baromság és csak papíron növeli a gazdasági teljesítményt. Kedvencem a határmenti túrizmus fejlesztése, vagy valami ilyesmi. Abból az ukrán-magyar határon épül majd egy turista kilátó, meg egy vendégváró ahol tableteken bemutatják a falu történetét egy klimatizált kiállításon. Mert erre lehet költeni. A határmenti zsákfaluban, ahol amúgy 99% a munkanélküliség.
A másik része meg... jó részét így sem mi kapjuk, hanem szépen visszamegy nyugatra. Most azt hiszem Debrecenben van, hogy a BMW gyárhoz építik a vasúti infrát. Szóval, lehívjuk az infra EU-s alapból, aztán megbízzuk az osztrák Strabagot, meg a német Siemenset, hogy építsen nekünk szép vasutat, meg szép új vonatokat a németek új autógyárához. Kifizetjük nekik a dellát az EU maniból, az megy vissza szépen nyugatra. Oké, itt is lesz egy új vasút, szép új vonatokkal, meg papíron megjelenik a GDP-ben az itteni leányvállalat építőipari teljesítménye, de a pénz maga megy vissza és
Ez egy teljesen korrekt win-win rendszer volt eddig, erről szól a konvergencia alap, ki van számolva, hogy a gyengébb, kiszolgáltatott gazdaságokat az erősebbek felhúzzák, adott pénzügyi mutatók szerint, cserébe pedig megkapták a védtelen piacot és olcsó munkaerőt. Ez a deal, erről szól a konvergencia alap. Aztán most úgy rájöttek nyugaton, hogy mennyivel jobb lenne, ha csak az előnyöket kapnák, nincs vám, nincs piacvédelem, nincs annyi szakszervezet és olcsóbb a melós is. Hopsz, nem tiszteled a buzijogokat.
Nem véletlen, hogy a németek a jogállamisági hisztiben alapvetően nagyon kussolnak és közvetítenek. A külker 30%-a velük van.. és nem csak a lengyel gazdák nem fognak agártámogatást kapni, hanem a franciák sem, ők pedig nem olyanok, hogy kussolva maradjanak.
A hitelt vissza kell, a támogatást nem. a mi esetünkben ez 3mrd eur.Azt azért tedd hozzá,hogy annak a hitelnek egy jó részét nem kell az azt felhasználó tagországoknak visszafizetni míg a pénz piacokról most felvett hiteleket teljes egészében ki kell csengetni Magyarországnak.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..