Azért ez finoman szólva is meredek.
Két példára hivatkoztál, az egyik az idegenlégió, le is írtad, hogy szolgálat után bármely választott EU állampolgárságot megkapnák.
A légióban ugye nem szolgálhat francia állampolgár, akkor az EU központi sereghez hol kezdenéd az Unión kívül a toborzást?
Marokkóban, Szíriában, Ukrajnában?
Vagy ezt csak félreérthetően fogalmaztad?
Miért, a közös EU haderőt úgy hívnák EU idegenlégió?
Hogy példaként hoztam a Francia Idegenlégiót, az nem jelenti azt, hogy egy az egyben átvenné annak minden tulajdonságát.
Ha az nem nyilvánvaló neked meg itt pár embernek, hogy egy EU-s szervezetnek saját katonai, jogi szabályozasa lesz, akkor igen-igen vakarom a fejem.
Miért kellene EU-n kívüli toborzást csinálni?
Azzal, hogy mondjuk jutalomként bármelyik EU-s ország állampolgárságát megkaphatnák, mi a probléma.
Magyarok is mennek ki a Francia Idegenlégióba, és gyakran kérik is az ottani állampolgárságot. Mi van ezzel probléma?
Nyilván, egyes országok szociális, eü, és nyugdíj rendszere eltérő. Amellett, hogy egy kimagasló fizetést kapnak a szolgálati idő alatt, gondolom az sem utolsó, ha mondjuk leendő német állampolgárként jogosult az ottani szolgáltatásokra. Egy horvát, lengyel, román, bolgár vagy magyar állampolgárnak is bőven lehet vonzó egy ilyen ajánlat.
De nemsokára egy spanyol, portugál olasz munkanélkülinek is reális alternatíva lehet.
A Frontex esetén a hataskörök kialakítása sokkal bonyolultabb, mint egy EU-s védelmi erő kapcsán.
A haderő hatasköre már az elején olyan szinten véglegesre alakítható, hogy 10-20-100 évig sem kellene hozzápiszkálni. Akkor is csak max. finomhangolni, modernizálni.
Ahogy írtad is, a Frontex feladatát sem lehet a tagállamok egyet nem értése ellenére bővíteni.
Nem értem ezt a parát.
De ahogy az Idegenlégió mintáját nem lehet egy EUs haderőre ráhúzni 100%-ban, ugyan így a Frontexét sem.
Meg a Európai Cirkusz Szövetség (még ha létezik is) feladatait, és szabályozását sem.
Eszembe sem jutott, hogy ilyen esetleg felmerül bárkiben is!
