Beszélgető

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
Tőlem biztos nem hallanál ilyet,nekem nem az a bajom hogy xy helyzetbe hoznak jó ötletnek tartom,de azt egyáltalán nem,hogy ezek az emberek a közpénzekből illetve EU pénzekből kistafírozott infrastruktúra építésen és a szállodaiparon kívül máshol nem nagyon hasítanak.És még jelei sincsenek annak,hogy ez megváltozna.
A NER deklaráltan fontosnak tartja az infrastruktúra kiépítését és magyar tulajdonban tartását. Durván megszívta az ország, amikor a vezetői nem így gondolták. Inkább örüljünk, hogy az építést az EU is támogatja. Sok külföldi vállalkozás részben azért jött ide, mert ki van épülve (vagy éppen épül) az infrastruktúra.
Ha a repiparba fektetnek, akkor az biztos mutyi és kidobott pénz. Ha az űriparról beszélnek, akkor kiröhögik őket, stb, stb. Szóval milyen vállalkozást hiányolsz, mert nem biztos, hogy értem.
nem olyan egyszerű ez a telepítsunk gyümölcsöst téma.
Bizony nem az. Nem véletlen indul a telepítésükre támogatás.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 190
14 433
113
Túl rövid idő telt még el. 10 év alatt nem lehet elvárni, hogy egy új pénzügyi elit kialakuljon, meggazdagodjon és még termelő/ipari beruházásba is kezdjen.

Látod: többek szerint, hangosan, sokszor: lehet. Ha sikerül akkor ajándék pénzből gazdagodott (...a "r*h*dék ingyenélő"), ha nem sikerül akkor azért "r0ha... !ngyenélő".
...és mindegy mennyit adózik. a kormányváltás után úgyis kevés lesz, úgyhogy akkor előtte is kevés: a "r0h4dék ingy3nélő".

(irónia ON)

"...mit nem értetek?" :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

(irónia OFF)
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 871
6 086
113
Igen van ebben a helyzetben a szabolcsi gazdáknak is dolga, de hidd el nekem nem olyan fekete fehér a helyzet ahogy azt Raskó leírta.
A szabolcsiak egy dolog miatt vannak hátrányos helyzetben: nagyon sok termelő van viszonylag kis területen. Ez lehetne előny is, közös marketinggel, egységes minőséggel stb. De ettől nagyon messze vagyunk.

Budapest környéki termelők simán eladják a termést szedd magad akcióban, jó áron. Tavaly azért nem szedtünk almát, mert 300 Ft. -ot kértek kilónként, úgy hogy még mi szedjük le.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 342
34 043
113
Ha jól emlékszem talán Raskó György írt erről 1-2 éve cikket. Alapvetően a szabolcsi almatermelők mentalitását szidta. A dunántúli gazdák mondern fajtákat telepítenek, hűtőházat építenek, és jól boldogulnak. A szabolcsiak meg mindent ugyanúgy akarnak csinálni, mint 50 éve. Pedig ugyanannyi támogatást kaptak, mint a dunántúli termelők.
Pfff. Az osztrák gazda meg hagyományos fajtákat telepít. Ő mondta, nem én találtam ki. Pont a nyáron jártam egynél. Nagyon tanulságos és érdekes volt.

Miért nem készít senki cidert? Én nagyon hiányolom. Jó lenne valami normális minőség normális áron. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Rferi66

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Ráadásul tőkefelhalmozásra ma már nem járhatóak azok az utak, amik 200 éve még igen. Meg, ha járható is lenne, nekünk nincs tengeri kijáratunk, hogy kiraboljunk valamit, valakiket. Meg valószínűleg nem is olyanok vagyunk. Még esetleg egy lakatlan sziget ritka ásványkincseire lecsaphattunk volna anno, de ez is a szájenszfiksön kategória. Nem volt rá lehetőség. Ferenc József föld, Madagaszkár?
..
Szóval nagy pénzt csinálni jelenleg egyedül az építőiparból lehet, mert abba bevonható EU-s forrás!
Ki kellene használni, amíg létezik még az EU, és megépíteni az északi és a déli duplavágányú vasútvonalat, amiket felvetettem. Irgalmatlan beruházás lenne, de megérné meglépni, mert utána felpezsdítené az ország gazdaságát hosszú évtizedekre!
(És egész országrészeket húzna ki a sz@rból!)
Önmagában nem pezsdítené fel. élő példa?Zalaegerszegnél a felújítással - deltavágányközvetlen villamosított összeköttetés ÉsSzlovénia felé, ill Zalaszentivánon át dél felé. Nos az volt a fejlődés, hogy leszerelték a teherpályaudvaron 80as évek végén le
felépített , de soha nem használt konténer átrakodó darut, és eladták valahová, reméljük legalább nem ócskavasnak...
 
W

Wilson

Guest
A NER deklaráltan fontosnak tartja az infrastruktúra kiépítését és magyar tulajdonban tartását. Durván megszívta az ország, amikor a vezetői nem így gondolták. Inkább örüljünk, hogy az építést az EU is támogatja. Sok külföldi vállalkozás részben azért jött ide, mert ki van épülve (vagy éppen épül) az infrastruktúra.
Ha a repiparba fektetnek, akkor az biztos mutyi és kidobott pénz. Ha az űriparról beszélnek, akkor kiröhögik őket, stb, stb. Szóval milyen vállalkozást hiányolsz, mert nem biztos, hogy értem.

Bizony nem az. Nem véletlen indul a telepítésükre támogatás.

Szerinted azzal, hogy adnak a támogatást a telepítésükre el van intézve a dolog azt a gyümölcsöt el kell adni ahhoz peddig vagy tárolni kell vagy feldolgozni:).Az már nem megy, hogy a megtermelt jonatánt vagonszám kiküldjük a Grísáékhoz.

Azt hiányolom ,hogy a helyzetbe hozott emberkéknek jelenleg a szándékukban sem áll bármilyen olyan tevékenység folytatása amiben valós termelési tevékenységet folytatnak. Mert mint mondtam az infrastrukturális beruházásokban való részvételük nem csökkenti a magyar gazdaság külföldi nagyvállalatoknak való kitettségét.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Önmagában nem pezsdítené fel. élő példa?Zalaegerszegnél a felújítással - deltavágányközvetlen villamosított összeköttetés ÉsSzlovénia felé, ill Zalaszentivánon át dél felé. Nos az volt a fejlődés, hogy leszerelték a teherpályaudvaron 80as évek végén le
felépített , de soha nem használt konténer átrakodó darut, és eladták valahová, reméljük legalább nem ócskavasnak...
ráadásul szakértők szerint nem déli, hanem délnyugati fejlesztésnek van értelme.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Szerinted azzal, hogy adnak a támogatást a telepítésükre el van intézve a dolog azt a gyümölcsöt el kell adni ahhoz peddig vagy tárolni kell vagy feldolgozni:).Az már nem megy, hogy a megtermelt jonatánt vagonszám kiküldjük a Grísáékhoz.

Azt hiányolom ,hogy a helyzetbe hozott emberkéknek jelenleg a szándékukban sem áll bármilyen olyan tevékenység folytatása amiben valós termelési tevékenységet folytatnak. Mert mint mondtam az infrastrukturális beruházásokban való részvételük nem csökkenti a magyar gazdaság külföldi nagyvállalatoknak való kitettségét.
kitettség.. sorry de exportorientált gazdaság,évtizedek óta az...
Bár Plkovics épp lynx gyártáshoz hasonló koncepciókat vizionált az élelmiszeriparba,,, (aminek persze semmi köze ahhoz hogy a további EU pénzekből így a körükhöz kerülne az ilyen támogatások jó része is,
 
W

Wilson

Guest
kitettség.. sorry de exportorientált gazdaság,évtizedek óta az...
Bár Plkovics épp lynx gyártáshoz hasonló koncepciókat vizionált az élelmiszeriparba,,, (aminek persze semmi köze ahhoz hogy a további EU pénzekből így a körükhöz kerülne az ilyen támogatások jó része is,
Igen az, csak az a nagyon nem mindegy milyen mértékű ez a kitettség a magyar gazdaságban ennek nincs meg az egészséges aránya. Vizionálni mindent lehet, az abszolút ingyen van.
 
  • Vicces
Reactions: Leonidas

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 757
113
ők termelő -és nehéziparba forgattak vissza, a kor világszínvonalán....
Mert akkor az számított high tech iparágnak. Azért forgatták be abba, mert az osztrák állam az akkor még kispályás konzervgyáros Weiss Manfrédnak adott egy bazi nagy állami megbízást (konzervet szállíthatott a K.u.K. hadseregnek) , de megmondták neki, hogy cserébe fegyvergyártásra alkalmas nehézipart akarnak látnil

Weiss Manfréd tehetséges ember volt, de ha a Monarchia nem nyúl a hóna alá, sosem lett volna ipari mágnás.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Wilson
W

Wilson

Guest
A szabolcsiak egy dolog miatt vannak hátrányos helyzetben: nagyon sok termelő van viszonylag kis területen. Ez lehetne előny is, közös marketinggel, egységes minőséggel stb. De ettől nagyon messze vagyunk.

Budapest környéki termelők simán eladják a termést szedd magad akcióban, jó áron. Tavaly azért nem szedtünk almát, mert 300 Ft. -ot kértek kilónként, úgy hogy még mi szedjük le.
Nem lehet összehasonlítani egy Budapest környéki termelőt egy szabolcsi almatermelővel teljesen más lehetőségek vannak Budapest környékén. 2018-n a feldolgozó üzemek kihasználva a szabolcsi gazdák kiszolgáltatottságát szépen megkartelezték a felvásárlási árat ha jól emlékszem 13 forintot akartak adni egy kg almáért ezt sikerült a média visszhangnak és gazdák tiltakozásának hatására feltornázni 20 ft-a ami még mindig az önköltségi ár alatt volt,ez az igazi problémája a szobolcsi gazdáknak.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
Nézd a megazdagodást 10 év alatt kipipálták,a portfólió is kialakult és ebből még a csírája sem nagyon látszik bármilyen termelő tevékenység szándékának.
Pár hónapja néhány nerlovag ajánlatot tett a ferihegyi reptér visszavásárlására... Az a helyzet, hogy már ez is kifekteti anyagilag az ország leggazdagabb embereit. Hol van még ettől, hogy egy saját autógyár, vagy egy mikroelektronikai gyár kockázatát be tudnánk vállalni? Egyszerűen még nem tartunk ott. Vannak kisebb és közepes mezőgazdasági és ipari befektetéseik, de az első lépés, hogy az infrastruktúra legyen magyar kézben.
Azt hiányolom ,hogy a helyzetbe hozott emberkéknek jelenleg a szándékukban sem áll bármilyen olyan tevékenység folytatása amiben valós termelési tevékenységet folytatnak. Mert mint mondtam az infrastrukturális beruházásokban való részvételük nem csökkenti a magyar gazdaság külföldi nagyvállalatoknak való kitettségét.
Nem mindegy, hogy milyen külföldi vállalatról beszélünk. Érdekes mód a németek és a franciák is megértették, hogy abba kell hagyniuk a népnyúzó befektetéseiket. Sőt, az elmúlt években a Suez, vagy a Veolia is létre tudott hozni termelő gyárakat az országban, míg korábban csak infrastruktúra lenyúlásában jeleskedtek. Szvsz. először az alapok legyenek rendben, aztán mindenki úgy vállalkozik itt ahogy akar.
 
W

Wilson

Guest
Mert akkor az számított high tech iparágnak. Azért forgatták be abba, mert az osztrák állam az akkor még kispályás konzervgyáros Weiss Manfrédnak adott egy bazi nagy állami megbízást (konzervet szállíthatott a K.u.K. hadseregnek) , de megmondták neki, hogy cserébe fegyvergyártásra alkalmas nehézipart akarnak látnil

Weiss Manfréd tehetséges ember volt, de ha a Monarchia nem nyúl a hóna alá, sosem lett volna ipari mágnás.
Halottál akár csak egy ilyen feltételt Mészáros Lőrinc irányában a kormánytól?
 

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 939
26 031
113
Önmagában nem pezsdítené fel. élő példa?Zalaegerszegnél a felújítással - deltavágányközvetlen villamosított összeköttetés ÉsSzlovénia felé, ill Zalaszentivánon át dél felé. Nos az volt a fejlődés, hogy leszerelték a teherpályaudvaron 80as évek végén le
felépített , de soha nem használt konténer átrakodó darut, és eladták valahová, reméljük legalább nem ócskavasnak...
Ha viszont ezt a két vonalat megépítenénk, az sokat dobna a dolgon!
:hadonaszos:


Ennyi! Jól összefoglaltad!
És igenis jó dolog, hogy erőltetik a sportolást meg a stadionok, sporttelepek fejlesztését! Igenis odajárjanak a fiatalok, kellemes, karbantartott környezetbe mozogni, mintsem otthon görnyedjenek a telefont nyomkodva vagy épp gémerkedve! Vagy ami még rosszabb, füvezve, lógva, varázsdohányozva. Amitől aztán meg még hullanak is mint a legyek (majdnem másfél tucat halott emiatt csak idén!).
..
Kiegészítésként amit írtál, még valami! Kigyűjtöttem néhány adatot a két ország népesedési helyzetéről a rendszerváltás óta. Konkrétan azt néztem meg, hogy aktuálisan hogyan alakult Magyarország népességszáma és a magyar születésszám vs. Románia népességszáma és a romániai születések száma egymáshoz viszonyítva. Íme a tények:
..
lakosságszám:
1990. Románia ~23.206 ezer vs. Magyarország ~10.375 ezer, ami 44,7 %-a Romániának
2000. Románia ~22.435 ezer vs. Magyarország ~10.222 ezer, ami 45,6 %-a Romániának
2010. Románia ~20.246 ezer vs. Magyarország ~10.014 ezer, ami 49,5 %-a Romániának
2019. Románia ~19.366 ezer vs. Magyarország ~9.769 ezer, ami 50,4 %-a Romániának
..
élveszületések száma:
1990. Románia ~315 ezer vs. Magyarország ~126 ezer, ami 40,0 %-a Romániának
2000. Románia ~235 ezer vs. Magyarország ~ 98 ezer, ami 41,7 %-a Romániának
2010. Románia ~212 ezer vs. Magyarország ~ 90 ezer, ami 42,5 %-a Romániának
2019. Románia ~188 ezer vs. Magyarország ~ 89 ezer, ami 47,3 %-a Romániának
2020. első félév pedig:
_______Románia ~ 80 ezer vs. Magyarország ~ 44 ezer, ami 55,0 %-a Romániának (idén erőteljesen "ellentétesen mozgunk"!)
..
Szóval a trend évtizedek óta számunkra kedvező. Ezt kell fenntartani, helyes intézkedések meghozásával majd a következő évtizedekben.
Nem csak családpolitika, hanem helyes infrastrukturális beruházások is kellenének, amelyek megkönnyítenék majd a román munkaerő gyors és olcsó Dél-Nyugat Európába való eljuthatását, pl. Szeged-Pécs-Nagykanizsa autópálya megépítése, esetleg egy Gyula-Paks-Sármellék-Szentgotthárd kétvágányú vasútvonal.
Építkezős nyugodt évtizedek kellenek. Van mit tenni és akkor lesz keresnivalónk is!
..
Az adatokat innen vettem:
https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Romania
https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Hungary

a. Ösztöndíj-programot kell indítani a cigány-lányoknak (pl. vendéglátóipari, egészségügyi dolgozói vonalon), ami által képesítéshez juthatnának. Ezt célszerű lenne távolabb elhelyezkedő iskolákban megszervezni. A vidék cigány férfilakosságának meg hasonlóan valamilyen építőipari ösztöndíjprogram kell, de nem ugyanabba a városokba terelve őket, ahol a lányok tanulnak.
..
b. Elengedhetetlen egy gyorsvasútvonal megépítése a Dunántúl és Észak-Magyarország között. Be kell kapcsolni a térséget az olcsó és mindenki által elérhető közlekedés által az ország vérkeringésébe, hogy a tehetősebb magyar lakosság ne költözzön el. Ha lenne infrastruktúra, jönnének a cégek is, lenne munkahely, nőnének a keresetek. Egy Győr-Tatabánya-Esztergom-Nógrád-Balassagyarmat-Szécsény-Salgótarján-Ózd-Szendrő-Abaújlak-Vizsoly-Sárospatak-Kisvárda-Vásárosnamény-Fehérgyarmat vonal jól jönne! (Innen már Munkács, de akár Szatmárnémeti, Nagybánya is egy ugrás csak!)
..
Mivel rengeteg alagút kellene, meg viadukt a domborzat miatt, így lehetne munkát adni bőven, még az iskolázatlan embereknek is. Kiskirályok, oligarchák gyárthatnák a betont, acélidomokat, meg mindent, ami kell. Aztán az ilymódon elérhetővé tett borsodi völgyekben meg legalább egy tucatnyi új falucskát kellene alapítani magyar lakossággal. Ezek egy része drága vadász- turista- és télisport-paradicsomokká is válhatnának, illetve lakóhelyül szolgálhatnának az újonnan megtelepedő vállalkozásokban dolgozók számára is, ökofalvakat, génmegőrzési központokat is lehetne alakítani! Lehetne még egyébként egy csomó programot indítani, pl. szja-mentesség 5 évre annak, aki erre a vidékre költözik máshonnan, stb.
..
c. Védelmi-stratégiai szempontból is hasznos lehetne egy ilyen nagyívű fejlesztés, mert néhány hegybe vájt szárnyvonal révén kapnánk új katonai vezetési pontokat is. Ráadásul mindez éppen Kárpátalja stratégiai közelsége miatt, és a gyengülő, ámde egyre ellenségesebb ukrán lépésekkel számolva, nem egy elhanyagolható szempont.
..
d. Természetesen kell egy ilyen kétvágányú kelet-nyugati sínpárhoz egy észak-déli Kassa-Miskolc kapcsolódás is.
..
Egy évtized alatt meg lehetne csinálni, és máris új fazont adnánk a "Rákócziak földjének"!
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 706
4 260
113
Pfff. Az osztrák gazda meg hagyományos fajtákat telepít. Ő mondta, nem én találtam ki. Pont a nyáron jártam egynél. Nagyon tanulságos és érdekes volt.

Miért nem készít senki cidert? Én nagyon hiányolom. Jó lenne valami normális minőség normális áron. :)
hmmmm,, nincs rá igény? tényleg nem tudom,
Pár hónapja néhány nerlovag ajánlatot tett a ferihegyi reptér visszavásárlására... Az a helyzet, hogy már ez is kifekteti anyagilag az ország leggazdagabb embereit. Hol van még ettől, hogy egy saját autógyár, vagy egy mikroelektronikai gyár kockázatát be tudnánk vállalni? Egyszerűen még nem tartunk ott. Vannak kisebb és közepes mezőgazdasági és ipari befektetéseik, de az első lépés, hogy az infrastruktúra legyen magyar kézben.

Nem mindegy, hogy milyen külföldi vállalatról beszélünk. Érdekes mód a németek és a franciák is megértették, hogy abba kell hagyniuk a népnyúzó befektetéseiket. Sőt, az elmúlt években a Suez, vagy a Veolia is létre tudott hozni termelő gyárakat az országban, míg korábban csak infrastruktúra lenyúlásában jeleskedtek. Szvsz. először az alapok legyenek rendben, aztán mindenki úgy vállalkozik itt ahogy akar.
Kijött a lista az első ötvenről. Vajon ezen a listán hányan a NER kegyeltjei és hányan saját jogon azok, akik? https://forbes.hu/extra/50-leggazdagabb-magyar-2020/
Az első tízben lévő XXx XXXXX együttes gazdasági súlya 1500 milliárd ft körül van. És ez csak az, ami "szabad szemmel" látható.
 
W

Wilson

Guest
Pár hónapja néhány nerlovag ajánlatot tett a ferihegyi reptér visszavásárlására... Az a helyzet, hogy már ez is kifekteti anyagilag az ország leggazdagabb embereit. Hol van még ettől, hogy egy saját autógyár, vagy egy mikroelektronikai gyár kockázatát be tudnánk vállalni? Egyszerűen még nem tartunk ott. Vannak kisebb és közepes mezőgazdasági és ipari befektetéseik, de az első lépés, hogy az infrastruktúra legyen magyar kézben.

Nem mindegy, hogy milyen külföldi vállalatról beszélünk. Érdekes mód a németek és a franciák is megértették, hogy abba kell hagyniuk a népnyúzó befektetéseiket. Sőt, az elmúlt években a Suez, vagy a Veolia is létre tudott hozni termelő gyárakat az országban, míg korábban csak infrastruktúra lenyúlásában jeleskedtek. Szvsz. először az alapok legyenek rendben, aztán mindenki úgy vállalkozik itt ahogy akar.
Én korábban is leírtam, hogy nem azt várom tőlük, hogy egyből autót gyártsanak de a napnál is világosabb, hogy ők nem akarnak ilyesmivel bajlódni. Amúgy milyen alapokról beszélsz? A helyzetbe hozott embereknek már meg vannak az anyagi alapjai
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 871
6 086
113
Nem lehet összehasonlítani egy Budapest környéki termelőt egy szabolcsi almatermelővel teljesen más lehetőségek vannak Budapest környékén. 2018-n a feldolgozó üzemek kihasználva a szabolcsi gazdák kiszolgáltatottságát szépen megkartelezték a felvásárlási árat ha jól emlékszem 13 forintot akartak adni egy kg almáért ezt sikerült a média visszhangnak és gazdák tiltakozásának hatására feltornázni 20 ft-a ami még mindig az önköltségi ár alatt volt,ez az igazi problémája a szobolcsi gazdáknak.
A szabolcsi gazdák fő problémája, hogy nagyon nagy arányban lé alma minőséget termelnek. Annak ilyen alcsony a felvásárlási ára. Ha étkezési minőséget termelnének és tudnák tárolni, akkor nem lennének kiszolgáltatva a felvásárlóknak.