Én igazából soha nem találkoztam a jelenséggel, sajnos egyes diákok felkészültsége volt olyan, amilyen.
- Volt olyan hőtan I. írásbeli, ahol 114 vizsgából 3 nem volt bukás. Én is buktam, pedig bikaerősnek éreztem magam. Aztán a következőn is. Aztán kikértem a vizsgát és kiderült, hogy egyik lapomon egy gramm javítási szín sem volt. Aztán kiderült, hogy 3 tized pont híján ötös...
A hőtan I .és II vizsga is A, B és C részből állt. Az A részben az elméleti alapokra kérdezték meg teszt formájában. Vagy az egy jó vagy az egy hibás választ kellett 3 lehetőségből kiválasztani. A jó válasz +1 pont, a hibás -1 pont. A semmi válasz 0. Pont. Ezen el kellett érni 40%-ot, vagy meg sem nézték a B részt.
A B részben 5 egyszerűbb példa volt az A-ban kérdezett ismeretekkel és mással. Ezen is el kellett érni 40%-ot, vagy a C-t meg sem nézték.
A C részben három nagy példa volt (vagy négy?), amiből kettő (vagy három?) volt választható. Az évközi ZH-k eredménye helyettesíthető volt az egyik példánál. Tehát, ha pl. 80%-os volt a hét évközi Zh eredménye, akkor a 15 pontos példa 80%-a járt.
Régen az A részt lehetett helyettesíteni az évközi ponttal, de megváltoztatták, mert azt mondták, hogy a hallgatók az elméleti alapokat így nem tanulták és értették megfelelően.
Na így kellett hőtanból vizsgázni. Nekem a B rész nem volt meg a javításos gikszernél. És mivel az évközi eredményem 88% volt így lett bukásból majdnem jeles. Mert a B rész majdnem 70% volt, az A rész is sikerült és a C rész meg így szintén 80% felett volt.
- Az egyik szilárdságtan zh-n sem mentem át. Ott is csak azt akartam megnézni, hogy mi nem sikerült, ott a tanár vette észre, hogy "jé, ez nincs javítva". Meglett az aláírás és mehettem vizsgázni.
- Matek szigorlat dettó. Így lett ott is bukásból majdnem 3-as.
Ezek után elgondolkoztam azon, hogy hány vizsgán bukhattam meg így? Mert ezeket leszámítva asszem soha nem láttam viszont egyetlen dolgozatomat sem. Mindig elfogadtam, hogy akkor biztos én toltam el...
Szóbeli Kapcsolástechnikából: megbeszéltük év elején a tanárral, hogy az egész féléves anyagból 3 kérdés amiből 2-t tudni kell minimum és azután kapsz még 1 randomot ha nem tudod a 3. kérdést, tőlem a fickó 14-et kérdezett miután benyögte, hogy lám kolléga látom nem tanult mit szólna a 3-as jegyhez? Mellesleg a fickó szerintem bírta a fejem mert nála Energetika1 laboron csak én kaptam 4-et (legjobb) és Kapcstech laboron szintén nála a beugrók úgy néztek ki, hogy körbeültük és kérdezgetett a második laboron már azt mondta hogy hazazavar ha megszólalok a beugrón, így egész félévben már nem kellett beugróznom. Na szóbelin az évfolyamtársaimat lazán kiszórta az 5. kérdés után, annyiban korrekt volt, hogy a második alkalommal állítólag már csak 5 kérdés volt azoknak akik másodjára vannak nála.
Matek2. örök kedvenc, a tanár átjárt józsefvárosba, hogy az ottani órán üljön és jegyzeteljen majd azt nekünk leírta füzetéből másnap óbudán mondván, hogy egységes legyen a leadott anyag, igen ám de a gyakorlatot is ő tartotta, amin szintén füzetből másolt a táblára, amikor elkapta a gépszíj magától kezdte el megoldani a feladatot aztán a végén kijön neki megoldásnak mondjuk 3, benéz a füzetbe ott meg a megoldás gyök3. Ezután jön a kínos keresgélés, elsőnek magától próbálja debuggolni azután feladja és füzetből nézi a feladatot... Na ilyennél tanuld meg a matekot, azt sem tudom, hogy lett első vizsgára 2-es mert oda tényleg úgy mentem be, hogy megnézem a feladatokat, az elméleti részt úgy töltöttem ki, hogy el sem olvastam a feladatot csak besatíroztam az egyik választ a 4-ből, számolásnál a 2 integrálos feladat meg a Fourier sorból emlékszem, hogy csak a fourier meg a kettős integrál ment a másik integrálnál valami baj lehetett mert szerintem az eredmény hibás volt, a többi 3-4 feladat full homály volt csak írtam amire azt hittem, hogy jó.
Híradástechnika labor: Örök kedvencek között van, második laboron meghúzott a fickó úgy, hogy azt mondta kevés amit írtam, kövi órán egy másik csoportba mentem is javítani, beültem előre mert csak én voltam javítani, felszólít, hogy menjek ki, hozzak lapot majd segít mit rontottam el, úgy képzeld el, hogy rohadt sok feladatot kell elvégezni kb40-et amiből a kiértékeléshez kb 5 feladatnál keveset írtam, olyat képzelj el, hogy amdsb/tc modulációnál nem írtam oda, hogy az elején az a kis eltolás a DC komponens holott a feladat nem is kérte... A párbeszéd:- Nos kollega nagyon szép jegyzőt adott le de ennél maga többet tud ezért van most itt, de, hogy ne keljen sokat bíbelődnie elmondom mik hiányoznak jegyzeteljen.- Rendben, köszönöm szépen.
Leírtam papírra mindent amit mondott kb 5 perc alatt beírtam a jegyzőbe, feltöltöttem a szerverére és mentem, másnap jött a neptun üzenet, hogy a jegyzőm 1 és le vagyok tiltva. Taps.
Villanytan2: 15 elméleti kérdés, 4 gyakorlati, 3. vizsgára lett meg, 2. sikertelen elméleti kérdéses vizsga után megkérdeztük többed magammal a tanárt, hogy ugyan honnan is kellene ezekre a kérdésekre tanulni mert az előadás jegyzetben egyáltalán, a nyomtatott könyvben meg részben vannak benne. A válasza: Hát kollegák, sajnos előadásra kevés idő miatt nem tudunk sokáig eljutni, így azok kb 20%-ot fednek le, kb az anyag 50% fedi le a nyomtatott jegyzet a maradékot meg sajnos internetről kell összeszedni... Mindhárom vizsgán úgy indított, hogy egyszerűbb azok nevét felsorolnom akiknek sikerült az elmélet.
(egy nagy lófaszt 50% van a könyvben, 2 elméleti lapot kaptam a 2. vizsgán, az egyiket hazavittem és kikerestem a könyvből a megoldásokat, 15-ből 2-re találtam egyértelmű megoldást, 3-ra több kombinációjából jöttem rá a többi meg teljes homály). 3. vizsgára elméletből a 40 pontból 35 lett az enyém, sajnos kellett, hozzá az a szerencse, hogy áttanulmányozzam a típusfeladatokat a 2. elméleti vizsgalapon. (Lehet itt is mi vagyunk a hülyék, de ez egy alapozó tárgy, rengeteg gimnazistával itt még nem kellene ilyen szintű önállóságot elvárni, majd később nyugodtan (ezt el is várják), de itt a legelején még nem kellene).
Mérés1: Szegény gyakvezető csak annyira volt használható, hogy leellenőrizte a kapcsolást, hogy fesz alá lehet-e helyezni, azután már homályos volt neki sok minden, ugyebár én hadilábon állok a nagyon modern szkópokkal és azok helyes beállításával, a mérőtársaim meg mind gimnazisták voltak így esély 0 volt arra, hogy összedolgozzunk.
Mérés2: Gyakorlatilag ugyan az, annyi különbséggel, hogy az előadónál voltam gyakon is, aki mindig egyedül hagyott minket a teremben, csak néha néha visszajárt megnézni, hogy élünk-e még.
Elektro2: Nagyon jó tanár tartja az elektronika1-2-t itt nekem elektro 2-ből úgy lett 3-as a buktából, hogy betekintésen kiderült 1 oldalt nem javított.
Digit1 elmélet: A pofátlanság legjava, kedvenc tárgyam volt, szerettem az ilyen kombinációs hálózatokat, a vizsgán haverral együtt mentünk mert ő meg utálta, megoldottam ő az alapján csinálta meg az övét (A-B csoport), volt olyan feladat amit én oldottam meg neki üres számolós lapon . Neki 4 nekem bukó, úgy, hogy a tanár bent sem volt a vizsgán mert kb 10 perc után kiment telefonálni, végig hallottuk, hogy kint beszélget. Betekintésre nem mentem be mert hazamentem vonattal.
VEL: szóbelin mindent tudtam, majd 2-es, haver semmit nem tudott 4-es.
Gazdasági tárgyakhoz tudnék még írni, de azokhoz hülye voltam, nem a tanár tehet arról, hogy a 75% kell a ketteshez (mert azt hiszi, hogy a Kandósok is a Keleti gazdasági karos hallgatók) és a bukási ráta is kb 75%...
És a jelenlegi félév egyik zh-ja (november legvégén): 60perc, 6 elméleti és 4 számolós feladat. Eddig ez volt a leginkorrektebb, holott nekem nagyon jó véleményem van a Kandós járványkezeléssel.
A 6 elméleti kérdés kb 5oldal rajzokkal és magyarázattal együtt. A számolós feladat az 1. egy komparátor számítás kb 4 perc, 2. 2FN zárlat érthetetlen adatmegadással, ezt én 17 perc alatt oldottam meg, 3. feladat (megoldhatatlan volt) sugaras hálózat védelem beállítás, nem nehéz, de hiányozott a legfontosabb adat, ágáramok/teljesítmények... 4. feladat védelem beállítás 5 gyűjtősínből 2 között, úgy nehéz volt megoldani, hogy a félév során 1 feladatot sem csináltunk... 3-as lett, nem panaszkodom, annyit kellett csinálnom, hogy meg is kapjam a jegyet, hogy a másik csoport számolós feladatát megcsinálom amire kaptam 3 napot, mondván sok az a számolás.... Taps.
Emlékeim szerint 210 körül kezdtünk, azt tudom, hogy energetika szakirányra 20-an mentünk, 40-en buktak hozzánk, rengeteg ismerősöm abbahagyta már az első féléve után, sokan átkerültek önköltségesre a 2. félév után, így inkább abbahagyták. Van olyan akinek még indexlapja van, az egyik tanárom azt mondta, hogy amikor ő járt egyetemre neki is volt, mindig a tanárok töltik ki, amikor elkezdett a Kandón tanítani 2012-ben már indexlap nem volt...
Igazából a rossz eredmények abból is következhetnek, hogy a zh/vizsgán az előre megbeszéltekkel ellentétben olyanokat is kérdez amit csak érintőlegesen vagy csak megemlítés szintjén vettünk. Legjobb példa: Nukleáris Erőművek: az elején egy rakás fizikusról meg matematikusról tanultunk, a tanár azt mondta évszámokat nem kell megjegyezni mert "nem vagyunk mi történészek" csak azzal legyünk tisztában, hogy amelyik névhez milyen eredmény párosul, ezzel szemben a zh (évközi jegyes tárgy, nincs vizsga) 18XX-ben és 19XX-ben mi történt?
Szumma szummarum: Szaktárgyakból szerintem jó az oktatás, van 1-2 kicsapongó eset szaktárgyból is, de főként a szerintem felesleges és az alapozó tárgyakból vannak nagyon elszállva a tanárok