Beszélgető

tiborublog FB oldaláról.

Sir Charles James Napier altábornagy egyike volt azon brit katonáknak, akik a 19. században Indiában tevékenykedtek, megpróbálva elfogadtatni a nyugati viselkedési és erkölcsi alapnormákat az őslakosokkal. Sir Charles viszonylag toleráns ember hírében állt, aki gyakran fejet hajtott a sokezer éves hindu kultúra és civilizáció előtt, de néhány indiai szokás ellen valóságos keresztes háborút folytatott.

Az egyik ilyen az a barbár gyakorlat volt, melynek értelmében a férj halála után az életben maradt özvegyet azon a máglyán égették halálra, amelyen az elhunyt férj testét is elhamvasztották. Amikor 1850-ben az egyik konzervatív indiai maharadzsa azzal érvelt Napier tábornok előtt (aki akkor éppen az Indiai Brit Hadsereg főparancsnoka volt), hogy az özvegyek megégetése ősi hindu hagyomány, Sir Charles ezt válaszolta:

- Hát az lehet. Nálunk viszont azokat, akik valakit élve megégetnek, gyilkosoknak szokás nevezni. És van egy ősi angol hagyomány, ami abból áll, hogy veszünk egy jó kis kenderkötelet, amit a gyilkosok nyakába teszünk és felakasztjuk őket. Legyen világos: ahány ilyen halotti máglyát meglátunk, annyi akasztófát fogunk ácsolni. Mert ha maguk követik a hagyományaikat, mi is követni fogjuk a magunkéit.
 
Péntek esti levezetésnek…
Vitorlázógéppel 76.000 láb (nem elírás! = 23.000 méter) magasan…LOL
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Péntek esti levezetésnek…
Vitorlázógéppel 76.000 láb (nem elírás! = 23.000 méter) magasan…LOL
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Mi húzza fel ilyen magasra?
 
Mi húzza fel ilyen magasra?
Semmi…ez benne a csodálatos :)
Ahhoz hogy egy vitorlázógép felemelkedjen ilyen magasra mindössze pár dolog kell:
- egy speciális vitorlázógép túlnyomásos pilóta fülkével
- egy speciális légköri jelenség amit hullámnak hívnak.
Ennek az a lényege hogy ha a szél ráfúj egy hosszú hegyre akkor a hegy a levegőt arra kényszeríti hogy az felemelkedjen. A hegy mögött utána a légtömeg hullámozni kezd. A hullám felszálló ágában nagyon magasra lehet emelkedni.
wave.jpg


Mo.on is vannak jól ismert hullámterek a Mátrában (Gyöngyösről szoktuk repülni) és a Pilis hullámtere (D.kesziről érhető el)

- ja és kell még az egész projekt mögé az Airbus a maga mérnök gárdájával és a pénzével...
 
Semmi…ez benne a csodálatos :)
Ahhoz hogy egy vitorlázógép felemelkedjen ilyen magasra mindössze pár dolog kell:
- egy speciális vitorlázógép túlnyomásos pilóta fülkével
- egy speciális légköri jelenség amit hullámnak hívnak.
Ennek az a lényege hogy ha a szél ráfúj egy hosszú hegyre akkor a hegy a levegőt arra kényszeríti hogy az felemelkedjen. A hegy mögött utána a légtömeg hullámozni kezd. A hullám felszálló ágában nagyon magasra lehet emelkedni.
wave.jpg


Mo.on is vannak jól ismert hullámterek a Mátrában (Gyöngyösről szoktuk repülni) és a Pilis hullámtere (D.kesziről érhető el)

- ja és kell még az egész projekt mögé az Airbus a maga mérnök gárdájával és a pénzével...

Igen, de ennyire magasra? :) Én is repültem egyszer vitorlázógépen (utasként), de azt csőrlő húzta fel magasra, aztán a légáramlatok tartották fenn egy ideig, majd leszálltunk.
Visszatérve a hegyre, 23.000 méter magasban is van a hegynek ilyen hatása? És melyik hegynek? :)
 
Igen, de ennyire magasra? :) Én is repültem egyszer vitorlázógépen (utasként), de azt csőrlő húzta fel magasra, aztán a légáramlatok tartották fenn egy ideig, majd leszálltunk.
Visszatérve a hegyre, 23.000 méter magasban is van a hegynek ilyen hatása? És melyik hegynek? :)
Andok, 6000 méteres hegyei.
Egy körüláramolt test saját méretének 3-szorosánál is befolyásolja az áramképet, tömören erről van szó.
 
És ezt komolyan gondolta. Na ezért irtózom az összes turbótól, mert szellemileg (még a szó is hízelgő) itt tartanak. Az már csak ha a tornát, hogy painttel is szebbet csinál ennél egy értelmes 10 éves is.



41073966_2256471424637853_5872862779320303616_o.jpg
 
És ezt komolyan gondolta. Na ezért irtózom az összes turbótól, mert szellemileg (még a szó is hízelgő) itt tartanak. Az már csak ha a tornát, hogy painttel is szebbet csinál ennél egy értelmes 10 éves is.
Lehet hogy ezt (pusztán az előítéleteid miatt) nem érted, de ez valójában poén. Lehet hogy szar, de poénnak szánták.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
Én még most se vagyok kormánypárti, de ha az önrendelkezés ára az, hogy megbízhatatlanná nyilvánítanak, akkor inkább az önrendelkezés...
Ez meg farkába harapó kígyó. Ha megbízhatatlan vagy, akkor kb. nem ad el neked senki csúcstechnikát. Csúcstech. nélkül meg...
A Szu-30 család is nem feltűnő, hogy oda lett eladva, ahova hasonló kategóriás nyugati gép nem volt vagy nem volt eladható politikai okokból?
 
Igazság szerint nem is értem egyesek önrendelkezés hajtogatását. Komolyan azt hiszi valaki, hogy egy világszinten kb. felső harmad aljában levő fejlettségű ország képes függetlenedni ma mindenkitől? Ez technikai képtelenség. A korszerű fegyverrendszerek drágák. Svédország egy iszonyatos hi-tech iparral rendelkező 10 millás ország nem képes 40 éve sem önálló vadászgép fejlesztése és gyártásra. Jenki hajtómű, jenki fegyverzet. Vagy korszerű svéd hk van? Nincs, Leo2 van ott is.

Akkor miféle önrendelkezésről álmodoznak egyesek? Vagy ennek jegyében akkor lesz kínai JF-17, francia Leclerc hk, "svéd" Gripen (jenki hajtómű) Meteorral és európai helikopterrel, de hozzá milyen fegyverzettel is? IFV és tüzérség országot már nem is írok, mert remélem nem kell ennél jobban magyarázni...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Csak azt nem tudom, hogy akkor hova menjen az ember élni, ha nem akar minden reggel a padlóra köpni, mert elege van ebből..
Sokan akik besokalnak indiába vagy thaiföldre költöznek. Az egyikben meghalnék vérhasban a másikban meg a párától.


Igazság szerint nem is értem egyesek önrendelkezés hajtogatását. .......
Tehát inkább szereljük le a hadsereget és hagyjuk, hogy a "nyugat" azt csinálja velünk amit akar. Ja várj 30 évig ez volt és milyen jól bejött. :)
Nem azt mondom, hogy fene nagy esélyünk van önrendelkezni, de legalább kicsit kapálózzunk miközben megkúrnak, hátha kicsit nekik is fáj. :)
 
Tehát inkább szereljük le a hadsereget és hagyjuk, hogy a "nyugat" azt csinálja velünk amit akar. Ja várj 30 évig ez volt és milyen jól bejött. :)
Gratulálok, hogy ez jött le...

Nem azt mondom, hogy fene nagy esélyünk van önrendelkezni, de legalább kicsit kapálózzunk miközben megkúrnak, hátha kicsit nekik is fáj. :)
0 nehézfegyverzet gyártó képesség van itthon. A a bakákat megkérded normális egyenruha sem megy.

Akkor hogyan akarunk kapálózni...? El kell dönteni, hogy milyen vonalon mozgunk. Lehet mindent mindenhonnan randomra venni = drága és logisztikai gond vagy dönteni,h hogy akkor nyugatról (EU/US) vagy keletről akarunk beszerezni adott esetben nem túl széleskörben elterjedt dogokat...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Azért az önrendelkezésnek is vannak szintjei....
Jó lenne ha a gyalogságot sikerülne nagy részt a hazai ipar termékeivel fölszerelni.
A komolyabb rendszereknél meg törekedni kellene arra, hogy több lábon álljunk.
Pl. Ha van "nyugati" vadászgépünk, akkor érdemesebb lenne "keleti" SAM rendszert beszereznünk.
Ha a csöves tüzérségünk "nyugati" akkor a rakétás tüzérségünk legyen "keleti".
Ha az IFV-nk nyugati akkor az APC-nk legyen keleti vagy fordítva.
A lényeg az, hogyha ezek nem is fedik egymást 100%-ban akkor is részben kiváltói egymásnak.

A gazdaságban is ugyan így kell a több lábon állás, mert jelenleg nagyon egyoldalú a függésünk. Ez nem azt jelenti, hogy a nyugatit le kell építeni hanem azt, hogy a keletit is építeni kell, akármilyen mértékben. Szerintem a kulcs szó a diverzifikáció.
Én így látom :)