[BIZTPOL] A nagy sakktábla

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
11 056
9 573
113
135286862_14608812548871n.jpg


Szerintem is logikusabb Isztambulon keresztül vinni Moszkvába, mint közvetlenül áttolni a néhány éve felújított Transszibériai vonalon...

MAP-Contacts_0.jpg


Pökhendiségből még hozzátenném, hogy március óta Kazahsztán nem enged át a területén olyan árut ami Ukrajnát is érintené.

De nem a Transszibériai vonalról beszéltünk, hanem a kínai selyemútról...

<b>A Transszibériai vonal nem egyenlő a kínai selyemúttal.</b>

Az oroszoknak természetesen az az érdekük, hogy a Transszibériai vonalon menjen a Kína és EU közti áruforgalom, viszont Kínának ez nem érdeke. Kínának a selyemút az érdeke, amely nem egyezik meg a Transszibériai vonallal.
Továbbá az is érthető, hogy Kazahsztán - amely az Eurázsiai Unió tagja - segít Moszkvának, ami a kereskelelmi útvonalakat illeti.

<i>"Szerintem is logikusabb Isztambulon keresztül vinni Moszkvába, mint közvetlenül áttolni a néhány éve felújított Transszibériai vonalon..."</i>

Erre pedig csak azt tudom írni, hogy elolvasod te egyáltalán, amit írok?

Ezt írtam:

"(Ja, az a kábításnak tett kitérő Romániából Ukrajnán keresztül (LOL) Moszkvába, majd onnan Legyelországon keresztül Németo.-ba, nagyon hihető...)"

Vagyis leírtam, hogy (a kínai selyemútnál) azt a kitérőt Isztambulból Moszkvába, majd onnan Németo.-ba nem kell komolyan venni.

A legvalószínűbb, hogy azért tették bele a kínaiak ezt a kitérőt Isztambulból Moszkvába, majd onnan Németo-ba, mert az oroszok panaszkodtak, hogy "figyelj Kína, minket ez a selyemút kikerül", erre Kína: "nesztek bmeg, akkor majd visszafordulunk Isztambulból Moszkvába csak a ti kedvetekért...és onnan megyünk tovább Németo.-ba".

Lefordítva, ezt azt jelenti, hogy <b>ez a kitérő egy kínai fricska Oroszo. ellen</b>.

Figyelem! Kiemelném, hogy ezt az útvonaltérképet KÍNAI oldalról szereztem be, tehát maguk a kínaiak rajzolták be ezt az útvonalat.

Ezt a kitérőt az általam idézet "The Diplomat" cikk sem vette komolyan:

"<b>From Istanbul, the Silk Road</b> crosses the Bosporus Strait and <b>heads northwest through Europe</b>, including Bulgaria, Romania, the Czech Republic, and Germany. "

Tehát:
<b>
1. Tehát a kínai selyemút nem megy, nem tér ki Moszkvába.

2. Hogy a kínaiak mégis így rajzolták, az egy fricska Oroszo.-nak, </b>mivel az oroszok sérelmezték, hogy a selyemút kikerüli őket.
Erre Kína: nesztek, akkor visszafordulunk a kedvetekért Moszkvába,

így, jól lesz? :p ------------>
135286862_14608812548871n.jpg


3. Megismételném: <b>a Transszibériai vonal pedig nem egyenlő a selyemúttal.</b>
Az oroszok szeretnék, ha az áruforgalom az EU és Kína között a Transszibériai vonalon menne, a kínaiak pedig nem szeretnék.
A kínaiak a selyemutat szeretnék, <b>amely kikerüli Oroszországot.</b>

Ezért Oroszo. gazdasági, politikai és katonai érdeke a kínai selyemút elvágása, amely közel-keleti és közép-ázsiai káoszcsinálással valósítható meg, és itt az érdekeik megegyeznek az USA-éval. (és ez volt a mondanivalóm lényege)
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 879
8 631
113
Nógrádi György a lezuhant repülőröl: Nincs kizárva a terrortámadás
https://www.youtube.com/watch?v=EsM-L1aggXo
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 048
113
http://legfrissebb.info/konyortelen-orosz-ero-putyin-letrehozta-a-szuperhadsereget/
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 825
81 200
113
http://legfrissebb.info/konyortelen-orosz-ero-putyin-letrehozta-a-szuperhadsereget/

Ez blikk színvonal.
jo mondjuk srácok szerintem ilyen legfrisebb.info hireket azért ne vegyünk készpénznek :D :D

Elég a forrást megnézni-ukrán, ami eleve ferdít és hazudik.

Ezen a részen nevettem a legjobban .:)
"A Nemzeti Gárda terrorizmusellenes műveleteket fog végrehajtani az <b>egész bolygón</b>"
 

yrkon

Well-Known Member
2012. február 24.
775
1 977
93
A gép még mindig nincs meg, de szöget ütött a fejembe, hogyha terrortámadás volt, miért nem vállalta még semelyik terrorszervezet magára melldöngetve? Csak nem megrendezett dolog volt? Vagy megvárják, amíg előkaparják a darabjait? (ok, lelövöm az összeesküvés-generátort :) Ha mondjuk olyan véget ért, mint a Germanwings gép, akkor eltart egy darabig, amíg a fecniket összesöprik.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 825
81 200
113
Hogyan kényszeríti amerika Kelet-Európára a Westinghouse-t, ezzel veszélyeztetve a biztonságot az a.eromuvekben.
http://www.forbes.com/sites/kenrapoza/2016/05/17/washingtons-european-energy-security-boondoggle/#576a1a9e62ef
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 870
113
<blockquote rel="Eltorro">
135286862_14608812548871n.jpg


Szerintem is logikusabb Isztambulon keresztül vinni Moszkvába, mint közvetlenül áttolni a néhány éve felújított Transszibériai vonalon...

MAP-Contacts_0.jpg


Pökhendiségből még hozzátenném, hogy március óta Kazahsztán nem enged át a területén olyan árut ami Ukrajnát is érintené.

De nem a Transszibériai vonalról beszéltünk, hanem a kínai selyemútról...

<b>A Transszibériai vonal nem egyenlő a kínai selyemúttal.</b>

Az oroszoknak természetesen az az érdekük, hogy a Transszibériai vonalon menjen a Kína és EU közti áruforgalom, viszont Kínának ez nem érdeke. Kínának a selyemút az érdeke, amely nem egyezik meg a Transszibériai vonallal.
Továbbá az is érthető, hogy Kazahsztán - amely az Eurázsiai Unió tagja - segít Moszkvának, ami a kereskelelmi útvonalakat illeti.

<i>"Szerintem is logikusabb Isztambulon keresztül vinni Moszkvába, mint közvetlenül áttolni a néhány éve felújított Transszibériai vonalon..."</i>

Erre pedig csak azt tudom írni, hogy elolvasod te egyáltalán, amit írok?

Ezt írtam:

"(Ja, az a kábításnak tett kitérő Romániából Ukrajnán keresztül (LOL) Moszkvába, majd onnan Legyelországon keresztül Németo.-ba, nagyon hihető...)"

Vagyis leírtam, hogy (a kínai selyemútnál) azt a kitérőt Isztambulból Moszkvába, majd onnan Németo.-ba nem kell komolyan venni.

A legvalószínűbb, hogy azért tették bele a kínaiak ezt a kitérőt Isztambulból Moszkvába, majd onnan Németo-ba, mert az oroszok panaszkodtak, hogy "figyelj Kína, minket ez a selyemút kikerül", erre Kína: "nesztek bmeg, akkor majd visszafordulunk Isztambulból Moszkvába csak a ti kedvetekért...és onnan megyünk tovább Németo.-ba".

Lefordítva, ezt azt jelenti, hogy <b>ez a kitérő egy kínai fricska Oroszo. ellen</b>.

Figyelem! Kiemelném, hogy ezt az útvonaltérképet KÍNAI oldalról szereztem be, tehát maguk a kínaiak rajzolták be ezt az útvonalat.

Ezt a kitérőt az általam idézet "The Diplomat" cikk sem vette komolyan:

"<b>From Istanbul, the Silk Road</b> crosses the Bosporus Strait and <b>heads northwest through Europe</b>, including Bulgaria, Romania, the Czech Republic, and Germany. "

Tehát:
<b>
1. Tehát a kínai selyemút nem megy, nem tér ki Moszkvába.

2. Hogy a kínaiak mégis így rajzolták, az egy fricska Oroszo.-nak, </b>mivel az oroszok sérelmezték, hogy a selyemút kikerüli őket.
Erre Kína: nesztek, akkor visszafordulunk a kedvetekért Moszkvába,

így, jól lesz? :p ------------>
135286862_14608812548871n.jpg


3. Megismételném: <b>a Transszibériai vonal pedig nem egyenlő a selyemúttal.</b>
Az oroszok szeretnék, ha az áruforgalom az EU és Kína között a Transszibériai vonalon menne, a kínaiak pedig nem szeretnék.
A kínaiak a selyemutat szeretnék, <b>amely kikerüli Oroszországot.</b>

Ezért Oroszo. gazdasági, politikai és katonai érdeke a kínai selyemút elvágása, amely közel-keleti és közép-ázsiai káoszcsinálással valósítható meg, és itt az érdekeik megegyeznek az USA-éval. (és ez volt a mondanivalóm lényege)


</blockquote>

De akkor már nem lenne egyszerűbb az oroszoknak Iránnal annyira "jóban lenni", hogy ne menjenek bele ebbe a selyemút dologba és akkor már le is lenne zárva a dolog a szárazföldön.

De ha megépül mind a Kínai selyemút Iránon keresztül, mint pedig megvalósul az orosz elképzelés a meleg tengeri kikötővel szintén Iránon keresztül, az nem kicsit fogja felértékelni Irán jelentőségét.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
Én ezt az orosz meleg tengerre való kijutást nem értem. Oroszországnak van melegtengeri kikötője a Fekete-tengeren. Az nem elég neki? Olcsóbb onnan szállítani hajóval az árut, mint Iránon keresztül vasúton vagy bármin.
Vagy a másik a Balti kikötő nem használható egész évben?
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 320
17 449
113
Nem ellenőrzi a török szorosokat, kb bármikor lezárhatják őket az oroszok előtt. Ez már évszázados célja az oroszoknak. :D
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
Azért nem hülyeség, ha nem csak a NATO országokon tud kijutni.

De mit tehet Törökország a szállítóhajók ellen? Nem állíthatja meg őket, nemzetközi jogokba ütközik. Ha lezárná a Boszporuszt, az egyet jelentene a háborúval. Háború esetén pedig egy Perzsa-öböli kikötővel sem érne semmit, nyomasztó ott az amcsi túlerő.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
<blockquote rel="phaidros">Azért nem hülyeség, ha nem csak a NATO országokon tud kijutni.

De mit tehet Törökország a szállítóhajók ellen? Nem állíthatja meg őket, nemzetközi jogokba ütközik. Ha lezárná a Boszporuszt, az egyet jelentene a háborúval. Háború esetén pedig egy Perzsa-öböli kikötővel sem érne semmit, nyomasztó ott az amcsi túlerő.</blockquote>

Nem a békeidős működés a fő probléma (bár ott is lehet kellemetlenkedni, pl. terrorellenes műveletre hivatkozva megállítani minden hajót és átvizsgálni - egyiket három-négy óra, a másikat/oroszt meg három-öt nap alatt). Háború esetén viszont a törökök azonnal zárnák a Boszporuszt, ez "némi" problémát okozhatna a Földkozi-tengeren hajózó orosz hadiflottának. Persze mindenre van ellenszer, de azért Szergejék sokkal jobban meglennének e nélkül a lezárás és kényszerű, veszteségekkel járó erőszakos áttörés nélkül. Ugyanez a helyzet a Balti-tengernél, NATO-országok ellenőrzik az óceánra vezető szorosokat, a Távol-keleten meg Japán és Dél-Korea, egyik sem igazán haver Moszkvával.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 870
113
Joga annak van, aki azt ki tudja harcolni. Ha To. lezárná az oroszok elől a Fekete-tengert, akkor kérdés, hogy mit tudna, mit engedne meg magának ezzel szemben Oo. Szerintem ez már eléggé végső stádiuma lenne, de a pakliban benne van és erre alapozni nem szabad, az alternatívákra pedig addig kell készülni, amíg van rá lehetőség és kapacitás.

Esetleg meg tudná mondani valaki, hogy az orosz kereskedelemnek hány %-a megy a Boszporuszon és a Balti tengeren? Illetve ez valójában mennyire érintené gazdaságilag Oo.-t?
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
Jó, de hogyan történne a lezárás? Bejelentik a TV-ben, hogy ezentúl nem engedik át az oroszokat? Az oroszok erre meg azt mondják, hogy nincs joguk és a hajók folytatják az útjukat. Felszólítják az orosz hajót, hogy álljon meg és ha nem áll, akkor kilövik? Az háborús cselekmény.
Tudtommal eddig béke idején még sosem zárták le a törökök a Boszporuszt. Ha meg kitörne a háború, tök mindegy, hogy le van zárva vagy sem, az orosz szállítóhajók úgysem futnának ki a tengerre, mert nyomasztó a NATO fölény.
Szóval béke idején a Boszporusz is használható, háborúban az iráni kikötő sem lenne használható.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
A Boszporusz jelentőségéről ezt találtam:

https://istanbulalti.wordpress.com/2011/02/13/so-why-is-the-bosporus-so-important/

<i>the US Department of Energy classifies the Bosporus as one of its “World Oil Transit Chokepoints” and noted that in 2009, 2.5 million barrels a day of crude oil passed through the strait. That might sound like a lot for a country with no significant oil reserves, but as the DOE points out, “The ports of the Black Sea are one of the primary oil export routes for Russia and other former Soviet Union republics.”
Each year, 50,000 vessels transit the straits, not including local traffic like the city ferries. Of those 50,000, about 5,500 are tankers. On a per-day average, this works out to about 140 through-traffic vessels, including 15 tankers.</i>
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 825
81 200
113
phaidros
Jelentos mindkét térség a kereskedelem szempontjából.
A Balti tengeren évente kb 180-185 millió t áruforgalom, a Fekete-tengeren évi 170-175 millió t áruforgalom.
Az északi és csendesóceáni térség kb 45 milliót t illetve 217 millió t évente .
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 870
113
phaidros
Jelentos mindkét térség a kereskedelem szempontjából.
A Balti tengeren évente kb 180-185 millió t áruforgalom, a Fekete-tengeren évi 170-175 millió t áruforgalom.
Az északi és csendesóceáni térség kb 45 milliót t illetve 217 millió t évente .

Köszönöm!
 
Status
Not open for further replies.