[BIZTPOL] A nagy sakktábla

Status
Not open for further replies.
Tajvan meg mitóa fenyegeti Kínát

:))) Elméletileg az elszakadása és függetlensége fenyegeti az egséges Kína elvét.

Na ehhez kell haditengerészet meg légierő, de ez csak határaitól kb. 1000 km-re elég ma.

Ez attól is függ, hogy kiről is van szó. Ha USNAVY akkor az is kevés ami van és ami lesz, ha valami szomáliai kalózokról akkor az is sok ami most van. Inkább a folyamatokra kell figyelni, semmint a jelenlegi állapotra. A kiépülőfélben lévő kékvizi flottájuk per pill még szárazdokkban van. Hordozójuk gyakorlatilag van, de mégse, mivel nincs rajta még egy század sem. Ha ezek meglesznek, akkor sem borúl semmilyen egyensúl a nagyhatalmak szintjén. Viszont lesz egy aprócska flottájuk amivel már Afrika környékén esetleg nyomást tudnak majd gyakorolni. A szállítási útvonalaikon pedíg nem csak az US NAVY járőrözget, hanem egy rakás másik állam is.

Ami a WS-15-öt illeti, valami olyasmit olvastam, hogy jelenleg a magaslégköri tesztek zajlanak.
 
Molni már maga a j-10-ből lassan van már 300 db .

 

Indiának melyik az a 4 gen gép amiből legalább 200 db van ? a szu-30mki de abból sincs csak 160 db .

 

Kína így szar úgy szar bár ezt Indiára nézve sose hallom ezt tőled de tudom is hogy miért .

Nézd meg   a hajó gyártáskapacitást nem rég volt róla hír hogy beelőzték DK is .

Majd pont egy 15 tonnás vadászgép összerakásához nem lesz erejük?

 

Már csak azt nem értem hogy mi a picsának küldi oda a jenki a haditengerészet 60 %?
 
Molni már maga a j-10-ből lassan van már 300 db .
Stop, a J-10 gépek nem mindegyik multuirole szeritnem... Melyik a valódu mutlirole J-10 változat? Erre jön még rá a Szu-30MKK. Na ez az, ami modernnek tekinthető, minden más legfeljebb a '80-as évek szovjet színvonala.

Ez még mindig hogyan aránylik ahhoz, hogy a jenkinek mennyi? Kerekítési hiba az a néhány gép amivel mellélőttem vagy mellé sem lőttem, mert a valódi mutlirole J-10 gépek arányát eszméletlen magasnak tételeztem fel, 200 db felettinek...

Indiának melyik az a 4 gen gép amiből legalább 200 db van ? a szu-30mki de abból sincs csak 160 db .
Nem tudom, hogy hol tarta a program de a végcél 260-280 darab táján van.

Kína így szar úgy szar bár ezt Indiára nézve sose hallom ezt tőled de tudom is hogy miért .
Nem azt mondtam, hogy szar hanem hogy kevés. Az indiai gépparkban a kínai mércével modern gépekből azért van bőven és lesz is. Korszerűsített MiG-29, Jaguar, MiG-27, Mirage-2000 és Szu-30MKI (TVC-s!), ezen felül meg ugye van az MMRCA és PAK-FA programban részt vesznek. Igen, nagyon vegyes, csak éppen azért ez nem a futottak még kategória...

Nézd meg   a hajó gyártáskapacitást nem rég volt róla hír hogy beelőzték DK is .
A mennyiségnek mi köze a minőséghez? A szovjetek is legyártottak 10k+ darab MiG-21 változatot. Ettől még nem lett F-15 szintű gépük a '70-es évek közép, hanem az alúlról közelítő lett 1987 tájára...

Majd pont egy 15 tonnás vadászgép összerakásához nem lesz erejük?
Szezon és fazon. Mi köze van hatalmas kereskedelmi hajó gyártásnak a hi tech repülőgéphajtómű gyártáshoz? Semmi...
 
Molni világosan leírtam, hogy a WS-15 hajtóműről van szó, nem tudom minek kell mindig az AL-31 -gyel jönni, érdtsd meg, hogy a véglegesben nem a WS-15 lesz. A hírek szerint vane belőle működő prototípus 16,5 t tolóerővel, amit 18 fölé terveznek a véglegesben.

Alacsony sebességgen nincs elég felhajtóerő ahhoz, hogy 9G-t elérjen egyik említett gép sem, az ziher - tévedés, alacsony sebességű gépek is lazán produkálhatnak 10+ G-s erőhatást
 
joker said
Molni világosan leírtam, hogy a WS-15 hajtóműről van szó, nem tudom minek kell mindig az AL-31 -gyel jönni, érdtsd meg, hogy a véglegesben nem a WS-15 lesz. A hírek szerint vane belőle működő prototípus 16,5 t tolóerővel, amit 18 fölé terveznek a véglegesben.

Alacsony sebességgen nincs elég felhajtóerő ahhoz, hogy 9G-t elérjen egyik említett gép sem, az ziher - tévedés, alacsony sebességű gépek is lazán produkálhatnak 10+ G-s erőhatást
Te meg azt nem érted, hogy nagy tolóerőejű hajtóművet nem művészet létrehozni, ha a hajtómű brutálisan nehéz és sokat fogyaszt. Fajlagosan nagy tolóerővel (saját tömeg és levegőátfutás) és alcsony fogyasztásút (tolóerőre vetítve) viszont már annál inkább. Javaslom a fejldőést ellenőrzini az F-15 cikkben levő hajtóműveknél. Kína egy '70-es évek végi szovjet hajtóművel vacakol lassal 10 éve - nem fejleszt, csak másol - majd hirtelen szerinted előáll egy olyan hajtóművel, amire eddig csak a jenki volt képes. Aha, persze... :)

http://www.youtube.com/watch?v=HUtoXmpUqsA
 
Egyébként... Azon agyalok, hogy persze, nyílván 7 pecsétes top titkosos, de ilyen alapon "másolhattak" amcsi hajtóművet is, ha kémkedéssel szereztek tervet.
 
xfotel said
megfigyeltem, hogy akármi is az adott topik témája előbb utóbb az F-15-ről van szó
Egy technológiai mérföldkő volt 30-40 éve. A Szu-27 ezután jön, amit Kína saját erőből nem képes rendesen reprodukálni. Így már érthető? Nem merő öncélúságból hivatkozom rá...


<div>
Egyébként… Azon agyalok, hogy persze, nyílván 7 pecsétes top titkosos, de ilyen alapon "másolhattak" amcsi hajtóművet is, ha kémkedéssel szereztek tervet.
Ha ma a kémkedés istene átadná az F-22 teljes gyártási és tervezési dokumentációját kis hazánk számára akkor sem tudnánk legyártani...


</div>
 
<a title="Profile" href="http://htka.hu/forum/biztonsagpolitika/a-nagy-sakktabla/page-9/" rel="nofollow">molnibalage</a>

"Kína egy '70-es évek végi szovjet hajtóművel vacakol lassal 10 éve - nem fejleszt, csak másol - majd hirtelen szerinted előáll egy olyan hajtóművel, amire eddig csak a jenki volt képes. Aha, persze… :)"

 

Az utóbbi évek téged cáfolnak meg. J-20, J-31, Y-20 soroljam? A hajtómű is csak idő kérdése.
 
Érdekes, hogy n+1 szer elmondtam és is meg Allesmor is, hogy a WS-10 nem az AL-31 másolata, de ezt valamiért molni mindíg elfelejti:))
 
Tudod, herr Mac.....

Ha nekem úgy hozza az úri kedvem, akkor kiírom a wikipédiára, hogy én találtam fel a súrlódásmentes spanyolviaszt, azután a Spanyolviasz.com fórumán a Gonzaga nicknevű Hidalgo azt találja írni, hogy egy Littlejohn nevű magyar Hiperlajhár találta fel, aki zsebre vágta érte a Nobel-díjat.... :) :) :) :)
 
Molni az F-22-es hajtóműve 1770 kg, a WS-15 a tolóerő / tömeg arányból viszaszámolva 1835 kg. Az a 65 kg különbség szakszóval kifejezve lófasz. Szóval a nehéz hajtómű elméleted megdőlt, a fogyasztásáról meg nem tudsz semmit, ahogy a majd rendelkezésre álló kerozinról sem.
 
Molni

 

Kínai mércével ?

 

Kínának ott van a j-11b ami már teljes kínai gyártású erre jön még rá a j-16 és  amiből a jövőben nem kis mennyiséget fognak szolgálatba állítani mivel a j-16   a szu-30mk2 megfelelője tehát.

Kína 4x annyit költ mint india tehát nem csoda hogy nekik inkább  a pakikkal kéne megbirkózni akiknek vannak f-16block 52 gépei is és   jönnek a fejlettebb jf-17 gépek is .

Persze hiába a farokméregetés mindhárom ország atomhatalom és hagyományos fegyverek terén Kína sokkal és a jövőben még tovább erősödik.



A pakfa program meg tök felesleges most idehozni ha Kínának nem lesz 2020-ig bevethető 5 gen gépe akkor indiának  csak 2030 lesz 5 gen gép.
 
Igazad van Little!!! Ne higgy senkinek, csak a saját szemeidnek:))

20111014_4pic.jpg


A két hajtómű teljesen különbözik és ez szabad szemmel is látszik. Baloldalt WS-10 jobbra AL31. Akkora a különbség, hogy egy repülőgépről szabad szemmel is eldönthető, hogy mivel van felszerelve.
 
Két J-10B különböző hajtóművekkel. A felső képen orosz, az alsóban kínai.

20110730-J10B-AL31FN-WS10.jpg
 
Herr Mack..... :)

Tökéletesen igazad van! Az egyik kütyünek zöld az izéje az izé elején és több cső van rajta. Nekem átjött, köszi :) :)

Atyám, hogy Lakatos Winnetou mit adna ezért a vasért :) :)
 
Herr Mack..... :)

Tökéletesen igazad van! Az egyik kütyünek zöld az izéje az izé elején és több cső van rajta. Nekem átjött, köszi :) :)

Atyám, hogy Lakatos Winnetou mit adna ezért a vasért :) :)
 
Status
Not open for further replies.