[BIZTPOL] A nagy sakktábla

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.
K

kamm

Guest

Az egyiptomi elnok elrendelte a hajo kiramolasat, ha az utolsonak szant szabaditasi kiserlet nem jar sikerrel (nem vilagos, mikor lesz, mert meg kedden is erkezik valami speci tug boat.)
A SAC fonoke mar fel is kerte a Smit nevu nemzetkozi salvage ceget a tervezesre es a felszereles felsorakoztatasara, hogy csak be kelljen inditani a folyamatot, amikor ugy dontenek.

Bitang egy bukta lesz ez a biztositonak, hacsak nem sikerul kibujnia a fizetes alol valahogyan.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 715
28 832
113
6060a36502e8bd592b6c585a.jpg
 
W

Wilson

Guest

Az egyiptomi elnok elrendelte a hajo kiramolasat, ha az utolsonak szant szabaditasi kiserlet nem jar sikerrel (nem vilagos, mikor lesz, mert meg kedden is erkezik valami speci tug boat.)
A SAC fonoke mar fel is kerte a Smit nevu nemzetkozi salvage ceget a tervezesre es a felszereles felsorakoztatasara, hogy csak be kelljen inditani a folyamatot, amikor ugy dontenek.

Bitang egy bukta lesz ez a biztositonak, hacsak nem sikerul kibujnia a fizetes alol valahogyan.

Nem lesz rá szükség:)

Vége a szuezi válságnak, kiszabadították az óriáshajót

Index

Sikeresen kiszabadították a Szuezi-csatornát eltorlaszoló konténerhajót, így csaknem egy hét után szabad lehet az út a hajók számára, és megszűnhet a torlódás a hajózási útvonalon − adta hírül a BBC.

Az Ever Given március 24-én fordult keresztbe és futott zátonyra. A 400 méter hosszú, 59 méter széles hajó mögött hatalmas torlódás alakult ki. Ez a legnagyobb hajó, ami valaha zátonyra futott a csatornában.

A világkereskedelmileg fontos átjáró eltorlaszoló hajó napi szinten 9,6 milliárd dollár értékű árut tartóztatott fel. A szállítmányok jelentős késését, ezzel pedig az ellátási láncok sérülését okozta világszerte.

Ez Egyiptomnak napi 12-14 millió dolláros bevételkiesést jelent.

A hajó kiszabadítását nehezítette az erős szél és az árapály is. Később a dagály miatt akadtak el a munkálatok, ami miatt ismét medret kellett ásni, hogy végleg kiszabadítsák a hajóóriást. A munkálatokat a kotrógépeken kívül vontatóhajók és daruk is segítették. Ha nem sikerült volna kiszabadítani a hajót, több száz konténert kellett volna lepakolni a fedélzetről a sikeres mentés érdekében
 

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 894
25 828
113
:D:D
"A mostani forgatókönyvben azt vizsgálják majd meg, hogy mi történik akkor, ha bénító kibertámadások mellett Oroszország megtámadja a balti államokat, az Északi-sarkkört és mi történik, ha Kína inváziót kezd Tajvan ellen és a Dél-kínai-tengeren.
..
Az ilyen hadgyakorlatok arra jók, hogy hiányosságokat azonosítsanak az amerikai haderő felkészültségében és ne akkor derüljön ki, hogy valami nem működik, ha netán élesre fordul a helyzet."
 

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 894
25 828
113
"Kína és Irán egy 25 évre szóló megállapodást kötöttek, amelyben elkötelezték magukat a kétoldali gazdasági és politikai kapcsolatok megerősítése mellett. Ezzel megnyílt az út Irán előtt, hogy csatlakozzon az „Egy övezet, egy út” nevű kínai gigaprojekthez."
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 457
15 877
113
Bárki, aki bármilyen módon propagál vagy hisz megnyerhető nukleáris háborúban, az konkrétan veszélyes. Ez nem valami gender vagy eszme vagy vallás - ennek már a felvetését is csírájában kell elfojtani minden szinten (engem a hideg kirázott, mikor annó Bush bandájában valami barom felvetette - repült is állati gyorsan).
El sem jut az agyadig ez milyen végtelenül veszélyes téma egyáltalán behozni a közbeszédbe. Ezek az eszközök sosem kellett volna létezzenek - de mivel vannak, a teljes elzárárásukra kell törekedni. És az efféle "megnyerhető atomháború" eszméket gyökerestül kell kiirtani. Ez veszedelmesebb mint a nácizmus/kommunizmus, sokszáz szintel veszélyesebb.
De ezt fel sem fogod.
 

Morishima

Well-Known Member
2017. július 29.
1 449
10 516
113
"Kína és Irán egy 25 évre szóló megállapodást kötöttek, amelyben elkötelezték magukat a kétoldali gazdasági és politikai kapcsolatok megerősítése mellett. Ezzel megnyílt az út Irán előtt, hogy csatlakozzon az „Egy övezet, egy út” nevű kínai gigaprojekthez."
Egyfelől már régen esedékes volt hivatalossá tenni az egyértelműt, másfelől pedig én az irániak helyében húzogatnám a mézesmadzagot az amcsik előtt, igaz akár pont ez az egyértelmű szövetségre lépés is lehet erre egy eszköz, én nagyon elégedett vagyok a Bideni közel kelt politikával mert olyan két szék közül a földre ülés lesz hogy öröm lesz nézni. Szaudiakkal is összerúgják a port, átadják Iránnak Jement, (jó mondjuk a szaudiak nem ugrálhatnak, mert ha ők is másfelé kacsingatnak rögtön kitavaszodik) viszont Irán nem fogja megint az atomprogramot visszabontani néhány instabil ígéret miatt, az amerikai ígéretekben ők már nem fognak bízni soha, ha el is törölnék, ők elpusztítják az infrastruktúrát, de a szankciókat már másnap vissza lehet állítani, erre nem lehet építeni.
 

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 894
25 828
113
Egyfelől már régen esedékes volt hivatalossá tenni az egyértelműt, másfelől pedig én az irániak helyében húzogatnám a mézesmadzagot az amcsik előtt, igaz akár pont ez az egyértelmű szövetségre lépés is lehet erre egy eszköz, én nagyon elégedett vagyok a Bideni közel kelt politikával mert olyan két szék közül a földre ülés lesz hogy öröm lesz nézni. Szaudiakkal is összerúgják a port, átadják Iránnak Jement, (jó mondjuk a szaudiak nem ugrálhatnak, mert ha ők is másfelé kacsingatnak rögtön kitavaszodik) viszont Irán nem fogja megint az atomprogramot visszabontani néhány instabil ígéret miatt, az amerikai ígéretekben ők már nem fognak bízni soha, ha el is törölnék, ők elpusztítják az infrastruktúrát, de a szankciókat már másnap vissza lehet állítani, erre nem lehet építeni.
Ráadásul, ha egy napon oda jut a helyzet, hogy Afganisztánt már nem tudja tartani az Egyesült Államok, akkor azt is Kína fogja újjáépíteni! feltételezem csinálnak egy kétvágányú vasútvonalat a perzsákig!
 

Morishima

Well-Known Member
2017. július 29.
1 449
10 516
113
Ráadásul, ha egy napon oda jut a helyzet, hogy Afganisztánt már nem tudja tartani az Egyesült Államok, akkor azt is Kína fogja újjáépíteni! feltételezem csinálnak egy kétvágányú vasútvonalat a perzsákig!
Nem tudom mennyire éri meg amúgy egy más kultúrájú birodalomnak belegabalyodni abba a területbe, eddig még mind belebukott. Mondjuk Kína ebből a szempontból más, őt nem fogja érdekelni ki van hatalmon és mit csinál ameddig őket hagyják folytatni az üzelmeiket. Ez a térség vagy bejön majd vagy nem, párhuzamosan érdekük több szempontból is az amerikai jelenlét, és a kivonulás is.

Nem írok regényt, belinkelek egy véleménycikket ami jól leírja miért bonyolult az afgán helyzet kínai szempontból.
The Taliban loves China's money, but can it forget its Muslim gulags?

Szerintem ha az USA kivonul, az is lehetséges megoldás lenne, ha Pakisztán és Irán között felosztanák a területet, vagy legalább egy részét, de hát ez nem valószínű, az a baj hiába a sok természeti kincs ha nem tudod kitermelni és elszállítani, így meg marad majd zsoldostoborzó, és drogtermő terület.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 719
72 075
113
Nem tudom mennyire éri meg amúgy egy más kultúrájú birodalomnak belegabalyodni abba a területbe, eddig még mind belebukott. Mondjuk Kína ebből a szempontból más, őt nem fogja érdekelni ki van hatalmon és mit csinál ameddig őket hagyják folytatni az üzelmeiket. Ez a térség vagy bejön majd vagy nem, párhuzamosan érdekük több szempontból is az amerikai jelenlét, és a kivonulás is.

Nem írok regényt, belinkelek egy véleménycikket ami jól leírja miért bonyolult az afgán helyzet kínai szempontból.
The Taliban loves China's money, but can it forget its Muslim gulags?

Szerintem ha az USA kivonul, az is lehetséges megoldás lenne, ha Pakisztán és Irán között felosztanák a területet, vagy legalább egy részét, de hát ez nem valószínű, az a baj hiába a sok természeti kincs ha nem tudod kitermelni és elszállítani, így meg marad majd zsoldostoborzó, és drogtermő terület.
Szerintem Afganisztánt egyszerűen békén kellene hagyni, ahogy van. :D Egy birodalom megroppant részben miattuk, a másik most játssza ugyanezt a szenvedést. :D Mondhatjuk, hogy tulajdonképpen globális Top 1 hatalom. :D Ha nincs külső erő, akkor elöldösik azok egymást a környező országokkal esetleg, meg alapvetőe nem is hallunk róluk soha többet. :D
 

silurusglanis

Well-Known Member
2012. augusztus 7.
7 474
5 578
113
Ráadásul, ha egy napon oda jut a helyzet, hogy Afganisztánt már nem tudja tartani az Egyesült Államok, akkor azt is Kína fogja újjáépíteni! feltételezem csinálnak egy kétvágányú vasútvonalat a perzsákig!
De tartani fogja, afgánból az USA SOHA nem fog teljesen kivonulni. Az az ország gyakorlatilag egy hatalmas kiképzőközpont, minimális veszteségekért cserébe (minimális ahhoz képest, ami máshol lenne) rengeteg ember szerez értékes harci tapasztalatot.
 

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 894
25 828
113
Itt egy alapos elemzés a hatalmas geopolitikai jelentőséggel bíró Dél-kínai tenger státuszáról!
---
"Az utóbbi években egyre nagyobb feszültség kezd kialakulni a Dél-kínai-tengeren, olyannyira, hogy az már az Egyesült Államok figyelmét is felkeltette. A térség ugyan már régóta területi viták tárgyát képezi, az utóbbi évtizedekben felfedezett hatalmas olaj- és gázmezők azonban tovább élezték a helyzetet, mivel sokan úgy érzik, Kína egyre fenyegetőbben lép fel a tenger ellenőrzése érdekében. Egyes elemzők szerint a helyzet akár odáig is fajulhat, hogy a jövőben fegyveres konfliktus alakul ki az Egyesült Államok és Kína között.
..
A Dél-kínai-tenger egy 3,5 millió négyzetkilométer területű víztömeg Délkelet-Ázsiában, amely az utóbbi években számos esetben volt diplomácia konfliktus forrása. Ez egyrészt abból adódik, hogy a tenger stratégiai jelentőséggel bír a környező országok számára, másrészt pedig abból, hogy a mai napig nem sikerült megegyezni a tenger bizonyos részei fölötti ellenőrzés jogáról.
..
Pedig a tét nem kicsi, ugyanis itt bonyolódik le a világ tengeri kereskedelmének egyharmada, amely több mint 3300 milliárd dolláros forgalmat jelent évente. Emellett a tenger igen gazdag halakban, amely egyszerre jelent élelmet és fontos bevételi forrást a térség országainak. Egyes becslék szerint a világ tengereiből kifogott halak 12%-a innen származik. Az utóbbi évtizedekben továbbá hatalmas olaj- és gázmezőket is felfedeztek a térségben."
..
del-kinia-tenger-terkep-442488.jpg

(A szaggatott barna vonalak jelölik az úgynevezett kilenc sávos területet, amelyre Kína történelmi okokra hivatkozva igényt tart. A területen belül szintén barna színnel kerültek megjelölésre a vitatott jogállású Spratly- és Paracel-szigetek.)
..
"Így nem véletlen az sem, hogy a Dél-kínai-tenger az egyik sarokköve az „Egy övezet, egy út nevű” kínai gigaprojektnek, amelynek fő célja, hogy Kína gazdasági és politikai befolyását kiterjessze a világban. Természetesen a gáz- és olajmezőkre is nagy szüksége van a kínai gazdaságnak, hogy biztosítani tudja a növekedés fenntartásához szükséges nyersanyagot. Emellett katonai szempontból is kritikus lehet Kínának a térség ellenőrzése, mivel a tengeren található Hajnan szigete mellett állomásozik a Kínai Népköztársaság atomflottája."
..

A tengereken történő különböző tevékenységek szabályozásával az ENSZ által elfogadott United Nations Convention on the Law of the Sea (UNCLOS) foglalkozik, amelyet valamennyi térségben lévő ország, köztük Kína is aláírt. Az egyezmény három fontos fogalmat vezetett be a tengeri határok tekintetében:
  • Az alapvonaltól (azaz az apályvonaltól) számítva 12 tengeri mérföldig (nagyjából 22 kilométer) terjed a parti tenger sávja, ahol egy adott ország kormánya ugyanazon hatáskörökkel rendelkezik, mint a szárazföld felszíne vagy a belső vizek felett.
  • A parti tengert határától számítva további 12 tengeri mérföldnyi sáv az úgynevezett csatlakozó övezet. Itt az adott államnak már csak korlátozott szuverenitása van a parti tengeri szakaszhoz képest, azonban vám-, pénzügyi és bevándorlási szabályok betartatása céljából gyakorolhat ellenőrzést a terület fölött. A hajózás és az átrepülés szabadságát azonban biztosítani kell más államok számára, ha ezek nem az előbb említett ellenőrzési funkciók rovására valósulnak meg.
  • Az alapvonaltól számítva 200 tengeri mérföldig (nagyjából 370 kilométer) terjed az úgynevezett, kizárólagos gazdasági övezet sávja. Ezen túl már csak a nemzetközi vizek vannak, amely fölött egyik állam sem gyakorolhat ellenőrzést. A kizárólagos gazdasági övezet fogalma azért fontos, mert az egyezmény értelmében ezen a sávon belül az adott államnak kizárólagos joga van tengerfenék feletti vízréteg, a tengerfenék és az altalaj akár élő, akár élettelen természeti erőforrásainak felkutatására és kiaknázására. Ez a Dél-kínai-tenger esetében leginkább halászati, illetve a kőolaj és földgáz kitermelés jogát jelenti, amely kiemelt jelentőséggel bír a térségben elhelyezkedő országok gazdaságában.
A fenti szabályozást a Dél-kínai-tenger vonatkozásában lényegében az összes délkelet-ázsiai ország elfogadta, Kína kivételével. KÍNA UGYANIS EGY ÚGYNEVEZETT „KILENC SÁVOS VONAL” HATÁRÁN BELÜL TÖRTÉNELMI OKOKRA HIVATKOZVA MAGÁNAK KÖVETELI A DÉL-KÍNAI-TENGER TÖBB MINT 80%-ÁT, AMELYRE A NEMZETKÖZI JOG ALAPJÁN MÁS ORSZÁGOK IS IGÉNYT TARTANAK.
..
részletek a cikkben:
 
Status
Not open for further replies.