Hát az már egy másik történet, de igen az lépés amolyan júdeai nemzeti front öngyilkos osztag akció lenneMármint az EU projektnek ?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Hát az már egy másik történet, de igen az lépés amolyan júdeai nemzeti front öngyilkos osztag akció lenneMármint az EU projektnek ?
Nem fogja, mert annak a csatornának nem lenne érdemleges kapacitása, szó szerint gyorsabb a Boszporuszon át felhajózni a Dunán Thesszalonikiből Belgrádig, mint Duna-Morava-Vardar-Égei csatorna tudna. Az ugyanis egyetlen hatalmas folyamatos zsiliptömeg lenne és ehhez nem állna rendelkezésre elegendő víz a száraz Balkánon megfelelő kapacitással. Egyszer már kiszámoltam, sajnálom, hogy nincs már meg a térkép a rengeteg kis tározóval és völgyzáró gáttal, különösen a középső szakaszán! Nem reális elképzelés.Namármost, ha Kína megépíti a Morava-Vardar-csatornát
A kínai export az orosz-belarusz-lengyel vasúti korridoron keresztül bonyolódik le.Kivéve azt az átmeneti időszakot, amíg Kínának macerás az orosz-ukrán útvonal... melyik ujjunkba, milyen mélyen...
- 02.20: A globalizáció eddig hatékonyságra optimalizált rendszer volt: minél többet termelni minél olcsóbban. A válságállóság nem volt szempont.
- 05.30: Mára a világ vezetői megértették, mi történt, elindult az alkalmazkodás az új helyzethez. Akár egy évtizedig is eltart majd az átalakulás.
- 07.05: Nincs térképünk. Honnan lesz neon gáz, ha leáll az Azovstal?
- 10.00: Újra kettéválik a világ. Putyin háborúja felgyorsította a folyamatot.
- 14.00: A német ipar orosz gáz nélkül is nagyon jó. Azt a tudást nem lehet a világ más pontjain gyorsan reprodukálni.
- 16.00: Csökkennek a profitok, nőnek a bérek.
- 19.00: Az olcsó orosz gáz csak legenda. Toposz.
- 23.30: Európában Magyarországnál az egyik legrosszabb helyzetben lévő gazdaság. Kutya kemény idők jönnek.
- 24.30: INFLÁCIÓ.
- 27.30: Marsra szállást ígértek, Facebook lett belőle.
- 28.30: Politikai okokból tíz évig is maradhat a magas infláció. Kiszívja a középosztály megtakarításait.
- 30.30: Ha nincs EU-pénz, még tovább gyengül a forint, még nagyobb lesz az infláció.
- 33.00: Politikai innováció. Mágikus gondolkodás. Hajmeresztő ötletek.
- 36.00: Orbán gazdasági modellje csak addig működik, ameddig kockázatmentes az ország. Amikor kimondják, hogy nem demokrácia, akkor az egész modell borulhat.
- 38.30: Amerika már a szerbekkel együtt, nem szövetségesként kezel.
- 41.00: Putyin lesz a Nyugat új Hitlere. És mi odaragadunk mellé.
- 43.40: Szaladhatunk még Kínához, de annak jó vége sosem lett még.
- 45.40: Az alvó seriff, a troll és a potyautasok.
- 51.00: Putyin, Hszi és Orbán sem tudta elképzelni, hogy a Nyugat ilyen határozott és egységes lesz.
A Duna Morava Vardar csatornát nem Kína akarta, hanem Görögország és Szerbia kereste meg vele Kínát, az ő érdekük, Kína akkor fog beleállni ha neki is érdeke. Ha mi megépítjük a vasítvonalkapacitásunkant akkor mi az átrakodásban leszünk érdekeltek vagy abban, hogy egyáltalán ne valósuljon meg, és ebben Törökország támogatására bizton számíthatunk.... a többi érdekelt fél ellenében.Nem fogja, mert annak a csatornának nem lenne érdemleges kapacitása, szó szerint gyorsabb a Boszporuszon át felhajózni a Dunán Thesszalonikiből Belgrádig, mint Duna-Morava-Vardar-Égei csatorna tudna. Az ugyanis egyetlen hatalmas folyamatos zsiliptömeg lenne és ehhez nem állna rendelkezésre elegendő víz a száraz Balkánon megfelelő kapacitással. Egyszer már kiszámoltam, sajnálom, hogy nincs már meg a térkép a rengeteg kis tározóval és völgyzáró gáttal, különösen a középső szakaszán! Nem reális elképzelés.
Látott-e már valaki olyan elméleti szakmai fejtegetést, ami ezt dolgozza fel, hogy valom mikor és miért működik/nem működik a Clausewitzi alaplogika?
Azért nem mindenki várakoztatta meg. De én kifejezetten örülök, ha Oroszországnak nem megy a power play, és nem működik a kontinentális imperializmusa. Hialuronsav vagy botulinumtoxin, kit érdekel, törpeség dettó Napóleon óta ez csak a prolikat érdekli. A pozíciója szerintem pont a helyén van, ez nagyon örvendetes, jó, hogy nincs már Szovjetúnió. Mondjuk a türkménbasi alá pozicionálni, a szokásos angolszász lebecsülése mindenkinek, Gandhival is elkúrták meg az egész világgal, ezért ment a brit birodalom a levesbe.A legcsunyabb az volt, hogy mindenki megvarakoztatta a botoxos orosz torpet. Ott acsingoott egyedul.
Ez pontosan megmutatta, hol is van ma mar a pozicioja, meg egy turkmenbasi meg hasonlo senkihaziak szemeben is...
Tukrmen.Azért nem mindenki várakoztatta meg.
Avagy ideat pontosan tudjuk, hogy egy rohejesen poffeszkedo napoleoni komplexusokkal sujtott, botoxozo torpe, szavaiddal elve egy tipikus felazsiai-kelet-europai proli, aki messze-messze tulbecsulte sajat primitiv kleptokraciajanak a kepessegeit es most meg egy olyan bohoc is, mint a turkmenbasi, kepes megvarakoztatni.De én kifejezetten örülök, ha Oroszországnak nem megy a power play, és nem működik a kontinentális imperializmusa. Hialuronsav vagy botulinumtoxin, kit érdekel, törpeség dettó Napóleon óta ez csak a prolikat érdekli. A pozíciója szerintem pont a helyén van, ez nagyon örvendetes, jó, hogy nincs már Szovjetúnió. Mondjuk a türkménbasi alá pozicionálni, a szokásos angolszász lebecsülése mindenkinek, Gandhival is elkúrták meg az egész világgal, ezért ment a brit birodalom a levesbe.
De mindennek nincs túl sok jelentősége, tudva, hogy a világ egyetlen szuperhatalma "élén" egy magatehetetlen senkiházi zöldség áll.
Persze, mert lathatoan keveset (sem) ertettel meg a nemzetkozi folyamatokbol. Ehhez olvasni meg erteni kellene a kulfoldi sajtot, azsiait-amerikait, fokeppen a gazdasagi sajtot, nem a lakaj-lokalsajtobol okoskodva okosakat elkepzelni meg kiokumlalni...Ennek számomra az az üzenete, hogy az átlag amerikai pont annyira intelligens mint az átlag iráni vagy türkmén, SŐT.
Fogalmam sincs, mit szeretnel mondani. Az ilyen kesze-kusza, kinjaban jopofizos, minden konkretum nelkuli okoskodasokkal nem tudok mit kezdeni...Inkább Micimackón aggódnék, mert amig hullára röhögjük magunkat azon, hogy Oroszország csak egy regionális nagyhatalom, közben a kínai tőke szép lassan beférkőzik mindenhová. Persze az biztos szép világ lesz, ahol Xi, Alijev, Erdogan meg Nijazov uralkodik, hiszen ők magas növésűek.
Amerikanak is megvannak a maga bajai, nem is keves - de vajmi keves koze van ahhoz, hogy az oroszok teljesen elszigetelodnek.Az USÁ-nak inkább támogatnia kellett volna az oroszokat meg Indiát, hogy Kína ne váljon hegemónná, mert szerintem inkább ez a veszély. Ehelyett Amerika gyengül (a népképviselet mindenképp, az amcsi cégek sikere pedig inkább a polgárok további kizsigerelését jelenti), de azért még beszopatja és magával rántja az EU-t meg az oroszokat, és végül élhetünk a kínai szép új világban 50 év múlva.
Nagyszerű élmény volt megismerni Orbán Krisztián közgazdász gondolatait.beszélgetés Orbán Krisztián közgazdásszal
A kettő egyáltalán nem zárja ki egymást.Apropó Budapest-Belgrád útvonal, nézzük a képet távolabbról:
A kínai Egy övezet, egy út új eurázsiai útvonalakra összpontosít az ukrajnai háború miatt
A Kínából Oroszországon keresztül az Európai Unióba tartó hajókonténerek szállítása a pekingi Egy övezet, egy út kezdeményezés (BRI) létfontosságú részévé vált, de Moszkva ukrajnai inváziója és az azt követő nyugati szankciók arra kényszerítették Pekinget, hogy alternatívák után nézzen.www.szabadeuropa.hu
Route
middlecorridor.com
China's Plan for a Canal Trade Route from Greece to Europe - GreekReporter.com
China is considering to build a Greece-Europe canal trade route from the Aegean to Danube river through the Balkans for the shipping of goodsgreekreporter.com
Olvasásfóbiásoknak:
Namármost, ha Kína megépíti a Morava-Vardar-csatornát akkor mit fog akarni? Az addig hajón szállított árút átrakodni vagonokba, vagy továbbhajózni a Dunán? Ha e helyett a Velence-Duna csatorna épülne meg (nem túl valószínű), akkor még kérdés sem lesz.
Nekem úgy tűnik, hogy ez a Budapest-Belgrád vasútvonal Kínának vagy egy tartalékmegoldás, vagy egy átmeneti amíg a másik infrastrukturális projekt elkészül/esetleg valami akadályozná. Orbán megteheti, hogy beleköp Kína levesébe, és nem kotorja a Dunát, hogy az a kínai teherszállításra alkalmatlan legyen, és így kénytelenek legyenek legalább részben használni a drága pénzen épült vasútvonalat (is) ... ha Brüsszel bajszát cibálja, akkor a Kínaiakét se kímélje, de ezesetben nem lesz-e egyszerűbb csak kikerülni minket... valószínűleg igen... egyre felhősebb az ég a B-B-v megtérülése felett...
Itt született meg a kínai szállítmányozók ötlete, hogy a feeder hajók használata helyett milyen jó lenne, ha már Pireuszból kialakítanának egy vasúti csatornát Macedónián és Szerbián keresztül Budapestre, amelyen a szállítás 2-3 napig tartana ideális esetben, így egy hetet is lehetne nyerni ezzel az útvonallal."
Teljesen laikus felvetésem az, hogy ha drasztikusan és tartósan visszaesik a fölósleges túlfogyasztás (amire most azért látszik némi esély), akkor ennek vége. A láncok legvégén a mi véges fizetőképességű, európai lakossági igényeink állnak. Bizonyára nincs rá adat, hogy ennek a bődületes áruforgalomnak mekkora része a "könnyen nélkülözhető holmi", de én arra hajlok, hogy meglepően nagy. Amint nincs vevő a ledekkel díszített, buborékfújó pingvinekre és a szó szerint millióféle hasonló szarra, máris nem lesz akkora tülekedés a logisztikai kapacitásokra. (A napokban hüledeztem egy plázában egy olyan üzleten, ami sok száz négyzetméteren kizárólag haszontalan holmikat kínált.)A kettő egyáltalán nem zárja ki egymást.
Ezeknek a csatornáknak lesz egy áteresztőképessége, amelyet majd időnként biztos fognak bővíteni is, ami nem biztos, hogy ki fogja elégíteni az igényeket. Az európai kikötők (pl Rotterdam) legnagyobb problémája, hogy még ha ki is rakodják megfelelő sebeséggel a beérkező konténereket (megj.: nem így történik), a mellérendelt vasúti infrastruktúra elégtelen annak elszállítására.
Ez egyébként nekünk is nagyon jó hír (mármint az a csatorna). Mindig megmosolyogtat, mikor a különböző logisztikai fejlesztések ellen ágálnak itthon, ugyanis a Kárpát-medence arra ítéltetett, hogy egy szép nagy logisztikai központ legyen, hogy ezt mennyire használjuk ki (és mikor érjük el), az elsősorban rajtunk múlik.
Két cikk:
Már a kínaiak kirakat kikötőjében sem tudnak időben lerakodni a hajók | G7 - Gazdasági sztorik érthetően
Egyre hosszabb ideig kell várniuk a teherhajóknak, hogy bejussanak egy-egy kikötőbe, a görögországi Pireuszban is rekordot döntött a várakozó hajók száma.g7.huIdézett az utóbbi 2019-es cikkből:Bécsből nézve jó ötletnek tűnik a kormány 750 milliárd forintos projektje | G7 - Gazdasági sztorik érthetően
Kovács Imrét, Európa második számú vasúti árufuvarozó vállalatának igazgatósági tagját arról kérdeztük, érdemes-e ennyi pénzt költeni egyetlen vasútvonalra.g7.hu
"Mennyire életképes ez a terv ön szerint?
– Jelenleg a távol-keleti konténerek különböző csatornákon érkeznek Közép-Európába, tíz évvel ezelőttig a fő kapcsolódási pontok Hamburg és Rotterdam voltak. Azóta erősödött a konténerforgalomban az észak-adriai kikötők, Trieszt, Koper és most már Rijeka szerepe is. A hajótársaságokért nagy verseny folyik a kikötők között. Ezek a vállalatok az ágazat legnagyobb cégei, és az, hogy melyik kikötőt választják, többek között a szövetségi rendszerüktől és a kikötők kapacitásától is függ. Egy konténerhajóra 15-16 ezer egységnyi konténert lehet felrakni, ami iszonyatos mennyiség. Összehasonlításképp: egy vasúti szerelvény ennek a töredékét, nagyjából 50 egységnyi konténert tud elszállítani. Rotterdamban például évi 10-20 millió darab konténert is megmozgatnak. Azonban annyira telítve vannak a közúti és vasúti pályák, hogy nehéz elhozni onnan az árut, így a továbbítási ideje meghosszabbodik. A nagy mélytengeri kikötőkben átrakják az áru egy részét kisebb, úgynevezett feeder hajókra. Mivel az észak-adriai kikötők nem mélytengeriek, ide nem tudnának felmenni a nagy óceánjárók, az athéni, vagyis a pireuszi kikötőben rakodnak át, ami nagy időveszteség.
– Visszatérve a Budapest–Belgrád vonalra…
– Most érünk el oda. Ma már az a jellemző, hogy a konténeres cégek a szállítási idő tekintetében versenyeznek egymással – nem mindegy, hogy egy vagy három hét alatt érkezik meg az áru Európába. Egy kínai cég, a Cosco pedig hosszú távra kibérelte a pireuszi mélytengeri kikötőt, amely most a fejlesztések után már évi 3-4 millió konténeres kapacitással bír.
A két projekt nem vetélytársa egymásnak, hanem kiegészíthetik egymást, ha majd mind a kettő létezni fog.
szerencsére a vasút nem egyirányú és szerencsére több országot is érínt.Teljesen laikus felvetésem az, hogy ha drasztikusan és tartósan visszaesik a fölósleges túlfogyasztás (amire most azért látszik némi esély), akkor ennek vége. A láncok legvégén a mi véges fizetőképességű, európai lakossági igényeink állnak. Bizonyára nincs rá adat, hogy ennek a bődületes áruforgalomnak mekkora része a "könnyen nélkülözhető holmi", de én arra hajlok, hogy meglepően nagy. Amint nincs vevő a ledekkel díszített, buborékfújó pingvinekre és a szó szerint millióféle hasonló szarra, máris nem lesz akkora tülekedés a logisztikai kapacitásokra. (A napokban hüledeztem egy plázában egy olyan üzleten, ami sok száz négyzetméteren kizárólag haszontalan holmikat kínált.)
Ez szerintem is így lesz, de itt három dolgot meg kell jegyezni.Teljesen laikus felvetésem az, hogy ha drasztikusan és tartósan visszaesik a fölósleges túlfogyasztás (amire most azért látszik némi esély), akkor ennek vége. A láncok legvégén a mi véges fizetőképességű, európai lakossági igényeink állnak. Bizonyára nincs rá adat, hogy ennek a bődületes áruforgalomnak mekkora része a "könnyen nélkülözhető holmi", de én arra hajlok, hogy meglepően nagy. Amint nincs vevő a ledekkel díszített, buborékfújó pingvinekre és a szó szerint millióféle hasonló szarra, máris nem lesz akkora tülekedés a logisztikai kapacitásokra. (A napokban hüledeztem egy plázában egy olyan üzleten, ami sok száz négyzetméteren kizárólag haszontalan holmikat kínált.)
Ha én egy balos emberke lennék, a videó megnézése után kötelet fonnék a nyakam köré, felkészülve a végjátékra. Nem azt mondom, hogy hazudik, de azt igen, hogy ügyesen csűri a szavakat és kiemeli, felnagyítja a negatív dolgokat, mélyen hallgatva a pozitívokról.beszélgetés Orbán Krisztián közgazdásszal
Micsoda lenézés.Tukrmen.
Indiai.
Tadzsik.
Ilyen vilaghatalmak, erted.
Egy apró észrevétel. A hajók- és a vasúti szerelvények kapacitásának az összehasonlítása ebben a formában sztem hibás. Sokkal inkább a teljes szállítási láncokat kellene összehasonlítani, azok áteresztő képessége a lényeg. Gyakorlatilag két futószalagról van szó, az egyiken hatalmas dobozokba pakolunk, de viszonylag ritkán, a másiknál sok pici dobozba, de sokkal sűrűbben. Persze ezeket sok minden befolyásolja, de átlagolva inkább erről van szó.A kettő egyáltalán nem zárja ki egymást.
Ezeknek a csatornáknak lesz egy áteresztőképessége, amelyet majd időnként biztos fognak bővíteni is, ami nem biztos, hogy ki fogja elégíteni az igényeket. Az európai kikötők (pl Rotterdam) legnagyobb problémája, hogy még ha ki is rakodják megfelelő sebeséggel a beérkező konténereket (megj.: nem így történik), a mellérendelt vasúti infrastruktúra elégtelen annak elszállítására.
Ez egyébként nekünk is nagyon jó hír (mármint az a csatorna). Mindig megmosolyogtat, mikor a különböző logisztikai fejlesztések ellen ágálnak itthon, ugyanis a Kárpát-medence arra ítéltetett, hogy egy szép nagy logisztikai központ legyen, hogy ezt mennyire használjuk ki (és mikor érjük el), az elsősorban rajtunk múlik.
Két cikk:
Már a kínaiak kirakat kikötőjében sem tudnak időben lerakodni a hajók | G7 - Gazdasági sztorik érthetően
Egyre hosszabb ideig kell várniuk a teherhajóknak, hogy bejussanak egy-egy kikötőbe, a görögországi Pireuszban is rekordot döntött a várakozó hajók száma.g7.huIdézett az utóbbi 2019-es cikkből:Bécsből nézve jó ötletnek tűnik a kormány 750 milliárd forintos projektje | G7 - Gazdasági sztorik érthetően
Kovács Imrét, Európa második számú vasúti árufuvarozó vállalatának igazgatósági tagját arról kérdeztük, érdemes-e ennyi pénzt költeni egyetlen vasútvonalra.g7.hu
"Mennyire életképes ez a terv ön szerint?
– Jelenleg a távol-keleti konténerek különböző csatornákon érkeznek Közép-Európába, tíz évvel ezelőttig a fő kapcsolódási pontok Hamburg és Rotterdam voltak. Azóta erősödött a konténerforgalomban az észak-adriai kikötők, Trieszt, Koper és most már Rijeka szerepe is. A hajótársaságokért nagy verseny folyik a kikötők között. Ezek a vállalatok az ágazat legnagyobb cégei, és az, hogy melyik kikötőt választják, többek között a szövetségi rendszerüktől és a kikötők kapacitásától is függ. Egy konténerhajóra 15-16 ezer egységnyi konténert lehet felrakni, ami iszonyatos mennyiség. Összehasonlításképp: egy vasúti szerelvény ennek a töredékét, nagyjából 50 egységnyi konténert tud elszállítani. Rotterdamban például évi 10-20 millió darab konténert is megmozgatnak. Azonban annyira telítve vannak a közúti és vasúti pályák, hogy nehéz elhozni onnan az árut, így a továbbítási ideje meghosszabbodik. A nagy mélytengeri kikötőkben átrakják az áru egy részét kisebb, úgynevezett feeder hajókra. Mivel az észak-adriai kikötők nem mélytengeriek, ide nem tudnának felmenni a nagy óceánjárók, az athéni, vagyis a pireuszi kikötőben rakodnak át, ami nagy időveszteség.
– Visszatérve a Budapest–Belgrád vonalra…
– Most érünk el oda. Ma már az a jellemző, hogy a konténeres cégek a szállítási idő tekintetében versenyeznek egymással – nem mindegy, hogy egy vagy három hét alatt érkezik meg az áru Európába. Egy kínai cég, a Cosco pedig hosszú távra kibérelte a pireuszi mélytengeri kikötőt, amely most a fejlesztések után már évi 3-4 millió konténeres kapacitással bír.
A két projekt nem vetélytársa egymásnak, hanem kiegészíthetik egymást, ha majd mind a kettő létezni fog.
Nem függ össze a kettő.Biden határozottan kiállt Taiwanèrt. Kèsz katonailag is segiteni, ha Kina eröszakhoz fordulna.
Szerintem, az oroszok pöszmötölése Ukrajnában bátoritotta fel, mert azt látta, hogy az ugató kutyák nem harapnak és Kina is katonailag nagyobb árnyékot vet, mint amilyen nagy valóban. Kinânak egy kissebb csetepatéban bizonyitania kellene katonai képessègeit, hogy komolyan vegyék öket.
Ha az oroszok bedarálták volna Kievet 2-3 hónap alatt, akkor szerintem az US is kicsit visszafogottabban reagâlt volna Taiwan esetében is.
De.. Tajvan meg a DNR / LNR jogállása nem ugyanaz? Tajvan esetében nem Kína az Ukrajna?Biden határozottan kiállt Taiwanèrt. Kèsz katonailag is segiteni, ha Kina eröszakhoz fordulna.
Szerintem, az oroszok pöszmötölése Ukrajnában bátoritotta fel, mert azt látta, hogy az ugató kutyák nem harapnak és Kina is katonailag nagyobb árnyékot vet, mint amilyen nagy valóban. Kinânak egy kissebb csetepatéban bizonyitania kellene katonai képessègeit, hogy komolyan vegyék öket.
Ha az oroszok bedarálták volna Kievet 2-3 hónap alatt, akkor szerintem az US is kicsit visszafogottabban reagâlt volna Taiwan esetében is.