Apropó Budapest-Belgrád útvonal, nézzük a képet távolabbról:
Olvasásfóbiásoknak:
Namármost, ha Kína megépíti a Morava-Vardar-csatornát akkor mit fog akarni? Az addig hajón szállított árút átrakodni vagonokba, vagy továbbhajózni a Dunán? Ha e helyett a Velence-Duna csatorna épülne meg (nem túl valószínű), akkor még kérdés sem lesz.
Nekem úgy tűnik, hogy ez a Budapest-Belgrád vasútvonal Kínának vagy egy tartalékmegoldás, vagy egy átmeneti amíg a másik infrastrukturális projekt elkészül/esetleg valami akadályozná. Orbán megteheti, hogy beleköp Kína levesébe, és nem kotorja a Dunát, hogy az a kínai teherszállításra alkalmatlan legyen, és így kénytelenek legyenek legalább részben használni a drága pénzen épült vasútvonalat (is) ... ha Brüsszel bajszát cibálja, akkor a Kínaiakét se kímélje, de ezesetben nem lesz-e egyszerűbb csak kikerülni minket... valószínűleg igen... egyre felhősebb az ég a B-B-v megtérülése felett...
A kínai Egy övezet, egy út új eurázsiai útvonalakra összpontosít az ukrajnai háború miatt
A Kínából Oroszországon keresztül az Európai Unióba tartó hajókonténerek szállítása a pekingi Egy övezet, egy út kezdeményezés (BRI) létfontosságú részévé vált, de Moszkva ukrajnai inváziója és az azt követő nyugati szankciók arra kényszerítették Pekinget, hogy alternatívák után nézzen.
www.szabadeuropa.hu
Route
middlecorridor.com
China's Plan for a Canal Trade Route from Greece to Europe - GreekReporter.com
China is considering to build a Greece-Europe canal trade route from the Aegean to Danube river through the Balkans for the shipping of goods
greekreporter.com
Olvasásfóbiásoknak:
Namármost, ha Kína megépíti a Morava-Vardar-csatornát akkor mit fog akarni? Az addig hajón szállított árút átrakodni vagonokba, vagy továbbhajózni a Dunán? Ha e helyett a Velence-Duna csatorna épülne meg (nem túl valószínű), akkor még kérdés sem lesz.
Nekem úgy tűnik, hogy ez a Budapest-Belgrád vasútvonal Kínának vagy egy tartalékmegoldás, vagy egy átmeneti amíg a másik infrastrukturális projekt elkészül/esetleg valami akadályozná. Orbán megteheti, hogy beleköp Kína levesébe, és nem kotorja a Dunát, hogy az a kínai teherszállításra alkalmatlan legyen, és így kénytelenek legyenek legalább részben használni a drága pénzen épült vasútvonalat (is) ... ha Brüsszel bajszát cibálja, akkor a Kínaiakét se kímélje, de ezesetben nem lesz-e egyszerűbb csak kikerülni minket... valószínűleg igen... egyre felhősebb az ég a B-B-v megtérülése felett...