[BIZTPOL] A nagy sakktábla

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

Flamand

Well-Known Member
2021. augusztus 26.
3 313
16 094
113

Yoda

Well-Known Member
2022. február 28.
1 854
2 188
113
Néhány mondatot írok gondolat ébresztőnek.
Tisztában vagyok vele hogy megvalósulni nem fog nincs rá esély lehet igény se.

Kiindulópont hogy a eu jelenlegi formájában megrekedt.
Fejlődés képtelen.
Ez alatt azt értem hogy mind a horizontális integráció mind a vertikális integráció leállt.
A eu működési mechanizmusai recsegnek ropognak.
Figyelem!
A egk eredetileg 6! alapító államal rendelkezett /nszk, benelux államok, franciák, olaszok/, erre fűzték fel a intézményrendszert /bizottság, bíróság, tanács, eu parlament.
A intézmény rendszeren keresztül történt a jogalkotás.
A jog betartását a bizottság ellenőrizte azzal hogy tagállammal kapcsolatos vita esetén /bizottság nem tartod be ezt vagy azt a jogszabályt tagállam minden rendben/ végül is a bíróság döntött.
Röviden ez a váza a egésznek.
Nem 28 és nem 27 tagállamra volt kitalálva a intézmény rendszer.
Így a tanácsi vétójog sem.
További információ itt a fórumon is a "pénz világa" témába.
Gazdasági reccsenés nem közeledik hanem van.
Európában 8 éve háború van.
Dr. Matolcsy György nyilatkozta néhány éve hogy a 2020-as évek valamiféle 30 éves háború szerűség lesz világszinten.
Borulási pont van.
Nem tér vissza a 2014.01.01-ei állapot vagy a járvány előtti "boldog békeidők".
Előzmény hogy most még működik a eu. A "magállamok" cégei tőkései szépen keresnek a közép európai meg a dél európai régión is.
Van euró ennek vannak előnyei amit első sorban a mag államok és tőkéseik élveznek és van egy vagyon elszívó hatása amit meg a többi tagállam és polgárai "tőkései" fizetnek.

Ennyi előzmény alapján itt lehet a ideje egy újra tervezésnek németország szempontjából.
A előzmények utolsó 2 mondata teszi nehézzé a váltást gazdasági technikai szinten.
Mi lenne a javaslat?
Egy germán népekre épülő közösség.
Részt vevő államok németország/ausztria, egyesült királyság, dánia, hollandia, belgium, luxemburg, svédország /néhány éven belül /kevesebb mint 5/ belépő norvégia és dánia/, szláv népek közül csehek, szlovákok, szlovének, + írek.
A finnugor népek közül finneket és észteket szintén bevonnám e közösségbe + litvánia és lettország.
Ezek lennének a fix tagok.
E közösségnek a politikai és pénzügyi központja Londonban lenne. Állandó jelleggel brit lenne a kül- és biztonság politikáért felelős "biztos" most így mondjuk.
A németek pro forma és ténybelileg is lemondanának arról hogy kül- és biztonság politikába bele szóljanak.
Ők azzal foglalkoznának amihez értenek.
A gazdasággal.
Világos hogy a gazdaság és a pénzügyek nehezen választhatók el egymástól de ez a megoldás is életképes lehet.
E közösség a jelenleginél bizonyos területeken szorosabban működne együtt.
London primátusa azt is jelentené hogy Berlin letesz önálló hatalmi ambícióiról és e közösséget nagy biztonsággal benavigálják a 5 szem államaihoz közelebb.
Lényegében a USA szerepe is megnőne a jelenlegi Eu-ra való befolyási képességeihez képest.
Többi jelenlegi eu-s állam.
PIGS államok hát hogy is mondjam, olaszok spanyolok rendelkeznek iparral. Ezek közül valamelyik bekerülhetne.
Franciák nagyon világosan egyértelműen tárgyalni velük hogy lehet le penezni a frexit meg megspórolható ha kimaradnak a egészből eleve.
Tehát vagy elfogadják a fenti feltételrendszert vagy kimaradnak /ekkor nyilván földrajzi okokból a olaszoknak lenne több esélyük bekerülni.
Magyarország. Kívül lehet vétózgatni szuverén módon amennyit akarnak.
A ide települt nyugati ipar átvitele máshova idő 5 éven belül ez is megoldható. A országgal való kereskedés gazdasági kapcsolatok minimalizálása /1950.-es évek szintjére vitele.
A délszláv állam felélesztése.
Ha moszkvát idegesíteni szeretnék akkor bolgár horvát szerb konföderáció szerű államban.
Velük szoros gazdasági katonai kapcsolatok ápolása.
Lengyeleket külön tárgyalni nem lehet lengyelország sorsa is eldől Ukrajnában.
Ha Kijiv meg tud maradni meg tud erősödni akkor Ukrajna és Lengyelország irányába súlypont képzése a észak-nyugat dél-kelet irányban.
Görögök ciprus magyarország románia stb. meg lehet török orosz kínai "játszótér" azza hogy a fentiek szerint e államok sora bővülhet.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
Néhány mondatot írok gondolat ébresztőnek.
Tisztában vagyok vele hogy megvalósulni nem fog nincs rá esély lehet igény se.

Kiindulópont hogy a eu jelenlegi formájában megrekedt.
Fejlődés képtelen.
Ez alatt azt értem hogy mind a horizontális integráció mind a vertikális integráció leállt.
A eu működési mechanizmusai recsegnek ropognak.
Figyelem!
A egk eredetileg 6! alapító államal rendelkezett /nszk, benelux államok, franciák, olaszok/, erre fűzték fel a intézményrendszert /bizottság, bíróság, tanács, eu parlament.
A intézmény rendszeren keresztül történt a jogalkotás.
A jog betartását a bizottság ellenőrizte azzal hogy tagállammal kapcsolatos vita esetén /bizottság nem tartod be ezt vagy azt a jogszabályt tagállam minden rendben/ végül is a bíróság döntött.
Röviden ez a váza a egésznek.
Nem 28 és nem 27 tagállamra volt kitalálva a intézmény rendszer.
Így a tanácsi vétójog sem.
További információ itt a fórumon is a "pénz világa" témába.
Gazdasági reccsenés nem közeledik hanem van.
Európában 8 éve háború van.
Dr. Matolcsy György nyilatkozta néhány éve hogy a 2020-as évek valamiféle 30 éves háború szerűség lesz világszinten.
Borulási pont van.
Nem tér vissza a 2014.01.01-ei állapot vagy a járvány előtti "boldog békeidők".
Előzmény hogy most még működik a eu. A "magállamok" cégei tőkései szépen keresnek a közép európai meg a dél európai régión is.
Van euró ennek vannak előnyei amit első sorban a mag államok és tőkéseik élveznek és van egy vagyon elszívó hatása amit meg a többi tagállam és polgárai "tőkései" fizetnek.

Ennyi előzmény alapján itt lehet a ideje egy újra tervezésnek németország szempontjából.
A előzmények utolsó 2 mondata teszi nehézzé a váltást gazdasági technikai szinten.
Mi lenne a javaslat?
Egy germán népekre épülő közösség.
Részt vevő államok németország/ausztria, egyesült királyság, dánia, hollandia, belgium, luxemburg, svédország /néhány éven belül /kevesebb mint 5/ belépő norvégia és dánia/, szláv népek közül csehek, szlovákok, szlovének, + írek.
A finnugor népek közül finneket és észteket szintén bevonnám e közösségbe + litvánia és lettország.
Ezek lennének a fix tagok.
E közösségnek a politikai és pénzügyi központja Londonban lenne. Állandó jelleggel brit lenne a kül- és biztonság politikáért felelős "biztos" most így mondjuk.
A németek pro forma és ténybelileg is lemondanának arról hogy kül- és biztonság politikába bele szóljanak.
Ők azzal foglalkoznának amihez értenek.
A gazdasággal.
Világos hogy a gazdaság és a pénzügyek nehezen választhatók el egymástól de ez a megoldás is életképes lehet.
E közösség a jelenleginél bizonyos területeken szorosabban működne együtt.
London primátusa azt is jelentené hogy Berlin letesz önálló hatalmi ambícióiról és e közösséget nagy biztonsággal benavigálják a 5 szem államaihoz közelebb.
Lényegében a USA szerepe is megnőne a jelenlegi Eu-ra való befolyási képességeihez képest.
Többi jelenlegi eu-s állam.
PIGS államok hát hogy is mondjam, olaszok spanyolok rendelkeznek iparral. Ezek közül valamelyik bekerülhetne.
Franciák nagyon világosan egyértelműen tárgyalni velük hogy lehet le penezni a frexit meg megspórolható ha kimaradnak a egészből eleve.
Tehát vagy elfogadják a fenti feltételrendszert vagy kimaradnak /ekkor nyilván földrajzi okokból a olaszoknak lenne több esélyük bekerülni.
Magyarország. Kívül lehet vétózgatni szuverén módon amennyit akarnak.
A ide települt nyugati ipar átvitele máshova idő 5 éven belül ez is megoldható. A országgal való kereskedés gazdasági kapcsolatok minimalizálása /1950.-es évek szintjére vitele.
A délszláv állam felélesztése.
Ha moszkvát idegesíteni szeretnék akkor bolgár horvát szerb konföderáció szerű államban.
Velük szoros gazdasági katonai kapcsolatok ápolása.
Lengyeleket külön tárgyalni nem lehet lengyelország sorsa is eldől Ukrajnában.
Ha Kijiv meg tud maradni meg tud erősödni akkor Ukrajna és Lengyelország irányába súlypont képzése a észak-nyugat dél-kelet irányban.
Görögök ciprus magyarország románia stb. meg lehet török orosz kínai "játszótér" azza hogy a fentiek szerint e államok sora bővülhet.
Csodás, hogy sztálini tempóban tologatod határokat Moszkva idegesítésére, népek önrendelkezését vennéd el, de az ukránoké az nagyon fontos.

Engem csak az érdekelne, hogy ukrán létedre hogy tudsz viszonylag jól a nyelvünkön? Áruló vagy-e, vagy valami furcsa indíttatásból hosszú munkával felkészültél erre a nemes feladatra, hogy magyar fórumokra posztolj gyökérségeket?
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
8 679
34 573
113
Erdogan arról beszélt, hogy Finnország és Svédország csatlakozni kíván a NATO-hoz
Erdogan török elnök nem tartotta pozitívnak Finnország és Svédország NATO-csatlakozásának gondolatát
 

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 385
8 928
113
Néhány mondatot írok gondolat ébresztőnek.
Tisztában vagyok vele hogy megvalósulni nem fog nincs rá esély lehet igény se.

Kiindulópont hogy a eu jelenlegi formájában megrekedt.
Fejlődés képtelen.
Ez alatt azt értem hogy mind a horizontális integráció mind a vertikális integráció leállt.
A eu működési mechanizmusai recsegnek ropognak.
Figyelem!
A egk eredetileg 6! alapító államal rendelkezett /nszk, benelux államok, franciák, olaszok/, erre fűzték fel a intézményrendszert /bizottság, bíróság, tanács, eu parlament.
A intézmény rendszeren keresztül történt a jogalkotás.
A jog betartását a bizottság ellenőrizte azzal hogy tagállammal kapcsolatos vita esetén /bizottság nem tartod be ezt vagy azt a jogszabályt tagállam minden rendben/ végül is a bíróság döntött.
Röviden ez a váza a egésznek.
Nem 28 és nem 27 tagállamra volt kitalálva a intézmény rendszer.
Így a tanácsi vétójog sem.
További információ itt a fórumon is a "pénz világa" témába.
Gazdasági reccsenés nem közeledik hanem van.
Európában 8 éve háború van.
Dr. Matolcsy György nyilatkozta néhány éve hogy a 2020-as évek valamiféle 30 éves háború szerűség lesz világszinten.
Borulási pont van.
Nem tér vissza a 2014.01.01-ei állapot vagy a járvány előtti "boldog békeidők".
Előzmény hogy most még működik a eu. A "magállamok" cégei tőkései szépen keresnek a közép európai meg a dél európai régión is.
Van euró ennek vannak előnyei amit első sorban a mag államok és tőkéseik élveznek és van egy vagyon elszívó hatása amit meg a többi tagállam és polgárai "tőkései" fizetnek.

Ennyi előzmény alapján itt lehet a ideje egy újra tervezésnek németország szempontjából.
A előzmények utolsó 2 mondata teszi nehézzé a váltást gazdasági technikai szinten.
Mi lenne a javaslat?
Egy germán népekre épülő közösség.
Részt vevő államok németország/ausztria, egyesült királyság, dánia, hollandia, belgium, luxemburg, svédország /néhány éven belül /kevesebb mint 5/ belépő norvégia és dánia/, szláv népek közül csehek, szlovákok, szlovének, + írek.
A finnugor népek közül finneket és észteket szintén bevonnám e közösségbe + litvánia és lettország.
Ezek lennének a fix tagok.
E közösségnek a politikai és pénzügyi központja Londonban lenne. Állandó jelleggel brit lenne a kül- és biztonság politikáért felelős "biztos" most így mondjuk.
A németek pro forma és ténybelileg is lemondanának arról hogy kül- és biztonság politikába bele szóljanak.
Ők azzal foglalkoznának amihez értenek.
A gazdasággal.
Világos hogy a gazdaság és a pénzügyek nehezen választhatók el egymástól de ez a megoldás is életképes lehet.
E közösség a jelenleginél bizonyos területeken szorosabban működne együtt.
London primátusa azt is jelentené hogy Berlin letesz önálló hatalmi ambícióiról és e közösséget nagy biztonsággal benavigálják a 5 szem államaihoz közelebb.
Lényegében a USA szerepe is megnőne a jelenlegi Eu-ra való befolyási képességeihez képest.
Többi jelenlegi eu-s állam.
PIGS államok hát hogy is mondjam, olaszok spanyolok rendelkeznek iparral. Ezek közül valamelyik bekerülhetne.
Franciák nagyon világosan egyértelműen tárgyalni velük hogy lehet le penezni a frexit meg megspórolható ha kimaradnak a egészből eleve.
Tehát vagy elfogadják a fenti feltételrendszert vagy kimaradnak /ekkor nyilván földrajzi okokból a olaszoknak lenne több esélyük bekerülni.
Magyarország. Kívül lehet vétózgatni szuverén módon amennyit akarnak.
A ide települt nyugati ipar átvitele máshova idő 5 éven belül ez is megoldható. A országgal való kereskedés gazdasági kapcsolatok minimalizálása /1950.-es évek szintjére vitele.
A délszláv állam felélesztése.
Ha moszkvát idegesíteni szeretnék akkor bolgár horvát szerb konföderáció szerű államban.
Velük szoros gazdasági katonai kapcsolatok ápolása.
Lengyeleket külön tárgyalni nem lehet lengyelország sorsa is eldől Ukrajnában.
Ha Kijiv meg tud maradni meg tud erősödni akkor Ukrajna és Lengyelország irányába súlypont képzése a észak-nyugat dél-kelet irányban.
Görögök ciprus magyarország románia stb. meg lehet török orosz kínai "játszótér" azza hogy a fentiek szerint e államok sora bővülhet.

A gond az a gondolatmenettel, hogy az EU nem azért recseg-ropog, mert "sokan vannak" meg pl. Magyarország szökőévente megvétóz valami "nettó őrültséget" ...

Hanem azért, mert az EU a jelenlegi állapotában is nem képviseli az EU érdekeit. Erre megoldásként javasolsz - persze némi ország tili-toli mellett - még több USA befolyást ...

Meg persze lehetne részletezni az egyéb dolgokat is, de túl hosszú lenne. Pl. egy Olaszország a brutál Deutche Bank olasz kitettségnek köszönhetően egyedül is képes lenne a szakadékba rántani a németeket és vele együtt ezt a "Frankenstein képződményt". Franciákkal kapcsolatos logika meg Mo. ... Kihagyod francia/spanyolt ugrik az afrikai gáz. Amennyiben a görögöt meg a többi környékbelit, akkor a ciprusi/izraeli illetve az azeri vonalat is ... Ugye az ipar számára hamarosan kifejezetten számítani fog az olcsó energia (+ nyersanyagok is!), a magas energiabiztonsági környezet illetve a bizonytalanság hiánya. E mellett a stabil politikai háttér és szakképzett munkaerő, infrastruktúra és nem utolsósorban a már létező termelőegységek is előnyt jelenthetnek. Egyáltalán nem vagyok biztos benne, hogy elhordanák innen az üzemeiket - sőt, lehet még ki is telepítenék. Plusszban ugye akár a "megengedőbb" szabályozási környezet is számíthat ...

A bolgár (macedón) szerb (bosnyák) horvát államra mondjuk kíváncsi lennék ... :)
 
K

kamm

Guest
New York Times-kommentár: Életveszély volna kivéreztetni Oroszországot

f8ace810-5c26-49e9-92bf-b7d089f3241c.jpg



A háború kezdetéhez képest Moszkva és a Nyugat tervei is módosultak, ez pedig a válság elmélyülését hozhatja – figyelmeztet véleménycikkében a New York Times rendszeres vendégszerzője, Tom Stevenson.

A háború első szakaszában elszenvedett kemény pofon nyomán Putyin felülvizsgálta a katonai terveket és most már csupán Ukrajna keleti felén próbálkozik hódítással, azaz a hadművelet új szakaszba lépett. Ennek megfelelően az USA és szövetségesei is változtattak: már nem csupán a kijevi ellenállás támogatása a cél, hanem ennél sokkal nagyobb: Oroszország meggyengítése. Csakhogy ez a válság nagymértékű súlyosbodásával fenyeget, írja Tom Stevenson, aki elsősorban energiaügyekkel, védelmi és geopolitikai kérdésekkel foglalkozik, és az invázió első heteiben ukrán földről tudósított.

Mint írja, a washingtoni álláspont felülvizsgálata magában foglalja a még nagyobb viszály eshetőségét, és sokkal nagyobb kockázatokkal jár, mint amennyi stratégiai előnnyel kecsegtet. Miközben már nem valószínű, hogy az orosz fél területi nyereségre tudna szert tenni a Krímen és a Donyecki-medencén kívül.

Az Egyesült Államok nem csak több tízezer légvédelmi és harckocsi elhárító fegyvert küldött az ukrán hadseregnek, hanem azonnal továbbította a legfrissebb hírszerzési adatokat is. Márpedig ez azzal egyenértékű, hogy jelentős szerepet vállalt a háborúban. Arról nem beszélve, hogy pénzügyi eszközeit is bevetette Moszkva ellen, ám a stratégia immár úgy hangzik: kivéreztetni az oroszokat, ez pedig már egészen más tészta. Csak emlékeztetőül: az amerikai védelmi miniszter közölte, hogy a cél Oroszország meggyengítése.

Vagyis Washington hosszú távon fel akarja morzsolni a Kreml erejét, ugyanakkor felhagyott a diplomáciai próbálkozásokkal. A tárgyalások eleve nehezen haladta Kijev és Moszkva között, de ígéretes elemeket tartalmaztak. Mostanra viszont teljesen megrekedtek, amiért jókora felelősség terheli az oroszokat. Ugyanakkor Európa kapcsolatai is jóformán teljesen megszakadtak velük. És nem látni komoly erőfeszítést a Fehér Ház részéről sem, hogy haladást érjenek el a zöldasztalnál, nem beszélve tűzszünetről.

A kiterjesztett stratégiai célok és az elakadt egyeztetések még veszedelmesebbé teszik a helyzetet. Jelenleg egyetlen üzenet megy Moszkvába: nincs menekvés. Ám nagyon is lehetséges, hogy emiatt csak még súlyosabbra fordulnak a dolgok. Éppen akkor, amikor az USA és az orosz fél hagyta, hogy lejárjon egy sor fegyverzetkorlátozási egyezmény, amelyet még a hidegháborúban kötöttek.

A válság következménye, hogy Európa többet költ fegyverekre, a NATO megtízszerezte katonái számát a földrész keleti felén és a szövetség valószínűleg kibővül a finnekkel és a svédekkel. Nem tudni, hogy milyen előnyök várhatók amerikai szemszögből még, már ha Oroszország meggyengül – a hatalomváltás inkább a fantázia világába tartozik.

Ukrajna jövője a keleti – és talán a déli harcok kimenetelétől függ, az országrész fizikai megsemmisítése már javában zajlik. Az ukrán áldozatok száma több tízezerre tehető. De minél tovább tart a háború, annál nagyobbak lesznek Kijev veszteségei, és annál inkább megnő a viszály elmélyülésének lehetősége. Főként, amikor a szembenálló feleknek atomfegyvereik vannak.

Úgyhogy a diplomáciát kell az új ukrajnai stratégia középpontjába állítani. Ám ehelyett a jelek a harcok kiterjedése felé mutatnak. Úgy állítják be, hogy itt a demokrácia és tekintélyuralom csap össze, a szabadság határa a Donyecki-medence. Ám ez nagyfokú meggondolatlanság, aminek a kockázatait nemigen kell bizonygatni – mutat rá a New York Timesban megjelent kommentárjában Tom Stevenson.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
9 529
29 737
113

Amiről az ukrajnai topikban írtam.​

"Lord Malloch Brown végső megszállottsága

A 2020. júniusi világkormány-csúcstalálkozón Cass Sunsteinnel és számos más davosi lény mellett Lord Malloch Brown kifejezte megvetését az Oroszország, Kína és Trump USA által vezetett többpólusú szövetség térnyerése miatt, amely nyilvánvalóan veszélyeztette élete munkáját. Malloch Brown képmutatóan támadja Kínát amiatt, hogy ez egy olyan rezsim, amely nem tiszteli az egyéni jogokat, és csak a „sokakkal” foglalkozik, majd „Oroszország, Kína, India, Törökország, Magyarország és az Egyesült Államok” tekintélyelvű kormányainak felemelkedését kiáltja. úgy véli, hogy minden áron meg kell állítani, mondván:

„A nagyvilágban tekintélyelvűbb kormányforma az új többség. Nem Kína egyedül. Ez az „új többség” magában foglalja azokat a vezetőket, akik az urnák által kerülnek hatalomra, és azokat, akik nem, de mindannyian a nacionalista külpolitikát, a hazai intézmények és a jogállamiság meggyengülését részesítik előnyben."

 

Yoda

Well-Known Member
2022. február 28.
1 854
2 188
113
New York Times-kommentár: Életveszély volna kivéreztetni Oroszországot

f8ace810-5c26-49e9-92bf-b7d089f3241c.jpg



A háború kezdetéhez képest Moszkva és a Nyugat tervei is módosultak, ez pedig a válság elmélyülését hozhatja – figyelmeztet véleménycikkében a New York Times rendszeres vendégszerzője, Tom Stevenson.

A háború első szakaszában elszenvedett kemény pofon nyomán Putyin felülvizsgálta a katonai terveket és most már csupán Ukrajna keleti felén próbálkozik hódítással, azaz a hadművelet új szakaszba lépett. Ennek megfelelően az USA és szövetségesei is változtattak: már nem csupán a kijevi ellenállás támogatása a cél, hanem ennél sokkal nagyobb: Oroszország meggyengítése. Csakhogy ez a válság nagymértékű súlyosbodásával fenyeget, írja Tom Stevenson, aki elsősorban energiaügyekkel, védelmi és geopolitikai kérdésekkel foglalkozik, és az invázió első heteiben ukrán földről tudósított.

Mint írja, a washingtoni álláspont felülvizsgálata magában foglalja a még nagyobb viszály eshetőségét, és sokkal nagyobb kockázatokkal jár, mint amennyi stratégiai előnnyel kecsegtet. Miközben már nem valószínű, hogy az orosz fél területi nyereségre tudna szert tenni a Krímen és a Donyecki-medencén kívül.

Az Egyesült Államok nem csak több tízezer légvédelmi és harckocsi elhárító fegyvert küldött az ukrán hadseregnek, hanem azonnal továbbította a legfrissebb hírszerzési adatokat is. Márpedig ez azzal egyenértékű, hogy jelentős szerepet vállalt a háborúban. Arról nem beszélve, hogy pénzügyi eszközeit is bevetette Moszkva ellen, ám a stratégia immár úgy hangzik: kivéreztetni az oroszokat, ez pedig már egészen más tészta. Csak emlékeztetőül: az amerikai védelmi miniszter közölte, hogy a cél Oroszország meggyengítése.

Vagyis Washington hosszú távon fel akarja morzsolni a Kreml erejét, ugyanakkor felhagyott a diplomáciai próbálkozásokkal. A tárgyalások eleve nehezen haladta Kijev és Moszkva között, de ígéretes elemeket tartalmaztak. Mostanra viszont teljesen megrekedtek, amiért jókora felelősség terheli az oroszokat. Ugyanakkor Európa kapcsolatai is jóformán teljesen megszakadtak velük. És nem látni komoly erőfeszítést a Fehér Ház részéről sem, hogy haladást érjenek el a zöldasztalnál, nem beszélve tűzszünetről.

A kiterjesztett stratégiai célok és az elakadt egyeztetések még veszedelmesebbé teszik a helyzetet. Jelenleg egyetlen üzenet megy Moszkvába: nincs menekvés. Ám nagyon is lehetséges, hogy emiatt csak még súlyosabbra fordulnak a dolgok. Éppen akkor, amikor az USA és az orosz fél hagyta, hogy lejárjon egy sor fegyverzetkorlátozási egyezmény, amelyet még a hidegháborúban kötöttek.

A válság következménye, hogy Európa többet költ fegyverekre, a NATO megtízszerezte katonái számát a földrész keleti felén és a szövetség valószínűleg kibővül a finnekkel és a svédekkel. Nem tudni, hogy milyen előnyök várhatók amerikai szemszögből még, már ha Oroszország meggyengül – a hatalomváltás inkább a fantázia világába tartozik.

Ukrajna jövője a keleti – és talán a déli harcok kimenetelétől függ, az országrész fizikai megsemmisítése már javában zajlik. Az ukrán áldozatok száma több tízezerre tehető. De minél tovább tart a háború, annál nagyobbak lesznek Kijev veszteségei, és annál inkább megnő a viszály elmélyülésének lehetősége. Főként, amikor a szembenálló feleknek atomfegyvereik vannak.

Úgyhogy a diplomáciát kell az új ukrajnai stratégia középpontjába állítani. Ám ehelyett a jelek a harcok kiterjedése felé mutatnak. Úgy állítják be, hogy itt a demokrácia és tekintélyuralom csap össze, a szabadság határa a Donyecki-medence. Ám ez nagyfokú meggondolatlanság, aminek a kockázatait nemigen kell bizonygatni – mutat rá a New York Timesban megjelent kommentárjában Tom Stevenson.
A cikk címe magáért beszél.
NT ha igaz demokrata párti szócső.
Világos hogy ez volt a eddigi hozzáállás is.
Ugye használt M777 vontatott tarackokat, meg 30+ éves DANA gumi kerekes önjáró lövegeket, meg MANPADS okat stb. már eddig is lehetett volna szállítani akár ingyen is!!! és nem most lenne feladat a legénység kiképzése.
És ezek szigorúan taktikai képességeket biztosítanak és a eszközök paraméterei miatt inkább védekezésre szolgálnak.
Ez a katonai vonal.
És akkor ott vannak a európai államok akik meg 8 évig finanszírozták a oroszok háborúját nyersanyag vásárlásokkal, a ukránok akik nem vettek évekig orosz gázt csak akkor ha egész európa megkerülésével feltételezhetően a legrövidebb útvonalhoz képest drágábban érkezik nyugatról, a nyugatiak akik ukrajnát eddig pénz kiadó autómatának nézték stb.
 
  • Vicces
Reactions: megazez and vilmoci

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 423
44 117
113
Hallgatom a podcasteket itt ott, nyert az íreknél az elszakadás párti Sinn Fein, rekord alacsony a népszerűsége közben Bo-Jonak. Lehet rá reálisan esély hogy egyesül É Írország Írországgal, majd szakadnak az É-Írek így a UK-ből?

Shcolzék Németországában közben állítólag rengeteg ember, 22 millió körüli mostanában lesz vagy friss nyugdíjas, a lakosság 40%-a bérli a lakását, és a kisebb nyugdíjakból állítólag nem lehet kifizetni a lakásbérlet + rezsit, tömeges cumi kezd kinézni 40 éves rekord infláció mellett.

Az USA-ban Rand Paul szenátor meg blokkolta az ukránoknak szánt amerikai pénzügyi segítséget mintegy 40 milliárd dollár értékben, arra hivatkozva hogy bár igen sajnálja az ukránokat, Ő az USA népének jólétéért felel.


Ez az elmúlt 3 nap termése, no, alakul ez...

Kíváncsi vagyok meddig fogja a nyugat tolni az urkánokat pénzzel, fegyverrel, nekem van egy olyan érzésem hogy rövidebb ideig mint azt sokan gondolják.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
8 679
34 573
113
Hallgatom a podcasteket itt ott, nyert az íreknél az elszakadás párti Sinn Fein, rekord alacsony a népszerűsége közben Bo-Jonak. Lehet rá reálisan esély hogy egyesül É Írország Írországgal, majd szakadnak az É-Írek így a UK-ből?

Shcolzék Németországában közben állítólag rengeteg ember, 22 millió körüli mostanában lesz vagy friss nyugdíjas, a lakosság 40%-a bérli a lakását, és a kisebb nyugdíjakból állítólag nem lehet kifizetni a lakásbérlet + rezsit, tömeges cumi kezd kinézni 40 éves rekord infláció mellett.

Az USA-ban Rand Paul szenátor meg blokkolta az ukránoknak szánt amerikai pénzügyi segítséget mintegy 40 milliárd dollár értékben, arra hivatkozva hogy bár igen sajnálja az ukránokat, Ő az USA népének jólétéért felel.


Ez az elmúlt 3 nap termése, no, alakul ez...

Kíváncsi vagyok meddig fogja a nyugat tolni az urkánokat pénzzel, fegyverrel, nekem van egy olyan érzésem hogy rövidebb ideig mint azt sokan gondolják.
Hajrá Írek, remélem a Skótok is el fogják hagyni üket azt lesz belülük Kis Britannia!
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 423
44 117
113
A cikk címe magáért beszél.
NT ha igaz demokrata párti szócső.
Világos hogy ez volt a eddigi hozzáállás is.
Ugye használt M777 vontatott tarackokat, meg 30+ éves DANA gumi kerekes önjáró lövegeket, meg MANPADS okat stb. már eddig is lehetett volna szállítani akár ingyen is!!! és nem most lenne feladat a legénység kiképzése.
És ezek szigorúan taktikai képességeket biztosítanak és a eszközök paraméterei miatt inkább védekezésre szolgálnak.
Ez a katonai vonal.
És akkor ott vannak a európai államok akik meg 8 évig finanszírozták a oroszok háborúját nyersanyag vásárlásokkal, a ukránok akik nem vettek évekig orosz gázt csak akkor ha egész európa megkerülésével feltételezhetően a legrövidebb útvonalhoz képest drágábban érkezik nyugatról, a nyugatiak akik ukrajnát eddig pénz kiadó autómatának nézték stb.
Át lettetek baszva a nyugat által, igen, ezt mondtuk többen is, jó reggelt kívánok...
 

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 813
4 986
113
És akkor jött Lavrov (és Putyin) és megmentete az EU-t:
www.rt.com/russia/555480-ukraine-membership-eu-end

Russia had initially been saying that it wouldn't object to Ukraine being in the EU as, unlike the US-led NATO alliance, it's not a military bloc.

But Russia's foreign minister Sergey Lavrov revealed on Friday that Moscow has changed its stance on the issue.

The EU's behavior during the conflict, which included weapons shipments to Kiev and a push for a military solution, indicated that the bloc was in the process of merging with NATO and in the future will operate as merely its extension, Lavrov said.

"The EU is turning from the constructive economic platform that it was originally meant to be into an agressive militant player that has ambitions stretching far beyond the European continent" he said.
Csettintek, igen ez hiányzott még, a maci annyit sürgött forgott a málnásban, hogy az "elöregedett liberális" európaiakból egy agresszív militáns játékos lett, akinek komoly ambíciói vannak a nemzetközi terepen, akivel számolni kell. Eddig ez az első pozitív hozománya a különleges műveletnek. Mától tényleg én is azt mondom, ha ezen múlott, köszönjük Putyin! Megcsináltad!
Mától már a makaronokra is más szemmel nézek a cukrászdában ;)



Szóval Lavrovék már az Imperium Europaeum-tól tartanak, szuper!
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 423
44 117
113
És akkor jött Lavrov (és Putyin) és megmentete az EU-t:
www.rt.com/russia/555480-ukraine-membership-eu-end


Csettintek, igen ez hiányzott még, a maci annyit sürgött forgott a málnásban, hogy az "elöregedett liberális" európaiakból egy agresszív militáns játékos lett, akinek komoly ambíciói vannak a nemzetközi terepen, akivel számolni kell. Eddig ez az első pozitív hozománya a különleges műveletnek. Mától tényleg én is azt mondom, ha ezen múlott, köszönjük Putyin! Megcsináltad!
Mától már a makaronokra is más szemmel nézek a cukrászdában ;)



Szóval Lavrovék már az Imperium Europaeum-tól tartanak, szuper!
Ennek alapnak kellett volna lennie eddig is, hogy az EU nem fogatlan oroszlán az USA árnyékában.
 

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 813
4 986
113
És akkor jött Lavrov (és Putyin) és megmentete az EU-t:
www.rt.com/russia/555480-ukraine-membership-eu-end


Csettintek, igen ez hiányzott még, a maci annyit sürgött forgott a málnásban, hogy az "elöregedett liberális" európaiakból egy agresszív militáns játékos lett, akinek komoly ambíciói vannak a nemzetközi terepen, akivel számolni kell. Eddig ez az első pozitív hozománya a különleges műveletnek. Mától tényleg én is azt mondom, ha ezen múlott, köszönjük Putyin! Megcsináltad!
Mától már a makaronokra is más szemmel nézek a cukrászdában ;)



Szóval Lavrovék már az Imperium Europaeum-tól tartanak, szuper!
Kövér László: Az Európai Unió egy lehetetlen küldetés
Namostakkor Lavrov vagy Kövér látja jól? Rettegett erő akivel még az oroszok is számolnak vagy egy félresikerült társadalmi kísérlet, mint Kövér szerint?? Most nem egyeztettek lemezt ...
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 385
8 928
113

Namostakkor Lavrov vagy Kövér látja jól? Rettegett erő akivel még az oroszok is számolnak vagy egy félresikerült társadalmi kísérlet, mint Kövér szerint?? Most nem egyeztettek lemezt ...

Hát, nagyon röviden annyi, hogy lehet mind a kettő igaz - hiszen logikailag nem zárja ki egymást a kettő ...
 
Status
Not open for further replies.