Én is reagálnék pár dologra, ha nem gond
<b>Magyarországhoz: </b>
1. Az Ikarus 260-280-at egészen 2002-ig gyártották, a cég megszűnéséig. Miért?
Hihetetlen, de még mindig volt rá kereslet a 3. világ országaiban, elsősorban az ára és egyszerű, de megbízható technikája miatt.
2. A NABI (Észak Amerikai Busz Vállalat-(Ikarus)) gyártott a világon először kompozit buszokat. Ezeknek a váza is üvegszálas műanyag volt. Compobus-nak hívták ha jól emlékszem, Magyar-USA közös fejlesztés volt.
Szóval nem igaz az, hogy nem volt versenyképes technikánk.
3. Az oroszok az államadósság ellenében fölajánlották a 4-es metró megépítését.
Persze ma már ezt a tényt , a mai 4-es metró projekt függvényében szeretik "maszatolni" , de a helyzet ez volt.
Ezen felül az akkor nekünk adott Mig-29-esekre is szükségünk volt, csak mi szétrohasztottuk őket,
Az akkor kapott BTR-80 pedig mai napig gépesített honvédelmünk alapja....
4. KSH adatok szerint, az 1989-s és a 2010-s reáljövedelem azonos színvonalú. Az eloszlása viszont nem olyan egyenletes.
Az államadósság a GDP %-ában 1989-ben 73% körül volt, 2010-ben 82% körül volt.
(Szeretik az akkori rendszer eladósodottságát példaként felhozni.
Hát ma se állunk jobban.)
Szerintem is <b>szükség volt rendszer (módszer) váltásra</b>, de
nem igazán sikerült előre lépnünk vele...
(Sok más téren sem)
5. A Videoton ma is az egyik legnagyobb EMS cég Európában.
(amikor anno megnéztem a 4. legnagyobb volt.)
<b>Adolf bácsihoz:</b>
Hitlerék állítólag tartottak attól, hogy az oroszok nyugati nyomásra megtámadják Németországot, ezért úgy döntöttek, hogy elébe mennek a dolgoknak. Divatos izraeli kifejezéssel "megelőző csapást" akartak mérni az ellenségre.
A kudarcnak sok oka volt, és a legtöbb politikai:
1. Politikai motivációk is bekerültek a stratégiai tervezésbe.
Például a fő erők nem az olajmezők fele támadtak, hanem a városokat próbálták bevenni. A sztálingrádi "presztízskérdés" is ilyen hiba volt.
2. Sok erőforrás ment el értelmetlen programokra.
Ilyen volt a V1 és V2, vagy a csatahajó építési projektek, mint a Bismark és a Tirpitz.
Hatalmas mérnöki teljesítmények ezek, viszont akkor, abban a helyzetben
komoly erőforrás pazarlás volt mind.
3. Az időpont sem volt megfelelő ugyanis rengeteg hasznos projekt futott még a németeknél amely az oroszok elleni támadásra még nem készült el.
Ilyen volt például Párduc harckocsi, az MG-42 vagy az FW-190.
2-3 évet még várni kellet volna szerintem.
<b>A mai világpolitikához:</b>
Nekem van némi közöm a biztonságpolitikához , mint témakörhöz, és napi szinten is foglalkozom a témával.
Mégis egy jó ideje már nem írok ide a témában semmit.
Ennek az az oka, hogy olyan <b>kevés és irányított a nyilvánosan megjelenő információ</b>, hogy abból szerintem nem nagyon lehet jósolgatni.
Ki mondta volna meg közületek azt, hogy lesz egy ISIS, vagy, hogy az USA kiegyezik Iránnal a háború helyet?
Vagy, hogy így megváltozik a nyugat és az oroszok kapcsolata?
Én egyedül az Ukrán válságot sejtettem, mert ott minden alapja megvolt egy hasonló konfliktusnak. De ott se mertem volna se idő távlatot mondani a kirobbanásra se lefolyást vagy végeredményt.
Szerintem elég képlékeny a mai világpolitikai helyzet, nem véletlen az, hogy nem értjük teljesen