[BIZTPOL] Amerikai Egyesült Államok, Kanada

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 215
60 220
113
Igen, ez a terv. Mondjuk a gagyitol ma mar messze van a par eve meg rohejes kinai autoipar, az persze csak propaganda.

Hát a helyzet az, hogy autógyártás terén az amerikai autók a gagyi szinonimái....
A bidé halandzsával ellentétben az az igazság, hogy a kínai autók minőségben beérték az európait is.
Csak azokkal ellentétben dömping áron érkeznek. Ez a fő baja az USA-nak.
(Telefonokkal is ezt csinálták. Önköltségi áron árulták őket , majd miután kinyírták a konkurenciát árat emeltek.)
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 567
89 736
113
GNeRv1pXAAAZXSH
 
  • Hűha
  • Vicces
Reactions: zsolti and enzo

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
13 987
113
Örülnék ha kamm hozzáfűzne ehhez valamit.

"The American Trends Panel (ATP), created by Pew Research Center, is a nationally representative panel of randomly selected U.S. adults. Panelists participate via self-administered web surveys. Panelists who do not have internet access at home are provided with a tablet and wireless internet connection. Interviews are conducted in both English and Spanish. The panel is being managed by Ipsos.

Data in this report is drawn from ATP Wave 145, conducted from April 1-7, 2024, among a sample of ATP members who had previously completed both of ATP Waves 132 and 143. It includes an oversample of non-Hispanic Asian adults, non-Hispanic Black men and Hispanic men in order to provide more precise estimates of the opinions and experiences of these smaller demographic subgroups. These oversampled groups are weighted back to reflect their correct proportions in the population. A total of 3,600 panelists responded out of 3,776 who were sampled, for a response rate of 95%. The cumulative response rate accounting for nonresponse to the recruitment surveys and attrition is 3%. The break-off rate among panelists who logged on to the survey and completed at least one item is 1%. The margin of sampling error for the full sample of 3,600 respondents is plus or minus 2.1 percentage points."

Nem igazan tartok reprezentativnak egy 3600 fos mintat mar az altalanos kerdesekben sem feltetlenul, de az atlagos ismereteket meghalado kerdesekben meg egeszen biztosan nem tukrozik az egesz populus (330M+) velemenyet.
 
  • Tetszik
Reactions: kacsacsor and Loken

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
13 987
113
Hát a helyzet az, hogy autógyártás terén az amerikai autók a gagyi szinonimái....
Bezzeg az oroszok... :p

Ne essunk tulzasokba. Mas a stilus, masok a meretek. Az amerikai kocsik nagyok es baromi kenyelmesre vannak tervezve, emiatt aztan olyanok, amilyenek. Nekem sem stilusom a legtobb, de a gagyitol messze vannak, csak lassan mozdulnak, es altalaban tobb lepesben kikiserletezik, mit vesznek a vasarlok.

Cadillac 2024 Escalade:

2024_cadillac_escalade_dashboard.jpg


2025 Escalade:

2025-cadillac-escalade-iq-interior-115-64d24fb687bed.jpg


Lincoln 2023 Corsair:

New-2023-Lincoln-Corsair-Reserve-Eternal-Red-Interior_02-scaled-1.jpeg


2024 Nautilus

2024_Lincoln_Nautilus_interor.jpg



Jeep 2023 Gran Cherokee

23Jeep-GrandCherokee-InteriorFront-5x3.jpg



A kulsejuk es meretuk az izles kerdese, de szo nincs gagyirol.

A bidé halandzsával ellentétben az az igazság, hogy a kínai autók minőségben beérték az európait is.
Csak azokkal ellentétben dömping áron érkeznek. Ez a fő baja az USA-nak.
Ez nem az USA baja csak, hanem mindenkie. A fenti modellek 60-80 ezer dollaros luxusautok.
30 ezer korul hasonlo felszereltseget esetleg Kiaban, Hyundaiban, meg esetleg felpimpelt Toyotaban kapsz, de mar gagyibb anyagokbol, meg a kapcsolok, biszbaszok, ilyesmi mindiog hulye helyen vannak (versus mondjuk egy BMW-ben, ahova beulsz es nem gondolkodsz, hanem teljesen logikus, mit hol merre kapcsol, nezel stb).
A nemetek ugyanilyen arakon mennek.
Ezzel szemben a BYD Seagullja 12 ezer (!) dollar, akkora, mint a farzsebem, de siman koreai vagy jobb minosegu anyagokkal, es szemben az idiota amerikai sales trukkozessel a kinaiak a legolcsobbakat is teletomik csucsminosegu technologiaval, mert az ugye kb fillerekbe kerul, ha egyszer megirtad a swt. Es mukodnek, es nincsen kisporolva aloluk a gyors hw, a nagy kijelzo stb.

A problema Amerikaban az inkabb, hogy egy teljesen elavult sales modellt akarnak megint mindenaron megvedeni, mikozben ezzel szarul jarunk mi vevok, szarul jar a termeszet, es kozben menthetetlenul lemaradnak az amerikai gyartok nemcsak a kinaiaktol, de az europai autogyartoktol is megint.
Evtizedek ota Europaban csillioszam futkaroznak a kisfogyasztasu, 1.5-2 literes ICE kocsik, de ide sosem jottek be - miert is? Mert azokkal a duplajat elmesz, mint az itteni V6-V8 motoros, haromtonnas dogokkel. Ehelyett hulladek Fordok, Chevyk es hasonlokat gyartanak az olcsobb kategoriakba, ugyanolyan boszme motorokkal... teljesen egyertelmu, hogy az olajbusiness es az autogyartok es az adminisztraciok mind osszedolgoznak.
A Tesla szabalyosan az asztalra szart, amikor mindent felrugva fillerekert fenntarthato kocsikat kezdett $30k korul arulni, lasd Y, de mivel Commieforniaban gyartanak, ok is meg vannak szoritva - es kozben Bidenek meg elektromos atallasrol ugy ertekeznek a gyartokkal, hogy Muskot meg sem hivtak, erted. :D Szanalmasan korrupt ez az egesz primitiv, 80+ eves szenilis oregekbol meg cionista zsidokbol allo kormanyzat.

Nem baj, annal nagyobb lesz majd a sokk, amikor tarthatatlanna valnak a dolgok.

(Telefonokkal is ezt csinálták. Önköltségi áron árulták őket , majd miután kinyírták a konkurenciát árat emeltek.)
Ettol fuggetlenul a 100% buntetovam nem megoldas. Az egesz Biden-kormany teljesen es remenytelenul fogalmatlan, inkompetens es korrupt, a lobbik foglya.
 

kacsacsor

Well-Known Member
2015. március 15.
16 620
22 110
113
"The American Trends Panel (ATP), created by Pew Research Center, is a nationally representative panel of randomly selected U.S. adults. Panelists participate via self-administered web surveys. Panelists who do not have internet access at home are provided with a tablet and wireless internet connection. Interviews are conducted in both English and Spanish. The panel is being managed by Ipsos.

Data in this report is drawn from ATP Wave 145, conducted from April 1-7, 2024, among a sample of ATP members who had previously completed both of ATP Waves 132 and 143. It includes an oversample of non-Hispanic Asian adults, non-Hispanic Black men and Hispanic men in order to provide more precise estimates of the opinions and experiences of these smaller demographic subgroups. These oversampled groups are weighted back to reflect their correct proportions in the population. A total of 3,600 panelists responded out of 3,776 who were sampled, for a response rate of 95%. The cumulative response rate accounting for nonresponse to the recruitment surveys and attrition is 3%. The break-off rate among panelists who logged on to the survey and completed at least one item is 1%. The margin of sampling error for the full sample of 3,600 respondents is plus or minus 2.1 percentage points."

Nem igazan tartok reprezentativnak egy 3600 fos mintat mar az altalanos kerdesekben sem feltetlenul, de az atlagos ismereteket meghalado kerdesekben meg egeszen biztosan nem tukrozik az egesz populus (330M+) velemenyet.
Azért nem baj ha tudod, Európában teljesen általános, hogy egy országban 1000-1200 fős mintákkal dolgoznak, nagyobb országokban előfordul nagyobb méret is, 2500-3000. Ez 3,5 % körüli hibahatárt hoz az eredményekben. Már persze ha őszintén felelnek a páciensek.
Persze - legalább is elvben - a minta leképezi az ország társadalmát: nagyvárosok-vidék, végzettség, életkor, nem szerint.

"Módszertan: A kutatás 1000 fő telefonos megkérdezésével készült 2024. április 22–26. között. A kutatás nem, életkor, iskolai végzettség és településtípus szerint reprezentatív az ország felnőtt lakosságára. Hibahatár: +/- 3,2 százalék."
 
  • Tetszik
Reactions: enzo

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 824
9 693
113
Megtette:


" A Bloomberg úgy összegezte az új rendelkezéseket: ezek sokkal inkább célzott csapások, mint az a 60 százalékos átalányvám, amelyet Trump javasolt. Biden ötlete 2024 és 2026 közötti időre elosztva azokat az iparágakat célozza, amelyekben nagyon durva a kínai terjeszkedés.

A legfontosabb ezek közül az, hogy már ettől az évtől 27,5 százalékosról 102,5 százalékosra emelik az elektromos járművek vámtarifáját.

A félvezetők vámját 25-ről 50 százalékosra emelik 2025-től, a lítiumelemekét 7,5-ről 25-re, a napelemekét 25-ről 50-re. De 25 százalékos vámot vetnek ki a hajóról partra tett darukra is, 50 százalékost az orvosi fecskendőkre, több orvosi terméké – például a gumikesztyűké vagy a maszkoké – 25 százalékosra nő. "
 
  • Vicces
Reactions: Pogány

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
13 987
113
Azért nem baj ha tudod, Európában teljesen általános, hogy egy országban 1000-1200 fős mintákkal dolgoznak, nagyobb országokban előfordul nagyobb méret is, 2500-3000. Ez 3,5 % körüli hibahatárt hoz az eredményekben. Már persze ha őszintén felelnek a páciensek.
Persze - legalább is elvben - a minta leképezi az ország társadalmát: nagyvárosok-vidék, végzettség, életkor, nem szerint.

"Módszertan: A kutatás 1000 fő telefonos megkérdezésével készült 2024. április 22–26. között. A kutatás nem, életkor, iskolai végzettség és településtípus szerint reprezentatív az ország felnőtt lakosságára. Hibahatár: +/- 3,2 százalék."
Itt meg direkt nem fedte le:
It includes an oversample of non-Hispanic Asian adults, non-Hispanic Black men and Hispanic men in order to provide more precise estimates of the opinions and experiences of these smaller demographic subgroups. These oversampled groups are weighted back...

Azaz szándékosan nem feherektol vettek többségében mintat, majd ugy kalkulaltak veluk, mintha csak normál arányukban szerepelnének. Hogy ezt miert jó, azt be tőlem kérdezd...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Megtette:


" A Bloomberg úgy összegezte az új rendelkezéseket: ezek sokkal inkább célzott csapások, mint az a 60 százalékos átalányvám, amelyet Trump javasolt. Biden ötlete 2024 és 2026 közötti időre elosztva azokat az iparágakat célozza, amelyekben nagyon durva a kínai terjeszkedés.

A legfontosabb ezek közül az, hogy már ettől az évtől 27,5 százalékosról 102,5 százalékosra emelik az elektromos járművek vámtarifáját.

A félvezetők vámját 25-ről 50 százalékosra emelik 2025-től, a lítiumelemekét 7,5-ről 25-re, a napelemekét 25-ről 50-re. De 25 százalékos vámot vetnek ki a hajóról partra tett darukra is, 50 százalékost az orvosi fecskendőkre, több orvosi terméké – például a gumikesztyűké vagy a maszkoké – 25 százalékosra nő. "

Biztos rohadt jót fog tenni az amerikai inflációs adatoknak és állam/magánadósságnak, hiszen Kína egész egyszerűen a Világ Műhelye lett mára, egész egyszerűen nem megkerülhetőek. Innentől kezdve csak az árak fognak emelkedni.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
13 987
113
Biztos rohadt jót fog tenni az amerikai inflációs adatoknak és állam/magánadósságnak, hiszen Kína egész egyszerűen a Világ Műhelye lett mára, egész egyszerűen nem megkerülhetőek. Innentől kezdve csak az árak fognak emelkedni.
Nem hoz változást, mert most sincsenek kínai EVk. A többi meg apróság.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 824
9 693
113
Biztos rohadt jót fog tenni az amerikai inflációs adatoknak és állam/magánadósságnak, hiszen Kína egész egyszerűen a Világ Műhelye lett mára, egész egyszerűen nem megkerülhetőek. Innentől kezdve csak az árak fognak emelkedni.

Az inflációt kevésbé érinthetik ezek a termékek. Tump lett volna olyan buta hogy általánosan emelt volna vámot, Biden meg csak célzottan, ott ahol gond a kínai behozatal. Azt meg nem lehet elvárni az USA-tól hogy hagyja bedőlni a gazdaságának egy részét.
 

plushun

Well-Known Member
2014. augusztus 26.
6 842
19 841
113
Megtette:


" A Bloomberg úgy összegezte az új rendelkezéseket: ezek sokkal inkább célzott csapások, mint az a 60 százalékos átalányvám, amelyet Trump javasolt. Biden ötlete 2024 és 2026 közötti időre elosztva azokat az iparágakat célozza, amelyekben nagyon durva a kínai terjeszkedés.

A legfontosabb ezek közül az, hogy már ettől az évtől 27,5 százalékosról 102,5 százalékosra emelik az elektromos járművek vámtarifáját.

A félvezetők vámját 25-ről 50 százalékosra emelik 2025-től, a lítiumelemekét 7,5-ről 25-re, a napelemekét 25-ről 50-re. De 25 százalékos vámot vetnek ki a hajóról partra tett darukra is, 50 százalékost az orvosi fecskendőkre, több orvosi terméké – például a gumikesztyűké vagy a maszkoké – 25 százalékosra nő. "
A kínaiak melyik usa termékre fognak válaszul ekkora vámot kivetni? Egyébként meg az utakon közlekedő autók nagyon döntő hányada nem is amerikai. Kb minden 3-4 verda odaát Subaru.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 808
17 613
113
Megtette:


" A Bloomberg úgy összegezte az új rendelkezéseket: ezek sokkal inkább célzott csapások, mint az a 60 százalékos átalányvám, amelyet Trump javasolt. Biden ötlete 2024 és 2026 közötti időre elosztva azokat az iparágakat célozza, amelyekben nagyon durva a kínai terjeszkedés.

A legfontosabb ezek közül az, hogy már ettől az évtől 27,5 százalékosról 102,5 százalékosra emelik az elektromos járművek vámtarifáját.

A félvezetők vámját 25-ről 50 százalékosra emelik 2025-től, a lítiumelemekét 7,5-ről 25-re, a napelemekét 25-ről 50-re. De 25 százalékos vámot vetnek ki a hajóról partra tett darukra is, 50 százalékost az orvosi fecskendőkre, több orvosi terméké – például a gumikesztyűké vagy a maszkoké – 25 százalékosra nő. "

Még véletlenül sem az oktatási rendszerüket fejlesztik.

Gondolom lesz Kínai válasz is.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
13 987
113
A kínaiak melyik usa termékre fognak válaszul ekkora vámot kivetni? Egyébként meg az utakon közlekedő autók nagyon döntő hányada nem is amerikai. Kb minden 3-4 verda odaát Subaru.
Kina kezeben van a vilag rare earth processing 90 szazaleka vagy felette. Tavaly decemberben betiltott mindenfele technologiai exportot, ami rare earth magnets es metal feldolgozassal osszefugg.


At present China produces 60 percent of the world’s rare earths but processes nearly 90 percent, which means that it is importing rare earths from other countries and processing them. This has given China a near monopoly. Benchmark Minerals Intelligence has flagged that the United States is particularly exposed to processing restrictions for heavy rare earths, given China separates 99.9 percent of them.