Szerintem Dél-Korea,Japán mindenképp bevásárol, talán Ausztrália is venni fog több gépet.
Dél-Korea nem tart rendszerben vadászváltozatot, csapásmérő F-15E alakulat leállításáról eddig nem hallottam. Ha van ilyen infód, akkor kérlek osztd meg velünk is.
Még, ha ilyen lesz is leállított F-15E eladni dőreség lenne, mert irgalmatlanul sok repóra van még bennük főleg, hogy nemrég volt a hír, hogy 32k óráig reptetnék őket. Ott kezdődik, hogy az F-15K egyes téren veri az USAF gépeket. (A jenki gépekben lehet, hogy van exporttilalom alá eső dolog, bár ezek kiszerelhetőek.) A GE hajtóműves F-15K táposabb, mint az jenki F-15E flotta, amiben legfejebb F100-PW-229 van, de egy részében még -220 hajtómű... Tehát miért is venne a RoKAF használt F-15E-t, mikor van neki 60 db zsírúj F-15K aminek SEAD képessége is van és az új gépekkel inhomogénabb lenne a flotta...? Semmi értelme. Szükségük sincs rá.
Japán F-15J gépek újak, a legfiatalabb alig 15 éves, a legöregebbek is most érik el a 30-at. Csapásmérő változatuk nincs és politikai okokból kétlek, hogy ilyet rendszeresítenének vagy felmerülne eladása. Megintcsak miért kell használt F-15E - és miből? - amikor az F-35 nemrég győzött emlékeim szerint...
Ausztrália semmilyen F-15 változatot nem rendszeresített soha, ellenben most vette Super Horneteket amit annyira csípnek, hogy F-35-ből lesz sanszosan kevesebb Super Hornetre alapoznak a köv 10 évben és Growlerra, mert az is lesz nekik. Mi frászkarikának kellene nekik F-15E vagy F-15C/D...? Az F-15C/D-er ráadásul költeni kelle, mert a legfiatalabb is 25 éves, élettartamuk végefelé járnak a Golden Eagle program nélkül. A Super Hornet avionikája a legtöbb Sasnál korszerűbb több aspektusból is, pl minden auszi gépen van AESA radar. Tehát itt is várom kifejtését, hogy minek vennék és miből... Van már most is SH, lesz is SH és lesz F-35. Akkor minek F-15E...?
Most komolyan, honnan jönnek ezek az elvetemült gondolatok...? Félelmetes, hogy egyseknél még most is ez a színvonal...