W
Wilson
Guest
Mai cikk egy libanoni lapból.
A harag egyre inkább az 1975–1990-es polgárháború óta az országban uralkodó politikai osztály ellen fordul, amelyet régóta reménytelenül korruptnak tekintenek, és még olyan alapvető szolgáltatásokat sem képes nyújtani, mint például az áramszolgáltatás és a szemétgyűjtés.
A robbanás vizsgálata arra összpontosít, hogy 2750 tonna ammónium-nitrátot, egy erősen robbanásveszélyes vegyi anyagot tároltak a kikötői létesítményben hat évig, és miért nem tettek semmit ezzel kapcsolatban.
Bejrút kikötője és a vámhivatal arról híres, hogy Libanon legkorruptabb és legjövedelmezőbb intézményei közé tartoznak, amelyek különféle frakciók és politikusok, köztük az Irán által támogatott Hezbollah militáns csoport ellenőrzése alatt állnak.
Az árut a kikötőben tárolták, mivel évekkel korábban elkobozták. Az útvonal és a rakomány mérete alapján ez a hajó lehet az MV Rhosus. Az ügyben részt vevő ügyvédek szerint a hajót Bejrútban eredetileg 2013-ban foglalták le , amikor műszaki problémák miatt érkezett a kikötőbe. A hajó grúz zászló alatt hajózott és Mozambikba tartott.
Kedden ezek az ammónium nitrát készletek állítólag felrobbantak, miután a közelben tűz tört ki.
Ez okozta a városban valaha látott legerősebb robbanást, amely évtizedek óta túléli a háborút és a konfliktusokat.
A robbanás megsemmisített egy nagy silót,a benne tárolt gabonával együtt . Becslések szerint az ország gabona készletének körülbelül 85% -át ott tárolták.
Libanon nagymértékben függ az importtól, és a kikötő megsemmisülése, valamint a súlyosbodó készpénzválság együtt felvette a hiány félelmét.
Franciaország mentőcsapatokat és segélyt küldött Bejrútba, amivel Macron támogatást nyújtott az egykori protektorátus számára. Az országok szoros politikai és gazdasági kapcsolatokat tartanak fenn.
Más országok, köztük Görögország, Katar, Kuvait, Törökország és az Európai Unió orvosi ellátást, humanitárius segélyt, valamint kutató és mentő csapatokat küldtek.
A harag egyre inkább az 1975–1990-es polgárháború óta az országban uralkodó politikai osztály ellen fordul, amelyet régóta reménytelenül korruptnak tekintenek, és még olyan alapvető szolgáltatásokat sem képes nyújtani, mint például az áramszolgáltatás és a szemétgyűjtés.
A robbanás vizsgálata arra összpontosít, hogy 2750 tonna ammónium-nitrátot, egy erősen robbanásveszélyes vegyi anyagot tároltak a kikötői létesítményben hat évig, és miért nem tettek semmit ezzel kapcsolatban.
Bejrút kikötője és a vámhivatal arról híres, hogy Libanon legkorruptabb és legjövedelmezőbb intézményei közé tartoznak, amelyek különféle frakciók és politikusok, köztük az Irán által támogatott Hezbollah militáns csoport ellenőrzése alatt állnak.
Az árut a kikötőben tárolták, mivel évekkel korábban elkobozták. Az útvonal és a rakomány mérete alapján ez a hajó lehet az MV Rhosus. Az ügyben részt vevő ügyvédek szerint a hajót Bejrútban eredetileg 2013-ban foglalták le , amikor műszaki problémák miatt érkezett a kikötőbe. A hajó grúz zászló alatt hajózott és Mozambikba tartott.
Kedden ezek az ammónium nitrát készletek állítólag felrobbantak, miután a közelben tűz tört ki.
Ez okozta a városban valaha látott legerősebb robbanást, amely évtizedek óta túléli a háborút és a konfliktusokat.
A robbanás megsemmisített egy nagy silót,a benne tárolt gabonával együtt . Becslések szerint az ország gabona készletének körülbelül 85% -át ott tárolták.
Libanon nagymértékben függ az importtól, és a kikötő megsemmisülése, valamint a súlyosbodó készpénzválság együtt felvette a hiány félelmét.
Franciaország mentőcsapatokat és segélyt küldött Bejrútba, amivel Macron támogatást nyújtott az egykori protektorátus számára. Az országok szoros politikai és gazdasági kapcsolatokat tartanak fenn.
Más országok, köztük Görögország, Katar, Kuvait, Törökország és az Európai Unió orvosi ellátást, humanitárius segélyt, valamint kutató és mentő csapatokat küldtek.