[BIZTPOL] Közép-Európa (V4 országok)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Svedisztan? Meg ukrajna es romania? Meg Bulgaria es Bosznia? Na neee... Latszik hogy maskepp jar az agyuk. Meg a horvatokat se nagyon eroltetnem, mindenfele ot-hat napos keszekusza nyomororszagokra nem erzem hogy szukseg volna. Tok felesleges egy halom tag, minnel tobben vagyunk annal inkabb gyengebbek leszunk a mukodeskeptelenseg miatt. Lasd a mai Brusszelt es brusszelitait. Ez csupan a lengyel gazdasagi erdekeket tukrozi...
Az a piros terület ott fönt északon az Finnország ...:D;)
 

Serathis

Well-Known Member
2018. április 30.
1 182
2 635
113
Jól lenne már valaki odab@szna végre a vízfejnek egyet. Talán akkor a lényegre kezdenének koncentrálni. Már akik még menthetőek és nem épültek le teljesen.
Köznyelvi definíciója: kijózanító pofon!
Nem lehet odabaszni. Az EP csak pecsétel, nem ők készítik a javaslatokat. A Bizottság meg nem demokratikusan választott.
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 602
14 812
113
Čaputová egy senki, egy báb, Kiska-nál is bábabb...0 hatalom, 0 nemzetközi diplomáciai befolyás,...egy senki. Teljesen mindegy mit mond. Ha nem a V4-t próbálnánk csúcsrajáratni szlovákiát már izekre szedhettük volna politikailag.
Mi lett volna, ha pl. MO-n is újságirókat öltek volna?...ha olyan korrupciós botrányok lettek volna mint felvidéken?...
Naugye,...egy távirányitású bábállamban persze csend van.
Ne hablatyoljál itt osze visza, mind ha egyszer csak Slota szintjére ment volna fel az alkohol szinted, és le az IQ-d. :D Čaputová elnok ként idáig nagyon jól és méltóságteljesen megálja a helyét, ami a korábbi elnokokrol nem folt feltétlénul mondható. Teljesen mindegy mit mondasz.
Szlovákiában mukodot a vállasztók általi politikai elszámoltatás és se a korupció, se a média terén soha nem volt tapasztalható olyan rendszerseruség, ezért a Mo-al való oszehasonlítás nem álja meg a helyét. Amúgy, a jogállamisági jelentésben a szlovákiának is jutot a jogos kritikából, ezért a csend-féle állításod is teljesen téves. :cool:
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 215
24 290
113
Ne hablatyoljál itt osze visza
Jah, én tudok rendesen magyarul írni és beszélni, nem csak úgy "újváriasan"...ha nincsenek ész-érvek személyeskedsz?!

mind ha egyszer csak Slota szintjére ment volna fel az alkohol szinted, és le az IQ-d
...ha még mindig nincsenek ész-érvek akkor már sértegetsz is + személyeskedsz?!

Čaputová elnok ként idáig nagyon jól és méltóságteljesen megálja a helyét, ami a korábbi elnokokrol nem folt feltétlénul mondható.
Igen, nagyon jól csinálja a nagy semmit. Eddig valóban hibátlan. Jól mutat a protkoll eseményeken,...kb. ennyi. Ebben valóban jobb mint a többi.:cool:

Teljesen mindegy mit mondasz.
Ez rád itt különösképpen igaz. :D

Szlovákiában mukodot a vállasztók általi politikai elszámoltatás és se a korupció, se a média terén soha nem volt tapasztalható olyan rendszerseruség, ezért a Mo-al való oszehasonlítás nem álja meg a helyét.
Szegény Kuciak erről tudna mesélni, ha tudna...,o_O de valóban, Mo ennek a szintnek még a közelében sincs, igy tényleg alaptalan az összehasonlitás. Lassan Kolumbiával versenyezhet Szlovákia, igen...

Amúgy, a jogállamisági jelentésben a szlovákiának is jutot a jogos kritikából, ezért a csend-féle állításod is teljesen téves
Most a bezárások miatt biztosan van több időd, idézhetnél már ide, hogy miért és mekkora kritikát kapott szlovákia...hátha kijózanodom...
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 215
24 290
113
Szlovákia - összefoglaló:

"Az elmúlt években erőfeszítésekre került sor a szlovák igazságszolgáltatási rendszer minőségének és hatékonyságának javítására, és már megmutatkoztak bizonyos ígéretes eredmények. A bírói függetlenséget ugyanakkor a lakosság és a vállalkozások egyaránt nagyon alacsony szintűnek érzékelik. 2019 óta ezt az igazságszolgáltatás és az ügyészség teljes mértékű feddhetetlenségével kapcsolatban felmerülő komoly aggályok súlyosbítják. A 2020 márciusában kinevezett kormány számos reformot jelentett be egyes érzékeny területeken. Ezek közé tartoznak a Bírói Tanács, az Alkotmánybíróság és a Legfelsőbb Bíróság tagjainak, valamint a legfőbb ügyésznek a kinevezésére vonatkozó eljárások, illetve a rögzített nyugdíjkorhatár bevezetése a bírák számára.

A korrupció elleni küzdelmet az új kormány a legfontosabb prioritásainak egyikeként határozta meg politikai programjában, amelyben számos reformot jelentett be a helyzet javítása érdekében. A korrupciós bűncselekmények felderítésére, kivizsgálására és a büntetőeljárás lefolytatására való képességet hátráltatja a források és az e célra rendelkezésre álló elemzői szakértelem hiánya a különleges ügyészségnél és a Nemzeti Nyomozó Ügynökségnél egyaránt, valamint a bizonyítékok beszerzésének nehézsége. A lobbitevékenységek nincsenek szabályozva, a forgóajtó-jelenségre vonatkozó rendelkezések pedig gyengék. A kormánytagok és más, közhivatalt ellátó személyek vagyonbevallásaira és összeférhetetlenségére vonatkozó új jogszabály 2020 elején lépett hatályba.

Szlovákia Alkotmánya és másodlagos joga megbízható jogi keretet nyújt a véleménynyilvánítás szabadságának védelméhez, a közérdekű információkhoz való hozzáférés jogának érvényesítéséhez, valamint a tömegtájékoztatás sokszínűségét és a sajtójogokat biztosító struktúrák létrehozásához. Ugyanakkor aggályok merültek fel a média-tulajdonjogok átláthatóságát, a médiatulajdonosok és a politikai pártok közötti összeférhetetlenség megelőzését és az állami hirdetések elosztására szolgáló keretrendszer létrehozását biztosító megbízható szabályok hiányával kapcsolatban. Széles körben elterjedt vélemény, hogy Ján Kuciak oknyomozó újságíró és menyasszonya 2018-as meggyilkolása valódi fordulópontot jelentett a szlovák társadalomban, és felhívta a figyelmet arra, hogy javítani kell az újságírók biztonságát.

A fékek és ellensúlyok rendszerét illetően Szlovákiában szükség van a jogalkotási folyamat javítására az érdekelt felek és a civil társadalom részvételének erősítésével és a meglévő hatásvizsgálati keret hatékonyabb alkalmazásával. A független hatóságok, mint például a Nemzeti Emberi Jogi Központ vagy az állampolgári jogok biztosa, fontos szerepet töltenek be a fékek és ellensúlyok biztosításában, viszont teljes felhatalmazással kell rendelkezniük, és minden szükséges eszközt biztosítani kell számukra feladataik hatékony gyakorlása érdekében. A kormány a jogállamiság megerősítésére irányuló reformterveket jelentett be, köztük az Alkotmánybíróság hatáskörének kibővítésére irányuló reformokat. Az elmúlt években nagyobb hangsúlyt kaptak a jogállamisággal kapcsolatos nyilvános viták, ami elősegítheti egy szilárdabb jogállamisági kultúra kialakulását."

Ez a nagy kritika,...no comment
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 215
24 290
113
Magyarország - összefoglaló:

"Az elmúlt években az uniós intézmények aggodalmuknak adtak hangot a magyarországi bírói függetlenséggel kapcsolatban, többek között az Európai Parlament által kezdeményezett, az EUSZ 7. cikkének (1) bekezdése szerinti eljárás során. Továbbra is megválaszolásra vár az európai szemeszter keretében tett, a bírói függetlenség megerősítésére irányuló felhívás. Mindenekelőtt, a független Országos Bírói Tanács számára kihívást jelent a bíróságok igazgatásáért felelős Országos Bírósági Hivatal elnöke hatásköreinek ellensúlyozása. A Kúriával kapcsolatos fejlemények is aggodalomra adnak okot, különös tekintettel a Kúria azon határozatára, amelyben törvénysértőnek minősített egy, az Európai Unió Bíróságához benyújtott előzetes döntéshozatal iránti kérelmet. Az új szabályok lehetővé teszik az Alkotmánybíróság Országgyűlés által megválasztott tagjainak a Kúria bírói tisztségeire való, a szokásos eljárás mellőzésével történő kinevezését, valamint lazítják a Kúria elnökére vonatkozó kinevezési feltételeket. Ami a hatékonyságot és a minőséget illeti, az igazságszolgáltatási rendszer jól teljesít az eljárások hossza tekintetében, és magas szintű a digitalizáció.

A korrupcióellenes intézményi keret különböző szervek között oszlik meg. A független ellenőrzési mechanizmusok elégtelensége, valamint a politika és egyes nemzeti vállalkozások szoros összefonódása előmozdítja a korrupciót. Súlyos állítások felmerülése esetén rendszerszinten fordul elő, hogy nem kerül sor határozott fellépésre a magas rangú tisztviselőket vagy azok közvetlen környezetét érintő korrupciós ügyek kivizsgálása és üldözése céljából. Ez a probléma az európai szemeszter keretében és a Korrupció Elleni Államok Csoportja (a továbbiakban: GRECO) részéről is felmerült, tekintve, hogy hiányzik az elkötelezettség a GRECO ajánlásainak teljesítésére. A rendszerszintű ellenőrzések és a független felügyelet tekintetében javítható a vagyon- és érdekeltségi nyilatkozatok ellenőrzése. Bár a lobbitevékenység szabályozása továbbra sem teljes körű, a korrupció megelőzésére irányuló politikák az államigazgatási és a bűnüldöző szervek integritására helyezik a hangsúlyt. A tömegtájékoztatás szabadságának korlátozásával párhuzamosan szűkülnek az állampolgári felügyelet lehetőségei, ami a civil társadalmi szervezeteket övező ellenséges környezettel, valamint az átláthatóságra és a közérdekű információkhoz való hozzáférésre vonatkozó szabályok alkalmazása során folyamatosan felmerülő új kihívásokkal együtt tovább gyengíti a korrupcióellenes keretet.

A Médiatanács függetlensége és hatékonysága veszélyben van. A médiabeli tulajdonviszonyok átláthatósága nem teljesen garantált. A Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) elnevezésű konglomerátum létrehozásával megvalósuló médiakoncentráció fokozta a médiapluralizmust fenyegető veszélyeket. A kormánypárti médiaorgánumoknak juttatott jelentős összegű állami hirdetés révén a kormány közvetett politikai befolyást gyakorolhat a médiára. A független médiaorgánumok munkáját módszeresen akadályozzák, munkatársaikat megfélemlítik, és további aggodalomra ad okot, hogy egyre gyakrabban kerül sor az ilyen médiaorgánumok felvásárlására.

Aggályos a jogalkotási eljárás átláthatósága és minősége, mivel ritkábban alkalmaznak nyilvános konzultációkat és hatásvizsgálatokat. A jogbiztonsággal kapcsolatos kérdéseket vet fel a hatóságok számára biztosított azon új lehetőség, hogy a jogerős bírósági határozatokat megtámadhatják az Alkotmánybíróság előtt. A független intézmények gyengítése és a civil társadalomra nehezedő fokozott nyomás még súlyosabban kihat a fékekre és ellensúlyokra. Az Európai Unió Bírósága megállapította, hogy a külföldről támogatott szervezetek átláthatóságáról szóló törvény összeegyeztethetetlen az uniós joggal. Az ítélet végrehajtásához szükséges jogszabályi intézkedések előkészítése folyamatban van."
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 992
113
A felszínen megy a jópofizás, de a háttérben a britek mindig kavarják a dolgokat a régiónkban. Nem bánnám, ha a brexit után kiválnának a skótok és az északírek... :rolleyes:

Ahogy kiléptek az EU-ból nagyon kinyílt a csipájuk, ismét gyarmatbirodalomnak képzelik magukat...
Angolszász xarkeverés ezáltal felerősödött.(lásd nagy sakktábla legújabb poszt)
 

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 638
5 491
113
Ahogy kiléptek az EU-ból nagyon kinyílt a csipájuk, ismét gyarmatbirodalomnak képzelik magukat...
Angolszász xarkeverés ezáltal felerősödött.(lásd nagy sakktábla legújabb poszt)

Majd rájönnek, hogy ők csak közepes halak. És sokan vannak jóval nagyobbak náluk. A következő háborújuk meg nem biztos, hogy egy akkor legatyásodott Argentína, vagy egy USA által letarolt Irak ellen lesz. Ha túl nagy marad az arcuk előbb-utóbb valaki betöri. Ha más nem majd a náluk táborozó pakisztániak tömegei.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 992
113
Van aki eszik és van aki csak néz...
zelen4.jpeg
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD