[BIZTPOL] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 956
22 835
113
Csak hogy ne csak a cimet olvassuk és itélkezzünk, hanem a lényeg:

A GCI eddig négy kiadást élt meg. Az első volt az, amelyet Frész annak idején frissen idézett, ez 2015-ben jelent meg (értelemszerűen korábbi, 2013-2014-es adatokra építve), a legutóbbi 2021-ben. Bár a mérés módszertana valamelyest változott a kiadások során, érdemes összehasonlítani Magyarország eredményeit:

  • A 2015-ös első kiadásban Magyarország: 0,6765-os összesített pontszámot ért el, ezzel globálisan a 6. helyen állt (mivel több holtverseny is előállt, ez valójában azt jelenti, hogy az első 15-19. között volt), Európán belül pedig a 3. (5-8.) helyen.
  • A 2017-es második kiadásban 0,534-es pontszámmal globálisan az 51. (a holtversenyeket is figyelembe véve 57.) helyre esett vissza, míg Európában a 25.-re. A 2015-ös állapot szerint Európában Ausztriával, Izraellel és Hollandiával álltunk egy szinten, 2017-re mindegyikük elénk került. 2015-ben még csak Norvégia, Észtország, Németország és az Egyesült Királyság végzett előttünk Európában, 2017-ben a szűkebb régiónkból is beelőzött Lengyelország, Csehország, Horvátország, Románia és Bulgária is. Ebben a kiadásban három csoportba sorolták az országokat a kibervédelmi elköteleződés alapján, Magyarország a középsőbe került.
  • A 2019-es harmadik kiadásban Magyarország 0,812-es pontszámmal visszakapaszkodott a globális 31. (33.), illetve az európai 19. helyre. A szűkebb régiónkból már csak Horvátország, Ausztria és Lengyelország volt előttünk. A három csoportból Magyarország a legfelső, magas elköteleződést jelző kategóriába került.
  • A legutóbbi, 2021-es negyedik kiadás, amely 2020-as adatokon alapul, így ez esik legközelebb időben a külügy rendszereit ért orosz hekkertámadáshoz. Ez a kiadás stagnálást mutat: az értékelt 194 ország közül Magyarország 91,28-as pontszámmal a globálisan 35. (43.) helyre került, Európában pedig a 22. (23.) helyre. A szűkebb régiónkból Horvátország, Ausztria és Lengyelország mellett Szlovákia is elénk került, de újra megelőztük például Izraelt. A jelentés szerint az öt vizsgált területből a technikai intézkedések terén volt a legtöbb fejlődnivalónk.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
10 385
31 636
113
Csak hogy ne csak a cimet olvassuk és itélkezzünk, hanem a lényeg:

A GCI eddig négy kiadást élt meg. Az első volt az, amelyet Frész annak idején frissen idézett, ez 2015-ben jelent meg (értelemszerűen korábbi, 2013-2014-es adatokra építve), a legutóbbi 2021-ben. Bár a mérés módszertana valamelyest változott a kiadások során, érdemes összehasonlítani Magyarország eredményeit:

  • A 2015-ös első kiadásban Magyarország: 0,6765-os összesített pontszámot ért el, ezzel globálisan a 6. helyen állt (mivel több holtverseny is előállt, ez valójában azt jelenti, hogy az első 15-19. között volt), Európán belül pedig a 3. (5-8.) helyen.
  • A 2017-es második kiadásban 0,534-es pontszámmal globálisan az 51. (a holtversenyeket is figyelembe véve 57.) helyre esett vissza, míg Európában a 25.-re. A 2015-ös állapot szerint Európában Ausztriával, Izraellel és Hollandiával álltunk egy szinten, 2017-re mindegyikük elénk került. 2015-ben még csak Norvégia, Észtország, Németország és az Egyesült Királyság végzett előttünk Európában, 2017-ben a szűkebb régiónkból is beelőzött Lengyelország, Csehország, Horvátország, Románia és Bulgária is. Ebben a kiadásban három csoportba sorolták az országokat a kibervédelmi elköteleződés alapján, Magyarország a középsőbe került.
  • A 2019-es harmadik kiadásban Magyarország 0,812-es pontszámmal visszakapaszkodott a globális 31. (33.), illetve az európai 19. helyre. A szűkebb régiónkból már csak Horvátország, Ausztria és Lengyelország volt előttünk. A három csoportból Magyarország a legfelső, magas elköteleződést jelző kategóriába került.
  • A legutóbbi, 2021-es negyedik kiadás, amely 2020-as adatokon alapul, így ez esik legközelebb időben a külügy rendszereit ért orosz hekkertámadáshoz. Ez a kiadás stagnálást mutat: az értékelt 194 ország közül Magyarország 91,28-as pontszámmal a globálisan 35. (43.) helyre került, Európában pedig a 22. (23.) helyre. A szűkebb régiónkból Horvátország, Ausztria és Lengyelország mellett Szlovákia is elénk került, de újra megelőztük például Izraelt. A jelentés szerint az öt vizsgált területből a technikai intézkedések terén volt a legtöbb fejlődnivalónk.
Csakhogy összefüggéseiben lássuk, a "némber vannak" kikiáltott USA nyíg a kínai, orosz, észak-koreai, iráni, transzterráni( :rolleyes: ) hekkerek miatt. Kongresszusi meghallgatások, stb. USA topik. Értem én, hogy mi kullogunk, de a jelentések/felmérések biztos "nem bontják ki az igazság minden részletét"...(©fletó)
Vagyis, gyanítom, hogy inkább az a nagyobbik gond, hogy a nemzetbiztonsági rendszerekhez hozzáférnek "ollan kakukktojások", akik "fa-lóvá-teszik" az eszközeiket, így ezáltal kiskaput nyitnak a védett eszközök felé...
Egy szimpla "rendszeroperátor" a Vodafone-nál milyen nemzetbiztonsági átvilágításon megy át?
Ja, akkor a baráti "informális" megkeresések az nem okoznak gondot? A magyar bankok rendszereinek a feltörése, támadása? Az ukrán "baráti" hekkertámadások? Csalássorozatok?
 

Kecske

Well-Known Member
2020. május 24.
222
1 131
93
A legtöbb országban közel sincs olyan megosztottság mint nálunk. Egyébként az amcsik is csak Trump óta kezdenek egyre jobban megosztottak lenni.

Van egy olyan megközelítése a dolognak, hogy van egy társadalmi szerződés, hogy az állam az állampolgárokat szolgálja, cserébe az állampolgárok védik az államot. Na ezt a szerződést az állam felmondta az elmúlt 14 évben. Kevés országban van ez így. USA-ban még nem. Trump némileg veszélyezteti, de talán nem fajulnak el a dolgok.

(áthoztam ide mert már nagyon offtopik lenne a toborzós témában)

Amit írsz, eléggé ellentmond annak, amiről én a témában eddig olvastam.
Társadalmak megosztottságának becslésére a bevett módszer az érzelmi (affektív) polarizáció mérése, vagyis mekkora a saját táborral és az ellentáborral kapcsolatos érzések közötti szakadék mérete.

Utolsó ilyen hazai felmérés amiről tudok a Policy Solutions 2022-es tanulmányában található. Ez alapján a társadalom érzelmi polarizációja (politikai síkon) Magyarországon lényegesen alacsonyabb, mint az Egyesült Államokban. Illetve ott se (csak) Trumphoz köthető a negatív tendencia, 2008 után hasonló mértékben zuhant be az ellentáborral kapcsolatos tolerancia mértéke, mint 2016-ot követően.

G1wtphW.png


Magyarországon messze nem ennyire alacsony az ellentáborral kapcsolatos tolerancia mértéke, ráadásul ez a 2022-es választások után még nőtt is. Jellemzően az ellentábor politikusaihoz negatívabb érzelmek társulnak, mint a szavazóikhoz, illetve a kormánypártiak érzései az ellenzékiekkel kapcsolatban kicsit pozitívabbak, mint fordítva.

Európai viszonylatokkal kapcsolatban a Drezdai Műszaki Egyetem 2023-ban készített egy nagyobb ívű, tíz országot lefedő felmérést. Itt a politikai helyzet változatossága miatt ideológiai síkon vizsgálták az érzelmi polarizációt, hét témakört érintve (bevándorlás, ukrajnai háború, pandémia, klímaváltozás, TB juttatások és finanszírozásuk, nemi egyenlőség, szexuális kisebbségek). Ez alapján Magyarország (Németországhoz hasonlóan) az európai átlaghoz képest némileg erősebben polarizált, azonban így is lényegesen kevésbé, mint Görögország vagy Olaszország. A témákat tekintve, nálunk a megosztóbbak a bevándorlás, a háború és a klímaváltozás. A kevésbé megosztóak pedig a TB-juttatások, a nemi egyenlőség és a szexuális kisebbségek.

cCR4Ms8.png


Az eredményeket, de még csak a fenti ábrát is hosszan lehetne elemezni. Ránézésre például látható a jelenlegi német kormánykoalíció kudarcra ítéltsége. A németnyelvű sajtóban főleg annak volt visszhangja, hogy általánosságban a baloldali szavazók sokkal erősebben polarizáltak, illetve a klasszikus politikai szélsőségek helyett a zöld pártok szavazói a legnegatívabbak az ellentétes véleményeket képviselőkkel kapcsolatban (utóbbi tényleg meredek eredmény).

Ahogy a magyar kutatásban, itt is érdekes módon megjelenik az, hogy az idős, városi lakosok átlagosan kevésbé toleránsak az ellentétes véleményeket képviselőkkel. Mind a hét témakör esetében lényegesen magasabbra becsülték a válaszadók a társadalmi széthúzást, mint amit a tényleges eredmények tükröznek. Szóval van egy általános, de nem teljesen megalapozott pesszimizmus a széthúzás mértékével kapcsolatban Európában és nálunk is.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 304
33 310
113
– Mégis kit kentek meg az oroszok, hogy ennyire hintázni támadt kedvünk?

– A rendszert.

– Pakssal?

– Nem csak. Szerintem a magas gázárnál is érdemes keresgélni. Kapjuk biztos forrásból és még egy rakás pénzt is el lehet belőle tenni. Mészáros Lőrinc másfélszeresére növeli amúgy is tetemes vagyonát egy év alatt? Ilyen Amerikában sincs! A rendszerhasználati díj a gázszámlában márpedig hozzá csurog be.

– Akkor tehát ön szerint sem zsarolják Orbánt?

– Orbán Viktor nem olyan, akit zsarolni lehetne. Ha elkezdi valaki, akkor csak azért is mást csinál. Az oroszok hízelegnek neki – az nála sokkal jobban beválhat.

Ha valaki olyan alap dologgal nincs tisztában, hogy a Mészáros sajtóban közölt vagyongyarapodása az részvényárfolyam nem befolyt cash (azt nem tudjuk mennyi), az mennyire vehető komolyan?
Akkor most drágán vesszük a gázt az oroszoktól vagy olcsón? Vagy egy közvetítő zsebre teszi a különbséget? Jó, ilyen is lehet persze. Mint amikor "svájci" kereskedőcégen keresztül vettük az orosz gázts stb.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
4 338
7 662
113
– Orbán Viktor nem olyan, akit zsarolni lehetne. Ha elkezdi valaki, akkor csak azért is mást csinál. Az oroszok hízelegnek neki – az nála sokkal jobban beválhat.

Ezzel mondjuk teljesen egyetertek. En azt figyeltem meg, hogy tobbsegunkben ilyene lettunk ebbol a korosztalybol, akik a rendszervaltas korul lett felnott, minket nemigen lehet terrorizalni, zsarolni, max a hizelges az, ami mukodhet, ebben teljesen igaza van.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 134
113
A háborús vészhelyzet eddigi legfontosabb előnye:
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 217
113
Elhiszem, hogy nagyon frusztráló, de egyelőre még léteznek itthon jogszabályok, amelyek elvileg mindenre és mindenkire vonatkoznak. Még a szent tehén funkcióját betöltő akkugyárakra is.
Elnézést, hogy most válaszolok, de zárva volt a releváns topik. Márpedig ez nagyon is Magyarország biztonságpolitikája!

Tudod, az a baj ezzel, hogy hacsak az előző Samsung elleni ítéletre gondolok:
Akkor eszembe jut, hogy dr. Kerepesy Krisztián bíró, aki ezt az ítélete hozta a Magyar Ügyvédi Kamarának a MAVOR képzési centruma révén tart előadást a legnagyobb, külföldi pénzből fenntartott politikai aktivistaképzőn: a CEU-n. Namost milyen bírói függetlenségről beszélhetünk ilyen esetben? Aki elmegy a CEU-ra előadást tartani, az ezután még bíró lehet? Annak az Magyar Ügyvédi Kamarának a szervezésében, akik valószínűleg jó okkal nem akarnak hozzájárulni Magyarország szuverenitásához. A "függetlenség", mint elfogulatlanságot jelentő kifejezés még bármilyen értelemben gyakorlat lehet nála? Vagy nem meglepő, hogy azt az ítéletet hozta amit...

Merthogy ez jutott eszembe és azóta is ez jut ilyen esetekben.

Szép dolog, hogy a "törvények mindenkire vonatkoznak", de ez így kellene legyen a bírók esetében is, amikor jogot szolgáltatnak. Ha a magyar állam nem képes fenntartani a bíróságokon a bírók függetlenségét, megkövetelve azt és hiányát szankcionálva, akkor joggal és minden esetben megkérdőjelezhetjük az összes lehetséges ítéletüket, amiben felfedezzük az aktuálpolitikai érdeket. És akkor még nem is néztem utána sehogy, hogy a jelen esetben ítéletet hozó bírónak milyen érintettsége van. dr. Kerepesy Krisztiánról csak egy google-keresés második találatában derült ki ez. Mi van, ha a jelenlegi ítélet mögött olyan összefonódás áll, mint a Trump per bírója mögött? Akinek munkásságát amúgy a magyar állam se ismer el törvényesnek a miniszterelnökünk Trumhoz szóló kommentárja kapcsán!

Ugyan miért kellene a jogszolgáltatók személyének leellenőrizetlen feddhetetlensége nélkül bármilyen irományt elfogadnunk a bíróságról, amikor itthon is összefonódásokat látunk, például a CEU-val! És hogyan tudnánk ellenőrizni bárhogy is a bírók feddhetetlenségét, ha egyszer függetlenek a magyar államtól, társadalomtól, néptől, igazságtól, mindentől, csak az önérdeküktől nem, amit a magyar állam védelmez meg nekik. Amíg ezt a csapdát föl nem számoljuk, addig joggal nem lesz becsülete egy politika által is érintett ügyben született ítéletnek!

Egy pillanatig sem hiszek benne, hogy a nagyjelentőségű ügyekben nem tisztán politikai döntések születnek a szrrá korrumpált magyar bíróságokon. Nincs rá semmilyen okom, hogy feltételezzek ezektől bármilyen becsületességet, ahogy senkitől sincs a magyar közéletben. Majd pont az érinthetetlen bírák nem fognak azt csinálni, amihez csak kedvük van jó magyar módra, magyarosan korrumpálva úgy, hogy őket aztán az egész jogrend védelmezi minden következménytől. Mikor ítéltek el utoljára bírót eladott ítéletért, jogsértésért, bármiért! Ugyanmár, nem az akkugyár szent tehén itt. Pláne nem az az akkugyár, amit egyszer már Különleges Gazdsági Övezet létrehozásával kellett megvédeni a helyi politikai korrupció a beruházást veszélyeztető mohóságától, mint ahogy azt mi itt helyben nagyon is halottuk, hogy próbált hihetetlen összegeket kizsarolni belőlük a helyi DK-Momentum páros, mielőtt a kormány közbelépett volna...

Csak ennek igazságszolgáltatást érintő vetületével az a baj, hogy magyar igazságszolgáltatás mint működő intézmény nélkül nincs szuverenitás. Szóval ha ezt az intézményt nem védjük meg a korrupciótól és tesszük a szuverenitásunk bástyájával, akkor akár úgy is járhatunk, hogy egysmás, nemcsak a mi nemzetgazdaságunknak nagy jelentőségű beruházás az olimpia sorsára jut némi bírósági segítséggel, ami valószínűleg sokkal olcsóbb megoldás, mint egy komplett párt létrehozása és finanszírozása azért, hogy most a francia elnök, rengeteg pénz elköltése után úszhasson a szrban.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
4 338
7 662
113
Srácok!
Annyira vicces ez, amikor rácsodálkoztok a közbeszerzési árakon!
:oops:
Évtizedek óta mindig, és mindenhol ez megy. Sokadszorra hozom fel, hogy annak idején a számtech disztribúcióknal, ahol ment az országos pályázati lebonyolítás (sulinet vagy mi a picsa volt), ott a pályázati matrica felkerülése dobott a nagyker áron vagy 20-40%-ot.
Ugyan az a termék elérhető volt simán, meg a Sulinetes részen is ilyen árkülönbözetekkel.

Jajj... #elender #kokajancsi micsoda rablas ment.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 671
16 823
113
Csak hogy ez egy olyan tétel amit baromira nem tudnak csak úgy kicsengetni! Ennél sokkal olcsóbb hadfelszerelésre sincs lé! Meg nemzetközi ügyletnél könnyebb lebukni a korrupcióval. 2001-es Gripen ügyletről is kiderült, hogy ment a "nokiás doboz".
Ennél sokkal jobb üzlet, hogy 1000 milliárdért épít Lölő 1 centi autópályát vagy az állam megvásárolja százmilliárdokért a bedőlt irodaház projekteket a rokonoktól. Ennek a híveik még tapsikolnak is a "magyar érre magyar vámpírt" jegyében!
Megbocsáss, de mellőzhetnénk ezt a vegytiszta sutyerák szöveget. Ha tudsz ilyenről hajrá, mehet a feljelentés (kétség ne legyen az ügyészek, bírák milyen politikai zsinormérték alapján működnek: Budaházy - 17 év, antifa - 1 év 4 hó...perirat szerint kvázi ugyanazért). Valamiért a teljes balos tömb képtelen komoly visszaélést prezentálni róluk, miközben náluk teljes kripták dőlnek a szekrényből. Lölőzést meg próbáld meg tokajban, villányban...hátha nem vernek meg azok a szőlészek, akiket a francia tulaj sz.patott meg és Lölő szedte ki őket a gödörből. Vagy a külföldi miliárdos nem zavar? :D