[BIZTPOL] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 638
97 913
113
Good morning, Stockholm!

A svéd miniszterelnök azt kérdezi, mi a problémája a magyar képviselőknek.

Hadd segítsek megérteni néhány példával:

2021. március 3. – Ulf Kristersson (akkor a Mérsékelt Párt vezetője, jelenleg miniszterelnök):

„Az EU számára továbbra is a munka nagy része hátra van, hogy megtörje a magyarországi fejlődést, nyomást gyakoroljon a magyar kormányra és támogassa az egyre erősödő ellenzéket.”

2021. június 30. – Jessika Roswall (akkor a Mérsékelt Párt EU-szóvivője, jelenleg EU-ügyekért felelős miniszter):

„Most szükséges, hogy az EU egyértelműen cselekedjen, és az új feltételrendszer leállítsa a Magyarországnak történő kifizetéseket.”

2022. május 10. – Johan Pehrson (akkor a Liberális Párt vezetője, jelenleg foglalkoztatási és integrációs miniszter):

"Magyarország idegengyűlölő és nacionalista kormánya továbbra is megsérti a jogállamiság elvét és lemond Ukrajna támogatásáról."
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 793
26 342
113
Hát ez mi a szar b+ ?
Az nem baj szerinted ha nyilas kereszttel meggyaláznak egy sírt, de aztán picsogsz, hogy
helyre akarják állítani az eredetit.
Ha egy kicsit is a néni érdekelne, akkor pont e mellett lennél Te is.

7rFOUsUXF1LxIODns.jpeg
Jó rettegést XD
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 361
58 324
113
Good morning, Stockholm!

A svéd miniszterelnök azt kérdezi, mi a problémája a magyar képviselőknek.

Hadd segítsek megérteni néhány példával:

2021. március 3. – Ulf Kristersson (akkor a Mérsékelt Párt vezetője, jelenleg miniszterelnök):

„Az EU számára továbbra is a munka nagy része hátra van, hogy megtörje a magyarországi fejlődést, nyomást gyakoroljon a magyar kormányra és támogassa az egyre erősödő ellenzéket.”

2021. június 30. – Jessika Roswall (akkor a Mérsékelt Párt EU-szóvivője, jelenleg EU-ügyekért felelős miniszter):

„Most szükséges, hogy az EU egyértelműen cselekedjen, és az új feltételrendszer leállítsa a Magyarországnak történő kifizetéseket.”

2022. május 10. – Johan Pehrson (akkor a Liberális Párt vezetője, jelenleg foglalkoztatási és integrációs miniszter):

"Magyarország idegengyűlölő és nacionalista kormánya továbbra is megsérti a jogállamiság elvét és lemond Ukrajna támogatásáról."



Rettegjetek nyomoroncok,ha rajtunk múlik sosem lesztek nato tagok.
Biztos Oroszország a fenyegetés, lassan több migránsotok lesz mint svéd, majd Kadirovval egyeztet a fő imám a svéd kalifátus kapcsán,nektek már reszeltek,kedves svédek.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 992
39 881
113
Hát a méznél konkrétan pl. az ilyen "magyar" cég miatt, aki valahogy mindig visszatér és szinte kizárólagos mézszállítója egy-két hazai és külföldi láncnak:

Általánosságban pedig pl.:
  • az ukránoknak a mieinknél sokkal több és jobb földjeik vannak, mi pedig a kőkorszaki módszereink miatt még el is fújatjuk a tavaszi szelekkel a termőréteget, pl. az autópályákra;
  • az EU-n kívül nem érvényesek bizonyos szabályok, de a termékek valahogy mégis bekerülnek (lásd még: méz)
  • a vizeinket még mindig elvezetjük és nem megtartjuk, ezért sem tudunk jelentős mértékben öntözni, mert nálunk a földekre inkább mindenki ráteszi a kezét, minden szegletét beszántja, ahelyett, hogy elárasztaná/elárasztatná egy részét;
  • nagyságrendekkel kevesebb sátor alatti termelés pl. a hollandokhoz képest.
És biztos, hogy lehet még sorolni.
Le a rohadt narancsos fityisszel!
 

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 801
4 966
113
Akkor idemásolom a wikipedián elérhető helyzetleírást:


Ugyebár egy törvény (és vele együtt a nemzetközi egyezmény) akkor válik Magyarországon hatályossá, ha a Köztársasági elnök aláírja, és azt kihírdetik a Közlönyben. Ha jól értem, nincs is az elnök által aláírva.
Viszont ezzel az a probléma, hogy ez a faramuci helyzet - a bemásolt szöveg szerint az egyezmény szövegét 2001-ben (Orbán kormány), majd 2003-2006 (Medgyessy, Gyurcsány) egyik kormány sem akarta véglegesíteni, és ezek szerint sem Mádl, sem Sólyom László nem írta alá.
Miközben azt olvastam, hogy már Áder is jelezte, hogy nem is lehet aláírni, mivel alkotmányellenes.

Tehát ez a problémás helyzet megléte és fenntartása - ezek szerint -, nemzeti érdek, mivel egymásnak teljesen ellentétes berendezkedésű vezetés sem véglegesítette a szöveget.
És, hogy miért lehet ez?
Az ICC alapító egyezményét minden politikai erő eddig kötelezően betartandónak tartotta (tehát annak betűje szerint vezették Magyarországot ), még akkor is, ha a szövege alkotmányellenes is.

És tudom, hogy te a mostani magyar külügyre akarod az egészet rákenni (mert Óbán már elszigetelődött), de mint láthatod, a probléma se nem mostani se nem lehet rájuk kenni.
Az meg külön vicces, hogy komolytalannak veszed emiatt Magyarországot, miközben már eredetileg is 31 ország a magyarhoz hasonlóan járt el (köztük a körülajnározott Ukrajna is), mi több az USA, az oroszok, és Izrael visszavonta az aláírását.
Ők azért attól még komolyan vehetőek?

2006. évi XXXI. törvény​

a Nemzetközi Büntetőbíróság Statútuma Részes Államainak Első Közgyűlése által, 2002. szeptember 10-én, New Yorkban elfogadott, a Nemzetközi Büntetőbíróság kiváltságairól és mentességeiről szóló Megállapodás kihirdetéséről *

2. § Az Országgyűlés a Megállapodást e törvénnyel kihirdeti.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 093
50 341
113
Nem kapunk Gripen frissítéseket, alkatrészeket és supportot például?
Igen, ez nagyon valószínű!!!négy

Ja, nem - ahogy megjátszanának egy ilyet az okosok a Saabnál, azonnal elkezdenének gondolkodni a “Világon“ kívül eső (az arany egymilliàrdon kívüli), jelenlegi és potenciális ügyfeleik, hogy ez vajon mekkora kitettségek jelent majd nekik. Ha esetleg ilyen buzisági alapokon majd hirtelen nem kapnak szupportot a technokrata svédektől.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 514
4 049
113
Igen, ez nagyon valószínű!!!négy

Ja, nem - ahogy megjátszanának egy ilyet az okosok a Saabnál, azonnal elkezdenének gondolkodni a “Világon“ kívül eső (az arany egymilliàrdon kívüli), jelenlegi és potenciális ügyfeleik, hogy ez vajon mekkora kitettségek jelent majd nekik. Ha esetleg ilyen buzisági alapokon majd hirtelen nem kapnak szupportot a technokrata svédektől.
Egyébként nekem erről az egész svéd szarakodásos Gripen ügyről az jutott eszembe, hogy azért ha anno F-16-ra vagy F-18-ra esett volna a választás, vajon mióta nem kapnánk hozzá alkatrészt... Szóval nem volt ez a Gripen ez olyan rossz deal. Tán egyedül a Mirage lett volna ebből a szempontból még jó/jobb? választás.
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 212
13 728
113

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 823
47 161
113
Magyarország akkor lenne komolyan vehető, ha visszavonná az aláírását és a ratifikációt. Így per pill nemzetközi jogilag minden kötöttségünk megvan.
Nemzetközi jogilag semmilyen vállalásunkba nem ütközik a jelenlegi státuszunk. Akkor ütközne egyezménybe a kapcsolatunk az ICC-vel, amennyiben lehetőségünk lenne egy elítéltet, vagy gyanúsítottat elfogni, de mi ennek nem tennénk eleget.
Jelzem, hogy ez kb. többször is simán előfordulhat államközi kapcsolatokban. Mennyi olyat hallottunk, hogy 2 ország között kiadatási egyezmény van, de politikai menedékjogra hivatkozva nem kerül kiadásra a személy. Ilyenkor maximum igen rossz lesz a viszony, mint pl. most a török-svéd is így sikerült.

A nemzetközi jogot nem érdeklik a belügyek, ahogy a társasház szmsz-ére sem lehet hivatkozni törvénysértés esetén.
Ezt az egészen nem érted.
Egy ország szempontjából a nemzetközi szerződések betartása soha nem lehet magasabb szinten, mint a saját alkotmányuk.
Nyilván a nemzetközi szerződések be-nem-tartásának is lehetnek komoly következményei, de ezeket az államok, és a kormányaik saját szájuk íze szerint kezelhetik. Ezzel természetesen az államközi viszonyok veszélybe kerülhetnek, de ezen egyezményeket simán figyelmen kívül is hagyhatnák.
Felhoznám példának az EU-n belüli szabad áru és szolgáltatási áramlást. Ennek ellenére azonban Németország folyamatosan blokkolja - és külön engedélyhez köti a mi paksi vezérlésünk kiadását. A vezérlés nem kerül 3. országba, és precedensként a franciák ugyan ahhoz az üzlethez már engedélyezték az exportot.
Ennek ellenére a Német Állam kénye kedve szerint blokkolhatja a szállítást - pusztán politikai alapon.
De ide hozhatnám azt ahogy annak idején Hitler remilitarizált a Rajna vidéket. Vagy ahogy megúszta volna az Anschluss-t, pedig a Párizs környéki békék ezt megtiltották volna neki, és ezt Németország aláírta.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 823
47 161
113
Háát ha csak ezt szavaztuk meg, akkor az édeskevés lesz. :)
Ebben csak az ICC mentességei és kiváltságai vannak definiálva.
A joghatósága egyáltalán nem. Az meg péáne nem, hogy a részes országokra milyen kötelezettség vonatkozik.
 
  • Tetszik
Reactions: megazez

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 862
6 279
113
igen és 10 ponttal megelőzte szlovákiát, na ez pont a hiteles és pontos kimutatás, ami az országok saját bevallása alapján állítanak össze. Na aki elhiszi a románok hazudozásait meg is érdemli. Ja a FOS hozza mily meglepő. :rolleyes: :oops:
Ez a része véleményes.

Az viszont kifejezetten hányinger-keltő ahogyan az ír meg luxemburgi “adóoptimalizáló” multi-gyakorlatból eredő anomáliákat igyekszik mosdat- akarommondani eufemizálni.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 993
29 505
113
Kevesebb pénzbol is megtalálják a módját, hogy pont ugyan anyit lopjanak. Nem a pénztol kell szabadúlni, hanem a tolvajoktól. :oops:
Az EU fő problémája, hogy a mi tolvajaink lopják el a pénzeket és nem az ő tolvajaik. A felzárkóztatási rendszert is gyarmatinak szánták, ez valójában a nyugati államok protekcionizmusa lett volna. Adják a pénzt, mi meg csak az ő termékeiket vehetjük belőle. De az ügyes magyar tolvajok megtalálták a kiskapukat és ellopták a pénzt a nyugati tolvajok elől.

Nincs szüksége Magyarországnak a nyugati tolvajokra!
 

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 801
4 966
113
Nemzetközi jogilag semmilyen vállalásunkba nem ütközik a jelenlegi státuszunk. Akkor ütközne egyezménybe a kapcsolatunk az ICC-vel, amennyiben lehetőségünk lenne egy elítéltet, vagy gyanúsítottat elfogni, de mi ennek nem tennénk eleget.
Jelzem, hogy ez kb. többször is simán előfordulhat államközi kapcsolatokban. Mennyi olyat hallottunk, hogy 2 ország között kiadatási egyezmény van, de politikai menedékjogra hivatkozva nem kerül kiadásra a személy. Ilyenkor maximum igen rossz lesz a viszony, mint pl. most a török-svéd is így sikerült.


Ezt az egészen nem érted.
Egy ország szempontjából a nemzetközi szerződések betartása soha nem lehet magasabb szinten, mint a saját alkotmányuk.
Nyilván a nemzetközi szerződések be-nem-tartásának is lehetnek komoly következményei, de ezeket az államok, és a kormányaik saját szájuk íze szerint kezelhetik. Ezzel természetesen az államközi viszonyok veszélybe kerülhetnek, de ezen egyezményeket simán figyelmen kívül is hagyhatnák.
Felhoznám példának az EU-n belüli szabad áru és szolgáltatási áramlást. Ennek ellenére azonban Németország folyamatosan blokkolja - és külön engedélyhez köti a mi paksi vezérlésünk kiadását. A vezérlés nem kerül 3. országba, és precedensként a franciák ugyan ahhoz az üzlethez már engedélyezték az exportot.
Ennek ellenére a Német Állam kénye kedve szerint blokkolhatja a szállítást - pusztán politikai alapon.
De ide hozhatnám azt ahogy annak idején Hitler remilitarizált a Rajna vidéket. Vagy ahogy megúszta volna az Anschluss-t, pedig a Párizs környéki békék ezt megtiltották volna neki, és ezt Németország aláírta.
Erre "elfelejtettél" választ adni.
 
Status
Not open for further replies.