[BIZTPOL] Nyugat-Európa és Észak-Európa (Európai Unió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

J.G.

Well-Known Member
2023. április 11.
1 984
6 145
113
Óriási, hogy ehhez a kormánypártok szempontjából pár katasztrofális tartományi választás kellett...
Hol van schengen, hol vannak az európai értékek? Ez a legsötétebb időket idézi.

Remélem nem lesz olyan hülye Hans és Helga, hogy felülnek ennek a pótcselekvésnek.
Valószínűleg okosba, repcsikkel folytatják az importálásukat
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 860
55 715
113
Hol van schengen, hol vannak az európai értékek? Ez a legsötétebb időket idézi.

Remélem nem lesz olyan hülye Hans és Helga, hogy felülnek ennek a pótcselekvésnek.
Valószínűleg okosba, repcsikkel folytatják az importálásukat


Épp írni akartam,hogy ez csak látszat ,pòtcselekvés,ugyanúgy fog minden menni tovább, főleg ha ismét megválasztják őket.
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 246
4 563
113
A nagyobb fegyveres erő (law enforcement) csak egy eszköz a gazemberek gyorsabb begyűjtésére.
Ha a begyűjtötteket nem teszik tartósan talonba, akkor még értelmetlen is.

Amíg a büntető törvénykönyvet nem módosítják, majd nem rúgják ki villámgyorsan az attól eltérő bírókat, nem lesz érdemi előrelépés.
Ehhez viszont a Parlament kell. Parlamenti többség.
Hát az embercsempészeket itthon pont a kormány engedi szélnek, ezzel lenullázva a rendőrök, ügyészek, bírák munkáját!
Akkor ezek szerint a parlamenti képviselőket, azon belül is a kormányt kellene inkább szélnek ereszteni!
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
15 558
22 184
113
És a britt Higgins mint szól ehhez? :oops: :D
Megrögzött monarchistaként amúgy sem kedveltem őket... meg mióta Mr.Churchill szobrait döntögetik
és hasonló minősíthetetlen dolgokat művelnek.
Pedig egy kis Közép-kelet európai nosztalgia azért volt bennem így ápr.4-én és hasonlók.

+talán Őfelsége kormánya is jobban tenné ha az ukrajnásosdi helyett inkább Izrael mögé állna
be hasonló lelkesedéssel..
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 489
70 648
113
Wv bajban, és meg meg is adóztatjak.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 211
19 958
113
Wv bajban, és meg meg is adóztatjak.
Majd alkalmazkodnak. Gyártanak majd EU belpiacra az EU-ban kisebb, olcsóbb járműveket. Az importvám inkább jó húzás, és a VW-nek és az Európai munkásoknak is inkább középtávon.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 063
57 839
113
A messerinzidenz.de honlapon összegyűjtik a késsel, szúróeszközzel elkövetett támadàsokat napi szinten. Irja Die Welt.
https://www.portfolio.hu/global/20240909/nemetorszag-lezarja-hatarait-708641
"Nancy Faeser német belügyminiszter hétfőn bejelenti, hogy Németország valamennyi szárazföldi határán ideiglenes határellenőrzést vezet be – tudta meg a Reuters."
Nagy hirtelen, a türingiai, szàszorszàgi választàsok után és a brandenburgi előtt megy egy tollvonàssal az, ami 9 éve nem volt lehetsèges. Itt làtszik a regionális választások eredmènyének hatàsa. Nem kell ahhoz afd kormány, hogy a politika változzon.

Belgium tiltakozik az ellen, hogy OV buszokkal akarja Brüsszelbe küldeni az illegàlis migrànsokat. Erre kivàncsi vagyok,:)
 

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
375
763
93
Wv bajban, és meg meg is adóztatjak.
Plusz még a kvótát se teljesítik - ejnye bejnye! Pedig olyan szép reálisan kitalálták, hogy venni fogják az elektromos verdákat mint a cukrot.
Én valahogy úgy vagyok vele, hogy se autóra, se telefonra nem költök egy limitnél többet: 1.5M autó, 50e telefon. Ezeket se évente.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 211
19 958
113
Én valahogy úgy vagyok vele, hogy se autóra, se telefonra nem költök egy limitnél többet: 1.5M autó, 50e telefon. Ezeket se évente.
Értjük, hogy nem futja, és ez szomorú, sokan vannak így. Viszont nem kell megideologizálni.

Milyen autót vagy telefont kapni ma ezen az értékhatáron belül, ami megbízható a napi használatban?
 

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
375
763
93
Értjük, hogy nem futja, és ez szomorú, sokan vannak így. Viszont nem kell megideologizálni.

Milyen autót vagy telefont kapni ma ezen az értékhatáron belül, ami megbízható a napi használatban?
Mondjuk futni futná drágábbra is, csak nem tudnám magamnak megideologizálni, hogy miért is kellene többet kötletni rá.
  • Mazda 3/2006 ( 1.6 automat ) , - 130e km ezelőtt 1.3M volt, most talán már olcsóbb is.
  • Samsung Galaxy A51 - annál se kell ütősebb darab.
Előbb viszem szervízbe őket, minthogy vegyek egy újat. A szerelőknek is meg kell élni és ha valamivel tönkrevágjuk ezt a sárgolyót az a sok felesleges vásárlás. Meg az az elmélet, hogyha nem növekszenek folyamatosan a pénzügyi mutatók akkor mindennek vége.
 

tiz

Well-Known Member
2016. július 21.
406
2 801
93
Majd alkalmazkodnak. Gyártanak majd EU belpiacra az EU-ban kisebb, olcsóbb járműveket. Az importvám inkább jó húzás, és a VW-nek és az Európai munkásoknak is inkább középtávon.

Azért van az a pont, ahol már nem tudnak alkalmazkodni, hanem szép lassan tönkremennek (vagy inkább az adófizetők pénzéből kimentik őket, mert túl nagyok a bedőléshez). Energiaárak, kínai konkurencia, Amerikába települő ipar, túl szigorú európai szabályozás.

Csak hogy pár hozzászólással feljebbre utaljak: a németek most vezetik be a szigorított határellenőrzést, mert "nem sikerült alkalmazkodni".

Érdekes módon, most, hogy például mi vennénk spanyol céget, nem a spanyol venne magyart, hirtelen rossz dologgá vált a tőke szabad áramlása.

Ideje lenne elengedni a tévhiteket, dogmákat, a képmutatást, szembenézni a valósággal.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 211
19 958
113
Azért van az a pont, ahol már nem tudnak alkalmazkodni, hanem szép lassan tönkremennek (vagy inkább az adófizetők pénzéből kimentik őket, mert túl nagyok a bedőléshez). Energiaárak, kínai konkurencia, Amerikába települő ipar, túl szigorú európai szabályozás.
Az is egy alkalmazkodás. Az energiaárak is átmeneti dolog. Az amerikába települő ipar valós gond, de lesz majd alkalmazkodás arra is. Ha odafigyelsz, akkor azt veszed észre, hogy az USA ipara is leépült, most meg épp oda települnek. A túl szigorú szabályozás miatt van még egyelőre iható ivóvíz az európai csapokban, míg az az USA-ban sok helyen elérhetetlen. Azért nincs "diabetes járvány", meg "ópiát járvány". Azért van még valamennyi digitális magánszféránk.

Csak hogy pár hozzászólással feljebbre utaljak: a németek most vezetik be a szigorított határellenőrzést, mert "nem sikerült alkalmazkodni".
Ez már maga az alkalmazkodás.

Érdekes módon, most, hogy például mi vennénk spanyol céget, nem a spanyol venne magyart, hirtelen rossz dologgá vált a tőke szabad áramlása.
Fordítva is volt ilyenre példa, hogy a hazai felé lejtősre csinálták a pályát, pl. a telekom iparban itthon. Az adófizetők pénzéből majd kimentik. Ahogy mi is abból vettük volna.

Ideje lenne elengedni a tévhiteket, dogmákat, a képmutatást, szembenézni a valósággal.
Épp ezt mondom. Nem lesz kínai leuralás, ha lesz adaptáció. De ti is, meg a politikusok is szerettek a végtelenbe extrapolálni pillanatnyi trendeket, és világvégét prédikálni.
 
  • Vicces
Reactions: csibeszke

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 211
19 958
113
Mondjuk futni futná drágábbra is, csak nem tudnám magamnak megideologizálni, hogy miért is kellene többet kötletni rá.
  • Mazda 3/2006 ( 1.6 automat ) , - 130e km ezelőtt 1.3M volt, most talán már olcsóbb is.
  • Samsung Galaxy A51 - annál se kell ütősebb darab.
Előbb viszem szervízbe őket, minthogy vegyek egy újat. A szerelőknek is meg kell élni és ha valamivel tönkrevágjuk ezt a sárgolyót az a sok felesleges vásárlás. Meg az az elmélet, hogyha nem növekszenek folyamatosan a pénzügyi mutatók akkor mindennek vége.
Hány éve volt annyi? Én azt kérdeztem, hogy TE MOST MIT VENNÉL ANNYIÉRT AMI MEGBÍZHATÓ. De eszerint most szerinted reális venni vállalható állapotú közel 20 éves kocsit, és majd azt foltozgatni? Mennyi lesz az rendelkezésre állása? Mekkora a kockázat, hogy beszopod? Mennyit kell utánajárni, mire találsz eget ami működni fog? 1 db ilyen évjárat, automata van eladó most a használtautón. Valóban olcsóbb, mert már a bele is lóg valószínűleg.
Mennyit fogsz alternatív költségre elkölteni, hogy amíg szerelőnél van tudj autózni? Még egy autót kell ezért fenntartani? Vagy biciklizel? Kell neked egyáltalán autó akkor? Ha már a sárgolyó védelme és a felesleges vásárlások a téma.

Szerinted ez így nem hogy szégyene az országnak, hogy erre futja, de ez nem is gond, hanem tulajdonképpen egy környezetvédő hőstett?

Azt a telefont sem gyártják már. Hol vennél most olyat 50k-ért? Milyen állapotban? Nem időtállónak tervezték ezeket. Most egy belép Samsunk A sorozatú telefon 60k az Alzán. Ezt mondjuk el tudom fogadni, egy kompromisszumosan elég lehet, megy vele a netbank meg a hétköznapokhoz szükséges alap alkalmazások.
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
85
329
53
Az is egy alkalmazkodás. Az energiaárak is átmeneti dolog. Az amerikába települő ipar valós gond, de lesz majd alkalmazkodás arra is. Ha odafigyelsz, akkor azt veszed észre, hogy az USA ipara is leépült, most meg épp oda települnek. A túl szigorú szabályozás miatt van még egyelőre iható ivóvíz az európai csapokban, míg az az USA-ban sok helyen elérhetetlen. Azért nincs "diabetes járvány", meg "ópiát járvány". Azért van még valamennyi digitális magánszféránk.
De azért a fizikai valósággal talán nem kellene szembe menni. Egyszerűen a mostani technológiát nem lehet a a 2019-es bázishoz képest 25-30%-al csökkenteni, mármint a fogyasztást. Az elektromos meg k×rva drága, nincs hatótáv elég, és nincs elég töltő sem..
Csak, hogy saját tapasztalatot mondjak, a teherautó gyárakra is vonatkozik a CO2 utáni plusz adó, ami most a jelenlegi eladásokat figyelembe véve azt jelenti, hogy ha nem adunk el ithhon 60-80 db elektromos nyerges vontatót, akkor csökkenti a gyár a termelést és nem ad ide nyerges vontatót, csak a harmad mennyiséget.
Egyfelöl szép gondolat, hogy a le nem gyárott termék a leg környezet kímélőbb, de azért a fiatalitással is lehet CO2 kibocsájtást csökkenteni, valamint amikor a fuvarosnak nem éri meg szállítani, mert drága a kocsi, az útdíj2, a bármi, akkor árat fog emelni.. Azt meg úgyis mi fizetjük meg..
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 063
57 839
113
Az is egy alkalmazkodás. Az energiaárak is átmeneti dolog. Az amerikába települő ipar valós gond, de lesz majd alkalmazkodás arra is. Ha odafigyelsz, akkor azt veszed észre, hogy az USA ipara is leépült, most meg épp oda települnek. A túl szigorú szabályozás miatt van még egyelőre iható ivóvíz az európai csapokban, míg az az USA-ban sok helyen elérhetetlen. Azért nincs "diabetes járvány", meg "ópiát járvány". Azért van még valamennyi digitális magánszféránk.


Ez már maga az alkalmazkodás.


Fordítva is volt ilyenre példa, hogy a hazai felé lejtősre csinálták a pályát, pl. a telekom iparban itthon. Az adófizetők pénzéből majd kimentik. Ahogy mi is abból vettük volna.


Épp ezt mondom. Nem lesz kínai leuralás, ha lesz adaptáció. De ti is, meg a politikusok is szerettek a végtelenbe extrapolálni pillanatnyi trendeket, és világvégét prédikálni.
Elég, csak megnèzni, hogyan alkalmazkodott a gazdaság az un 1. olajsokk óta. Akkor is azt hitték sokan, hogy a hirtelen megemelt olajár Európa végét jelenti. Aztán mégis másként jött. Most nagy gépkocsik kevesebbet fogyasztanak, mint akkoriban egy kis kocsi. Persze, akkor még nem hazudták le az eget, hogy mennyit fogyaszt valójában egy VWbogár, vagy egy BMW 2002, vagy egy Ford Granada.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán