[BIZTPOL] Oroszország (a Szovjetunió utódállama)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

krokomach

Well-Known Member
2010. április 27.
10 729
11 462
113
http://politic.karpat.in.ua/?p=26979&lang=hu
"Az orosz elnöki hivatal helyettes vezetője felügyeli az ukrán nemzeti identitás megsemmisítését a megszállt Donbászon
Dmitrij Kozak, az orosz elnöki hivatal helyettes vezetője irányítja az ukránok nemzeti identitásának megsemmisítését a megszállt Donbászon az Orosz Központ projekt támogatásával – adta hírül az rbc.ua hírportál szombaton a Védelmi Minisztérium hírszerzési főosztályának Facebookon közzétett jelentésére hivatkozva.
A jelentés szerint a szakadár donbászi területeken az úgynevezett Orosz Világ Alapítvány a megszálló hatalom „puha erejének” egyik eszköze. Az alapítvány kuratóriumának élére Dmitrij Kozakot nevezték ki, aki egyben az orosz tárgyaló a normandiai formátumban.
A ukrán katonai hírszerzési adatai szerint az alapítvány fedezete mellett Donyeck és Luhanszk megyék szakadár térségeiben megnyíltak az Orosz Központ elnevezésű nemzetközi kulturális projekt képviseletei, amelyek a helyi hatóságok munkáját koordinálják az Ukrajna elleni humanitárius és kulturális agresszió végrehajtásában. A jelentés szerint a megszálló ország úgynevezett humanitárius egységeinek fő erőfeszítései az ukrán lakosság nemzeti identitásának teljes megsemmisítésére irányulnak az ideiglenesen megszállt területeken.
A nevezett alapítványok célja az ukrán nyelv és kultúra gyökeres kiirtása, az orosz oktatási szabványok bevezetése, a régió történelmével kapcsolatos torz történelmi tények erőltetése és a szakadár területek lakóinak további mentális közelebb vitele Oroszország lakosságához – áll a hírszerzői jelentésben."
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
10 039
30 631
113
Szerintem azok az ukránok, akiknek nagyon nem tetszett a dolgok alakulása, már régen elköltöztek a területről. Valószínűleg jobban élnek még ebben a helyzetben is az ott lakók, mint más ukrán területen. A jelenlegi ukrán vezetés egy álom világban él, egy igazi báb kormány, USA vezetéssel, az EU-nak viszont nagyon nem megfelelő ez az állapot. Ahogyan a dolgok alakulnak, előbb-utóbb az OF.-nak lépnie kell drasztikusan, mert a NATO nem hivatalosan az csinálja, mintha Ukrajna tag lenne. A hadserege nem kell nekik, csak a területe, ráadásul nincs semmilyen kötelezettsége a NATO-nak Ukrajnával szemben. Arról viszont alig tudunk valamit, hogy az orosz ajkú lakossággal mit csinálnak jelenleg.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
30 433
107 254
113
A mi szempontunkból lehet, az orosz nemzet szempontjából egy katasztrófa volt a fazon, az elnöksége alatt kirabolták az országot, oroszok milliói lettek másodrendű polgárok a határaikon kívül, átengedte a Krímet Ukrajnának stb. Csecsenföldön hagyott kiépülni egy banditaállamot, majd háborút indított ellene, de (talán nem meglepő módon) azt katasztrofálisan folytatta le a tábornoki kar.
Kérdés ez mennyire Jelcin bűne és mennyire volt törvényszerű a gazdasági katasztrófához vezető szovjet társadalom-, gazdaságpolitika és fegyverkezés miatt.

Lett volna vki aki jobban levezényli?? Többszor visszaveri a kommunisták visszatérését és nem robbant ki világháborút. Kis lokális háborúkkal megúsztuk.

De alapvetően magyar szempontból nézem. Nekünk a Szovjetunio végzetes meggyengülése, szétesése, de nem totális összeomlása kedvező volt.
 

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 555
4 801
113
Kérdés ez mennyire Jelcin bűne és mennyire volt törvényszerű a gazdasági katasztrófához vezető szovjet társadalom-, gazdaságpolitika és fegyverkezés miatt.

Lett volna vki aki jobban levezényli?? Többszor visszaveri a kommunisták visszatérését és nem robbant ki világháborút. Kis lokális háborúkkal megúsztuk.

De alapvetően magyar szempontból nézem. Nekünk a Szovjetunio végzetes meggyengülése, szétesése, de nem totális összeomlása kedvező volt.
Kb azt fejtegeted, hogy a magyar átállás lehetett e volna jobb? Igen! Pl a cseh privatizációs modell ma jobbnak tűnik.
A szu felbomlása szerintem hasonló… Hodorkovszkijjok nélkül jobb lett volna, nyugati koncessziók nélkül ugyancsak.
Itt mindig elfelejtjük, hogy a Jelcini út a 98-as orosz válságban csúcsosodott ki…,
Nagyjából akkor cserélődtek le a keleti beszállítók nyugatiakra.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
30 433
107 254
113
Kb azt fejtegeted, hogy a magyar átállás lehetett e volna jobb? Igen! Pl a cseh privatizációs modell ma jobbnak tűnik.
A szu felbomlása szerintem hasonló… Hodorkovszkijjok nélkül jobb lett volna, nyugati koncessziók nélkül ugyancsak.
Itt mindig elfelejtjük, hogy a Jelcini út a 98-as orosz válságban csúcsosodott ki…,
Nagyjából akkor cserélődtek le a keleti beszállítók nyugatiakra.
Ami távolról szimpatikusnak tűnik a cseh átmenetben, az Mo-n most zajlik. Külföldiek helyett hazai oligarchákat tőkésítenek fel. Lényegében létrehozták egy tőkeerős patriota cseh elitet, aki itthon tartja a pénzt és a külföldi bfeketetéseinek nyereségét hazporszívózza.

De alapvetően sztem a csehek foldrajzi okokból vannak előttünk, Nemeto. közelsége, illetve a szovjetek rájuk szabot ipara jobban belesimult a nyugati kaptalizmusba, mint a magyar.
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 836
113
Nem akarja Putin a szu 2.0-át,szerinte jó úgy az OF ahogy van.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
ha akarná, akkor mi van? Annyira lenen életképes, mint jegesmedve a Szaharában.
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
6 349
16 177
113
Ami távolról szimpatikusnak tűnik a cseh átmenetben, az Mo-n most zajlik.
Nagyon más a ketto. A cseh nagytokések boldogulása ugyanis nem politikafuggo. Még a Babišé se. Nekik aztán mindegy lehet, milyen politikai konsteláció van éppen hatalmon. A most haptában felállítot magyar model viszont erosen pártfuggo. Bárki más jutt hatalomra, nem fogja a tokéjuket nemzetinenek nézni, hanem fidesz-pártinak, azaz ellenségesnek. Ami mozdítható, ki fogják menekíteni az országból és esetleg kulfoldrol majd ténylegesen tevékenykednek, mint egy párti gazdasági háttér. Ezért a most megszerzet tokéjuk se lesz soha igazán "nemzeti".
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 602
26 462
113
Nagyon más a ketto. A cseh nagytokések boldogulása ugyanis nem politikafuggo. Még a Babišé se. Nekik aztán mindegy lehet, milyen politikai konsteláció van éppen hatalmon. A most haptában felállítot magyar model viszont erosen pártfuggo. Bárki más jutt hatalomra, nem fogja a tokéjuket nemzetinenek nézni, hanem fidesz-pártinak, azaz ellenségesnek. Ami mozdítható, ki fogják menekíteni az országból és esetleg kulfoldrol majd ténylegesen tevékenykednek, mint egy párti gazdasági háttér. Ezért a most megszerzet tokéjuk se lesz soha igazán "nemzeti".
Fogalmad sincs mi valójában a NER ! Arról meg sok libsi álmodik , hogy Orbán elbukik ! Lehet tovább álmodozni de mi köszönjük megvagyunk vele és nagyon nem kérünk a most is nyiltan hazaáruló ballibbant pártokból az országvezetésükből meg még annyit se . Szépen bemutatkoztak Budapesten és Miskolcon is ! Tudod méhlegelő ! LOL
 

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 787
16 977
113
Pavol... azt mondod, politikafüggő.... Persze! most orbánék elitje van soron, de öltek meg, raboltak ki senkit. Sőt, FEJLŐDIK az ország! Nálatok jöttek a szoci és SZDSZ oligarchák, élükön a szemkilövető házrablóval, eladósódással, államcsőddel, spontán privatizálásal az ugye, rendben van, ők a jó oligarchák?
 
W

Wilson

Guest
Zelenszkij kínai csavarja



Zelenszkij ukrán elnök egy éles lépést tett Kína felé,


povorot-na-pekin-55_main.jpeg

Az Ukrajna és Kína közötti kapcsolatok váratlanul felengedtek.

Zelenszkij elnök csapata arról beszélt, hogy elmélyítik az együttműködést Pekinggel, sőt, "kölcsönveszik" a Kínai Kommunista Párt (KKP), az égi birodalom uralkodó erejének vezetői tapasztalatait. Mintha a Motor Sich kínai stratégiai vállalat zaporizzsjai megvásárlását nem zavarta volna meg, amikor Kijevet az Egyesült Államok irányította, amely az üzletben az érdekeit fenyegető veszélyt látott.

A "Strana" elemezte, hogy Zelenszkij miért kezdett el pukedlizni Kína előtt, és hogy ez a tendencia, tekintettel a Maidan utáni Ukrajna Washingtonhoz való kötődésére, hosszú ideig fog-e tartani.

A kommunista párthoz való igazodás

A "Nagy építkezés" hídjai a geopolitika hídjaihoz vitte Zelenszkij csapatát. Kijev újabb kísérletet tesz arra, hogy közelebb kerüljön Pekinghez, ahol úgy tűnik, hogy készek vele együtt haladni.

Június 30-án Ukrajna infrastrukturális minisztere, Olekszandr Kubrakov és Kína kereskedelmi minisztere, Wang Wentao kormányközi megállapodást írt alá a közös infrastrukturális projektek megvalósításáról. A dokumentum szerint Ukrajna kedvező feltételekkel kaphat kínai hiteleket a nagy infrastrukturális építkezésekhez. Az ukrán minisztérium hivatalos közleménye Kijevet és Pekinget "stratégiai partnereknek" nevezte, akik a kereskedelmi és gazdasági együttműködést kívánják elmélyíteni, amely "megfelel a két ország közös érdekeinek".

A kínaiak bókokat zúdítanak Zelenszkij kedvenc agyszüleményére, a "Big Build"-re és magára Zelenszkijre .

"Az elnöküknek van egy Big Build programja. Ez azt mutatja, hogy az önök elnöke jó elnök. Jobbat akar tenni a népéért. Kína hozzá akar járulni az ukrajnai infrastruktúra fejlesztéséhez" - mondta Fan Xianrong, Kína ukrajnai nagykövete egy kijevi sajtótájékoztatón, nem sokkal azelőtt, hogy az országok közötti megállapodás aláírása előtt.

Válaszul a Nép Szolgája Párt (SP) a Kínai Kommunista Pártot dicséri.

A Kínai Népköztársaság állami hírügynöksége, a Hszinhua szerint David Arahamia, a Népi Kongresszus parlamenti frakciójának vezetője és politikai tanácsának elnöke a kínai médiának adott interjúban kijelentette, hogy Kína "példa és stratégiai partner Ukrajna számára az ország modernizálásában", és hogy politikai ereje át kívánja venni a KKP tapasztalatait "a gazdaság és az államépítés irányításában".

Arahamiya gratulált Kína kormánypártjának a 100. évfordulóhoz, és "minden kínainak ehhez a jeles alkalomhoz".

Az SN frakcióvezetője elmondta, hogy pártja és a KKP elvei "sok tekintetben egybeesnek", mivel "mottójuk az emberek szolgálata". És a Kínai Kommunista Párthoz hasonló kiterjedt hálózat kiépítését az országban "minden eszközzel" el kell fogadniuk a "nép szolgáinak".

Elmondása szerint Kijev "nagyra értékeli a lehetőséget, hogy részt vehet a kínai "Övezet és út" kezdeményezésben, amely erősíti Ukrajna tranzitpotenciálját, és nagyszerű kilátásokat lát a Kínával való együttműködésre az oktatás, a turizmus és a kultúra területén.
"A Hszinhua külön megjegyezte, hogy miután elolvasta a "Hszi Csin-ping a kormányzásról" című könyvet, Arahamia volt az, aki kínai pénzből segített kiadni a könyv ukrán nyelvű kiadását, amelyet a Folio kiadó adott ki.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
W

Wilson

Guest
2.

A kijevi könyvbemutató nagy sikert aratott. Elég, ha csak annyit mondunk, hogy Ukrajnát Arahamián kívül Julija Timosenko, a Batykivscsina frakció vezetője, Olha Sztefanyszin európai és euroatlanti integrációért felelős miniszterelnök-helyettes, Oleg Uruskij stratégiai iparpolitikáért felelős miniszterelnök-helyettes, Oleg Nyemcsinov, a Miniszteri Kabinet minisztere, aki egyébként felolvasta a miniszterelnök üdvözletét, Vaszil Bodnar külügyminiszter-helyettes, Vadim Novinszkij képviselő (nem frakciótag) képviselték.

A hatóságok ilyen képviselete a rendezvényen nem az udvariasság tiszteletére történik.

"Úgy tűnik, hogy a kínaiak kedvében akarnak járni, hogy megerősítsék az országok nyilvánvaló közeledését" - nyilatkozta a Stranának Anatolij Oktyiszjuk politikai elemző.


%D1%84%D0%BE%D1%82%D0%BE_%D0%BA%D0%BD%D0%B8%D0%B3%D0%B0.jpg

Hszi elnök könyvének bemutatója Kijevben pompásan zajlott, fotó: ua.china-embassy.org


Pedig nem is olyan régen Kijev és Peking még komoly diplomáciai konfliktus és valószínűleg sokkal nagyobb bonyodalmak küszöbén állt.

Ennek oka az ukrán Motor Sich repülőgépmotor- és gázturbinagyártóval kötött, megtorpedózott üzlet.a Az ukrán kormány megakadályozta, hogy a vállalat átkerüljön a kínai befektetők irányítása alá, szankciókat vezetett be ellenük, és lefoglalta az részvényeiket, és átadta azokat az ARMA állami ügynökségnek . . Ugyanakkor a Nemzetbiztonsági és Védelmi Tanács úgy döntött, hogy megkezdi a vállalat államosítását. Számos jel szerint egyértelmű, hogy a döntő tényező a Washingtonból érkező komoly nyomás volt, amely nem akarta, hogy a kínaiak megkapják a Motor Sich technológiáit, amelyekre saját repülőgépiparuk számára szükségük volt. Az ügyet most nemzetközi választott bíróságon fogják tárgyalni, amelyhez a kínai fél folyamodhat.

Elvileg ez a történet nem tűnt szokatlannak. Az Egyesült Államok aktívan szövetséget épít Kína ellen, és világszerte Kína-ellenes programot hirdet. A Washingtontól függő ukrán kormány nem tehetett volna mást.

Bár a Ze-csapat retorikája nem volt olyan kirívóan Kína-ellenes, mint az amerikaiaké, a különbség a mai nyilatkozatokhoz képest nyilvánvaló.

És sokatmondó, hogy Zelenszkij csapata azonnal kegyetlen kritikát kapott nyugatbarát körökből - a szókimondó nacionalistáktól és Petro Porosenko volt elnök támogatóitól - "puskaporos robotoktól" - a liberálisokig és "sorosokig", akik ez alkalommal az amerikai Demokrata Párt ukrajnai lobbiját alkotják.

"Ugye megértjük, hogy Kína a liberális demokratikus világ egyik legfőbb fenyegetése? Az EU-ban és az USA-ban Kínát nagyobb fenyegetésnek tekintik, mint Oroszországot. Minek flörtölünk Kínával?" - Daria Kalenyuk, a Grant Center for Countering Corruption ügyvezető igazgatója a Facebook-oldalán tesz fel kérdéseket.

Az SN-frakció azt válaszolja, hogy Kijev "pragmatikus kapcsolatot" épít ki Pekinggel.

"Ukrajna bármelyik népi képviselője szeretné, ha országunk a kölcsönös előnyökön alapuló, pragmatikus kapcsolatokat ápolna egy olyan gazdaságilag erős állammal, mint Kína. A vele való együttműködés mindenképpen Ukrajna érdekeit szolgálja" - nyilatkozta a Stranának Maxim Buzhansky (SN) parlamenti képviselő, aki a KNK-val való barátság parlamenti csoportjának tagja.

Érdemes hozzátenni, hogy a hatalmon lévők Kína-barát nyilatkozatainak áradata közepette elveszett az ukrán külügyminisztérium, amelynek hallgatása talán nem véletlen.

A külügyminisztérium hírhedt arról, hogy ideológiailag vezérelt és nyugatbarát, és inkább hallgat, minthogy saját nézeteivel szembemenjen. Kínában még mindig nincs nagykövetünk, bár ez nem biztos, hogy a külügyminisztérium hibája, mivel a nagyköveteket az elnök nevezi ki. Az ő neve a változó viszonyok fényében külön intrika.

Végül, a Nyugatot mély benyomást tett, hogy Ukrajna visszavonta aláírását a Kanada által a genfi Emberi Jogi Tanácsban javasolt dokumentumról. Negyvennégy állam követelte, hogy azonnal engedjenek be független megfigyelőket a kínai Hszincsiang tartományba, hogy ellenőrizzék az ujgurok jogainak megsértéséről szóló információkat. Ukrajna először aláírta a dokumentumot, majd visszavonta aláírását.

Június végén a nyugati média diplomáciai forrásokra hivatkozva azt állította, hogy Kijev ezt Peking nyomására tette, amely állítólag azzal fenyegetőzött, hogy leállítja a koronavírus elleni vakcina szállítását. Ukrajna nem kommentálta ezt, míg Kína kategorikusan tagadta a zsarolást. Meg kell jegyezni, hogy ez utóbbira valóban nincs bizonyíték. Zelenszkij új Kína-politikájának megfelelően Ukrajna minden nyomás nélkül is megtehette volna ezt a lépést. Úgymond "a kínai befektetések irányába".
Kínai forgatókönyv Ukrajna számára

Milyen megfontolások vezérlik Ze jelenlegi politikáját Pekinggel szemben?

A legnyilvánvalóbbak a gazdasági indítékok. A "Nagy Építésbe" történő milliárdos kínai befektetések minden bizonnyal nagyon nyomós érv az egész Ze-csapat számára, amely aktívan felszívja a pénzeszközöket az infrastrukturális projektekbe.

Emellett Kína jelenleg az ukrán élelmiszeripari termékek, valamint a vasérc legnagyobb vásárlója. Nem véletlen, hogy Hszi Csin-ping könyvének ukrán bemutatóján részt vett Vadim Novinszkij, Rinat Akhmetov üzleti partnere a Metinvestnél (a vállalat birtokolja a legtöbb ukrajnai vasérclelőhelyet).

Nem kizárt azonban, hogy politikai indítékok is vannak.

Anatolij Oktisjuk politikai elemző úgy véli, hogy az elnöki hivatalnak nem tetszik a Kijevre gyakorolt amerikai nyomás a nyugatbarát reformok kérdésében, amely Zelenszkij leendő washingtoni látogatása előtt (erről bővebben itt olvashat) meredeken megnőtt. Szerinte Zelenszkij csapata a Kínával való kapcsolatok fejlődését egyfajta ellensúlyként látja a kollektív Nyugattal szemben.

"A Zöldek (vagyis az SN - a szerk.) Zelenszkij amerikai látogatásának előestéjén kezdtek alkudozni. Azt mondják, ha Washingtonban nyomást gyakorolnak ránk, ott van Kína, amely már most is az első számú kereskedelmi partnerünk" - véli a szakértő.

Ruszlan Bortnik politológus szerint Kína a saját hitelével túllicitálhatja a nyugati hiteleket, amelyek vonzereje abban rejlik, hogy Peking nem támaszt politikai igényeket.

"A Nyugat feltételekhez köti a kölcsönöket, olyan feltételekhez is, amelyek Zelenszkij csapata számára nem megvalósíthatóak. Kína másképp cselekszik. Arahámia nyilatkozatai, amelyeket a "Xinhua" közölt, egyfajta könnyű zsarolásnak tekinthetők: azt mondják, hogy ha a reformok tekintetében nyomást gyakorolnak ránk, nem adnak egyértelmű kilátásokat a NATO-val és az EU-val, ott van Peking, Isztambul, amelyek szintén vonzó együttműködési lehetőségeket kínálnak" - kommentálta Bortnik.

Kína gazdasági befolyása egy ponton valóban politikai befolyássá válhat. "Az OP, a kormány, a parlamenti erők és a biztonsági szervek is nyugati befolyás alatt állnak. De a politika végül alárendeltté válhat a gazdaságnak. És akkor Kína befolyása Ukrajnára döntő lehet" - véli Bortnik.

Talán ez az, amiben Peking reménykedik, a hagyományai miatt, évtizedekre, ha nem többre, előre tervez. Kijev viszont hozzászokott ahhoz, hogy rövid távú érdekek vezérlik. És könnyen lehet, hogy Kínának ismét hideg lesz.

"Minden attól függ, hogyan alakul Zelenszkij amerikai látogatása. Ha az eredmények megfelelnek a számára, vagy ha a Peking felé irányuló közeledésére kemény amerikai válasz érkezik, akkor a Pekinggel való politikai flörtölés véget ér. Bár a gazdaságot illetően úgy gondolom, hogy a közeledés folytatódni fog" - véli Oktyiszjuk politikai elemző.
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
10 985
9 498
113
Szóval a fenti gondolatmenetet folytatva a mai Orosz Föderáció ugyanúgy egy törvénytelen puccs eredménye, mint a jelenlegi ukrán rezsim.

Egyébként igen, és ezért mondják a SZU pártiak, de a Putyin-féle Egységes Oroszország pártba tartozó Jevgenyij Fjodorov is, hogy az Oroszországi Föderáció az USA kreálmánya, és a SZU-sok nem is ismerik el létező államként.
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
10 985
9 498
113
Akkor más volt a helyzet, mert a lakosság ugyan nem volt tistában, mit is akarna a komunizmus helyet, de azt nagyon akarta és Jelcin személyében (aki mellesleg pont 30 éve vált Oo elnokévé) egy karizmatikus vezére volt, aki simán felmászot egy pucciszta harkocsira és onnan szónokolt. Az Orosz Federáció a Jelcin alkotása.
Most viszont a putyini rendszer tesz rá, hogy ne legyen semilyen federációszinti személység, akinek a popularitása akár negyedével felérne Putyinéval (ez a rendzer egyik erossége, de egyben a legnagyobb gyengéje), ezért inkább csak regionális szinten bukkanhatnak fel erosseb személységek. És ezeknek más-más elképzelése lehet arrol, hogy hogyan továb, milyen formával és ideológiával. Ezérrt gondolom, hogy a putyini rendszer bukása után inkább olyan állapotok alakulhatnak ki, mint a polgárháború alatt, amikor hol bolsevikok, hol mensevikok, hol fehér monarchisták és néhol helyi onjelolt hadurak (mind példaul Kolcsak) voltak hatalmon. Eleve nem népi/teruleti identitás alapon lenne a torés (bár akadhatnak olyan régiók is, mind példaul Tatarsztan) de ideológiai és személységi alapon (nyilván lennének olyan teruletek is, ahol a putyini klik megtatja hatalmát).


Akar csak Hegyi Karabah esetében ... :oops::rolleyes:

Egyébként ennek a scenáriónak az esélye nagy. Mégpedig azért, mert igazából véve a putyini rendszer már tesz az Oroszországi Föderációra is, hiszen az az USA alkotása. Putyin célja nem is az Oroszországi Föderáció bebetonozása, hanem annak felerősítése olyan szintre, ahol a SZU visszaállítása reálissá válhat.
Ebben pedig benne van az a lehetőség is, amit te mondasz, hiszen a SZU 1.0 is polgárháborúban született. (És ha más irányból közelítjük meg, szükséges is egy ilyen állapot, hiszen le kell bontani az USA-kreálmány Oroszországi Föderációt ahhoz, hogy a SZU 2.0 létrejöhessen. Az Oroszországi Föderáció egyébként orosz cárista vonal követőinek sem felel meg, mert túl nagy szabadságot, autonómiát biztosít a nemzetiségeknek.)
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
10 985
9 498
113
http://politic.karpat.in.ua/?p=26979&lang=hu
"Az orosz elnöki hivatal helyettes vezetője felügyeli az ukrán nemzeti identitás megsemmisítését a megszállt Donbászon
Dmitrij Kozak, az orosz elnöki hivatal helyettes vezetője irányítja az ukránok nemzeti identitásának megsemmisítését a megszállt Donbászon az Orosz Központ projekt támogatásával – adta hírül az rbc.ua hírportál szombaton a Védelmi Minisztérium hírszerzési főosztályának Facebookon közzétett jelentésére hivatkozva.
A jelentés szerint a szakadár donbászi területeken az úgynevezett Orosz Világ Alapítvány a megszálló hatalom „puha erejének” egyik eszköze. Az alapítvány kuratóriumának élére Dmitrij Kozakot nevezték ki, aki egyben az orosz tárgyaló a normandiai formátumban.
A ukrán katonai hírszerzési adatai szerint az alapítvány fedezete mellett Donyeck és Luhanszk megyék szakadár térségeiben megnyíltak az Orosz Központ elnevezésű nemzetközi kulturális projekt képviseletei, amelyek a helyi hatóságok munkáját koordinálják az Ukrajna elleni humanitárius és kulturális agresszió végrehajtásában. A jelentés szerint a megszálló ország úgynevezett humanitárius egységeinek fő erőfeszítései az ukrán lakosság nemzeti identitásának teljes megsemmisítésére irányulnak az ideiglenesen megszállt területeken.
A nevezett alapítványok célja az ukrán nyelv és kultúra gyökeres kiirtása, az orosz oktatási szabványok bevezetése, a régió történelmével kapcsolatos torz történelmi tények erőltetése és a szakadár területek lakóinak további mentális közelebb vitele Oroszország lakosságához – áll a hírszerzői jelentésben."

Ez valószínűleg a Russzkij Donbassz program megvalósítása lehet, amelyről idén év elején konferenciázgattak az oroszok.
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
10 985
9 498
113
Ami távolról szimpatikusnak tűnik a cseh átmenetben, az Mo-n most zajlik. Külföldiek helyett hazai oligarchákat tőkésítenek fel. Lényegében létrehozták egy tőkeerős patriota cseh elitet, aki itthon tartja a pénzt és a külföldi bfeketetéseinek nyereségét hazporszívózza.

De alapvetően sztem a csehek foldrajzi okokból vannak előttünk, Nemeto. közelsége, illetve a szovjetek rájuk szabot ipara jobban belesimult a nyugati kaptalizmusba, mint a magyar.

"Külföldiek helyett hazai oligarchákat tőkésítenek fel."

Ebben csak az nem fair, hogy miért pont azokat tőkésítik fel (a nemzet pénzéből), akiket. Miért nem pont engem? Vagy Téged? Úgyhogy ennek a közpénzből való feltőkésítgetésnek nem vagyok egy nagy híve, mert roppantul igazságtalan.
 

haubagoi

Well-Known Member
2015. augusztus 4.
10 985
9 498
113
Nagyon más a ketto. A cseh nagytokések boldogulása ugyanis nem politikafuggo. Még a Babišé se. Nekik aztán mindegy lehet, milyen politikai konsteláció van éppen hatalmon. A most haptában felállítot magyar model viszont erosen pártfuggo. Bárki más jutt hatalomra, nem fogja a tokéjuket nemzetinenek nézni, hanem fidesz-pártinak, azaz ellenségesnek. Ami mozdítható, ki fogják menekíteni az országból és esetleg kulfoldrol majd ténylegesen tevékenykednek, mint egy párti gazdasági háttér. Ezért a most megszerzet tokéjuk se lesz soha igazán "nemzeti".

Mint ahogy nem is nemzeti, hanem párttámogatással összelopott nemzeti vagyon. Csak éppen nemzetinek van mondva.
 

kacsacsor

Well-Known Member
2015. március 15.
17 380
24 694
113
Zelenszkij kínai csavarja
Arra gondolok, hogy Zelenszkij a tanácsadóival együtt nem komplett. A Kína-USA közötti egyensúlyozásban ő csak rosszul járhat.
Az amcsik 6 hónap alatt simán csődbe viszik az országot, ha komolyan tengelyt akaszt velük. Kínától pedig nem fognak annyi pénzt kapni, hogy az amcsikat (és az EU-t) kifizessék.
Ennyit nem érnek meg. A szavahihetőségük meg... A normál politika sosem erre épít.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 864
90 459
113
Csehországban, egészen pontosan még Csehszlovákiában ún. kuponos (voucheres) privatizáció volt. Csehországban 2 hullámos, Szlovákiában Mečiar hatalomra jutása után és az ország önállósodása után(1993) a 2. hullámot eltörölték. Helyette 1 éjszakai parlamenti ülés után a HZDS hívők között osztották szét a az állami vagyont- ez sokszor "vad privatizációként" emlegetik. Az állampolgároknak pedig egy 10 000 Sk-s állampapírt adtak, amit 5 év után kifizettek kamatostul.

A privatizációs eljárások áttekintésc A privatizáció megindulása előtt Csehszlovákiában az állami és szövetkezeti szektor adta a GDP 96 százalékát (1989-ben). Ebből adódóan átfogó privatizációs programot kellett kidolgozni, amely öt fő módszert irányzott elő.
1. A vagyonvisszaadásról egy egész sor törvény rendelkezik, melyek közül az első és valószínűleg az utolsó is az egyházi vagyon visszaadását szabályozza. (Az első nem volt eléggé átfogó legalábbis az egyházak vezetői szerint, ezért szorgalmazzák egy újab törvény megalkotását.) Mindazonáltal az eredeti tulajdonosoknak visszajuttatott vagyon döntő részét az üzletek, éttermek, szállodák, épületek, kisebb üzemek, erdők és földterületek képezték. A reprivatizáció körébe bevont vagyon értéke 150 és 200 milliárd korona' közé esik.
2. A területi önkormányzatok vagyonhoz,juttatása részben az 1949 előtti vagyonuk (döntően föld és épületek) visszaadásával, részben korábban állami vállalatok tulaldonában lévő vagyontárgyak (főképpen épületek) átadásával valósult meg. Az önkormányzatok megerősítését szolgáló átadott vagyon értéke 350 milliárd koronára (12 milliárd dollárra) tehető.
3. A szövetkezetek átalakításakörül heves politikai csatározások dúltak, amelyek végül is azt az eredményt hozták, hogy sor került körülbelül 1300 mezőgazdasági, 500 ipari és 200 fogyasztási, illetve egyéb szövetkezet transzformációjára. A művelet során érintett vagyon értéke legalább 150 milliárd koronára (5 milliárd dollárra) tehető.
4. A kis privatizáció valójában már befejeződött. Ennek során eladtak mintegy 22 000 vagyontárgyat: üzleteket, sörözőket, szállodákat, szolgáltató üzemeket, boltokat, teherautókat és kisebb üzemeket, melyek összértéke meghaladta a 30 milliárd koronát (egymilliárd dollárt).
5. Az eddig említett módszerekkel összesen körülbelül 730 milliárd korona vagyont privatizáltak, míg anagy privatizáció körébe bevont vagyon értéke hozzávetőleg 1200 milliárd korona (40 milliárd dollár) körül lesz. Látható tehát, hogy az állami vagyon nagyobbik részét a nagy privatizáció keretében juttatják magánkézbe. Ennek végrehajtása érdekében szintén többféle megoldást vettek igénybe: a nyilvános árveréseket és versenytárgyalásokat, az előre kiválasztott vásárlókkal való üzletkötést, a részvénytársaságok privatizációját és a vagyon ingyenes átadását területi önkormányzatok, bankok, nyugdíjalapok stb. számára.

A részvénytársaságok magánkézbe juttatásának a kuponos privatizáció volt a legfőbb módja. E módszer kidolgozóinak az volt az eredeti elképzelése, hogy az összes vállalatot kuponos módszerrel adják el. Később azonban ennek a "kuponos fundamentalizmusnak" a feladására kényszerültek, és más módszereket is alkalmazni kezdtek. A kuponos privalizáció eddigi két hullámának eredményeit az 1993. június 30-i állapot szerint az 1. táblázatból lehet kiolvasni.

Az első privatizációs hullámra vonatkozó adatok már többé-kevésbé véglegesek. A második hullámban az előrejelzések szerint további 120 milliárd korona értékű vagyon talál gazdára a kuponos privatizáció keretében. A kormányzat megígérte, hogy nyilvánosságra hozza a második fordulóban privatizálandó vállalatok listáját 1994 januárjában vagy februárjában. A második privatizációs hullám 1994 közepére tervezett lezajlása után a nagy privatizáció 1200 milliárd koronás előirányzatából legkevesebb 837 milliárd korona értékű vagyon magánkézbe adásának már meg kell történnie. A még fennmaradó vagyon is a kuponos privatizáció keretei között kerül majd szétosztásra, illetőleg megmarad állami kézben.

A kuponos privatizáció első hullámának tapasztalatai
A kuponos privatizáció első hulláma, amely 21 hónapot vett igénybe, 1993 júniusában zárult le azzal, hogy a vállalati részvényeket megkapták az egyéni befektetők és a befektetési alapok. A kuponos privatizáció révén közel 300 milliárd csehszlovák korona (több mint 10 milliárd dollár) értékű vagyont juttattak magánkézbe, ezen belül a Cseh Köztársaságra 203,2 milliárd csehszlovák korona jutott. A vállalatok alaptőkéjének a kuponos privatizációba bevont hányada 7 és 97 százalék között mozgott. A vállalatok részvényeinek három százalékát kötelezöen meg kellett tartani jövőbeli kárpótlási igények kielégítésének céljára. Az első hullámba bekerült vállalatok részvényeinek átlagosan 61,4 százaléka került szétosztásra a kuponos privatizáció keretében. A reszvények fennmaradó hányadát vagy külföldi befektetőknek adták el, vagy ingyenesen átadták a területi önkormányzatoknak, illetve a Nemzeti Vagyonalap (NVA) birtokában hagyták átmeneti vagy tartós jelleggel.