[BIZTPOL] Oroszország (a Szovjetunió utódállama)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 316
26 467
113
Tudod, ez olyan, mintha szakmai körökben azt mondanád az izzólámpára, hogy villanykörte, sőt még rosszabb, vagy a gázturbinás repülőgép lökhajtásos. A relé kimondottan kisfeszültségű kapcsoló berendezés, nagyfeszültségen csak megszakítóval kapcsolnak, szakaszolóval leválasztanak. Ráadásul relé állomásról írtál, ami híradástechnikai berendezés.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 249
37 118
113
Ukrajna, Magyarország, Soros és a hideg harcosok-Antony Blinken családi kötelékei
 
  • Tetszik
Reactions: jani22
W

Wilson

Guest
Oroszország invázió nélkül is térdre kényszerítheti Ukrajnát......

86d4d5a4d57b9c9fbb0eac74ebbb3.jpeg

Illusztráció: dailystar.co.uk

Szinte az egész világ az ukrán-orosz határról készült műholdképeket bámulja. De az emberek jól tennék, ha elolvasnák a biztosítási táblázatokat is. Egyre nehezebb Ukrajnában üzletet kötni - és egyre nehezebb a biztosítás is, mivel a biztosítók inkább távol maradnak az országtól. Biztosítás nélkül pedig nincs üzlet - mondja Elizabeth Brough, a Foreign Policy rovatvezetője.

"Még ha egyetlen orosz katona sem lépi át a határt, Oroszország akkor is kisiklathatja Ukrajna gazdaságát" - mutat rá Brough.

A Lloyd's Katonai Vegyes Bizottsága negyedévente ülésezik Londonban. A bizottság elnöke Andrew Moulton, titkára Neil Roberts. A bizottság tagja még Richard Young és Edward Carpenter. Válság esetén - ami elég gyakran előfordul - a Katonai Vegyes Bizottság rendkívüli ülést tart. És a dolgok jelenlegi állása szerint egy ilyen találkozóra nagyon hamar sor kerülhet, és a napirenden ezúttal Ukrajna lesz.

"Most hallottál először Moultonról vagy más bizottsági tagokról? Ez azért van így, mert ez a bizottság egy olyan biztosítási szervezet, amely olyan vezető tengeri biztosítókból áll, mint a Lloyd's Market Association, az Ascot Underwriting és a Beazley Furlonge" - magyarázza Brough.
Az pedig, hogy a biztosítók és a biztosítók hogyan értékelnek egy régiót, egy országot vagy az ezeken keresztül történő tranzitot, egyáltalán nem lényegtelen kérdés. Különösen azután, hogy az iráni Iszlám Forradalmi Gárda 2019 júliusában elfoglalta a svéd tulajdonú Stena Impero olajszállító tartályhajót a Hormuzi-szorosban, a Lloyd's Joint Military Committee felvette a szorosot a magas kockázatú helyszínek listájára. Ez az értékelés azt jelenti, hogy azoknak a hajóknak, amelyek ezt az utat kívánják választani, előzetesen figyelmeztetniük kell a biztosítójukat.

A további kockázatok vállalására felkészült biztosítók emelték a biztosítási díjakat - ami egyáltalán nem meglepő.

"Jelenleg Ukrajnával foglalkozunk" - mondta Roberts, a bizottság titkára a múlt héten. - Eddig nem történt ott kereskedelmi hajók lefoglalása vagy megtámadása. Nem fogunk még olajat a tűzre önteni azzal, hogy Ukrajnát magas kockázatú területté nyilvánítjuk. De mindenképpen figyelemmel kísérjük a helyzetet.
A Lloyd's Katonai Vegyes Bizottság számára a "helyzet figyelemmel kísérése" a Fekete-tengeren közlekedő polgári hajókra leselkedő kockázatok felmérését jelenti, amelyen keresztül Ukrajna hatalmas mennyiségű árut fogad - és exportál -. Tavaly például a kikötő közel 53,5 millió tonna rakományt kezelt, amelyből 45 millió tonna más országokból érkezett vagy más országokba ment. Miközben Oroszország továbbra is Ukrajna legnagyobb kereskedelmi partnere, Ukrajna a világ minden tájáról vásárol és ad el árukat.

A teherhajókat fenyegető kockázatok listáján nemcsak az elfoglalás illetve elrablása szerepel, hanem a hajók radarjainak illetve helymeghatározó rendszereinek zavarása is. Az ilyen interferencia következtében néha úgy tűnik, hogy egy hajó máshol tartózkodik; ez összezavarja a személyzetet, és ütközésekhez vezethet. A radar és az online térképek is jelzik, hogy a hajó nem ott van, ahol valójában van, ami hasznos lehet egy olyan ország számára, amely pusztítást akar végezni.

Ráadásul ilyen beavatkozást már regisztráltak, egy részét nyilvánvalóan Oroszország hajtotta végre. Egy alkalommal például a radar rejtélyes köröket futó hajókat mutatott Kalifornia partjainál, holott valójában a földgolyó másik felén tartózkodtak. A Lloyd's List Intelligence által végzett vizsgálat kimutatta, hogy a Stena Impero valószínűleg a hajó GPS-jeleit manipuláló iráni beavatkozás áldozata lett. Hasonló incidensek a Fekete-tengeren is előfordultak, ami egyes illetékes ügynökségeket arra enged következtetni, hogy Oroszország hasonló technológia használatát gyakorolja.

Roberts szerint, ha a Fekete-tengeren közlekedő teherhajók az Ukrajna elleni oroszországi hadjárat részeként GPS-jel hamisítással találkoznak, "ez azt eredményezheti, hogy letérnek az útvonalukról és összeütköznek. Az ilyen körülményekkel egy ideig együtt lehet élni, de nem túl sokáig - tette hozzá. Ha a Lloyd Katonai Vegyes Bizottsága arra a következtetésre jut, hogy Ukrajnában elkerülhetetlen a háború, akkor az országot gyorsan felkerül a konfliktusban lévő államok listájára. Azokat az országokat, amelyek már szerepelnek ezen a listán, az üzleti élet - különösen a tengerészeti - kerüli.

"Senki sem tudja biztosan megmondani, hogy blöffről van-e szó, és mi magunk sem fogjuk fokozni a feszültséget" - viccelődött Robertson. - De ha kitör a háború, Ukrajna a konfliktusban lévő országok kategóriájába kerül.
Ez azt jelenti, hogy a tengeri fuvarozóknak nehéz lesz biztosítót találniuk - biztosítás nélkül pedig túl veszélyes üzletet kötni. Sőt, a nyugati országokban ez még illegális is.

A politikai kockázatokkal foglalkozó és az ezzel járó veszteségeket biztosító biztosítók már most is ilyen döntéseket hoznak. Amikor például Laura Burns, a WTW biztosításközvetítő cég vezető alelnöke és csapata 60 olyan biztosítóval készített interjút, akik az elmúlt években Ukrajnában kötöttek biztosítást, azt találták, hogy közülük csak három volt hajlandó ilyen kockázatokat vállalni. Azonban még ez a három is rendkívül óvatos.

"Megnézik, hogy a vállalat melyik országból származik" - jelentette Burns. - Amerikai? Német? Orosz? Megvizsgálják, hogy milyen felszereléseket kellene a vállalatnak evakuálnia az országból egy forró konfliktus esetén."
A biztosítók azt is vizsgálják, hogy a vállalatnak milyen vagyontárgyai vannak az országban, és hogy azokat elkobozhatják-e vagy egyszerűen kifoszthatják-e.

Az elmúlt néhány évben az ukrajnai biztosítási díjak - a Donbassz kivételével (amelytől a biztosítók érthető módon távol maradnak) - az egekbe szöktek. Már 2016-ban egy 10 millió dolláros kockázattal rendelkező vállalat 55 ezer dolláros éves díjat fizetett. Mostanra a díj elérte a 250 ezer dollárt.

"És ez feltételezi, hogy egyáltalán megkapod a biztosítást" - mondta Burns.
Ha konfliktusokról van szó, a biztosítótársaságok az első fecskéi a közelgő sokkhatásoknak. Tekintettel arra, hogy a pénztárcájuk üres, ha a vállalat erőszak vagy más baleset áldozatává válik, rendkívül alaposan megvizsgálják a horizontot a kockázatok szempontjából. Ez azonban - ahogy Burns fogalmaz - "címlaphír szindrómához" vezet.

"Biztosítóként szembe megy az árral, és megvédi az álláspontját, amikor a címlaphírek szerint a veszteségek elkerülhetetlenek? Szembe megy az árral, és biztosít egy olyan kockázatot, amelyről mindenki csak beszél? Természetesen az emberek nem akarják kockáztatni az állásukat" - magyarázta.
A biztosítótársaságok ugyanis, ahogy az általában lenni szokott, már most megpróbálnak a horizonton túlra tekinteni, hogy lássák, milyen hatással lesz az orosz agresszió más országokra. Ez azt jelenti, hogy a politikai kockázatokkal kapcsolatos biztosítási díjak egy olyan ország esetében, mint Moldova, hamarosan emelkedhetnek.

"Azt mondjuk az ügyfeleinknek, hogy akkor menjenek a piacra, amikor nincsenek felhők a horizonton" - mondta Burns, felidézve az 1990-es éveket és a század első 15 évét. - A vállalatok a világ minden táján ott vannak a piacokon. A sakkfigurákat szétosztották ezeken a helyeken, és rájöttek, hogy a kockázati szintek már nem azok, mint régen... A Pax Americana korszaka véget ért.

"Természetesen az. Az olyan szervezetek, mint a Lloyd's Joint War Committee és a biztosítók, amelyek eldöntik, hogy mit és mennyi pénzt kérnek érte, a magánszektorhoz tartoznak, és nem kötelesek kiszolgálni a kockázatnak kitett vállalkozásokat egy egyre zavarosabb világban, még akkor sem, ha annak globalizációs foka továbbra is magas marad. Sajnos Ukrajna számára ez azt jelenti, hogy Oroszország térdre kényszerítheti az ukrán vállalkozásokat anélkül, hogy egyetlen katona is átlépné a határt" - zárja a Foreign Policy rovatvezetője.

Colonelcassad
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 109
82 826
113
A NATO nehezen nevezhető védelmi szövetségnek a Jugoszláviában, Líbiában és Afganisztánban végrehajtott műveletei alapján – jelentette ki Szergej Lavrov orosz külügyminiszter a Pervij Kanal orosz állami tévécsatorna által vasárnap leadott interjújában.

lavrov-a-nato-nehezen-nevezheto-vedelmi-szovetsegnek

“A JENS STOLTENBERG NATO-FŐTITKÁRTÓL (AZ OROSZ GARANCIAIGÉNYEKRE) BRÜSSZELBEN KAPOTT VÁLASZ BÜSZKÉN ÁLLÍTJA, HOGY A NATO VÉDELMI SZÖVETSÉG. NEHÉZ VÉDELMINEK NEVEZNI. NEM SZABAD ELFELEJTENÜNK, HOGY MAJDNEM HÁROM HÓNAPIG BOMBÁZTÁK JUGOSZLÁVIÁT, AZ ENSZ BIZTONSÁGI TANÁCSÁNAK HATÁROZATÁT MEGSZEGVE HATOLTAK BE LÍBIÁBA, ÉS HOGY MIKÉNT VISELKEDTEK AFGANISZTÁNBAN”
– mondta.
 

empontipont

Well-Known Member
2015. augusztus 17.
717
2 607
93
A klasszikus relé az egy kisfeszültségű , kis teljesítményű elektromechanikus szerkezet ! Amiről te beszélsz azt mágneskapcsolónak hívják és igaz , hogy a működési elv hasonló de a különbség az , hogy a relé az vezérlésre míg a mágneskapcsoló teljesítmény megszakítására és kapcsolására is alkalmas ! Mutass egy 1000V AC-t megszakítani tudó relét !
Teljesen fölöslegesen vitatkoztok azon, hogy mit jelent a relé.
Az igazi probléma az, hogy egy hálózat egy elemének a meghibásodása miatt nem omolhatna össze az egész hálózat!
Vagy szarul van megtervezve a hálózat, vagy nem úgy működik valami miatt mint kellene. Pl abnormális túlterhelés miatt a hálózat egyes részein.
Én kizárnám azt, hogy szarul tervezték meg.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 249
37 118
113

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
A zsoldosok külföldi katonai oktatóknak álcázva érkeznek Ukrajnába, mondja az LPR vezetője
Azért ehhez pofa kell. Pont az LPR vezetőjétől... :rolleyes: :D :D
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 316
26 467
113
Szerintem teljesen mindegy, hogy milyen státuszt aggatnak rájuk bármelyik oldalon, a lényegen nem változtat.
Itt van ez a f@sz kalap Dmitríj Kuleba, aki állandóan hülyeségeket beszél.
57833509_403.jpg


1f5f4be80d2a47b2a4173eb437b44839.jpg

251010783_0:204:3689:2048_1920x0_80_0_0_8ff33e51b1ab16a020d86f4938f4f17f.jpg

A tervek szerint 2022-ben az orosz hadsereg ennyi mindent fog kapni.
boevaya-tehnika-armii-rossii-v-2022-godu-1641828814.png

21 db ICBM, 1 db Borey-A "Generalisszimusz Szuvorov", 2 db Tu-160M, 1.000 db kézi légvédelmi rakéta "Gibka-Sz" és "Verba", 2 db partvédő rakéta komplexum, 5 db Sz-400 osztály, 257 db új és modernizált harci repülőgép, 5 db diesel Taj., 11 db korvett, 3 db naszád;
61d19b9fae5ac96ffa6abf0c.png

zvezdanews.jpeg

Gibka-Sz
1562932482_0:130:1572:1014_1920x0_80_0_0_6bafc4fe2a733419c708cc1e17fae43c.jpg

orosz-tank-hadsereg-oroszorszag.jpg

bfdf262750.jpg

1640578022_5.jpg
 

plushun

Well-Known Member
2014. augusztus 26.
6 571
18 438
113
Az alsó képen ez micsoda?
Az egy T-90M variáns. Amúgy ahogy látom megtetszett nekik az izraeliek Merkava HK-ra felaggatott "függők" koncepciója :)

 

MangaMonguz

Well-Known Member
2021. április 14.
1 018
9 229
113
Köszönet Ghostridernek a jó kis képeket!
Ha lehetne egy tiszteletteljes kérésem, akkor ezt a relés ügyet el kellene egy kicsit engedni. Köszönet érte, én sem voltam/vagyok képben az elektromos világ finomságaival, tehát jó kis kitérő volt.

Gacsat:
Az alsó képen egy tank van.
Viccet félretéve ha a bordázott kötegekre gondolsz, akkor lőállás fedezék elemek, amelyekkel gyorsbban lehet kiépíteni egy-egy fedezéket, ráadásul valszeg többet bír, mint egy mezei földhányás.