Igen UJ 22 írtam mert az első képek alapján annak tűnt, és az első orosz híradások is ezt a típust írták, de most a belorusz tv részletes felvételei alapján egy Spectatornak tűnik de ez nem egy sorozatgyártású Spectator.....Ez egy Spectatora hajazó másolat szerintem (is).
/Amúgy a Fehéroroszországban lezuhant drón tele van AliExpressről származó elektronikai alkatrészekkel semmilyen az Ukrán fegyveres erőkhöz tartozó azonosító sincs rajta még egy leltári szám sem, ami természetesen logikus mert mindenki akinek van egy csöppnyi esze így csinálta volna az Ukránok helyében/
Itt egy orosz elemzés róla....
Kezdjük azzal, hogy mi a közös a Spectatorban és az újdonsült Spectatorban. Ami közös bennük, az a felderítési feladataik általános jellege - nagy hatótávolságú repülések. Valójában mindkettő motoros vitorlázórepülőgép, nagy szárnyfesztávolsággal és nagyon fejlett szárnymechanizálással. A sorozatgyártású Spectator kétrészes szárnnyal rendelkezik, amely a törzshöz van rögzítve valamint levehető szárnyvégekkel, amelyek nem rendelkeznek mechanizálással. A kiállításon készült fotó, amelyet a történtek kapcsán gyakran látni az interneten, jól mutatja mindezt.
A Fehéroroszországban lezuhant drón szerkezetileg más - a szárnya különálló szárnycsúcsok nélküli, és háromrészes szárnyvéggel rendelkezik, két konzol a középső szárnyvéghez van rögzítve, amely viszont a törzshöz van rögzítve. De a mechanizációs készlet ugyanilyen teljes - a szárnyak és a fékszárnyak is.
Pontosan ez történik akkor, amikor a méretek másolására van szükség, mert a tartomány célkitűzése ezt kívánja, de nincs kéznél teljes gyártási létesítmény, és nem tud nagyméretű alkatrészeket gyártani. Ezért a szakaszok száma megnövekszik. A középső szárnynak a törzséhez való rögzítése minden képen jól látható. De vajon mindenki figyelt arra, hogy ezen a szereléken van-e egy extra Hadd emeljem ki.
Mi az a kiemelkedés a szárnyon, ahol a szárnyat rögzítik, mi a funkciója? Miért van itt? Ez az a csatlakozó, amely a szárny/lapátterelő szervókat és a MIC-et a törzsben lévő repülésvezérlőhöz csatlakoztatja. A Spectatornál persze nem ez a helyzet - nincs középsíkú rész, a kapcsolás a szárnyrészek végeiben lévő két csatlakozón keresztül megy át, amelyekkel a törzshez rögzítik őket. Tulajdonképpen ez a vetület hiányozhatna a talált példányon is. Elvileg ez a probléma sikeresen megoldható úgy, hogy az összes kábelt egyetlen csatlakozóval a középső szárnypanel közepére vezetjük, és ezt a csatlakozót összekötjük a repülésvezérlőből érkező ugyanilyen szabad kábel csatlakozójával, mielőtt a középső szárnypanelt a szárnypanel kivágásába illesztjük és csavarokkal rögzítjük. De... Csakhogy a repülőgép tervezője ezt a kis kétfedelű repülőgépeinél szokta meg, ahol a felső szárny, akárcsak az alsó szárny, leszálláskor leválhatott, hogy ne törjön el, és ott így kellett csinálni. Így volt ez ott is:
A két rögzítőfül és a csatlakozó a törzs oldalán jól látható. És itt látható a szárnyoldali "rögzítő":
A Fehéroroszországban bemutatott talált monoplánon erre a megoldásra nem volt szükség, de az "ősöktől" örökölték.
És az egyik szögből jól látható, hogyan is van elrendezve részletesen. A felső rovátkában nincs csatlakozó, és a csatlakozó alatta van felszerelve:
A "Spectatoron" nincs hátsó ajtó . Hogy a hasznos teherhez való hozzáférést hogyan oldják meg ott, nem tudom, vagy alulról lehet mindent kinyitni/eltávolítani, vagy a farokrész a test egy részével együtt valahogy eltávolítható - erre a kérdésre nem néztem át a netet. A lényeg, hogy teljesen másképp van elrendezve, mint egy frissen talált példányon. De a két évvel ezelőtt az LNR-ben felvett kétfedelű gépen - pontosan így. Még egyszer.
Frissen talált, Fehéroroszország. Az orr-rész fedele az amely lezárja:
Két évvel ezelőtti kétfedelű repülőgép, amelyet az LNR-ben találtak, a Szeverodonyeck és Zsitomir melletti tesztrepülések fotóival és naplóival.
Frissen talált, Fehéroroszország. A hátsó rekeszfedél.
Colonelcassad