[BIZTPOL] Oroszország (a Szovjetunió utódállama)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 816
67 109
113
Vojennaja Prijomka ma reggeli adása:

A program hősei három orosz polgári repülőgép lesz: az MSz-21, a Sukhoi Superjet NEW és a Tu-214. A szankciókkal és az NVO-val összefüggésben, amikor a Boeingek és az Airbusok már nem szállítják gépeiket Oroszországba, csak ez a három orosz repülőgép mentheti meg a légiforgalmat. Nélkülük néhány éven belül leáll a tömeges utasrepülés Oo-ban, és eznagyon rossz hatással lesz a gazdaságra és a frontra. Tehát mit tesznek Kazanyban, hogy a Tu-214 gyártása teljes kapacitással működjön? Mikor jelenik meg az orosz gyártmányú hajtómü az új Superjet fedélzetén? És mit tesznek az új MSz-21-es középtávú repülőgépek mielőbbi üzembe helyezése érdekében?

Megnéztem, érdekes. Bemutatják az orosz kompozit repülőgépszárny gyártást, ez az a terület, ami Nyugaton is még mindig csak feljövőben van, de az oroszok nagyon el voltak maradva. Nem sok reményt fűztem hozzá, hogy így magukra maradva hozzá tudnak látni valami nyugatihoz hasonlóhoz, mert akkora hátrányból indultak.
A karbonszálas technológia tehát hiába már lassan negyven éves Nyugaton (B-2), hiába már húsz éve van az utasszállító repülésben, még tanulópálya mindenkinek, de már jön mellé az újabb csoda, a karbon nanocsöves szálerősítéses kompozitok világa.
Annyit lehet tudni, hogy az F-35-ösnél használnak karbon nanocsövet, mint olyat, de hogy a szerkezethez, vagy a bevonatoláshoz, azt nem részletezi a Lockheed.
De pont emiatt lettem kíváncsi, hogy ezen a téren hogyan állnak az oroszok, akiknél a kompozit gyártás is csak most indult be.
Kiderült, hogy a világ egyik legnagyobb karbon nanocső gyártása az oroszoknál van:

 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 334
58 221
113
Megnéztem, érdekes. Bemutatják az orosz kompozit repülőgépszárny gyártást, ez az a terület, ami Nyugaton is még mindig csak feljövőben van, de az oroszok nagyon el voltak maradva. Nem sok reményt fűztem hozzá, hogy így magukra maradva hozzá tudnak látni valami nyugatihoz hasonlóhoz, mert akkora hátrányból indultak.
A karbonszálas technológia tehát hiába már lassan negyven éves Nyugaton (B-2), hiába már húsz éve van az utasszállító repülésben, még tanulópálya mindenkinek, de már jön mellé az újabb csoda, a karbon nanocsöves szálerősítéses kompozitok világa.
Annyit lehet tudni, hogy az F-35-ösnél használnak karbon nanocsövet, mint olyat, de hogy a szerkezethez, vagy a bevonatoláshoz, azt nem részletezi a Lockheed.
De pont emiatt lettem kíváncsi, hogy ezen a téren hogyan állnak az oroszok, akiknél a kompozit gyártás is csak most indult be.
Kiderült, hogy a világ egyik legnagyobb karbon nanocső gyártása az oroszoknál van:




Elmaradott,primitív ázsiai horda,csak egy benzinkút atomfegyverekkel,alcoholista hülyék.
Ráadásul a szankciók is működnek.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Megnéztem, érdekes. Bemutatják az orosz kompozit repülőgépszárny gyártást, ez az a terület, ami Nyugaton is még mindig csak feljövőben van, de az oroszok nagyon el voltak maradva. Nem sok reményt fűztem hozzá, hogy így magukra maradva hozzá tudnak látni valami nyugatihoz hasonlóhoz, mert akkora hátrányból indultak.
A karbonszálas technológia tehát hiába már lassan negyven éves Nyugaton (B-2), hiába már húsz éve van az utasszállító repülésben, még tanulópálya mindenkinek, de már jön mellé az újabb csoda, a karbon nanocsöves szálerősítéses kompozitok világa.
Annyit lehet tudni, hogy az F-35-ösnél használnak karbon nanocsövet, mint olyat, de hogy a szerkezethez, vagy a bevonatoláshoz, azt nem részletezi a Lockheed.
De pont emiatt lettem kíváncsi, hogy ezen a téren hogyan állnak az oroszok, akiknél a kompozit gyártás is csak most indult be.
Kiderült, hogy a világ egyik legnagyobb karbon nanocső gyártása az oroszoknál van:

A Tu-214es esetén a lényegről egy szót sem ejtettek. Mi is van a fedélzeti mérnökkel? Előkapartak egy érdeklődés hiányában végig nem vitt fejlesztést, de hogy hol tartanak, vagy megcsinálják-e egyáltalán, azt nem mondták. A pilótafülkét gondosan kerülték.
A Boeing rég műanyag repülőket gyárt.
A leghosszabb karbon nanocső 2 mmes. Ebből kell kiindulni. A karbonszál nem nanocső.
A kompozit gyártás egy éve indult be.
Egy érdemi infó volt benne, az, hogy a Tu-204es 10 %kal fogyaszt többez az MSz-21esnél.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
A Tu-214es esetén a lényegről egy szót sem ejtettek. Mi is van a fedélzeti mérnökkel? Előkapartak egy érdeklődés hiányában végig nem vitt fejlesztést, de hogy hol tartanak, vagy megcsinálják-e egyáltalán, azt nem mondták. A pilótafülkét gondosan kerülték.
A Boeing rég műanyag repülőket gyárt.
A leghosszabb karbon nanocső 2 mmes. Ebből kell kiindulni. A karbonszál nem nanocső.
A kompozit gyártás egy éve indult be.
Egy érdemi infó volt benne, az, hogy a Tu-204es 10 %kal fogyaszt többez az MSz-21esnél.
1-s2.0-S2667056922000311-ga1_lrg.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 816
67 109
113
Karbon nanocső többféle is van. A szinte teljesen fekete Vantablack felület is pár mikronos karbon nanocső, illetve a "feltekert grafén" is az.
Ez utóbbinak a karbonszál mérettartományába eső megfelelője a következő generációs szálerősítésű kompozit alapanyaga, ahol a húzott elemi szálak csövek és nem rudak, ezért lényegesen nagyobb a szakítószilárdságuk.
 

gergo55

Well-Known Member
2014. július 16.
4 377
11 460
113
Karbon nanocső többféle is van. A szinte teljesen fekete Vantablack felület is pár mikronos karbon nanocső, illetve a "feltekert grafén" is az.
Ez utóbbinak a karbonszál mérettartományába eső megfelelője a következő generációs szálerősítésű kompozit alapanyaga, ahol a húzott elemi szálak csövek és nem rudak, ezért lényegesen nagyobb a szakítószilárdságuk.
Mint a szalma a vályogtéglában! :)
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Karbon nanocső többféle is van. A szinte teljesen fekete Vantablack felület is pár mikronos karbon nanocső, illetve a "feltekert grafén" is az.
Ez utóbbinak a karbonszál mérettartományába eső megfelelője a következő generációs szálerősítésű kompozit alapanyaga, ahol a húzott elemi szálak csövek és nem rudak, ezért lényegesen nagyobb a szakítószilárdságuk.
Nincs akkora, hogy abból te szálat csinálj. Ezek csak reklámszövegek. A grafén nanocső amit keresünk, de a fejlesztése úgy tíz éve elakadt. A karbonszál tulajdonságai köszönő viszonyban sincsenek a grafén nanocső számított értékeivel.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 816
67 109
113
Nincs akkora, hogy abból te szálat csinálj. Ezek csak reklámszövegek. A grafén nanocső amit keresünk, de a fejlesztése úgy tíz éve elakadt. A karbonszál tulajdonságai köszönő viszonyban sincsenek a grafén nanocső számított értékeivel.
Nem akadtak el vele. Viszont visszatérve a lényeghez: az oroszok ebben a szénszál-kompozit iparágban az alapkutatásokban világszínvonalon állnak, másfelől, a gyártástechnológiájuk elkezdett felzárkózni a többiekhez és ez utóbbi a fontos.
 

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 309
8 805
113


Nem hívják Ukrajnát a natoba,tárgyalnia kell az Oroszokkal...
Ha hamarabb kezdtek volna el tárgyalni, akkor sok tízezer ember életét megmenthettek volna, és valószínűleg nagyobb Ukrajna maradt volna meg mint így (de az biztos, hogy sokkal kevésbé elpusztitott). A háború is elkerulheto lett volna normális ukrán politikusokkal, akik nem olyan arrogánsak mint akik 9 éve vannak.