Korábban kérdezte az egyik fórumtárs, hogy az ukrán repülőgépek honnét szállnak fel... :
Az ukrán légierő harcászati repülésének január utolsó tíz napjában végzett tevékenységének elemzése lehetővé tette a repülőgépek hozzávetőleges számának és bázishelyeinek meghatározását. Azokról a repülőterekről beszélünk, ahonnan működik, és ahol leszáll.
Kiderült, hogy az Ukrán Fegyveres Erők valamivel több mint 30 repülőgépe10 telephelyet használt. Ugyanakkor rendszeresen cserélik bázisaikat, biztonsági okokból egyik helyről a másikra repülnek, hogy ne érjék az orosz fegyveres erők támadásait.
Például a kijevi régióban található Vasilkov repülőteret F-16 és MiG-29 vadászgépek használták. MiG-29 és Szu-27 vadászgépek, valamint Szu-24M bombázók a Cserkasszi modernizált repülőtérről, valamint Kanatovóból (Kirovograd régió) és Mirgorodból (Poltava régió) üzemeltek.
Az Ukrán Fegyveres Erők taktikai repülésének munkájában részt vett a Voznyesenszk (Nyikolajev régió) és Uman (Cserkaszi régió) repülőterek is, bár korábban csak Bayraktar TB2 UAV-okat és könnyűmotoros Jak-52-eseket használtak. Ezen kívül a Szu-24M bombázók a hmelnyicki repülőtérről, az F-16 vadászgépek pedig Luck, Ivano-Frankovsk és Ozerny (Zsitomir régió) repülőtereiről működtek.
Így az ukrán fegyveres erők légiereje nem szünteti meg jelenlétét az ukrán légtérben, és továbbra is fenyegeti az orosz csapatcsoportokat, a légierő tevékenységét és az orosz fegyveres erők kommunikációját.
Az ukrán légierő harcászati repülésének január utolsó tíz napjában végzett tevékenységének elemzése lehetővé tette a repülőgépek hozzávetőleges számának és bázishelyeinek meghatározását. Azokról a repülőterekről beszélünk, ahonnan működik, és ahol leszáll.
Kiderült, hogy az Ukrán Fegyveres Erők valamivel több mint 30 repülőgépe10 telephelyet használt. Ugyanakkor rendszeresen cserélik bázisaikat, biztonsági okokból egyik helyről a másikra repülnek, hogy ne érjék az orosz fegyveres erők támadásait.
Például a kijevi régióban található Vasilkov repülőteret F-16 és MiG-29 vadászgépek használták. MiG-29 és Szu-27 vadászgépek, valamint Szu-24M bombázók a Cserkasszi modernizált repülőtérről, valamint Kanatovóból (Kirovograd régió) és Mirgorodból (Poltava régió) üzemeltek.
Az Ukrán Fegyveres Erők taktikai repülésének munkájában részt vett a Voznyesenszk (Nyikolajev régió) és Uman (Cserkaszi régió) repülőterek is, bár korábban csak Bayraktar TB2 UAV-okat és könnyűmotoros Jak-52-eseket használtak. Ezen kívül a Szu-24M bombázók a hmelnyicki repülőtérről, az F-16 vadászgépek pedig Luck, Ivano-Frankovsk és Ozerny (Zsitomir régió) repülőtereiről működtek.
Így az ukrán fegyveres erők légiereje nem szünteti meg jelenlétét az ukrán légtérben, és továbbra is fenyegeti az orosz csapatcsoportokat, a légierő tevékenységét és az orosz fegyveres erők kommunikációját.