Megnéztem, érdekes. Bemutatják az orosz kompozit repülőgépszárny gyártást, ez az a terület, ami Nyugaton is még mindig csak feljövőben van, de az oroszok nagyon el voltak maradva. Nem sok reményt fűztem hozzá, hogy így magukra maradva hozzá tudnak látni valami nyugatihoz hasonlóhoz, mert akkora hátrányból indultak.
A karbonszálas technológia tehát hiába már lassan negyven éves Nyugaton (B-2), hiába már húsz éve van az utasszállító repülésben, még tanulópálya mindenkinek, de már jön mellé az újabb csoda, a karbon nanocsöves szálerősítéses kompozitok világa.
Annyit lehet tudni, hogy az F-35-ösnél használnak karbon nanocsövet, mint olyat, de hogy a szerkezethez, vagy a bevonatoláshoz, azt nem részletezi a Lockheed.
De pont emiatt lettem kíváncsi, hogy ezen a téren hogyan állnak az oroszok, akiknél a kompozit gyártás is csak most indult be.
Kiderült, hogy a világ egyik legnagyobb karbon nanocső gyártása az oroszoknál van:
ocsial.com