[BIZTPOL] Oroszország (a Szovjetunió utódállama)

Vojennaja Prijomka ma reggeli adása:

A program hősei három orosz polgári repülőgép lesz: az MSz-21, a Sukhoi Superjet NEW és a Tu-214. A szankciókkal és az NVO-val összefüggésben, amikor a Boeingek és az Airbusok már nem szállítják gépeiket Oroszországba, csak ez a három orosz repülőgép mentheti meg a légiforgalmat. Nélkülük néhány éven belül leáll a tömeges utasrepülés Oo-ban, és eznagyon rossz hatással lesz a gazdaságra és a frontra. Tehát mit tesznek Kazanyban, hogy a Tu-214 gyártása teljes kapacitással működjön? Mikor jelenik meg az orosz gyártmányú hajtómü az új Superjet fedélzetén? És mit tesznek az új MSz-21-es középtávú repülőgépek mielőbbi üzembe helyezése érdekében?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Megnéztem, érdekes. Bemutatják az orosz kompozit repülőgépszárny gyártást, ez az a terület, ami Nyugaton is még mindig csak feljövőben van, de az oroszok nagyon el voltak maradva. Nem sok reményt fűztem hozzá, hogy így magukra maradva hozzá tudnak látni valami nyugatihoz hasonlóhoz, mert akkora hátrányból indultak.
A karbonszálas technológia tehát hiába már lassan negyven éves Nyugaton (B-2), hiába már húsz éve van az utasszállító repülésben, még tanulópálya mindenkinek, de már jön mellé az újabb csoda, a karbon nanocsöves szálerősítéses kompozitok világa.
Annyit lehet tudni, hogy az F-35-ösnél használnak karbon nanocsövet, mint olyat, de hogy a szerkezethez, vagy a bevonatoláshoz, azt nem részletezi a Lockheed.
De pont emiatt lettem kíváncsi, hogy ezen a téren hogyan állnak az oroszok, akiknél a kompozit gyártás is csak most indult be.
Kiderült, hogy a világ egyik legnagyobb karbon nanocső gyártása az oroszoknál van:

 
Megnéztem, érdekes. Bemutatják az orosz kompozit repülőgépszárny gyártást, ez az a terület, ami Nyugaton is még mindig csak feljövőben van, de az oroszok nagyon el voltak maradva. Nem sok reményt fűztem hozzá, hogy így magukra maradva hozzá tudnak látni valami nyugatihoz hasonlóhoz, mert akkora hátrányból indultak.
A karbonszálas technológia tehát hiába már lassan negyven éves Nyugaton (B-2), hiába már húsz éve van az utasszállító repülésben, még tanulópálya mindenkinek, de már jön mellé az újabb csoda, a karbon nanocsöves szálerősítéses kompozitok világa.
Annyit lehet tudni, hogy az F-35-ösnél használnak karbon nanocsövet, mint olyat, de hogy a szerkezethez, vagy a bevonatoláshoz, azt nem részletezi a Lockheed.
De pont emiatt lettem kíváncsi, hogy ezen a téren hogyan állnak az oroszok, akiknél a kompozit gyártás is csak most indult be.
Kiderült, hogy a világ egyik legnagyobb karbon nanocső gyártása az oroszoknál van:




Elmaradott,primitív ázsiai horda,csak egy benzinkút atomfegyverekkel,alcoholista hülyék.
Ráadásul a szankciók is működnek.
 
Megnéztem, érdekes. Bemutatják az orosz kompozit repülőgépszárny gyártást, ez az a terület, ami Nyugaton is még mindig csak feljövőben van, de az oroszok nagyon el voltak maradva. Nem sok reményt fűztem hozzá, hogy így magukra maradva hozzá tudnak látni valami nyugatihoz hasonlóhoz, mert akkora hátrányból indultak.
A karbonszálas technológia tehát hiába már lassan negyven éves Nyugaton (B-2), hiába már húsz éve van az utasszállító repülésben, még tanulópálya mindenkinek, de már jön mellé az újabb csoda, a karbon nanocsöves szálerősítéses kompozitok világa.
Annyit lehet tudni, hogy az F-35-ösnél használnak karbon nanocsövet, mint olyat, de hogy a szerkezethez, vagy a bevonatoláshoz, azt nem részletezi a Lockheed.
De pont emiatt lettem kíváncsi, hogy ezen a téren hogyan állnak az oroszok, akiknél a kompozit gyártás is csak most indult be.
Kiderült, hogy a világ egyik legnagyobb karbon nanocső gyártása az oroszoknál van:

A Tu-214es esetén a lényegről egy szót sem ejtettek. Mi is van a fedélzeti mérnökkel? Előkapartak egy érdeklődés hiányában végig nem vitt fejlesztést, de hogy hol tartanak, vagy megcsinálják-e egyáltalán, azt nem mondták. A pilótafülkét gondosan kerülték.
A Boeing rég műanyag repülőket gyárt.
A leghosszabb karbon nanocső 2 mmes. Ebből kell kiindulni. A karbonszál nem nanocső.
A kompozit gyártás egy éve indult be.
Egy érdemi infó volt benne, az, hogy a Tu-204es 10 %kal fogyaszt többez az MSz-21esnél.
 
A Tu-214es esetén a lényegről egy szót sem ejtettek. Mi is van a fedélzeti mérnökkel? Előkapartak egy érdeklődés hiányában végig nem vitt fejlesztést, de hogy hol tartanak, vagy megcsinálják-e egyáltalán, azt nem mondták. A pilótafülkét gondosan kerülték.
A Boeing rég műanyag repülőket gyárt.
A leghosszabb karbon nanocső 2 mmes. Ebből kell kiindulni. A karbonszál nem nanocső.
A kompozit gyártás egy éve indult be.
Egy érdemi infó volt benne, az, hogy a Tu-204es 10 %kal fogyaszt többez az MSz-21esnél.
1-s2.0-S2667056922000311-ga1_lrg.jpg
 
Karbon nanocső többféle is van. A szinte teljesen fekete Vantablack felület is pár mikronos karbon nanocső, illetve a "feltekert grafén" is az.
Ez utóbbinak a karbonszál mérettartományába eső megfelelője a következő generációs szálerősítésű kompozit alapanyaga, ahol a húzott elemi szálak csövek és nem rudak, ezért lényegesen nagyobb a szakítószilárdságuk.
 
Karbon nanocső többféle is van. A szinte teljesen fekete Vantablack felület is pár mikronos karbon nanocső, illetve a "feltekert grafén" is az.
Ez utóbbinak a karbonszál mérettartományába eső megfelelője a következő generációs szálerősítésű kompozit alapanyaga, ahol a húzott elemi szálak csövek és nem rudak, ezért lényegesen nagyobb a szakítószilárdságuk.
Mint a szalma a vályogtéglában! :)
 
Karbon nanocső többféle is van. A szinte teljesen fekete Vantablack felület is pár mikronos karbon nanocső, illetve a "feltekert grafén" is az.
Ez utóbbinak a karbonszál mérettartományába eső megfelelője a következő generációs szálerősítésű kompozit alapanyaga, ahol a húzott elemi szálak csövek és nem rudak, ezért lényegesen nagyobb a szakítószilárdságuk.
Nincs akkora, hogy abból te szálat csinálj. Ezek csak reklámszövegek. A grafén nanocső amit keresünk, de a fejlesztése úgy tíz éve elakadt. A karbonszál tulajdonságai köszönő viszonyban sincsenek a grafén nanocső számított értékeivel.
 
Nincs akkora, hogy abból te szálat csinálj. Ezek csak reklámszövegek. A grafén nanocső amit keresünk, de a fejlesztése úgy tíz éve elakadt. A karbonszál tulajdonságai köszönő viszonyban sincsenek a grafén nanocső számított értékeivel.
Nem akadtak el vele. Viszont visszatérve a lényeghez: az oroszok ebben a szénszál-kompozit iparágban az alapkutatásokban világszínvonalon állnak, másfelől, a gyártástechnológiájuk elkezdett felzárkózni a többiekhez és ez utóbbi a fontos.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Nem hívják Ukrajnát a natoba,tárgyalnia kell az Oroszokkal...
Ha hamarabb kezdtek volna el tárgyalni, akkor sok tízezer ember életét megmenthettek volna, és valószínűleg nagyobb Ukrajna maradt volna meg mint így (de az biztos, hogy sokkal kevésbé elpusztitott). A háború is elkerulheto lett volna normális ukrán politikusokkal, akik nem olyan arrogánsak mint akik 9 éve vannak.
 
De ha nyitott szemmel jársz, akkor hallhattál róla, hogy a LADA gyárban akkora a munkaerőhiány, hogy rabokat kell dolgoztatniuk. Hol vannak a gyári munkások? Meghaltak? Elmenekültek a sorozás elől? Besorozták őket? Megrokkantak? valószínűleg ezek mind egyben. Szóval a 134milliós oroszországnak nem sok még 500.000 (nem álítom, hogy ennyi van) halott sem, hisz a népesség szám ezt elbírja, de az orosz gazdaság is elbírja?

Tőlem olyat senki nem hallott, hogy csődbe mennek az oroszok. Nem fognak csődbe menni, mert egy marha nagy benzinkútom csücsülnek, így penzük lesz. De a pénz csak annyit ér amennyit hasznosítani tudsz belőle. Ha huzamosabb ideig el lesznek zárva a fejlett nyugati technológiáktól, akkor hiába lesz pénzük, egy a mostaninál is elmaradottabb iparú országgá válnak, ami nem túl jó ómen a jövőre nézve.


A Lada gyárban akkora a munkaerőhiány, hogy nyitottak egy másik gyárat is Szentpéterváron, ahol a napokban gurult ki az első LADA X-CROSS-5 kocsi.
A nyugat sosem adott el és nem is fog fejlett nyugati technológiákat Oroszországnak.

Másik dolog, hogy Oroszország lakossága 146 millió, jó lenne,ha megjegyeznéd mert mindig rossz adatokat írsz.

A Szentpétervári Nemzetközi Gazdasági Fórum alkalmával bemutatott néhány orosz gépjármü
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.