Szibériai túra,becarás milyen helyek vannak arra,az érintetlen természet csodái.
Rengeteg répát esznek az Oroszok.
Rengeteg répát esznek az Oroszok.
Azt nem a Majdankor menekítették ki???

Az már Fort Knoxban van a Majdan óta.Nehogy aztán az ukrán aranytartalék is felkerüljön egy amerikai szállítógépre....![]()
Megnéztem, érdekes. Bemutatják az orosz kompozit repülőgépszárny gyártást, ez az a terület, ami Nyugaton is még mindig csak feljövőben van, de az oroszok nagyon el voltak maradva. Nem sok reményt fűztem hozzá, hogy így magukra maradva hozzá tudnak látni valami nyugatihoz hasonlóhoz, mert akkora hátrányból indultak.Vojennaja Prijomka ma reggeli adása:
A program hősei három orosz polgári repülőgép lesz: az MSz-21, a Sukhoi Superjet NEW és a Tu-214. A szankciókkal és az NVO-val összefüggésben, amikor a Boeingek és az Airbusok már nem szállítják gépeiket Oroszországba, csak ez a három orosz repülőgép mentheti meg a légiforgalmat. Nélkülük néhány éven belül leáll a tömeges utasrepülés Oo-ban, és eznagyon rossz hatással lesz a gazdaságra és a frontra. Tehát mit tesznek Kazanyban, hogy a Tu-214 gyártása teljes kapacitással működjön? Mikor jelenik meg az orosz gyártmányú hajtómü az új Superjet fedélzetén? És mit tesznek az új MSz-21-es középtávú repülőgépek mielőbbi üzembe helyezése érdekében?
Megnéztem, érdekes. Bemutatják az orosz kompozit repülőgépszárny gyártást, ez az a terület, ami Nyugaton is még mindig csak feljövőben van, de az oroszok nagyon el voltak maradva. Nem sok reményt fűztem hozzá, hogy így magukra maradva hozzá tudnak látni valami nyugatihoz hasonlóhoz, mert akkora hátrányból indultak.
A karbonszálas technológia tehát hiába már lassan negyven éves Nyugaton (B-2), hiába már húsz éve van az utasszállító repülésben, még tanulópálya mindenkinek, de már jön mellé az újabb csoda, a karbon nanocsöves szálerősítéses kompozitok világa.
Annyit lehet tudni, hogy az F-35-ösnél használnak karbon nanocsövet, mint olyat, de hogy a szerkezethez, vagy a bevonatoláshoz, azt nem részletezi a Lockheed.
De pont emiatt lettem kíváncsi, hogy ezen a téren hogyan állnak az oroszok, akiknél a kompozit gyártás is csak most indult be.
Kiderült, hogy a világ egyik legnagyobb karbon nanocső gyártása az oroszoknál van:
Ez érdekes hír, de még érdekesebb lesz, hogy kik és hányan követik?Oroszorszag kilep a WHO-bol es a WTO-bol. Most olvastam.
A Tu-214es esetén a lényegről egy szót sem ejtettek. Mi is van a fedélzeti mérnökkel? Előkapartak egy érdeklődés hiányában végig nem vitt fejlesztést, de hogy hol tartanak, vagy megcsinálják-e egyáltalán, azt nem mondták. A pilótafülkét gondosan kerülték.Megnéztem, érdekes. Bemutatják az orosz kompozit repülőgépszárny gyártást, ez az a terület, ami Nyugaton is még mindig csak feljövőben van, de az oroszok nagyon el voltak maradva. Nem sok reményt fűztem hozzá, hogy így magukra maradva hozzá tudnak látni valami nyugatihoz hasonlóhoz, mert akkora hátrányból indultak.
A karbonszálas technológia tehát hiába már lassan negyven éves Nyugaton (B-2), hiába már húsz éve van az utasszállító repülésben, még tanulópálya mindenkinek, de már jön mellé az újabb csoda, a karbon nanocsöves szálerősítéses kompozitok világa.
Annyit lehet tudni, hogy az F-35-ösnél használnak karbon nanocsövet, mint olyat, de hogy a szerkezethez, vagy a bevonatoláshoz, azt nem részletezi a Lockheed.
De pont emiatt lettem kíváncsi, hogy ezen a téren hogyan állnak az oroszok, akiknél a kompozit gyártás is csak most indult be.
Kiderült, hogy a világ egyik legnagyobb karbon nanocső gyártása az oroszoknál van:
A Tu-214es esetén a lényegről egy szót sem ejtettek. Mi is van a fedélzeti mérnökkel? Előkapartak egy érdeklődés hiányában végig nem vitt fejlesztést, de hogy hol tartanak, vagy megcsinálják-e egyáltalán, azt nem mondták. A pilótafülkét gondosan kerülték.
A Boeing rég műanyag repülőket gyárt.
A leghosszabb karbon nanocső 2 mmes. Ebből kell kiindulni. A karbonszál nem nanocső.
A kompozit gyártás egy éve indult be.
Egy érdemi infó volt benne, az, hogy a Tu-204es 10 %kal fogyaszt többez az MSz-21esnél.
Karbon nanocső többféle is van. A szinte teljesen fekete Vantablack felület is pár mikronos karbon nanocső, illetve a "feltekert grafén" is az.
Mint a szalma a vályogtéglában!Karbon nanocső többféle is van. A szinte teljesen fekete Vantablack felület is pár mikronos karbon nanocső, illetve a "feltekert grafén" is az.
Ez utóbbinak a karbonszál mérettartományába eső megfelelője a következő generációs szálerősítésű kompozit alapanyaga, ahol a húzott elemi szálak csövek és nem rudak, ezért lényegesen nagyobb a szakítószilárdságuk.

Nincs akkora, hogy abból te szálat csinálj. Ezek csak reklámszövegek. A grafén nanocső amit keresünk, de a fejlesztése úgy tíz éve elakadt. A karbonszál tulajdonságai köszönő viszonyban sincsenek a grafén nanocső számított értékeivel.Karbon nanocső többféle is van. A szinte teljesen fekete Vantablack felület is pár mikronos karbon nanocső, illetve a "feltekert grafén" is az.
Ez utóbbinak a karbonszál mérettartományába eső megfelelője a következő generációs szálerősítésű kompozit alapanyaga, ahol a húzott elemi szálak csövek és nem rudak, ezért lényegesen nagyobb a szakítószilárdságuk.
Nem akadtak el vele. Viszont visszatérve a lényeghez: az oroszok ebben a szénszál-kompozit iparágban az alapkutatásokban világszínvonalon állnak, másfelől, a gyártástechnológiájuk elkezdett felzárkózni a többiekhez és ez utóbbi a fontos.Nincs akkora, hogy abból te szálat csinálj. Ezek csak reklámszövegek. A grafén nanocső amit keresünk, de a fejlesztése úgy tíz éve elakadt. A karbonszál tulajdonságai köszönő viszonyban sincsenek a grafén nanocső számított értékeivel.
Ha hamarabb kezdtek volna el tárgyalni, akkor sok tízezer ember életét megmenthettek volna, és valószínűleg nagyobb Ukrajna maradt volna meg mint így (de az biztos, hogy sokkal kevésbé elpusztitott). A háború is elkerulheto lett volna normális ukrán politikusokkal, akik nem olyan arrogánsak mint akik 9 éve vannak.
Nem hívják Ukrajnát a natoba,tárgyalnia kell az Oroszokkal...

A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..