Erröl valami normális forrás? Sehol máshol nincs semmi hír második eseményröl.
Rettenetesen fárasztóak ezek a full degenerált, minden szaron örömködö twitter oldalak.
Egyébként tudtommal valójában az történt, hogy a hidraulika rendszerben történt meghibásodás miatt (3 független rendszer van az A-320-asokon) átstartoltak és úgy döntöttek, kitéröre mennek, mivel ott hosszabb futópálya áll rendelkezésre (vmi 3700m vs 2500m)
Ez elvileg lehet nagyon helyes döntés, leginkább elövigyázatosságból, mivel 2500m sem kevés, de ha bármi gond van a fékszárnyakkal vagy a fékekkel, akkor érthetö az óvatosság.
Itt viszont úgy tünik hibáztak, mivel a hírek szerint a futómü ajtó nem záródott vissza az átstart után, és ezt nem vették figyelembe, pedig van rá visszajelzés.
Letöltöttem hirtelen egy 320 QRH-et, a hidraulikarendszerrel kapcsolatos non-normal checklistekben gyakran elöfordul utalás a megnövekedett üzemanyag fogyasztásra, különbözö okokból, pl. olyan is van, hogy a komplett futómüvet nem lehet visszahúzni kiengedés után.
Ha olyan hiba van ahol valami kinn marad, akkor minden esetben meg kell hogy legyen említve valahol, hogy nem használhatják a normál üzemanyagszámítást, nem hagyatkozhatnak a gépre, meg kell nézni a releváns táblázatot, ami az aktuális helyzetre érvényes.
Ezt úgy tünik nem tették meg valami okból kifolyólag és amikor rájöttek, már késö volt, és ez lett a megoldás.
Tehát a lényeg az, hogy nem hirtelen leperecelt a mezöre mer' nincs alkatrész/szankciók bullshit, hanem ennél kicsit összetettebb az esemény.