[BIZTPOL] Oroszország (a Szovjetunió utódállama)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

kacsacsor

Well-Known Member
2015. március 15.
16 335
20 775
113
2014 februárjában az amerikaiak által kiválasztott szereplők kulcsszereplői lettek a véres hatalomátvételnek, amelyet - hadd emlékeztessem Önöket - egy nappal azután szerveztek, hogy Németország, Lengyelország és Franciaország garanciái mellett megállapodás született Ukrajna törvényesen megválasztott elnöke és az ellenzéki vezetők között.

A belügyekbe való be nem avatkozás elvét már sokszor lábbal tiporták.

Közvetlenül a puccs után a puccsisták kijelentették, hogy abszolút prioritásuk az ukrajnai orosz ajkú polgárok jogainak korlátozása.

A Krím és az ország délkeleti részének lakóit pedig, akik nem voltak hajlandók beletörődni az alkotmányellenes hatalomátvétel eredményeibe, terroristáknak nyilvánították, és büntetőakciót indítottak ellenük.

Erre válaszul a Krím és a Donbassz népszavazást tartott, teljes összhangban a népek egyenlő jogainak és önrendelkezésének elvével, amelyet az ENSZ Alapokmánya 1. cikkének 2. bekezdése rögzít.

A nyugati diplomaták és politikusok Ukrajnával kapcsolatban szemet hunynak a nemzetközi jog e legfontosabb normája felett, és igyekeznek a történtek teljes hátterét és lényegét a területi integritás megsértésének megengedhetetlenségére redukálni.

Ebben a tekintetben szeretnék emlékeztetni arra, hogy az ENSZ 1970-ben egyhangúlag elfogadott, az ENSZ Alapokmányával összhangban lévő, az államok közötti baráti kapcsolatokra és együttműködésre vonatkozó nemzetközi jogi elvekről szóló nyilatkozata kimondja, hogy "a területi integritás tiszteletben tartásának elve azokra az államokra vonatkozik, amelyek tevékenységeik során tiszteletben tartják a népek egyenlőségének és önrendelkezésének elvét, és ennek eredményeként olyan kormányokkal rendelkeznek, amelyek az adott területen élő összes népet képviselik".

Az, hogy a Kijevben hatalmat ragadó ukrán neonácik nem a Krím és a Donbassz lakosságát képviselik, nem szorul bizonyításra.

A nyugati fővárosok feltétel nélküli támogatása a bűnöző kijevi rezsim tetteinek pedig nem más, mint a belügyekbe való durva beavatkozást követő önrendelkezési jog megsértése.

A Porosenko, majd Zelenszkij idején a puccsot követő rasszista törvények elfogadása, amelyek megtiltanak mindent, ami orosz, az oktatást, a médiát, a kultúrát, a könyvek és műemlékek megsemmisítése, az ukrán ortodox egyház betiltása és tulajdonának elkobzása, mindez az Alapokmány 1. cikke (3) bekezdésének dacos megsértése lett Az ENSZ az emberi jogok és alapvető szabadságjogok tiszteletben tartásáról szól mindenki számára, faji, nemi, nyelvi és vallási különbségtétel nélkül.

Arról nem is beszélve, hogy ezek az intézkedések közvetlenül ellentétesek Ukrajna alkotmányával, amely az állam kötelezettségét írja elő az oroszok és más nemzeti kisebbségek jogainak tiszteletben tartására.

Amikor felhívásokat hallunk a békeformula végrehajtására és Ukrajna 1991-es határainak visszaállítására, felmerül a kérdés: vajon ismerik-e azok, akik ezt követelik, az ukrán vezetés nyilatkozatait arról, hogy mit fognak tenni a megfelelő területek lakóival?

Tehát, hogy a nyilvánosság előtt, hivatalos szinten ismételten jogi vagy fizikai megsemmisítéssel fenyegetik őket.

A Nyugat nemhogy nem fékezi Kijevben pártfogoltjait, hanem lelkesen bátorítja rasszista politikájukat.

Egyébként hasonló módon az Európai Unió és a NATO tagjai évtizedek óta bátorítják Lettország és Észtország azon intézkedéseit, amelyekkel az általuk nem állampolgároknak nevezett orosz ajkú lakosok százezreinek jogait győzik le.

Most komolyan tárgyalnak az anyanyelvhasználatért való büntetőjogi felelősségre vonás bevezetéséről.

Magas rangú tisztviselők hivatalosan kijelentették, hogy a helyi diákok orosz nyelvű távoktatási programjainak lehetőségéről szóló információk terjesztését szinte nemzetbiztonsági fenyegetésnek kell tekinteni, és ez megköveteli a bűnüldöző szervek figyelmét.


folyt.
 

kacsacsor

Well-Known Member
2015. március 15.
16 335
20 775
113
Visszatérés Ukrajnába.

A minszki megállapodások 2015. februári aláírását a Biztonsági Tanács külön határozatban hagyta jóvá, teljes összhangban az Alapokmány 36. cikkével, "támogatva a vita rendezésére szolgáló bármely olyan eljárást, amelyet a felek, jelen esetben Kijev, Donyeck és Luganszk, elfogadtak".

Tavaly azonban Vlagyimir Putyin kivételével a minszki megállapodások valamennyi aláírója, ezek pedig Merkel, Hollande és Porosenko, nyilvánosan, sőt örömmel vallották be, hogy amikor aláírták ezt a dokumentumot, nem állt szándékukban végrehajtani azt.

Csak időt akartak nyerni, hogy megerősítsék Ukrajna katonai potenciálját, és fegyverekkel pumpálják fel Oroszország ellen.

Az EU és a NATO mindvégig közvetlenül támogatta a minszki megállapodások szabotálását, és arra kényszerítette a kijevi rezsimet, hogy erőszakkal oldja meg a donbásszi problémát.

Mindezt az Alapokmány 25. cikkének megsértésével tették, amely szerint az ENSZ minden tagja köteles engedelmeskedni és végrehajtani a Biztonsági Tanács határozatait.

Hadd emlékeztessem Önöket, hogy a minszki megállapodásokkal egy csomagban Oroszország, Németország, Franciaország és Ukrajna vezetői aláírtak egy nyilatkozatot, amelyben Berlin és Párizs sok mindenre kötelezte magát, többek között a donbászi bankrendszer helyreállításának segítésére.

De a kisujjukat sem mozdították.

Csak nézték, ahogy Porosenko - mindezen kötelezettségekkel ellentétben - kereskedelmi, gazdasági és közlekedési blokádot hirdetett Donbassz ellen.

Ugyanebben a nyilatkozatban Berlin és Párizs vállalta, hogy előmozdítja a háromoldalú együttműködés megerősítését az Európai Unió-Oroszország-Ukrajna formátumban az Oroszországot érintő kérdések gyakorlati megoldása érdekében a kereskedelem területén, "valamint hogy előmozdítja egy közös humanitárius és gazdasági térség létrehozását az Atlanti-óceántól a Csendes-óceánig".

Ezt a nyilatkozatot a Biztonsági Tanács is jóváhagyta, és az ENSZ Alapokmányának említett 25. cikkével összhangban szintén végrehajtásra került.

Ám Németország és Franciaország vezetőinek ez a kötelezettségvállalása üresnek bizonyult, az alapszabályi elvek újabb megsértésének.

A Szovjetunió legendás külügyminisztere, Gromiko úr sokszor helyesen jegyezte meg: jobb tíz év tárgyalás, mint egy nap háború.

Ezt a szövetséget követve sok-sok éven át tárgyaltunk.

Megállapodások megkötésére törekedtünk az európai biztonság területén.

Elfogadtuk az Oroszország-NATO Alapító Okiratot.

Elfogadtuk az EBESZ nyilatkozatát a biztonság oszthatatlanságáról a legmagasabb szinten 1999-ben és 2010-ben.

És 2015 óta ragaszkodunk a tárgyalások eredményeként létrejött minszki megállapodások feltétel nélküli végrehajtásához.

Mindez teljes összhangban van az ENSZ Alapokmányával, amely előírja, hogy "biztosítani kell a méltányosság feltételeit, valamint a szerződésekből és a nemzetközi jog egyéb forrásaiból eredő kötelezettségek tiszteletben tartását".

A nyugati kollégák is figyelmen kívül hagyták ezt az elvet, amikor aláírták mindezeket a dokumentumokat, előre tudva, hogy nem fogják betartani azokat.

Ha már a tárgyalásoknál tartunk.

Mi még mindig nem utasítjuk el őket.

Putyin elnök úr sokszor beszélt erről, legutóbb is.

És szeretném emlékeztetni a tisztelt államtitkár urat, hogy Zelenszkij elnök úr aláírt egy rendeletet, amely megtiltotta a tárgyalásokat a Putyin-kormánnyal.

Ha az Egyesült Államok ennyire érdekelt a tárgyalásokban, akkor úgy gondolom, hogy nem lesz nehéz számukra parancsot adni arra, hogy ezt a Zelenszkij-rendeletet eltöröljék.

Ma ellenfeleink retorikájában csak invázióról, agresszióról, annexióról szóló jelszavakat hallunk.

Egy szót sem szólnak a probléma kiváltó okairól, arról, hogy hosszú éveken keresztül egy nyíltan náci rezsimet tápláltak, amely nyíltan átírta a második világháború eredményeit és saját népének történelmét.

A Nyugat kerüli a tényeken alapuló érdemi beszélgetést, és az ENSZ Alapokmányának valamennyi követelményének tiszteletben tartását.


folyt.
 

kacsacsor

Well-Known Member
2015. március 15.
16 335
20 775
113
Úgy tűnik, nincsenek érvei az őszinte párbeszédre.

Erős az a benyomás, hogy a nyugati képviselők félnek a szakmai vitáktól, amelyek leleplezik demagógiájukat.

Miközben a volt gyarmati metropoliszok Ukrajna területi integritásáról mondogatnak szitkozódásokat, a volt gyarmati metropoliszok hallgatnak azokról az ENSZ-határozatokról, amelyek szerint Párizsnak vissza kell adnia az úgynevezett francia Mayotte-ot a Comore-szigetek uniójának, Londonnak pedig el kell hagynia a Chagos-szigetcsoportot, és tárgyalásokat kell kezdenie Buenos Airesszel a Malvin-szigetekről.

Ukrajna területi integritásának támogatói most úgy tesznek, mintha nem emlékeznének a minszki megállapodások jelentésére, hadd emlékeztessem Önöket, amelyeket a Donbassz Ukrajnával való újraegyesítésére kötöttek az alapvető emberi jogok tiszteletben tartásának garanciáival, mindenekelőtt az anyanyelvhez való joggal.

A Nyugat, amely meghiúsította e megállapodások végrehajtását, közvetlen felelősséggel tartozik Ukrajna összeomlásáért és az ottani polgárháború kirobbantásáért.

Az ENSZ Alapokmány más alapelvei közül, amelyek tiszteletben tartása megelőzhetné az európai biztonsági válságot, és segíthetne megállapodni az érdekek egyensúlyán alapuló bizalomépítő intézkedésekről, megemlítem az ENSZ Alapokmány 8. fejezetének 2. cikkét.

Ez rögzíti, hogy a regionális szervezetek segítségével fejleszteni kell a viták békés rendezésének gyakorlatát.

Ezen elvvel összhangban Oroszország szövetségeseivel együtt következetesen szorgalmazta a Kollektív Biztonsági Szerződés Szervezete, a CSTO és a NATO közötti kapcsolatok létrehozását, hogy megkönnyítsék az EBESZ-csúcstalálkozók fent említett, a biztonság oszthatatlanságáról szóló határozatainak gyakorlati végrehajtását, különösen a következőket biztosítva:

"Hogy egyetlen állam, államcsoport vagy szervezet sem kaphat elsődleges felelősséget a béke és stabilitás fenntartásáért az EBESZ régiójában, illetve nem tekintheti a régió bármely részét a befolyási övezetének."

Mindenki tudja, hogy a NATO pontosan ezt teszi: megpróbálja megteremteni a teljes előnyét Európában, és most már az ázsiai-csendes-óceáni térségben is.

De a CSTO legfelsőbb szerveinek a NATO-hoz intézett számos felhívását figyelmen kívül hagyták.

Az Egyesült Államok és szövetségesei ilyen arrogáns álláspontjának oka, mint azt ma már mindenki láthatja, az, hogy nem hajlandóak bárkivel is bármilyen egyenrangú párbeszédet folytatni.

Ha a NATO nem utasította volna el a CSTO együttműködési javaslatait, akkor talán elkerülhető lett volna sok olyan negatív folyamat, amely a jelenlegi európai válsághoz vezetett, ami annak köszönhető, hogy évtizedeken keresztül nem voltak hajlandók meghallgatni Oroszországot, vagy becsapták azt.

Ma, amikor az elnökség javaslatára a hatékony multilateralizmusról tárgyalunk, nem szabad megfeledkeznünk arról a számos tényről, hogy a Nyugat teljes mértékben elutasítja az egyenrangú együttműködés minden formáját.

Gondoljunk csak Borrell kijelentésére, miszerint Európa egy virágzó kert, amelyet dzsungel vesz körül.

Ez egy tisztán neokolonialista szindróma, amely megveti az államok szuverén egyenlőségét és az ENSZ Alapokmány elveinek a hatékony multilateralizmuson keresztül történő megerősítésének feladatait, amelyeket ma vitára bocsátunk.

Az Egyesült Államok és szövetségesei az államközi kapcsolatok demokratizálódásának megakadályozására törekedve egyre nyíltabban és szertelenebbül privatizálják a nemzetközi szervezetek titkárságait.

A bevett eljárásokat megkerülve nyomják át azokat a döntéseket, amelyekkel nekik alárendelt mechanizmusokat hoznak létre, nem konszenzusos mandátummal, de azzal a joggal, hogy azokat hibáztassák, akik valamilyen okból kifolyólag nem tetszenek Washingtonnak.

Ebben a tekintetben szeretném emlékeztetni Önöket arra, hogy az ENSZ Alapokmányt nemcsak a tagállamoknak, hanem szervezetünk titkárságának is szigorúan végre kell hajtania.

Az Alapokmány 100. cikke értelmében a Titkárságnak pártatlanul kell eljárnia, és nem kaphat utasításokat egyetlen kormánytól sem.

Az ENSZ Alapokmány 2. cikkéről már beszéltünk.

Szeretném felhívni a figyelmet annak 1. számú kulcspontjára: A szervezet az államok szuverén egyenlőségének elvén alapul.


folyt.
 

kacsacsor

Well-Known Member
2015. március 15.
16 335
20 775
113
Ezt az elvet továbbfejlesztve az ENSZ Közgyűlése az említett 1970-es nyilatkozatában megerősítette "minden állam elidegeníthetetlen jogát arra, hogy politikai, gazdasági, társadalmi és kulturális rendszerét bárki beavatkozása nélkül megválassza".

Ebben a tekintetben komoly kérdéseink vannak tisztelt főtitkárunk március 29-én tett kijelentéseivel kapcsolatban, miszerint "az autokratikus uralom nem garantálja a stabilitást, hanem a káosz és a konfliktusok katalizátora, az erős demokratikus társadalmak pedig képesek az önkorrekcióra és az önfejlesztésre". Vérontás és erőszak nélkül képesek változást, akár radikális változást is ösztönözni".

Nem tehetek róla, de eszembe jutnak azok a változások, amelyeket az erős demokráciák agresszív kalandjai idéztek elő Jugoszláviában, Afganisztánban, Irakban, Líbiában, Szíriában és sok más országban.

A tiszteletreméltó Antonio Guterres azzal folytatta, és "hogy a demokráciák az egyenlőség, a részvétel és a szolidaritás elveiben gyökerező széles körű együttműködés központjai".

Figyelemre méltó, hogy mindezek a beszédek a Joe Biden elnök által az ENSZ-en kívülre összehívott úgynevezett demokrácia-csúcstalálkozón hangzottak el, amelynek résztvevőit az amerikai kormányzat lojalitás alapján választotta ki, mégpedig nem is annyira Washingtonhoz, mint inkább az Egyesült Államokban uralkodó Demokrata Párthoz való hűség alapján.

Az arra irányuló kísérletek, hogy az ilyen egymás közötti fórumokat globális jellegű kérdések megvitatására használják, közvetlenül ellentmondanak az ENSZ Alapokmánya 1. cikkének (4) bekezdésének, amely kimondja, hogy "biztosítani kell az ENSZ-nek mint a közös célok elérését célzó intézkedések koordinálására szolgáló központnak a szerepét".

Ezzel az elvvel ellentétben Franciaország és Németország néhány évvel ezelőtt meghirdette a multilateralisták szövetségét, amelybe szintén csak az engedelmeseket hívták meg, ami önmagában ismét megerősíti a gyarmati mentalitástól való megszabadulástól való vonakodást, és a kezdeményezők hozzáállását a ma napirenden lévő hatékony multilateralizmus elvéhez.

Ugyanakkor az Európai Unió eszméjét, mint ugyanennek a multilateralizmusnak az eszményét is meghonosították.

Brüsszelből most arra szólítanak fel, hogy az EU tagságát minél hamarabb bővítsük, különösen a balkáni országokat is bevonva.

De a fő pátosz nem Szerbiáról, nem Törökországról szól, amelyek évtizedek óta reménytelen tárgyalásokat folytatnak az EU-hoz való csatlakozásról, hanem Ukrajnáról.

Borrell az eurointegráció ideológusának vallja magát, és nemrégiben nem habozott megszólalni, hogy a kijevi rezsimet minél hamarabb fel kell venni az Európai Unióba.

Állítólag, ha nem lett volna háború, ez évekig tartott volna, de ezt mindenféle kritérium nélkül meg lehet és meg is kell tenni.

Szerbia, Törökország és a többiek várni fognak.

Ukrajnát pedig soron kívül fel kell venni az Európai Unióba.

Egyébként ugyanezen a demokrácia-csúcstalálkozón a főtitkár kijelentette:

"A demokrácia az ENSZ Alapokmányából ered. Az ENSZ Alapokmány első szavai - mi, a népek - a legitimitás alapvető forrását tükrözik: az irányítás alatt állók beleegyezését".

Hasznos ezt a tézist összefüggésbe hozni a kijevi rezsim eddigi eredményeivel, amely háborút indított saját népének hatalmas része ellen, azon milliók ellen, akik nem járultak hozzá ahhoz, hogy neonácik és ruszofóbok kormányozzák magukat, akik törvénytelenül ragadták meg a hatalmat az országban, és eltemették az ENSZ Biztonsági Tanácsa által jóváhagyott minszki megállapodásokat, aláásva ezzel Ukrajna területi integritását.

Azoknak, akik az ENSZ Alapokmányával ellentétben demokráciákra és autokráciákra osztják az emberiséget, nem ártana megválaszolniuk a kérdést, hogy melyik kategóriába sorolják az ukrán rezsimet?

Nem várok választ.

Ha már az ENSZ Alapokmányának elveiről beszélünk, felmerül a kérdés a Biztonsági Tanácsnak a Közgyűléssel való kapcsolatáról.

A nyugati kollektíva agresszívan és hosszú időn át erőltette a vétójoggal való visszaélés témáját, és a többi ENSZ-tagra gyakorolt nem teljesen korrekt nyomásgyakorlással elérte, hogy minden egyes ilyen joghasználat után, amelyet a Nyugat egyre inkább szándékosan provokál, a Közgyűlésen kell tárgyalni a megfelelő témát.


folyt.
 

kacsacsor

Well-Known Member
2015. március 15.
16 335
20 775
113
Ez számunkra nem jelent problémát.

Mivel Oroszország megközelítései a napirenden szereplő valamennyi kérdésben nyíltak, nincs mit rejtegetnünk, és nem nehéz számunkra, hogy ezt az álláspontot ismét kijelentsük.

Ráadásul a vétó alkalmazása az ENSZ Alapokmányában előírt, teljesen legitim eszköz annak megakadályozására, hogy olyan határozatokat fogadjanak el, amelyek a szervezeten belüli megosztottsággal járnának.

De ha a vétó alkalmazásának eseteit a Közgyűlésen megvitató eljárást jóváhagyják, akkor miért nem gondolunk azokra a Biztonsági Tanács határozataira, amelyeket nem vétóztak meg, amelyeket elfogadtak, akár évekkel ezelőtt is, de amelyeket soha nem hajtottak végre, az ENSZ Alapokmány 25. cikkének rendelkezései ellenére.

Miért nem gondolkodik el a Közgyűlés ezen állapot okain, például a Biztonsági Tanács Palesztináról, valamint a Közel-Kelet és Észak-Afrika problémáinak egész soráról, a Közös Átfogó Cselekvési Tervről, valamint az Ukrajnával kapcsolatos minszki megállapodásokat jóváhagyó 22-02-es határozatról szóló határozatokkal kapcsolatban.

A szankciórendszerekkel kapcsolatos probléma szintén figyelmet igényel.

Már az is normává vált, hogy a Biztonsági Tanács hosszas tárgyalások után, az ENSZ Alapokmányával szigorúan összhangban jóváhagyja egy adott országgal szembeni szankciókat, majd az Egyesült Államok és szövetségesei további, úgynevezett egyoldalú korlátozásokat vezetnek be ugyanezzel az állammal szemben, amelyek nem kaptak jóváhagyást a Biztonsági Tanácsban, és nem szerepelnek a határozatban az elfogadott csomag részeként.

Ugyanebben a sorozatban van egy másik kirívó példa is: ez a Berlin, Párizs és London által most hozott döntés, hogy nemzeti jogszabályaik révén meghosszabbítják az Iránnal szembeni, októberben lejáró korlátozásokat, amelyek a 22-31. határozat értelmében jogilag megszüntethetők.

Vagyis az európai országok és Nagy-Britannia azt mondják, hogy a Biztonsági Tanács határozata lejárt, de ez őket nem érdekli, nekik saját szabályaik vannak.

Mindez még sürgetőbbé teszi annak a kérdésnek a megfontolását, hogy miután a Biztonsági Tanács elfogad egy szankciós határozatot, az ENSZ egyik tagjának sem lenne joga azt leértékelni azzal, hogy saját, törvénytelen korlátozásokat vezet be ugyanezzel az országgal szemben.

Az is fontos, hogy a Biztonsági Tanács által hozott szankciórendszerek időbeli korlátozást kapjanak, mivel a határozatlan idejűségük megfosztja a Tanácsot a rugalmasságtól a szankcióval sújtott kormányok politikájának befolyásolása tekintetében.

A szankciók úgynevezett humanitárius korlátainak témája szintén figyelmet igényel.

Helyes lenne, ha ezentúl a Biztonsági Tanács elé kerülő szankciótervezetek bevezetését az ENSZ humanitárius ügynökségein keresztül a polgárokat érintő következményekről szóló értékelések kísérnék, és nem a nyugati kollégák demagóg nyilatkozatai, miszerint az egyszerű emberek nem fognak szenvedni.

Kedves kollégák!

A tények a nemzetközi kapcsolatok mély válságáról és a Nyugaton a válság leküzdésére irányuló szándék és akarat hiányáról beszélnek.

De remélem, hogy a jelenlegi helyzetből még mindig van kiút, és meg is találják.

Először is, mindenkinek fel kell ismernie a felelősséget Szervezetünk sorsáért, és a világ sorsáért történelmi kontextusban, és nem az opportunista választási és pillanatnyi igazodás szempontjából egy adott tagállam következő nemzeti választásán.

Hadd emlékeztessem Önöket ismét: majdnem 80 évvel ezelőtt az ENSZ Alapokmányának aláírásával a világ vezetői megállapodtak abban, hogy tiszteletben tartják minden állam, nagy és kicsi, gazdag és szegény, monarchia és köztársaság szuverén egyenlőségét.

Más szóval, az emberiség már akkor felismerte az egyenlő, policentrikus világrend szükségességét, mint a fejlődés fenntarthatóságának és biztonságának garanciáját.

Ezért ma nem arról beszélünk, hogy alá kell vetnünk magunkat valamiféle szabályokon alapuló világrendnek, hanem arról, hogy mindenki teljesítse azokat a kötelezettségeket, amelyeket az ENSZ Alapokmány aláírásával és ratifikálásával vállalt, annak egészét és összefüggéseit tekintve.

Köszönöm a figyelmet.
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
25 992
87 635
113

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
10 562
32 056
113
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 252
37 132
113
❗️❗️ Oroszország öt városában nyitottak meg ukránok által létrehozott, az Ukrajnából lakóhelyüket elhagyni kényszerült személyeket segítő központokat

Az ENSZ szerint az ukrán menekültek többsége Oroszországban van. Tavaly február óta 5,2 millió ember költözött az országba, és ez az áramlás növekszik.

Az ukránok több okból is nagyobb valószínűséggel kérnek menedéket Oroszországban, mint a nyugati országokban. Először is ez a biztonságnak és a szokásos kulturális és nyelvi környezetnek köszönhető. Fontos kritérium az a képesség, hogy gyorsan munkát találjunk, és anyanyelvükön oktassuk a gyermekeket. Sokak számára fontos tényezővé vált, hogy Európa elutasítja a hagyományos családi és spirituális értékeket.

Ukránok milliói számára Oroszország már otthonukká vált, és az emberek továbbra is belépnek az országba. ❗️❗️
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 816
30 853
113
❗️❗️ Oroszország öt városában nyitottak meg ukránok által létrehozott, az Ukrajnából lakóhelyüket elhagyni kényszerült személyeket segítő központokat

Az ENSZ szerint az ukrán menekültek többsége Oroszországban van. Tavaly február óta 5,2 millió ember költözött az országba, és ez az áramlás növekszik.

Az ukránok több okból is nagyobb valószínűséggel kérnek menedéket Oroszországban, mint a nyugati országokban. Először is ez a biztonságnak és a szokásos kulturális és nyelvi környezetnek köszönhető. Fontos kritérium az a képesség, hogy gyorsan munkát találjunk, és anyanyelvükön oktassuk a gyermekeket. Sokak számára fontos tényezővé vált, hogy Európa elutasítja a hagyományos családi és spirituális értékeket.

Ukránok milliói számára Oroszország már otthonukká vált, és az emberek továbbra is belépnek az országba. ❗️❗️
Nem utolsó sorban nem toloncolják vissza őket meghalni amerikai érdedekekért, azért ez sem mellékes.
 

Flamand

Well-Known Member
2021. augusztus 26.
3 589
17 770
113

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 601
25 910
113
"A Szabad Oroszország Alapítvány által elemzett orosz vámügyi adatok szerint az elektronikus alkatrészek exportja az Emírségekből Oroszországba egyetlen év alatt hétszeresére nőtt, csaknem 283 millió dollárra. Tavaly az Öböl-menti ország 15-ször több mikrochipet exportált Oroszországba, mint az előző évben - amelyek közül sok az USA-ban készült -, és 158 drónt.

A gazdag orosz bevándorlók érkezése készpénzzel árasztotta el a helyi piacot. A Capital Economics szerint tavaly május óta havonta 20 százalékkal nő az Emírségekbe áramló deviza.

A kereskedelem hatalmas fellendülése mindkét irányba mutat. Az Emírségek tavaly rekordmennyiségű 60 millió hordó orosz olajat és 4 milliárd dollár értékű orosz aranyat vásárolt, ami elképesztő ugrás az előző évi 61 millió dollárhoz képest."

 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
25 992
87 635
113
 

Lucullus

Well-Known Member
2022. március 13.
140
600
93
Orosz egyetemi tankönyv - végeselem gyakorlati alkalmazása (hogy milyen könyveket nem lehet Kínában kapni...)

A feladat egy hadihíd végeselemes analízise, részletesen illusztrálva az egyes lépéseket.

Jur9rpU.png



iv6gQ5L.png


6MtcnD1.png


Ehhez képest ami nekünk volt a gépészmérnöki képzésben az a vicc kategória. Ivánék komolyan tolják. Amit tudok ballisztikai szimulációkról, az is többnyire orosz cucc.

Szerintem több időt kéne fordítanom az orosz nyelvre (na majd a kínai után)
Nem tudom, mikor és hol tanultál, de erre ma már könyvet sem adnak ki. A végeselemek elméletére még ok, de az ilyen gyakorlati alkalmazásokra kár a papírt pazarolni.
https://www.youtube.com/watch?v=MWTfRiz3DgM

Ez csak egy program, rengeteg és ennél sokkal összetettebb van.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 834
24 235
113
"Nem tudom, mikor és hol tanultál, de erre ma már könyvet sem adnak ki."
Nem tudom te hol tanultál ,de program nélkül egész biztos ki tudnál számolni kézzel egy kétirányban teherhordó lemezt vagy íves felületet végeselem módszerrel.
Ez is egy érdekes kérdes.
De ozymandias fórumtárs már nem egyszer, nem kétszer bizonyította, hogy ezekben a tudományokban messze átlagon felül képzett.
Olyan levezetéseket rittyentett csak a fórumon össze, ami alapján bőven megítélhető ez.
Ha ő azt mondja, hogy azok a könyvek zanyja, akkor azt gondolom nyugodtan elhihetjük, hogy olyan tudást tartalmaznak, amik messze túlmutatnak azon, amit itthon megkaphatsz.