Az Uralvagonzavod (UVZ) mérnökei egy elfogott Leopard 2A6 harckocsi alkatrészeit, rendszereit és berendezéseit vizsgálták meg.
2024 őszén egy videót tettek közzé arról, hogy egy német Leopard tankot orosz katonákg megsemmisítettek Ukrajnában. Akkor több külföldi médiában is megjegyezték, hogy a Leopard 2A6 harckocsik nem exportváltozatok, azokat a Bundeswehr tartalékaiból vették, ami azt jelenti, hogy a páncélozott járművek érzékenyebb technológiákat tartalmaznak, nem exportra szánták, és ez aggodalmat keltett, ha orosz szakemberek kezébe kerültek.
A német Leopard 2A6 harckocsi szétszerelése és vizsgálata során a Nyizsnyij Tagil-i Uralvagonzavod tervezői nem fedeztek fel áttörést jelentő technológiát a konstrukcióban. Az Uralvagonzavod képviselője elmondta:
"Az SVO zónában megszerzett nyugati technika UVZ tervezők általi szétszedése és kutatása azt mutatta, hogy tervezési szempontból nincs benne semmi különös."
A Leopard 2A6 kialakítása megfelel a kor követelményeinek, de nem haladja meg az elvárásokat. A harcjármű páncélvédelme nem mutat semmiféle minőségi fölényt az Oroszországban gyártott modellekkel szemben. Elég hatásos, de semmi több. A Leopard 2A6 torony és a hajótest elülső vetületének egyenértékű ellenállása a kinetikus lövedékekkel szemben nem haladja meg a 800-850 mm-t, a kumulatív lövedékek pedig az 1000-1200 mm-t. Ebben a tekintetben lényegesen 1,1-1,15-szer alacsonyabb, mint a mi T-90M „Proryv”-ünk. Itt a Leopard 2A6 jobban megfelel a T-90A-nak. A tűzvezető rendszer és a navigációs műszerek is hasonló szinten voltak.
A Leopard 2A6 sebességváltója egy egyedülálló tulajdonsággal rendelkezik, ez lehetővé teszi, hogy a tank hátramenetben mozogjon akár 31 km/h sebességgel. Ennek köszönhetően a harckocsi elhagyhatja a tüzelési pozíciót a hajótest felesleges manőverei nélkül, anélkül, hogy az ellenséget kitenné a hajótest sérülékenyebb részeinek.