Levedlett Renault gyártósort használnak a Lada "új" csarnokában ahol a Granta és Vesta készül(t).
Konkrétan a Renault teljesen le akarta állítani az orosz típusok gyártását, átcímkézett Dacia-k összeszerelése zajlott volna csak a Vesta kifutása után.
Ezért olyan nehéz újraindítani a Ladák gyártósort (más típusoknál nincsenek ilyen problémák).
A Vesta eredetileg nem Togliattiban készült. Hanem Izsevszkben, az IZSAvto üzemében. Amikor kitakarodott a Renault(sajnos még 6 évig van lehetőségük visszamenni) akkor az AvtoVAZ (Lada gyár a gyengébbek kedvéért) új, 10 év után először ismét orosz származású vezérigazgatója döntött arról, hogy az IzsAvto-tól áthelyezik a Vesta gyártását Togliattiba, a Lada központi gyárába. Az IzsAvto-nál pedig alkatrészt fognak gyártani. Így fogták a komplett Vesta gyártósort, leszerelték és pár ezer km-el arréb vitték, Togliattiba, ahol újra felszerelték, beüzemelték. Közben egy rakás nyugati beszállító kivonult, ezeket orosz beszállítókkal kellett helyettesíteni. Több mint 200 alkatrész esetében váltotta orosz beszállító a nyugatit. Az ABS-t is orosz beszállító gyártja például, igaz, kínai licene alapján, ami szerintem szánalmas egy kissé, hogy Oroszország saját kútfőből meg tudja csinálni a világ legjobb katapultüléseit és a hozzá tartozó komplett vezérlőrendszert, a világ első helikopteres katapultüléseit és vezérlőrendszerét, a világ legjobb űrséta szkafandereit és vezérlőrendszerét, de az ABS a légzsák az állítólag nem megy... Véleményem szerint lustaságból, kényelemből (f@sznak fejlesszem ki, ha meg is tudom venni, á la a "f@sznak tartsak disznót ha a sonkát meg tudom venni a boltban is", a bolti és a házi sonka közti íz és egyéb különbségek részletezése most nem téma...). Ez a nagyon orosz Vesta lett a Vesta NG (Next Generation). Orosz autós oldalakat olvasva azt is láttam, hogy a szervokormányt is a kalugai AvtoElektronika cég fogja gyártani hozzá. Ami kiváló választás. Én, amikor vettem a használt Priorámat, akkor utána megnézettem egy szerelővel (sajnos a vásárláskor nem tudott ott lenni). Azt mondta, hogy a Priora szervokormánya jobb, mint a 10 milliós árkategóriájú kocsikban lévők. Akkor nem tudtam, és szerintem ő sem, hogy ki gyártotta az elektromos szervot a Priorába. Először azt hittem, hogy nyugati beszállítás (tekintve, hogy pl a Nivában ZF hidraulikus szervo van),de aztán utánajártam, és kiderült, hogy orosz gyártmány, az AvtoElkektronika cég fejlesztette és gyártja. Tehát a szervo az biztosan szuper lesz bene. Plusz pár hete volt szerencsém megnézni egy Vesta SW Cross-t. Az egész autó nagyon el lett találva. 6mm-es haspáncél, magasított felépítés, pedig az eredeti Vesta sem volt alacsony, szóval olyan "jó" pesti utakra való kocsi. Hatalmas csomagtér, és nagyon komoly felhasználóbarátság. Mint pl, hogy ha a hátsó lámpában,irányjelzőben izzót akarsz cserélni, akkor nem kell szervizbe vinned, lebontani az autó fél hátulját. Hanem kinyitod a csomagtérajtót, majd az oszlopon, a hátsó lámpa belső felén lévő kis műanyag ajtót is. Már hozzá is fértél amihez kell, és ha van nálad tartalék izzó, akkor tudod is cserélni.