Mi-24 több hullámban......
https://www.youtube.com/watch?v=HNv6BhsDVUU
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
https://www.youtube.com/watch?v=HNv6BhsDVUU
Azért az 3-5 méter durva csúsztatás inkább 30-50 lesz az...
neten ennyit írtak neki. ha kicsit több az se rossz...
buta bombák, öreg repülők, mégis tűpontos bombázás, avagy az SVP-24:
Az SVP-24 (специализированная вычислительная подсистема) egy speciális számítógépes alrendszer, ami folyamatosan méri a bombázó és a cél helyzetét a GLONASS műholdas rendszer segítségével, számításba veszi a környezeti jellemzőket (légnyomás, páratartalom, szél, domborzat stb.). További információkat képes fogadni felderítő repülőgépekről, földi irányítóktól. Mindezeket figyelembe véve az SVP-24 kiszámol egy "csomagot" (sebesség, magasság, pálya) amin belül a buta bombákat automatikusan kioldja a rendszer, pontosan úgy, hogy a nem irányított zuhanásuk éppen a célra érkezzen (3-5 méteres pontossággal!)
Gyakorlatilag ez azt jelenti, hogy minden régi orosz buta bomba célba juttatható egy akár 30+os orosz repülőgéppel olyan pontossággal, mint ahogy egy modern bombázó célba tud juttatni precíziós bombákat.
(hasonló sztori, hogy amíg a NASA dollár milliókért kifejlesztett egy tollat, amivel az űrben is lehet írni (no gravitáció, ugye) addig a szovjetek ceruzával írtak)
A pilótának nem is kell foglalkozni célzással. Csak megadja a pontos koordinátákat az SVP-24nek, a megadott "csomagon" belül pedig a rendszer automatikusan kioldja a bombákat. A pilóta minden figyelmét az ellenség felderítésére/repülésre tudja koncentrálni. És ez a rendszer nagy magasságú bombázásoknál is működik, jóval 5000 méter fölött, amint a MANPAD-ok nem érnek el. Ráadásul a felhők, füst, időjárási körülmények, napszak nem befolyásolják az akció sikerességét.
Végül de nem utolsó sorban ez egy nagyon olcsó megoldás. Az oroszok így felhasználhatják azt a rengeteg buta bombát, amit a hidegháború során felhalmoztak. És mivel az SVP-24 a repülőre van építve és nem a bombára, akárhányszor újra lehet használni.
A következő gépek voltak már SVP-24el szerelve: SU-24, SU-25, TU-22M3, Ka-50, Ka-52, Mi-24, Mi-35, MiG-27, L-39. Gyakorlatilag bármilyen forgó vagy fix szárnyas gépbe be lehet építeni.
<blockquote rel="boki">Iszkander-M Szíriában
kis képzavar az alkotónál de azért aranyos
<blockquote rel="pisti1771">buta bombák, öreg repülők, mégis tűpontos bombázás, avagy az SVP-24:
Az SVP-24 (специализированная вычислительная подсистема) egy speciális számítógépes alrendszer, ami folyamatosan méri a bombázó és a cél helyzetét a GLONASS műholdas rendszer segítségével, számításba veszi a környezeti jellemzőket (légnyomás, páratartalom, szél, domborzat stb.). További információkat képes fogadni felderítő repülőgépekről, földi irányítóktól. Mindezeket figyelembe véve az SVP-24 kiszámol egy "csomagot" (sebesség, magasság, pálya) amin belül a buta bombákat automatikusan kioldja a rendszer, pontosan úgy, hogy a nem irányított zuhanásuk éppen a célra érkezzen (3-5 méteres pontossággal!)
Gyakorlatilag ez azt jelenti, hogy minden régi orosz buta bomba célba juttatható egy akár 30+os orosz repülőgéppel olyan pontossággal, mint ahogy egy modern bombázó célba tud juttatni precíziós bombákat.
(hasonló sztori, hogy amíg a NASA dollár milliókért kifejlesztett egy tollat, amivel az űrben is lehet írni (no gravitáció, ugye) addig a szovjetek ceruzával írtak)
A pilótának nem is kell foglalkozni célzással. Csak megadja a pontos koordinátákat az SVP-24nek, a megadott "csomagon" belül pedig a rendszer automatikusan kioldja a bombákat. A pilóta minden figyelmét az ellenség felderítésére/repülésre tudja koncentrálni. És ez a rendszer nagy magasságú bombázásoknál is működik, jóval 5000 méter fölött, amint a MANPAD-ok nem érnek el. Ráadásul a felhők, füst, időjárási körülmények, napszak nem befolyásolják az akció sikerességét.
Végül de nem utolsó sorban ez egy nagyon olcsó megoldás. Az oroszok így felhasználhatják azt a rengeteg buta bombát, amit a hidegháború során felhalmoztak. És mivel az SVP-24 a repülőre van építve és nem a bombára, akárhányszor újra lehet használni.
A következő gépek voltak már SVP-24el szerelve: SU-24, SU-25, TU-22M3, Ka-50, Ka-52, Mi-24, Mi-35, MiG-27, L-39. Gyakorlatilag bármilyen forgó vagy fix szárnyas gépbe be lehet építeni.
<blockquote rel="borisz"><blockquote rel="pisti1771">buta bombák, öreg repülők, mégis tűpontos bombázás, avagy az SVP-24:
Az SVP-24 (специализированная вычислительная подсистема) egy speciális számítógépes alrendszer, ami folyamatosan méri a bombázó és a cél helyzetét a GLONASS műholdas rendszer segítségével, számításba veszi a környezeti jellemzőket (légnyomás, páratartalom, szél, domborzat stb.). További információkat képes fogadni felderítő repülőgépekről, földi irányítóktól. Mindezeket figyelembe véve az SVP-24 kiszámol egy "csomagot" (sebesség, magasság, pálya) amin belül a buta bombákat automatikusan kioldja a rendszer, pontosan úgy, hogy a nem irányított zuhanásuk éppen a célra érkezzen (3-5 méteres pontossággal!)
Gyakorlatilag ez azt jelenti, hogy minden régi orosz buta bomba célba juttatható egy akár 30+os orosz repülőgéppel olyan pontossággal, mint ahogy egy modern bombázó célba tud juttatni precíziós bombákat.
(hasonló sztori, hogy amíg a NASA dollár milliókért kifejlesztett egy tollat, amivel az űrben is lehet írni (no gravitáció, ugye) addig a szovjetek ceruzával írtak)
A pilótának nem is kell foglalkozni célzással. Csak megadja a pontos koordinátákat az SVP-24nek, a megadott "csomagon" belül pedig a rendszer automatikusan kioldja a bombákat. A pilóta minden figyelmét az ellenség felderítésére/repülésre tudja koncentrálni. És ez a rendszer nagy magasságú bombázásoknál is működik, jóval 5000 méter fölött, amint a MANPAD-ok nem érnek el. Ráadásul a felhők, füst, időjárási körülmények, napszak nem befolyásolják az akció sikerességét.
Végül de nem utolsó sorban ez egy nagyon olcsó megoldás. Az oroszok így felhasználhatják azt a rengeteg buta bombát, amit a hidegháború során felhalmoztak. És mivel az SVP-24 a repülőre van építve és nem a bombára, akárhányszor újra lehet használni.
A következő gépek voltak már SVP-24el szerelve: SU-24, SU-25, TU-22M3, Ka-50, Ka-52, Mi-24, Mi-35, MiG-27, L-39. Gyakorlatilag bármilyen forgó vagy fix szárnyas gépbe be lehet építeni.
Rakkára mehet-e gombás töltet? Izraeli vagy török célra sem érne sokat hagyományos rohhanófejjel, egy egytonnás bomba sem vet szét egy repteret vagy egy katonai támaszpontot. 100 méterre a becsapódástól max összeszarod magad ijedtedben, de azzal annyi.
<blockquote rel="gioo">kis képzavar az alkotónál de azért aranyos
<blockquote rel="joker">Rakkára mehet-e gombás töltet? Izraeli vagy török célra sem érne sokat hagyományos rohhanófejjel, egy egytonnás bomba sem vet szét egy repteret vagy egy katonai támaszpontot. 100 méterre a becsapódástól max összeszarod magad ijedtedben, de azzal annyi.
<blockquote rel="laiki"><blockquote rel="borisz"><blockquote rel="pisti1771">buta bombák, öreg repülők, mégis tűpontos bombázás, avagy az SVP-24:
Az SVP-24 (специализированная вычислительная подсистема) egy speciális számítógépes alrendszer, ami folyamatosan méri a bombázó és a cél helyzetét a GLONASS műholdas rendszer segítségével, számításba veszi a környezeti jellemzőket (légnyomás, páratartalom, szél, domborzat stb.). További információkat képes fogadni felderítő repülőgépekről, földi irányítóktól. Mindezeket figyelembe véve az SVP-24 kiszámol egy "csomagot" (sebesség, magasság, pálya) amin belül a buta bombákat automatikusan kioldja a rendszer, pontosan úgy, hogy a nem irányított zuhanásuk éppen a célra érkezzen (3-5 méteres pontossággal!)
Gyakorlatilag ez azt jelenti, hogy minden régi orosz buta bomba célba juttatható egy akár 30+os orosz repülőgéppel olyan pontossággal, mint ahogy egy modern bombázó célba tud juttatni precíziós bombákat.
(hasonló sztori, hogy amíg a NASA dollár milliókért kifejlesztett egy tollat, amivel az űrben is lehet írni (no gravitáció, ugye) addig a szovjetek ceruzával írtak)
A pilótának nem is kell foglalkozni célzással. Csak megadja a pontos koordinátákat az SVP-24nek, a megadott "csomagon" belül pedig a rendszer automatikusan kioldja a bombákat. A pilóta minden figyelmét az ellenség felderítésére/repülésre tudja koncentrálni. És ez a rendszer nagy magasságú bombázásoknál is működik, jóval 5000 méter fölött, amint a MANPAD-ok nem érnek el. Ráadásul a felhők, füst, időjárási körülmények, napszak nem befolyásolják az akció sikerességét.
Végül de nem utolsó sorban ez egy nagyon olcsó megoldás. Az oroszok így felhasználhatják azt a rengeteg buta bombát, amit a hidegháború során felhalmoztak. És mivel az SVP-24 a repülőre van építve és nem a bombára, akárhányszor újra lehet használni.
A következő gépek voltak már SVP-24el szerelve: SU-24, SU-25, TU-22M3, Ka-50, Ka-52, Mi-24, Mi-35, MiG-27, L-39. Gyakorlatilag bármilyen forgó vagy fix szárnyas gépbe be lehet építeni.
<blockquote rel="laiki"><blockquote rel="joker">Rakkára mehet-e gombás töltet? Izraeli vagy török célra sem érne sokat hagyományos rohhanófejjel, egy egytonnás bomba sem vet szét egy repteret vagy egy katonai támaszpontot. 100 méterre a becsapódástól max összeszarod magad ijedtedben, de azzal annyi.
Szerintem túlbonyolítjuk a kérdést "megteszem mert megtehetem" ennyi.Mennyivel értékesebb egy kupac Toyotára indítani, mint pl Szibériában egy lőtéren? ISIS-nek nincs olyan értékes célpontja, se elhárító rendszere, hogy értelme lenne kipróbálni. A nyugat meg enélkül is tudja, hogy működik
<blockquote rel="emel"><blockquote rel="gioo">kis képzavar az alkotónál de azért aranyos
<blockquote rel="joker"><blockquote rel="laiki"><blockquote rel="joker">Rakkára mehet-e gombás töltet? Izraeli vagy török célra sem érne sokat hagyományos rohhanófejjel, egy egytonnás bomba sem vet szét egy repteret vagy egy katonai támaszpontot. 100 méterre a becsapódástól max összeszarod magad ijedtedben, de azzal annyi.
Egy fokkal mégis közelebb áll a valósághoz, ha háborús övezetben vetik be és nem lőtéren. Célpontot meg lehet keríteni neki, Rakkában kiszórnak egy épületet amiben terroristák vannak vagy raktár vagy akármi és indítják rá. Persze ezeket ki lehetne lőni mással is, ami sokkal olcsóbb, de ha tesztelni akarnak akkor ugyanúgy pénzbe kerül, mint a lőtéri teszt.Mennyivel értékesebb egy kupac Toyotára indítani, mint pl Szibériában egy lőtéren? ISIS-nek nincs olyan értékes célpontja, se elhárító rendszere, hogy értelme lenne kipróbálni. A nyugat meg enélkül is tudja, hogy működik