1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Boeing B-52 Stratofortress

Diskurzus a(z) 'Stratégiai/taktikai bombázó repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. jani22

    jani22 Well-Known Member

  2. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    fishbed likes this.
  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  4. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  5. emel

    emel Well-Known Member

    Tüzijátéknak szép látvány, a személyzetnek sokkal kevésbé lehetett élvezetes.
    Mindenesetre a hajtóműházak alján az ilyen nagyméretű kivezetések általában csapágytér és olajtér-szellőző/hűtő, túlnyomás-lefúvó és olajgőz-kivezetések szoktak lenni. Ez a szikraeső viszont nem konkrét égés hanem inkább fémdarálás következménye lehet, tehát vagy csapágykenési probléma, vagy valami segédberendezés-meghajtás szorulásának, törésének következménye lehet. Hajtóműházon belül, a kompresszor+turbina forgórésszel nem valószínű a probléma, mert akkor hátul, a fúvócsövön (is) jönne kifelé a szikra meg inkább a láng is. Persze tűz még ebből is könnyen lehet, ha a toronyban a repülésvezető és a gép személyzete nem reagál elég gyorsan.
     
    fishbed and Terminator like this.
  6. bolneroll

    bolneroll Active Member

    fishbed likes this.
  7. fishbed

    fishbed Well-Known Member

    Kiváncsi lennék a gép repidejére. Biztos dobnék egy hátast
     
  8. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Pocok75 likes this.
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Hát, még serial alapján sem találni meg, de a baleseti statból lehet extrapolálni és becsülni csak az aktív flotta állományát kéne ismerni. Ebból lehetne átlagolni és extrapolálni.
    http://www.safety.af.mil/Portals/71/documents/Aviation/Aircraft Statistics/B-52.pdf

    2015-ben 76 db gép volt aktív és 18600 órát repültek, ez 244 óra/gép, csak ugyebár a flotta nem egyenszilárd és van hadrafogatóság, ami virutálisan kevesbb gépet jelent, tehát nem 76 db repülte le.

    2017, 74% a B-52-nél, ezzel 330 óra jön ki gépenként.
    https://www.airforcetimes.com/news/...ly-7-in-10-air-force-planes-are-ready-to-fly/
    [​IMG]

    Sokkal több B-52H nem volt az elmúlt 20 évben sem és volt olyan év, hogy 30k óra felett repültek...
     
    sirdavegd, fishbed and ghostface like this.
  10. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Több mint 400 tankergép? Atya gatya...:eek::eek::eek:
     
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    800 + készült, nem mind az USA-nak, de anno a tengernyi strat bombázohoz eredetileg.
    A KC-10 érdekes módon nincs a listában.
     
    ghostface likes this.
  12. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    A B-2-esek, de főleg a Lancerek hadrafoghatósága elég ramaty. Érdekes, hogy az "ősöreg" B-52-esek stabilan rommá verik őket. A Predatorok iszonyat megbízhatónak tűnnek.
     
  13. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Végignéztem a saját fotóimat, semmi ilyesmi nem látszik rajta. Úgy tűnik, hogy csak rövid ideig állt fenn a jelenség és simán hazarepültek vele Angliába.
     
  14. emel

    emel Well-Known Member

    Az is lehet, hogy ezután leállították azt az egy hajtóművet (terhelés nélkül és részleges tankolással nem probléma ekkora kieső tolóerő), és mivel nem volt tűzjelzésük így nem kellett kényszerleszállniuk. Persze az is lehet, hogy némi tüzelőanyag-kifogyasztás után leszálltak az első útba eső katonai légibázison.
     
  15. Littlejohn

    Littlejohn Well-Known Member

    Lehet, hülye a kérdés, de nem a pompázs-szelep?
     
  16. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Gyanítom, hogy az Ostravából távozáskor csillagszórót játszó Buff látható a képen:

    [​IMG]

    https://www.defense.gov/Photos/Photo-Gallery/igphoto/2001814939/
     
  17. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Itt vannak videók a felszállásról és az áthúzásról:






    Én nem látok rajta semmit.
     
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Amikor a hajómű forodulatszáma és levegőátfutása változik, akkor fordulhat elő visszatorlasztás és pompázs, ilyenkor különféle felületek nyílhatnak is, hogy ezt megakadályozzák, pompázsredőnyök, stb. A MiG-21-esek full utánégetés után adott sebességnél csak maximálgázig lehetett visszahúzni a gázkart, még pöcök is kigurottak, hogy fizikailag gátolják és a gép hasán vagy oldalán levő pompázsajtók is kinyíltak adott esetben.
     
    fishbed likes this.
  19. emel

    emel Well-Known Member

    Nem valószínű, a pompázs-szelep önmagában nem csinál se szikraesőt, sem lángot, csak azt működtetve remélhetőleg elkerülhető a pompázsjelenség kialakulása, vagy megszüntethető vele. Maga a pompázs-jelenség viszont okozhat akár láng-visszacsapást a szívócsatorna felé, vagyis előre "kilő" a láng a hajtóműből, ill. ugyanígy hátrafelé is a fúvócsőből - jókora csattanások kíséretében. Az utánégetéshez képest az az eltérés, hogy hátrafelé is csak pillanatnyi a láng-kicsapás, és nem dübörgő hangja van, hanem inkább éles ágyúlövés-szerű csattanás.
     
    fishbed likes this.
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    0:40-0:42 között.
     
    fishbed and sirdavegd like this.

Ezen oldal megosztása