BTR Bumerang (Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

zulu

Well-Known Member
2012. március 8.
653
965
93
Lehet hülyeség amit kérdezek, de nem lehet, hogy a lemez mögött van a kipufogó kivezetve? Vagy hol van a Bumerang kipufogója?
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 550
18 885
113
Azt nem értem, hogy a motor, hogy melegedhet 80 valahány fok fölé, ha folyamatosan hűti a hűtővíz? Ami feldorrósodik az a kipufogó, de ezek szerint a kipufogó melegíti fel annyira a motorteret, mert valamiért nincs egyből kivezetve.
????

A zárt hűtőrendszerek (a BMP-1- is ilyen volt), a vizet nem száz fokon forralják, hanem akár 120-130 fokon (a nyomás miatt), bár az üzemi (normális) hűtőfolyadék azt hiszem 90 fok körül volt. Ezzel a magasabb hűtőfolyadék hőmérséklettel javul a motor hatásfoka.
Egy új járműnél még lehetnek hűtési problémák, ezek ráadásul Putyin parancsára gyorsan készültek el 2015-ben.
A két képen nem ugyanaz a jármű van. A felsőn az eredeti, amiket a felvonulásokon is látni, (a képen a deszant egy tagja kint is van, világít a pofája), az alsón pedig a TGY-nek készült. Ezen sok apróbb változtatás van, a legfeltűnőbb a kisebb kerék (14.00 R20 a 16.00 R20 helyett).
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
A zárt hűtőrendszerek (a BMP-1- is ilyen volt), a vizet nem száz fokon forralják, hanem akár 120-130 fokon (a nyomás miatt), bár az üzemi (normális) hűtőfolyadék azt hiszem 90 fok körül volt. Ezzel a magasabb hűtőfolyadék hőmérséklettel javul a motor hatásfoka.
Egy új járműnél még lehetnek hűtési problémák, ezek ráadásul Putyin parancsára gyorsan készültek el 2015-ben.
A két képen nem ugyanaz a jármű van. A felsőn az eredeti, amiket a felvonulásokon is látni, (a képen a deszant egy tagja kint is van, világít a pofája), az alsón pedig a TGY-nek készült. Ezen sok apróbb változtatás van, a legfeltűnőbb a kisebb kerék (14.00 R20 a 16.00 R20 helyett).
Ok, de 120 fokon sem ég le a festék az acélról.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 550
18 885
113
Nekem úgy tűnik, hogy primitív módon a kiegészítő páncélzat mögé van vezetve a kipufogó gáz, amit az "terít". Az első gumiköpeny is melegebb, mint a többi, valószínűleg a ráömlő kipufogó gáztól. A test felső részén szintén nagyon világít a hűtő, ez a top attack rakéták korában nem annyira jó. Egy 700 LE-s dízelmotor elég sok hőt termel, ezt a korszerű hőkamerák elöl nem lehet elrejteni, de azért meg szokták próbálni, szerintem az oroszok is változtatni fognak a sorozat gyártott változaton.
A hátsó keréken olyan mintha kicsit fogna a fék.....:)
Korszerű jármű-diagnosztika...;)
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 550
18 885
113
Ok, de 120 fokon sem ég le a festék az acélról.

Bocs, ha a kipufogónál jött le a festék, akkor viszont nagyon is lehet. Az ugyanis akár 700-800 fokos is lehet. Nem tudom van-e ködösítő, de a BMP-ben volt, a harckocsikban van. Annak jó működéséhez viszont kell a nagyon forró kipufogó gáz, emiatt az orosz tankoknál a motorból egy elég rövid csövön távozik az így kellően forr kipufogó gáz. Ha ebbe a járgányba is akarnak, akkor a kipufogó kiömlőnél igenis nagyon forró lesz a gáz hőmérséklet.
Persze ez a hőkamerák korában dilemma elé állítja majd a tervezőket. Egyébként a ködösítő elég kafán csökkenti a hőképet, amikor működik, de az csak pár perc lehet maximum.
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 585
26 243
113
A videókat elemezgetve azt látom , hogy a jobb első keréknél van kivezetve a kipufogó ! A bemutatott képen valószínűsítem , hogy vagy egy tömítés vagy egy hőterelő lemez vagy maga a kipufogó égett ki ! Azért egy ekkora teljesítményű diesel motornak nem nagy a veszteség hője de ha nincs ideje elhűlni a dobban akkor lehet forró de ekkora hőt amit a pótpáncél mutat csak a kipufogó csonk sérülés vagy tömítés sérülés okán lehet !
 
  • Tetszik
Reactions: Mackensen

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Bocs, ha a kipufogónál jött le a festék, akkor viszont nagyon is lehet. Az ugyanis akár 700-800 fokos is lehet. Nem tudom van-e ködösítő, de a BMP-ben volt, a harckocsikban van. Annak jó működéséhez viszont kell a nagyon forró kipufogó gáz, emiatt az orosz tankoknál a motorból egy elég rövid csövön távozik az így kellően forr kipufogó gáz. Ha ebbe a járgányba is akarnak, akkor a kipufogó kiömlőnél igenis nagyon forró lesz a gáz hőmérséklet.
Persze ez a hőkamerák korában dilemma elé állítja majd a tervezőket. Egyébként a ködösítő elég kafán csökkenti a hőképet, amikor működik, de az csak pár perc lehet maximum.

A videókat elemezgetve azt látom , hogy a jobb első keréknél van kivezetve a kipufogó ! A bemutatott képen valószínűsítem , hogy vagy egy tömítés vagy egy hőterelő lemez vagy maga a kipufogó égett ki ! Azért egy ekkora teljesítményű diesel motornak nem nagy a veszteség hője de ha nincs ideje elhűlni a dobban akkor lehet forró de ekkora hőt amit a pótpáncél mutat csak a kipufogó csonk sérülés vagy tömítés sérülés okán lehet !
Hogy most egy kicsit jobban megnéztem:
Szerintem meg a kipufogó fentről le van vezetve a jobb első kerék felett lévő ferde lemezre (gyakorlatilag a sárvédő felületbe). A cél szerintem az volt, hogy a forró kipufogó gázokat vízszintesen a kerekek felett kivezetik, csak szerintem ez nem sikerült túl jól. Nem hiszem, hogy a kerékagyak zsírzása, a központi levegőnyomás rendszer, a lengéscsillapítók, valamint a gumiköpenyek élettartama nem fogja nagyon díjazni. Tippre, nem a végleges konfig. :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 400
113
Hogy most egy kicsit jobban megnéztem:
Szerintem meg a kipufogó fentről le van vezetve a jobb első kerék felett lévő ferde lemezre (gyakorlatilag a sárvédő felületbe). A cél szerintem az volt, hogy a forró kipufogó gázokat vízszintesen a kerekek felett kivezetik, csak szerintem ez nem sikerült túl jól. Nem hiszem, hogy a kerékagyak zsírzása, a központi levegőnyomás rendszer, a lengéscsillapítók, valamint a gumiköpenyek élettartama nem fogja nagyon díjazni. Tippre, nem a végleges konfig. :rolleyes:

Nyilván hülyék és erre nem jöttek rá ellenben te kepről...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 400
113
Hogy most egy kicsit jobban megnéztem:
Szerintem meg a kipufogó fentről le van vezetve a jobb első kerék felett lévő ferde lemezre (gyakorlatilag a sárvédő felületbe). A cél szerintem az volt, hogy a forró kipufogó gázokat vízszintesen a kerekek felett kivezetik, csak szerintem ez nem sikerült túl jól. Nem hiszem, hogy a kerékagyak zsírzása, a központi levegőnyomás rendszer, a lengéscsillapítók, valamint a gumiköpenyek élettartama nem fogja nagyon díjazni. Tippre, nem a végleges konfig. :rolleyes:

Póróbáld már ki,hogy legközelebb megnézel pár képet mielőtt teljesen hülyének nézel olyan mérnököket akikre rábízták,hogy tervezzenek egy ilyet...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Nyilván hülyék és erre nem jöttek rá ellenben te kepről...
Nem erről van szó! Csakhát ugye itt még nem végleges konfigurációkról van szó. Aztán lehet, hogy egyszerűen kicserélik a képen felforrósodott páncéllemezt egy olyanra, amin van egy nagy nyílás, rajta krómozott tuning kipufogóvég. :rolleyes::)
 
  • Tetszik
Reactions: Mackensen

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 400
113
Nem erről van szó! Csakhát ugye itt még nem végleges konfigurációkról van szó. Aztán lehet, hogy egyszerűen kicserélik a képen felforrósodott páncéllemezt egy olyanra, amin van egy nagy nyílás, rajta krómozott tuning kipufogóvég. :rolleyes::)

Te teljesen hülye vagy!Nem is ott van a kipufogó ahová te behaluztad csak annyi eszed nincs,hogy megnézz 2 képet erről a szarról!
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Te teljesen hülye vagy!Nem is ott van a kipufogó ahová te behaluztad csak annyi eszed nincs,hogy megnézz 2 képet erről a szarról!
Figyelj.
Nyilvánvalóan a tetőn van a rendes kivezetés, de az nem létezik, hogy valami ilyen hőképet produkáljon ha nincs szándékosan lefelé is kivezetve a kipufogó gáz legalább egy része. A 2 képen tényleg 2 külön jármű van, és az egyiken látszik a leégett festék, a másikon meg a hőkép mutatja, hogy kerekek felé minden át van forrósodva.
A páncéltesten lévő melegebb foltok még magyarázhatóak lennének a hővezetéssel a motortérből eredően, de az átforrósodott jobb első kereket, mivel magyarázod? Mert nekem konkrétan csak az jut eszembe, hogy kap némi kipufogó gázt is. Feltételezem, hogy nem mind a 2 járművön ugyan az a csőtoldás eresztettel és pont ugyanott fúj ki a kipufogó.
De nézd, mutatok egy videót:
Figyeld meg a szemből közeledő, és irányt váltó járművet. Ha átnézel a kerék felett, láthatod a fodrozódó forró levegőt fölötte.
Én csak arra tudok gondolni, hogy a fejlesztés bizonyos fázisában próbálkoztak valamilyen eltérő megoldással.