BTR Bumerang (Oroszország)

Lehet hülyeség amit kérdezek, de nem lehet, hogy a lemez mögött van a kipufogó kivezetve? Vagy hol van a Bumerang kipufogója?
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Azt nem értem, hogy a motor, hogy melegedhet 80 valahány fok fölé, ha folyamatosan hűti a hűtővíz? Ami feldorrósodik az a kipufogó, de ezek szerint a kipufogó melegíti fel annyira a motorteret, mert valamiért nincs egyből kivezetve.
????

A zárt hűtőrendszerek (a BMP-1- is ilyen volt), a vizet nem száz fokon forralják, hanem akár 120-130 fokon (a nyomás miatt), bár az üzemi (normális) hűtőfolyadék azt hiszem 90 fok körül volt. Ezzel a magasabb hűtőfolyadék hőmérséklettel javul a motor hatásfoka.
Egy új járműnél még lehetnek hűtési problémák, ezek ráadásul Putyin parancsára gyorsan készültek el 2015-ben.
A két képen nem ugyanaz a jármű van. A felsőn az eredeti, amiket a felvonulásokon is látni, (a képen a deszant egy tagja kint is van, világít a pofája), az alsón pedig a TGY-nek készült. Ezen sok apróbb változtatás van, a legfeltűnőbb a kisebb kerék (14.00 R20 a 16.00 R20 helyett).
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
A zárt hűtőrendszerek (a BMP-1- is ilyen volt), a vizet nem száz fokon forralják, hanem akár 120-130 fokon (a nyomás miatt), bár az üzemi (normális) hűtőfolyadék azt hiszem 90 fok körül volt. Ezzel a magasabb hűtőfolyadék hőmérséklettel javul a motor hatásfoka.
Egy új járműnél még lehetnek hűtési problémák, ezek ráadásul Putyin parancsára gyorsan készültek el 2015-ben.
A két képen nem ugyanaz a jármű van. A felsőn az eredeti, amiket a felvonulásokon is látni, (a képen a deszant egy tagja kint is van, világít a pofája), az alsón pedig a TGY-nek készült. Ezen sok apróbb változtatás van, a legfeltűnőbb a kisebb kerék (14.00 R20 a 16.00 R20 helyett).
Ok, de 120 fokon sem ég le a festék az acélról.
 
Nekem úgy tűnik, hogy primitív módon a kiegészítő páncélzat mögé van vezetve a kipufogó gáz, amit az "terít". Az első gumiköpeny is melegebb, mint a többi, valószínűleg a ráömlő kipufogó gáztól. A test felső részén szintén nagyon világít a hűtő, ez a top attack rakéták korában nem annyira jó. Egy 700 LE-s dízelmotor elég sok hőt termel, ezt a korszerű hőkamerák elöl nem lehet elrejteni, de azért meg szokták próbálni, szerintem az oroszok is változtatni fognak a sorozat gyártott változaton.
A hátsó keréken olyan mintha kicsit fogna a fék.....:)
Korszerű jármű-diagnosztika...;)
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre
Ok, de 120 fokon sem ég le a festék az acélról.

Bocs, ha a kipufogónál jött le a festék, akkor viszont nagyon is lehet. Az ugyanis akár 700-800 fokos is lehet. Nem tudom van-e ködösítő, de a BMP-ben volt, a harckocsikban van. Annak jó működéséhez viszont kell a nagyon forró kipufogó gáz, emiatt az orosz tankoknál a motorból egy elég rövid csövön távozik az így kellően forr kipufogó gáz. Ha ebbe a járgányba is akarnak, akkor a kipufogó kiömlőnél igenis nagyon forró lesz a gáz hőmérséklet.
Persze ez a hőkamerák korában dilemma elé állítja majd a tervezőket. Egyébként a ködösítő elég kafán csökkenti a hőképet, amikor működik, de az csak pár perc lehet maximum.
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre
A videókat elemezgetve azt látom , hogy a jobb első keréknél van kivezetve a kipufogó ! A bemutatott képen valószínűsítem , hogy vagy egy tömítés vagy egy hőterelő lemez vagy maga a kipufogó égett ki ! Azért egy ekkora teljesítményű diesel motornak nem nagy a veszteség hője de ha nincs ideje elhűlni a dobban akkor lehet forró de ekkora hőt amit a pótpáncél mutat csak a kipufogó csonk sérülés vagy tömítés sérülés okán lehet !
 
  • Tetszik
Reactions: Mackensen
Bocs, ha a kipufogónál jött le a festék, akkor viszont nagyon is lehet. Az ugyanis akár 700-800 fokos is lehet. Nem tudom van-e ködösítő, de a BMP-ben volt, a harckocsikban van. Annak jó működéséhez viszont kell a nagyon forró kipufogó gáz, emiatt az orosz tankoknál a motorból egy elég rövid csövön távozik az így kellően forr kipufogó gáz. Ha ebbe a járgányba is akarnak, akkor a kipufogó kiömlőnél igenis nagyon forró lesz a gáz hőmérséklet.
Persze ez a hőkamerák korában dilemma elé állítja majd a tervezőket. Egyébként a ködösítő elég kafán csökkenti a hőképet, amikor működik, de az csak pár perc lehet maximum.

A videókat elemezgetve azt látom , hogy a jobb első keréknél van kivezetve a kipufogó ! A bemutatott képen valószínűsítem , hogy vagy egy tömítés vagy egy hőterelő lemez vagy maga a kipufogó égett ki ! Azért egy ekkora teljesítményű diesel motornak nem nagy a veszteség hője de ha nincs ideje elhűlni a dobban akkor lehet forró de ekkora hőt amit a pótpáncél mutat csak a kipufogó csonk sérülés vagy tömítés sérülés okán lehet !
Hogy most egy kicsit jobban megnéztem:
Szerintem meg a kipufogó fentről le van vezetve a jobb első kerék felett lévő ferde lemezre (gyakorlatilag a sárvédő felületbe). A cél szerintem az volt, hogy a forró kipufogó gázokat vízszintesen a kerekek felett kivezetik, csak szerintem ez nem sikerült túl jól. Nem hiszem, hogy a kerékagyak zsírzása, a központi levegőnyomás rendszer, a lengéscsillapítók, valamint a gumiköpenyek élettartama nem fogja nagyon díjazni. Tippre, nem a végleges konfig. :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül
Hogy most egy kicsit jobban megnéztem:
Szerintem meg a kipufogó fentről le van vezetve a jobb első kerék felett lévő ferde lemezre (gyakorlatilag a sárvédő felületbe). A cél szerintem az volt, hogy a forró kipufogó gázokat vízszintesen a kerekek felett kivezetik, csak szerintem ez nem sikerült túl jól. Nem hiszem, hogy a kerékagyak zsírzása, a központi levegőnyomás rendszer, a lengéscsillapítók, valamint a gumiköpenyek élettartama nem fogja nagyon díjazni. Tippre, nem a végleges konfig. :rolleyes:

Nyilván hülyék és erre nem jöttek rá ellenben te kepről...
 
Hogy most egy kicsit jobban megnéztem:
Szerintem meg a kipufogó fentről le van vezetve a jobb első kerék felett lévő ferde lemezre (gyakorlatilag a sárvédő felületbe). A cél szerintem az volt, hogy a forró kipufogó gázokat vízszintesen a kerekek felett kivezetik, csak szerintem ez nem sikerült túl jól. Nem hiszem, hogy a kerékagyak zsírzása, a központi levegőnyomás rendszer, a lengéscsillapítók, valamint a gumiköpenyek élettartama nem fogja nagyon díjazni. Tippre, nem a végleges konfig. :rolleyes:

Póróbáld már ki,hogy legközelebb megnézel pár képet mielőtt teljesen hülyének nézel olyan mérnököket akikre rábízták,hogy tervezzenek egy ilyet...
 
Nyilván hülyék és erre nem jöttek rá ellenben te kepről...
Nem erről van szó! Csakhát ugye itt még nem végleges konfigurációkról van szó. Aztán lehet, hogy egyszerűen kicserélik a képen felforrósodott páncéllemezt egy olyanra, amin van egy nagy nyílás, rajta krómozott tuning kipufogóvég. :rolleyes::)
 
  • Tetszik
Reactions: Mackensen
Nem erről van szó! Csakhát ugye itt még nem végleges konfigurációkról van szó. Aztán lehet, hogy egyszerűen kicserélik a képen felforrósodott páncéllemezt egy olyanra, amin van egy nagy nyílás, rajta krómozott tuning kipufogóvég. :rolleyes::)

Te teljesen hülye vagy!Nem is ott van a kipufogó ahová te behaluztad csak annyi eszed nincs,hogy megnézz 2 képet erről a szarról!
 
Emlékeztetőül a 2018-as Bumerang film

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Te teljesen hülye vagy!Nem is ott van a kipufogó ahová te behaluztad csak annyi eszed nincs,hogy megnézz 2 képet erről a szarról!
Figyelj.
Nyilvánvalóan a tetőn van a rendes kivezetés, de az nem létezik, hogy valami ilyen hőképet produkáljon ha nincs szándékosan lefelé is kivezetve a kipufogó gáz legalább egy része. A 2 képen tényleg 2 külön jármű van, és az egyiken látszik a leégett festék, a másikon meg a hőkép mutatja, hogy kerekek felé minden át van forrósodva.
A páncéltesten lévő melegebb foltok még magyarázhatóak lennének a hővezetéssel a motortérből eredően, de az átforrósodott jobb első kereket, mivel magyarázod? Mert nekem konkrétan csak az jut eszembe, hogy kap némi kipufogó gázt is. Feltételezem, hogy nem mind a 2 járművön ugyan az a csőtoldás eresztettel és pont ugyanott fúj ki a kipufogó.
De nézd, mutatok egy videót:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Figyeld meg a szemből közeledő, és irányt váltó járművet. Ha átnézel a kerék felett, láthatod a fodrozódó forró levegőt fölötte.
Én csak arra tudok gondolni, hogy a fejlesztés bizonyos fázisában próbálkoztak valamilyen eltérő megoldással.