Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 387
63 218
113
Mostanában nincs szerencséje a Cargoluxnak. Ezúttal az egyik futóművét hagyta el a 747-400

IMG-20230515-174514.jpg
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 741
28 480
113
Na egy koreai idiótának sikerült leszállás közben kinyitnia az Asiana Airlines A321-es gépének egyik ajtaját. Szerencsére halálos áldozat nem volt, plusz a becsatolt biztonsági övek miatt senki sem repült ki, de légzési problémák miatt 9 embert vittek kórházba megfigyelésre
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 741
28 480
113
Na egy koreai idiótának sikerült leszállás közben kinyitnia az Asiana Airlines A321-es gépének egyik ajtaját. Szerencsére halálos áldozat nem volt, plusz a becsatolt biztonsági övek miatt senki sem repült ki, de légzési problémák miatt 9 embert vittek kórházba megfigyelésre
Érkezeik a folytatás, avagy kedves delikvensünk azért nyitotta ki 700 lábon (213 méter) az ajtót, mert "kényelmetlenül érezte magát és gyorsan ki akart szállni"
Klasszikus molni idézettel élve "hátravinni, agyonlőni"
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 443
11 400
113
900


1685263060-temp-JdjANM_cover@2x.jpg



Nekem csak az a szívfájdalmam, hogy gyakorlatilag eltűnik a formai, elrendezésbeli sokszínűség, ami jellemezte a XX. század polgári repülését.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 363
33 450
113
Érkezeik a folytatás, avagy kedves delikvensünk azért nyitotta ki 700 lábon (213 méter) az ajtót, mert "kényelmetlenül érezte magát és gyorsan ki akart szállni"
Klasszikus molni idézettel élve "hátravinni, agyonlőni"

700 lábon lélegzési nehézségek?
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 154
14 699
113
Persze saját fejlesztès, de azért nem gyengén kell nyugati cucc is hozzá!
IMG-20230529-173340.jpg

Valamint egy dolog repülő gépet építeni, és egy nagyon más azt üzemszerűen gyártani. Jelenleg 1 gépet tudnak előállítani havonta. Ez ebben a kategóriában a Boeingnél Airbusnál 1 gép/nap.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 690
14 653
113
Persze saját fejlesztès, de azért nem gyengén kell nyugati cucc is hozzá!
IMG-20230529-173340.jpg

Valamint egy dolog repülő gépet építeni, és egy nagyon más azt üzemszerűen gyártani. Jelenleg 1 gépet tudnak előállítani havonta. Ez ebben a kategóriában a Boeingnél Airbusnál 1 gép/nap.
Tudom. Remélem az MC-21esnél a külföldi cuccok aránya 0% lessz. Az sokkal komolyabb fegyvertény. Jövőre igérik az első kereskedelmi járatot.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 529
10 160
113
Repülőt tervezni, építeni, sorozatgyártan és az üzemeltetést támogatni kell. A Superjet 100 a fogyasztáson kívül az utolsóba bukott bele ha jól tudom. Lehet MC-21-et sorozatgyártani orosz hajtóművel, ha a fogyasztása és a supportja versenyképtelen. De ahhoz kell egy amúgy máshoz nem hozzáférő belső piac.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 690
14 653
113
Repülőt tervezni, építeni, sorozatgyártan és az üzemeltetést támogatni kell. A Superjet 100 a fogyasztáson kívül az utolsóba bukott bele ha jól tudom. Lehet MC-21-et sorozatgyártani orosz hajtóművel, ha a fogyasztása és a supportja versenyképtelen. De ahhoz kell egy amúgy máshoz nem hozzáférő belső piac.
A PD-14 fogyasztása, és ereje is abszolút versenyképes. Magyarul ugyanannyi. Hanem az ára egyből több, a megbízhatóságáról meg az élettartamáról meg nem tudunk semmit.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 529
10 160
113
A PD-14 fogyasztása, és ereje is abszolút versenyképes. Magyarul ugyanannyi. Hanem az ára egyből több, a megbízhatóságáról meg az élettartamáról meg nem tudunk semmit.
Az új hajtóművek megbízhatóságával a "nagyok" is szenvedtek egy ideig. A supportot sem kell tanulniuk az oroszokkal ellentétben.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 066
9 060
113
Úgy vélem hazai égbolt tekintetében ma igazi kuriózum húzott el felettünk.

Bitang turboprop muzsikára lettem figyelmes, kimenni nem volt jelenésem meglesni, de FR24-re persze egyből rálestem. És mint kiderült a pogányi reptérről pár perccel korábban elstartolt, kanadai Basler BT-67 búgott el a közelben!

A BT-67-esek felújított, avionika téren fullosan modernizált, hajtómű terén turboprop konverzión átesett DC-3 / C-47 gépek. A Basler-t úgy tudom a 90-es évek elején direkt erre alapították. A szóban forgó példány eredetileg 1943 januári gyártású.

A napokban érkezett Kanada -> Izland -> Skócia -> Németország -> Pécs-Pogány útvonalon.
Rá-ránéztem FR24-en, hosszú szakaszon 7-800 láb (kb. 210-250 méter) magasságon tolta az ipart. Elment körberepülte a Somlót és visszajött Pogányba.

Mai útvonala: