Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 467
5 260
113
És még mindig cikket írnak. :mad:

Kényszerleszállást kellet végrehajtania egy lángoló repülőgépnek

Természetesen Index, mi más.

Szóval, sikerült egy rövidhírbe tonnányi marhaságot belerakni. Rögtön a felütés: "A T’way Air 216-os járata szerda este éppen leszállt volna a dél-koreai Incshon nemzetközi repülőtéren, amikor lángok csaptak ki a jobb oldali motorból és a gép szárnyából "

HAJTÓMŰ, nem motor, te drága.

Következő mondat: "Mint kiderült, a meghibásodást egy madár okozta, miután belecsapódott a repülőgép motorjába."

HAJTÓMŰ, még mindig. Aztán ha jól értelmezem a mondatot, akkor a madár belecsapódott a hajtóműbe, MAJD UTÁNA okozott meghibásodát. Újságíró, te.

Foytatja a szentem: "A földről rögzített felvételeken látható, hogy a lángok a kényszerleszállás alatt sem hagytak alább." Ja mert a leszállás KÖZBEN keletkezett a tűz. (Az innen nem derül ki, csak az eredetikből, hogy közben a pilóta megszakította a leszállást és 13 perccel később tette csak le a gépet. Talán egy mondat még elfért volna ide.)

Van ez még tovább is: "A fapados légitársaság azt tervezi, hogy alaposan átvizsgálja a gépet, amely a tokiói Narita nemzetközi repülőtérről repült – írta meg a Daily Mail." Úgy tervezgetik. Talán nem is, majd meglátják. Ez nem egy trabant te idióta. Meg mi az, hogy repült? Szállt fel, indult, de repült? Kilőtték egy csúzlival? (Megint a szent google. fly, ok, de ez magyar. Azok a fránya finomságoka nyelvben. Ráadásul has been flying volt a cikkben, de hagyjuk.)

Szerencsére az utolsó mondat jön: "A repülőgép fedélzetén tartózkodó 122 utas nem jelentett sérüléseket." Ja, az utasok, azok szoktak jelenteni sérüléseket, aha. (Megint csak a google, ugye?)

OK, Ctrl+C Ctrl+V a google fordítóból, de könyörgöm: olvas, értelmez, rájön, hogy ez neki túl magas, átadja valakinek aki ért hozzá.

Megjegyzés: A Daily Mail cikke teljesen rendben van, igaz január 12-i, és jóval hoszabb. Ezt sikerült három nappal késöbb fordítani és tömöríteni. A koreai cikkek is egészen elfogadhatóak voltak a témában, de ez a valami, ez mi ez?
 

Horizon

Well-Known Member
2019. február 27.
2 144
8 761
113
Sokan tudni vélik mi történik a Boeingnél, hogy szabadesésben vannak a termékeik. (No pun intended.)
image.png

Véget ért a hozzáértés alapú foglalkoztatás, ott is elkezdtek hatalmas bónuszokat fizetni a vezetőknek, ha mindenféle kisebbségeket vesznek fel fehér szakemberek helyett. Mivel könnyebb úgy jutalmat kapni, hogy felveszel valami bevándorlót, mint növeled a repülés biztonságát, így borítékolható volt, hogy ide jut a dolog.
image.png
 

Kecske

Well-Known Member
2020. május 24.
242
1 250
93
Sokan tudni vélik mi történik a Boeingnél, hogy szabadesésben vannak a termékeik. (No pun intended.)
image.png
A 737 MAX program 2011-ben indult, 2017-ben szállították le az első kész gépet, és 2019-ben voltak az első repülési tiltások.
Ezt hogyan akarjuk visszavezetni a vezetői kompenzációs csomag 2022-es változásához?

elkezdtek hatalmas bónuszokat fizetni a vezetőknek, ha mindenféle kisebbségeket vesznek fel fehér szakemberek helyett.

Ez nagyon nem így működik, le van írva a részvényeseknek szóló jelentésükben.
A felsővezetők kompenzációja három részből áll: alapbér, részvényopciók és feltételekhez kötött részvénycsomagok, illetve az éves teljesítménybér (pl. 2022-ben CEO esetében ez volt a megoszlás: 12%, 72%, 16%)
Na ez a 16%-os szelet egy alapértékhez kapcsolódó két szorzat függvénye, egyik egy személyes értékelés alapján kapott %-os érték amit egy bizottság határoz meg, és egy vállalati teljesítmény alapján kapott %-os érték. Ez utóbbi is kétfelé oszlik, egy vállalati pénzügyi (0-175%) és egy működési KPI komponensre (0-25%). És végül ennek az utóbbinak 20%-át adja a diverzitással kapcsolatos KPI elérése, ami valójában csak annyit tesz, hogy a nyitott menedzser és vezetői pozíciók 90%-ánál az interjúk során legalább legyen egy jelentkező aki valamilyen módon "diverz". Felvételről nincs is szó.

Elképesztően kicsi szelet a teljes kompenzációban.

Boeinggel igazából már 20 éve bajok vannak (egyesek szerint a 777 volt az utolsó jó gépük). Írtak már erről könyvet is (Peter Robison: Flying Blind), aminek az a konklúziója, hogy az 1997-es McDonnell-Douglas-szel való összeolvadás után a McDonnell-nél jellemző menedzsment szemlélet kezdett érvényesülni a Boeingnél, és minden alá lett rendelve a részvényesi értéknek (a GE-től érkező új CEO-val ez csak rosszabbodott).

A mérnöki szemlélet így háttérbe szorult, és az öregedő 737-est is mindenféle félmegoldásokkal akarták megújitani (pl. új hajtóművek miatti aerodinamikai változások szoftveres kompenzációja MCAS-szal). Ebből a szemléletből még egy rakás dolog következik, pl. növekvő outsourcing, alkatrészgyártás csökkentése és ezen üzemek eladása, a teljes folyamat helyett az összeszerelésre fókuszálás. A külső beszállítók felett meg nincs ugye akkora kontroll mint házon belül szóval nagyobb eséllyel lesznek problémák.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Ezt hogyan akarjuk visszavezetni a vezetői kompenzációs csomag 2022-es változásához?
Ezt a szovjetunió bukásához tudod visszavezetni. Avagy a kapitalizmus alaptermészete, hogy egy rial haszon miatt is eladod anyádat kurvának. A mérnöki szemlélet meg drága.
Csak amíg veled szembe áll egy Szu, ami messze nem minden világok legjobbika, sőt, de a természettudományra, és a mérnöki dolgokra költ, és veled teljesen egyenrangú ezen a területen, addig nem engedheted meg magadnak azt, hogy jobb gépei legyenek, hiszen az a haszon ellen megy.
Azzal, hogy a Szu bukott, csak kapitalista versenytársaid maradtak. Azok meg ugyanúgy pénzügyeset raknak a mérnök helyére, és azon szereznek hasznot, hogy eladják ugyanazt kétszer annyiért, csak most ledvilágítással.
 

Horizon

Well-Known Member
2019. február 27.
2 144
8 761
113
A 737 MAX program 2011-ben indult, 2017-ben szállították le az első kész gépet, és 2019-ben voltak az első repülési tiltások.
Ezt hogyan akarjuk visszavezetni a vezetői kompenzációs csomag 2022-es változásához?



Ez nagyon nem így működik, le van írva a részvényeseknek szóló jelentésükben.
A felsővezetők kompenzációja három részből áll: alapbér, részvényopciók és feltételekhez kötött részvénycsomagok, illetve az éves teljesítménybér (pl. 2022-ben CEO esetében ez volt a megoszlás: 12%, 72%, 16%)
Na ez a 16%-os szelet egy alapértékhez kapcsolódó két szorzat függvénye, egyik egy személyes értékelés alapján kapott %-os érték amit egy bizottság határoz meg, és egy vállalati teljesítmény alapján kapott %-os érték. Ez utóbbi is kétfelé oszlik, egy vállalati pénzügyi (0-175%) és egy működési KPI komponensre (0-25%). És végül ennek az utóbbinak 20%-át adja a diverzitással kapcsolatos KPI elérése, ami valójában csak annyit tesz, hogy a nyitott menedzser és vezetői pozíciók 90%-ánál az interjúk során legalább legyen egy jelentkező aki valamilyen módon "diverz". Felvételről nincs is szó.

Elképesztően kicsi szelet a teljes kompenzációban.

Boeinggel igazából már 20 éve bajok vannak (egyesek szerint a 777 volt az utolsó jó gépük). Írtak már erről könyvet is (Peter Robison: Flying Blind), aminek az a konklúziója, hogy az 1997-es McDonnell-Douglas-szel való összeolvadás után a McDonnell-nél jellemző menedzsment szemlélet kezdett érvényesülni a Boeingnél, és minden alá lett rendelve a részvényesi értéknek (a GE-től érkező új CEO-val ez csak rosszabbodott).

A mérnöki szemlélet így háttérbe szorult, és az öregedő 737-est is mindenféle félmegoldásokkal akarták megújitani (pl. új hajtóművek miatti aerodinamikai változások szoftveres kompenzációja MCAS-szal). Ebből a szemléletből még egy rakás dolog következik, pl. növekvő outsourcing, alkatrészgyártás csökkentése és ezen üzemek eladása, a teljes folyamat helyett az összeszerelésre fókuszálás. A külső beszállítók felett meg nincs ugye akkora kontroll mint házon belül szóval nagyobb eséllyel lesznek problémák.
Igen, ismerem a történetet, de egyrészt a dolog a legújabb, ajtó kirepülés kapcsán került elő, másrészt ez nem úgy működik, hogy egy nagy cég tegnap még teljesen minőségorientált volt, ma meg már fele hátrányos helyzetű és milliós bónuszokat adnak ha felveszed őket, hanem ez egy folyamat. Amire a nyilvános céges policy része lesz a téma, már évtizedes múltja van a dolognak, annak minden következményével együtt.
 

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 467
5 260
113
Igen, ismerem a történetet, de egyrészt a dolog a legújabb, ajtó kirepülés kapcsán került elő, másrészt ez nem úgy működik, hogy egy nagy cég tegnap még teljesen minőségorientált volt, ma meg már fele hátrányos helyzetű és milliós bónuszokat adnak ha felveszed őket, hanem ez egy folyamat. Amire a nyilvános céges policy része lesz a téma, már évtizedes múltja van a dolognak, annak minden következményével együtt.
Ez így van. A McDonnell összeolvadás és annak hatása a Boeing quality policy-jára már régi téma, és valószínűleg igaz, ehhez csak hozzáadódik az ami a legújabb, woke vezérelte szarral a nyakukba ömlött. Lesz az még roszabb is, amíg csődbe nem megy. A baj az, hogy akkor az Airbus kvázi egyedül marad, ami meg soha nem jó a repülőgép gyártásban. Ha nincs konkurencia, akkor a minőség még jobban esni fog ott is, és még választás sem lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and nyugger

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 483
36 602
113
  • Tetszik
Reactions: fishbed

ZsoltHun

Well-Known Member
2018. október 26.
837
2 274
93