Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 000
31 081
113
Hazai újságírás baszdmeg, avagy aki ezt írta az annyira idióta fogalmatlan balfasz, hogy kb a dagesztániak mellé menne keresni ki bújkál a hajtóműben

Avagy kollégánk annyira balfasz, hogy nem tud különbséget tenni a szűzfelszállás és a normál operatív működés közt. Szerinte a csóró Il-96-400M csak 400-al tud menni max 2000 méter magasra, mert az első repüléskor csak ennyire húzták ki a gépet és höhh hülye oroszok. Persze nevet nem vállal, mert akkor talán még felelősséget is kéne vállani érte. Sok elbaszott dolgot láttam már a hazai sajtóban, na de ez
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 545
16 534
113
Hazai újságírás baszdmeg, avagy aki ezt írta az annyira idióta fogalmatlan balfasz, hogy kb a dagesztániak mellé menne keresni ki bújkál a hajtóműben

Avagy kollégánk annyira balfasz, hogy nem tud különbséget tenni a szűzfelszállás és a normál operatív működés közt. Szerinte a csóró Il-96-400M csak 400-al tud menni max 2000 méter magasra, mert az első repüléskor csak ennyire húzták ki a gépet és höhh hülye oroszok. Persze nevet nem vállal, mert akkor talán még felelősséget is kéne vállani érte. Sok elbaszott dolgot láttam már a hazai sajtóban, na de ez
OFF

Igazad van.
Bár én mostanában már egyre megértőbb vagyok az jelen kori újságirással. Szűkülő piac, teljesítmény kényszer, tulajdonosi befolyás/elvárás, mindezt az internet és a kattintás vadászat miatt azonnal, stb. Nem azt mondom, hogy ez felmenti az írót az igenytelenség alól, de tényleg nem érthetnek mindenhez is. Múltkor pl. az Ultrahangon az egyik visszatérő Szakértő mondott bődületes butaságokat az Oroszok műholdjairól. Na bumm. Ezt én tudom, meg még egy pár tucat a témában járatos, hogy faszság ami elhangzott, hát ez van. Ezek ártalmatlan következmények nélküli tévedések/csúsztatások.
Az a fájdalasabb ha valami szakportálon jön le az ilyen hiba, hogy a hvg mit ír egy orosz gép első repuléséről, nos szerintem érdektelen, így is kell kezelni.

ON
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 587
113
OFF

Igazad van.
Bár én mostanában már egyre megértőbb vagyok az jelen kori újságirással. Szűkülő piac, teljesítmény kényszer, tulajdonosi befolyás/elvárás, mindezt az internet és a kattintás vadászat miatt azonnal, stb. Nem azt mondom, hogy ez felmenti az írót az igenytelenség alól, de tényleg nem érthetnek mindenhez is. Múltkor pl. az Ultrahangon az egyik visszatérő Szakértő mondott bődületes butaságokat az Oroszok műholdjairól. Na bumm. Ezt én tudom, meg még egy pár tucat a témában járatos, hogy faszság ami elhangzott, hát ez van. Ezek ártalmatlan következmények nélküli tévedések/csúsztatások.
Az a fájdalasabb ha valami szakportálon jön le az ilyen hiba, hogy a hvg mit ír egy orosz gép első repuléséről, nos szerintem érdektelen, így is kell kezelni.

ON
Hát ez nagyon szép volt!
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 715
10 655
113
OFF

Igazad van.
Bár én mostanában már egyre megértőbb vagyok az jelen kori újságirással. Szűkülő piac, teljesítmény kényszer, tulajdonosi befolyás/elvárás, mindezt az internet és a kattintás vadászat miatt azonnal, stb. Nem azt mondom, hogy ez felmenti az írót az igenytelenség alól, de tényleg nem érthetnek mindenhez is. Múltkor pl. az Ultrahangon az egyik visszatérő Szakértő mondott bődületes butaságokat az Oroszok műholdjairól. Na bumm. Ezt én tudom, meg még egy pár tucat a témában járatos, hogy faszság ami elhangzott, hát ez van. Ezek ártalmatlan következmények nélküli tévedések/csúsztatások.
Az a fájdalasabb ha valami szakportálon jön le az ilyen hiba, hogy a hvg mit ír egy orosz gép első repuléséről, nos szerintem érdektelen, így is kell kezelni.

ON
Nálam a fő baj azzal a többséggel van, aki a sok marhaságot elhiszi. Nem csak a technikai információkról van szó, mindenről. Ami az írott vagy elektronikus médiában megjelenik, annak a valósághoz nyomokban van köze. És ugye a bevételt a sok ember határozza meg.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 106
9 430
113
Sietős távozás B757 módra. Persze valószínűleg nem volt acélos a járat telítettsége, de akkor is, kb. 20 mp és az orrfutó már nincs a betonon :)

 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 579
26 503
113
  • Tetszik
Reactions: Terminator

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 277
81 201
113
A legutóbbi közlönyben van néhány változás... (12215 oldal / 135. laptól)

Az építési és közlekedési miniszter 29/2023. (XII. 29.) ÉKM rendelete a légijárművek lajstromozásának szabályairól szóló 32/2001. (IX. 28.) KöViM rendelet módosításáról

Az építési és közlekedési miniszter 30/2023. (XII. 29.) ÉKM rendelete a magyar légtér légiközlekedés céljára történő kijelöléséről szóló 26/2007. (III. 1.) GKM–HM–KvVM együttes rendelet módosításáról

Az építési és közlekedési miniszter 31/2023. (XII. 29.) ÉKM rendelete a magyar légtér igénybevételéért fizetendő díjról szóló 84/2011. (XII. 29.) NFM rendelet módosításáról

1. § A magyar légtér igénybevételéért fizetendő díjról szóló 84/2011. (XII. 29.) NFM rendelet
a) 6. § (1) bekezdésében a „33,77 euró” szövegrész helyébe a „28,30 euró” szöveg,
b) 9. § (1) bekezdésében a „316,60 euró” szövegrész helyébe a „300,05 euró” szöveg,
c) 11. § (3) bekezdésében a „9,97%” szövegrész helyébe a „13,26%” szöveg lép.

Az építési és közlekedési miniszter 32/2023. (XII. 29.) ÉKM rendelete a repülőterek környezetében létesítendő zajgátló védőövezetek kijelölésének, hasznosításának és megszüntetésének részletes műszaki szabályairól szóló 18/1997. (X. 11.) KHVM–KTM együttes rendelet módosításáról
 
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: BJani and Flamand

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 472
25 232
113
A Japan Airlines plane was in flames as it landed on a runway at Tokyo's Haneda airport on Tuesday evening.
Footage on broadcaster NHK showed flames coming out of the windows of the aircraft and beneath it. The runway was also set alight.
NHK, citing authorities, said the plane may have collided with another aircraft after landing at Haneda. There are passengers on board.
It also reported that the plane, JAL 516, had taken off from Hokkaido.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 472
25 232
113
A Japan Airlines plane was in flames as it landed on a runway at Tokyo's Haneda airport on Tuesday evening.
Footage on broadcaster NHK showed flames coming out of the windows of the aircraft and beneath it. The runway was also set alight.
NHK, citing authorities, said the plane may have collided with another aircraft after landing at Haneda. There are passengers on board.
It also reported that the plane, JAL 516, had taken off from Hokkaido.


The plane, which had taken off from Sapporo, collided with a coast guard plane, NHK said, citing authorities.
All 379 passengers and crew on board were evacuated, media reports quoted the airline as saying.
"We are currently assessing the extent of the damage," the airline said, according to an NHK report.
The plane, Japan Airlines Flight 516, departed from New Chitose airport at 16:00 local time (07:00 GMT) and was scheduled to land at Haneda at 17:40.

The TV footage shows multiple fire trucks at the scene as smoke and flames billow from the plane.
 
  • Szomorú
Reactions: BJani

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 824
9 693
113
Úgylátszik megérte a sok tökölés azzal, hogy egy utasszállító gépet gyorsan el lehessen hagyni. Úgy rémlik mintha gépek is buktak volna el amiatt, mert nem lehetett volna elég gyorsan kiüríteni őket.