Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Én azt nem értem, hogy miért volt ennyire sürgős a leszállás. Ok, villámcsapás miatt elment a műszerek egy része, de két hajtómű rendesen működött a gép túl nehéz volt. A cikk szerint szélnyírás volt és bejelzett a rendszer. Ekkor kellett volna átstartolni és újra megpróbálni leszállni. A leszállás idején a szélnyírást leszámítva a videók és képes alapján jó idő volt. Mitől volt ennyire sürgős? Lehetett volna könnyíteni a gépet és nem kapkodva leszállni és megtörni a gépet.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A pilótaképzés és képesség fenntartás/ellenőrzés ma már olyan szinten van, hogy a rossz képességűek hamar kiesnek, de legalább is nem jutnak parancsnoki pozícióba.
De nem Oroszországban...sajnos.:(
Hosszú évek óta köztudott hogy súlyos gondok vannak az Orosz közforgalmi pilóta képzéssel.
A Kazan Air 2013-as baleseténél döbbent rá a világ hogy komoly gond van.
Sajnos még mindig sok olyan Orosz pilóta van aki pénzért vette a szakszóját és konkrétan semmiféle képzésben nem részesült.

Ezek rendszer problémák és ezért nem is nagyon várható hogy egyhamar megoldják.
Addig egy megoldás van...nem szabad Orosz légitársaság gépével repülni..
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 740
66 381
113
Első és ez ideig egyetlen alkalommal, orosz légitársasággal, az Aeroflottal repültem, még 2005-ben, Bp - Moszkva - Bp vonalon. Tu-154M, őszes halántékú gépparancsnok, mi baj lehet. Persze az ember nem választja, hanem kapja a személyzetet, de ha így nézzük, egész biztos, hogy ezek a körülmények együttesen a típust jól ismerő, tapasztalt személyzetet jelenthettek. Vagy mégsem? Lásd a 2006-os Anapa - Szentpétervár járat Tu-154M gépét, ami azért zuhant le, mert a tapasztalt személyzet egy zivatar felhőt felülről akart kikerülni. Tu-154B2-eshez voltak szokva, meg is célozták a 13000 métert, ami azzal lehetséges is, de Tu-154M-el repültek, az meg 11 ezer méteren átesett és ledugózott. Dupla személyzet plusz egy műrepülőbajnok is volt a kabinban, együttesen, közös erővel nem vették észre, hogy dugóban vannak, földig húzták a botot.

https://en.wikipedia.org/wiki/Pulkovo_Aviation_Enterprise_Flight_612

 
M

molnibalage

Guest
De nem Oroszországban...sajnos.:(
Hosszú évek óta köztudott hogy súlyos gondok vannak az Orosz közforgalmi pilóta képzéssel.
A Kazan Air 2013-as baleseténél döbbent rá a világ hogy komoly gond van.
Sajnos még mindig sok olyan Orosz pilóta van aki pénzért vette a szakszóját és konkrétan semmiféle képzésben nem részesült.

Ezek rendszer problémák és ezért nem is nagyon várható hogy egyhamar megoldják.
Addig egy megoldás van...nem szabad Orosz légitársaság gépével repülni..
Bakker.

Első és ez ideig egyetlen alkalommal, orosz légitársasággal, az Aeroflottal repültem, még 2005-ben, Bp - Moszkva - Bp vonalon. Tu-154M, őszes halántékú gépparancsnok, mi baj lehet. Persze az ember nem választja, hanem kapja a személyzetet, de ha így nézzük, egész biztos, hogy ezek a körülmények együttesen a típust jól ismerő, tapasztalt személyzetet jelenthettek. Vagy mégsem? Lásd a 2006-os Anapa - Szentpétervár járat Tu-154M gépét, ami azért zuhant le, mert a tapasztalt személyzet egy zivatar felhőt felülről akart kikerülni. Tu-154B2-eshez voltak szokva, meg is célozták a 13000 métert, ami azzal lehetséges is, de Tu-154M-el repültek, az meg 11 ezer méteren átesett és ledugózott. Dupla személyzet plusz egy műrepülőbajnok is volt a kabinban, együttesen, közös erővel nem vették észre, hogy dugóban vannak, földig húzták a botot.

https://en.wikipedia.org/wiki/Pulkovo_Aviation_Enterprise_Flight_612

Bakker.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 452
15 807
113
De nem Oroszországban...sajnos.:(
Hosszú évek óta köztudott hogy súlyos gondok vannak az Orosz közforgalmi pilóta képzéssel.
A Kazan Air 2013-as baleseténél döbbent rá a világ hogy komoly gond van.
Sajnos még mindig sok olyan Orosz pilóta van aki pénzért vette a szakszóját és konkrétan semmiféle képzésben nem részesült.

Ezek rendszer problémák és ezért nem is nagyon várható hogy egyhamar megoldják.
Addig egy megoldás van...nem szabad Orosz légitársaság gépével repülni..

Na ezt nem igazán kommentelném több okból sem, ráadásul, a law részébe sem folyok bele - de ha így van, az felveti az EASA felelősségét. Mert Oo. ICAO tagállam, és az Aeroflot gépei járnak EASA tagállamokba (Mo.ra is) - vagyis valahogy elérték, hogy az ottani szakszók jók ide is. Vagyis nem auditáltak megfelelően. Az egy dolog, ha az oroszok csalnak, de ha ezt nem derítik fel és beengedik a gépeiket európai légtérbe, az már az EASA sara is.

Amúgy az biztos, hogy nyugaton airlinehez vehetsz te akármilyen szakszót - ATPL elmélet és szimulátor assesment minden felvételin van és ott hamar elválik, mit tudsz és mit nem...
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 582
18 552
113
50 éves az Airbus, összeállt egy kötelékbe a teljes paletta. :D

D70CJ1OV4AQ3NLH.jpg
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 105
9 420
113

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 282
4 722
113
Mindenhol azt olvasom, hogy korábban meglazult a futópályán egy darab beton, amitől később kidurrant a Wizz-járat kereke. Ok, de mitől lazul meg egy darab beton a kifutópályán?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Mindenhol azt olvasom, hogy korábban meglazult a futópályán egy darab beton, amitől később kidurrant a Wizz-járat kereke. Ok, de mitől lazul meg egy darab beton a kifutópályán?
Pl. az előző gép egyik kerekétől, súlyától ami kifordította a helyéről.
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 802
2 554
113
Baszki! Este 10kor szálltunk le a Lisztre! Alapból 30 perc késés, mondom sebaj! Landolás után satufék, megállunk, semmi taxizás. 5 perc után bemondja a pilóta, hogy a nagy forgalom miatt várni kell mert nincs hely! 30 perc után begurulunk, semmi. Öt perc után bemondja a pilóta, hogy nincs busz, várni kell! 20 perc után, nyitják az első ajtót, a hátcsóhoz nincs lépcső! Persze hogy a 28. sorban ülünk! 10 perc mire leszállunk, 5 percet vár még a busz, mert fogalmuk sincs, hogy hova álljanak be. Elindulunk, szerintem 2x körbebuszoztunk a repteret, kanyargunk mint állat, persze a gyerek behányt! :eek: Végre megállunk, tömeg megindul, de csak az ajtóig jut, mert nincs útlevélkezelő!:mad: Várunk! Megjön a nő, értem én, hogy este fél 12 van, de ilyen búvalbaszott, megkeseredett nőt még nem láttam! Hát nem ezért van itt?? Ezért fizetik? Na mindegy, nesze neked ország imázs! Szóval üdv a 21. századi Ajrópában!! :eek:

Bocs, kicsit bepöccentem! :D:hadonaszos::D:hadonaszos::hadonaszos:
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 802
2 554
113
Igaz, jobb mint Pozsonyban landolni! :D:D
Összeségében megúsztuk kissebb kellemetlenségekkel.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 582
18 552
113
Baszki! Este 10kor szálltunk le a Lisztre! Alapból 30 perc késés, mondom sebaj! Landolás után satufék, megállunk, semmi taxizás. 5 perc után bemondja a pilóta, hogy a nagy forgalom miatt várni kell mert nincs hely! 30 perc után begurulunk, semmi. Öt perc után bemondja a pilóta, hogy nincs busz, várni kell! 20 perc után, nyitják az első ajtót, a hátcsóhoz nincs lépcső! Persze hogy a 28. sorban ülünk! 10 perc mire leszállunk, 5 percet vár még a busz, mert fogalmuk sincs, hogy hova álljanak be. Elindulunk, szerintem 2x körbebuszoztunk a repteret, kanyargunk mint állat, persze a gyerek behányt! :eek: Végre megállunk, tömeg megindul, de csak az ajtóig jut, mert nincs útlevélkezelő!:mad: Várunk! Megjön a nő, értem én, hogy este fél 12 van, de ilyen búvalbaszott, megkeseredett nőt még nem láttam! Hát nem ezért van itt?? Ezért fizetik? Na mindegy, nesze neked ország imázs! Szóval üdv a 21. századi Ajrópában!! :eek:

Bocs, kicsit bepöccentem! :D:hadonaszos::D:hadonaszos::hadonaszos:
Lehet, hogy ez kavart be nálatok is.

https://index.hu/belfold/2019/06/20/nagy_kavarodast_okozott_ferihegy_serult_kifutopalyaja/
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75
T

torsen

Guest
Mindeközben Debrecenben...

https://www.dehir.hu/debrecen/vadon...-hamarosan-a-debreceni-repuloteren/2019/06/17

A google maps-en jól látszik a szélesebb (É-i) futópálya. Azon még az oroszok kötelékben szálltak fel gyerekkoromban (a környékbeliek legnagyobb örömére). Jelenleg teljesen felhagyott, a betonhézagokban sokszor 60-80 cm magas fő nő fel. (aztán persze kaszálnak rajta) Ennek a helyére terveznek egy pályát, bár okát nem értem, mert ha megnézzük a debrecen airport honlapon a menetrendet, akkor bizony elég hézagos (átlag napi 5-7 fel-, és leszállás). Haderőfejlesztés? WizzAir átkényszerítés (lsd. budapesti balhé és bünti kilátásba helyezése? Valami más ok?)