Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A B-737-800 MAX katasztrófákról
Szerintem itt alapvető probléma volt hogy az első bebólintásnál már elérték a 630km/ó sebességet, kis magasságban ez talán rohadt nagy erőt gerjeszt a stabilizer-en (az egész repülés alatt állítólag csak 2100m volt a max magasságuk!). Mivel a trimmkereket már az NG-ken kisebbre méretezték, talán ezért nem bírta tekerni a F/O a nagy sebesség miatti nagy légerő ellen. Talán az segíthetett volna, ha lejjebb veszik a hajtómű-teljesítményt (állítólag végig a start-teljesítményen mentek, ezért is gyorsulhattak olyan hirtelen orra nyomott helyzetben). Nekem ezzel együtt teljesen logikus tevékenységnek tűnik, hogy ha váratlanul bólint egy nagyot a gép alattam és elindul lefelé - ráadásul kis magasságon - akkor először a magasságihoz kapok és próbálom belehúzva legalább tartani a magasságot, minden más csak ez után jöhet szerintem.Töprengtem erről a visszakapcsolásról sokat.
Alapvetően, ha nincs ECAM (vagyis ami azon van) kijelzésed, megpróbálhatsz visszakapcsolni egy lekapcsolt rendszert, ha a körülmények lehetővé teszik, nincs rá OM kritérium... csakhogy...
Ha a flight controllal volt valami, azt már kétszer is meggondolom, ráadásul a magasság miatt semmi esetre sem kellett volna esélyt sem adni. Viszont utólag könnyű okosnak lenni.
Másik fura, hogy a PF nem figyelte a sebességet - elvileg neki csak parancsokat kéne adnia és bámulni a PFD/FMAt, az elhárítás a PM (FO) feladata. Szóval nem tudom...
A B-737-800 MAX katasztrófákról
Szerintem itt alapvető probléma volt hogy az első bebólintásnál már elérték a 630km/ó sebességet, kis magasságban ez talán rohadt nagy erőt gerjeszt a stabilizer-en (az egész repülés alatt állítólag csak 2100m volt a max magasságuk!). Mivel a trimmkereket már az NG-ken kisebbre méretezték, talán ezért nem bírta tekerni a F/O a nagy sebesség miatti nagy légerő ellen. Talán az segíthetett volna, ha lejjebb veszik a hajtómű-teljesítményt (állítólag végig a start-teljesítményen mentek, ezért is gyorsulhattak olyan hirtelen orra nyomott helyzetben). Nekem ezzel együtt teljesen logikus tevékenységnek tűnik, hogy ha váratlanul bólint egy nagyot a gép alattam és elindul lefelé - ráadásul kis magasságon - akkor először a magasságihoz kapok és próbálom belehúzva legalább tartani a magasságot, minden más csak ez után jöhet szerintem.
Nem nagyon. I. Kivéve, ha szemétkedni akar egy nagyon kis beosztott és szándékosan elszarja a tartálykocsinál, de pl. Ferihegyre vasúton és távvezetéken érkezik a keró. A távvezetéki rendszer minőségét folyamatosan nézik és zárt rendszer a tartályokig.Pilótáktól, műszakiaktól szeretnék kérdezni. Remélem, nem nagy hülyeségBarátokkal beszélgetünk, előfordulhat, hogy repülőgépbe "olcsósított", hígított kerozint tankolnak, hogy spóroljanak? Előre is köszi a választ
![]()
Erre gondoltam én is. Barátom olyanra gondolt, hogy pl A2 kell a gépbe, DE higítják A1-el, hogy olcsóbb legyen.Mi az hogy "olcsósított", hígított kerozin" Mivel hígítod?
Amúgy mindegy, mert ha egy repülőbe nem a hajtóművéhez gyárilag előírt üzemanyagot használod akkor nagyon kiszúrsz magaddal.
Enyhébb eset hogy egy drága idő előtti motor generál (vagy csere) lesz a dologból (esetleg teljes üza. rendszer cserével megspékelve).
Rosszabb esetben repülés közben nem adja le a motor a szükséges teljesítményt, vagy szimplán megáll, és akkor bajban vagy.
Pilótáktól, műszakiaktól szeretnék kérdezni. Remélem, nem nagy hülyeségBarátokkal beszélgetünk, előfordulhat, hogy repülőgépbe "olcsósított", hígított kerozint tankolnak, hogy spóroljanak? Előre is köszi a választ
![]()
Airbusosként az NG/Max nekem nem ismert, de a trim ott is motoros gondolom, nincs feedback. Szóval azt tekerni lehet, max Q-feel lehet, ha arra rá van kötve.
Az automatika a sebesség alapján számolja a differenciált kitérítést, szóval annak aránya nem lehetett más, a hidraulika pedig hibátlan volt, szóval nem manuálisan kellett húznia, plusz erő nem keltett, amit ne győzött volna le a pilóta izomereje.
Egyetértek, ráhúzol, ha leadja az orrát, egyértelmű, hiszen az egyben sebességet is elkoptatja, de a bajom azzal van, hogy ilyen magasságon megfordult a fejükben egy flight control/ critical surface hiba esetén játszani a hibás rendszerrel.
Volt egy videó egy 737 pilótától, ahol szimulátorban kipróbálták a szituációt. Ő azt mondta, hogy a 737-esen a trimmkerék még mindig mechanikusan, sodronnyal kapcsolódik a mozgató csavarorsóhoz a vízszintes vezérsíknál (arra az esetre ha a motoros mozgatás hibás lenne) és valószínűleg emberileg lehetetlen volt eltekerni abban a szituációban.
Itt van, közben megtaláltam Redditen.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..