Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 440
15 612
113
Ezt a 100mrd-ot nem tudom, hogy honnan veszed, mert én pár napja néhány milliárdot olvastam. Biztos lesz bizalomvesztés és néhány elmaradt rendelés is, de az átrendeződés csak minimális lehet, mert az Airbus - ha megfeszül - sem tud jóval több gépet gyártani. És nagyobb MAX lemondás sem lesz, mert a flottacsere annyiba fájna a társaságoknak, amennyi kárpótlást nem fizet a Boeing. - És akkor még nem írtam az időveszteségről...

Kikeresem melyik fórumon számolgatta valaki a rendelésállományból kalkulálgatott - meg olyan dolgokat árúsított be, mint a piacveszteség miatti műszaki support kiesési veszteségek, részvényesés miatt loss, etc...
Ez a worst case scenario, ha a gép kihullik a piacról, a hosszú távú teljes veszteség ekörül jött ki neki (mindennel együtt összevetve azzal, ha a gép ment volna rendesen).
 
T

Törölt tag 1711

Guest
WTF

1565226934247.png

1565090984587.jpg
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
511
1 412
93
Nem tudom mennyire vagy jártas a közforgalmi repülésben, de megpróbálom elmagyarázni, hogy itt mi történt, ill. mi történhetett:
Bármennyire is hihetetlen (egy laikusnak), de az utasszállító gép nagy része hibával/hibákkal repül a mindennapokban. Nem minden esetben van lehetőség az azonnal javításra: vagy nem tudják kivenni a menetrendből a gépet, vagy szakember nincs az adott helyen, esetleg alkatrész se.
Azonban ezek az elengedett hibák alaposan dokumentálva és szabályozva vannak. Először is a gyártó készít egy MMEL-t (Master Minimum Equipment List), amit a típusengedély kiadásakor jóváhagy a kibocsátó hatóság (EASA, FAA). Aztán az üzemeltető légitársaság is készít ez alapján egy MEL-t (Minimum Equipment List) az MMEL alapján, ami csak szigorúbb lehet, mint az MMEL. Ezt a lajstromozó hatóság hagyja jóvá (pl. a Wizz esetén a magyar). Ez a MEL tartalmazza, hogy egyes hibákkal milyen feltételekkel, korlátozásokkal és meddig lehet repülni, ha egyáltalán.
Alapvetően egy hibás szék nem befolyásolja a repülés biztonságát, amíg nem ül rajta senki és senkit nem is akadályoz egy esetleges vészkiürítésnél. Pl. ha egy folyosó melletti szék háttámláját nem lehet "függőleges" helyzetben rögzíteni, akkor nem csak arra a székre, de a mögötte lévő sorban a három szék egyikére sem ülhet senki, azaz minusz 4 hely. Azonban, ha leszedik a háttámlát, akkor csak a háttámla nélküli szék lesz INOP, a másik 3 nem, hiszen abban sorban nem fog senkit gátolni a menekülésben.
Felmerülhet a kérdés:

Miért nem csinálták meg? -Az Easyjetnek van x-száz repülője. Biztos vagyok benne, hogy legalább tucatnyi féle ülések vannak a gépeken, azaz nem mindenhol van mindenféle alkatrész, vagy tartalék ülés raktáron.

Hogy ültethettek oda bárkit is? -Valóban oda szólhatott a jegye a hölgynek, mert valószínű, hogy még nem ment át a rendszeren, hogy az a szék nem használható. Pl. épp a beszállítás előtt vették le a háttámlát. Plusz a helyet akár hónapokkal korábban is lefoglalhatta az utas.

Akkor mégis miért ült oda? Nem utazott ott, legalábbis nem utazhatott ott. Viszont a személyzet, hogy időt spóroljon a beszállításkor, megkérhette, hogy amíg mindenki más elfoglalja a helyét, üljön le oda (ne legyen útban a többieknek). Hogy a beszállítás után, mikor már látszik, hol van szabad hely, akkor átültethessék egy szabad ülésre.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 440
15 612
113
Nem tudom mennyire vagy jártas a közforgalmi repülésben, de megpróbálom elmagyarázni, hogy itt mi történt, ill. mi történhetett:
Bármennyire is hihetetlen (egy laikusnak), de az utasszállító gép nagy része hibával/hibákkal repül a mindennapokban. Nem minden esetben van lehetőség az azonnal javításra: vagy nem tudják kivenni a menetrendből a gépet, vagy szakember nincs az adott helyen, esetleg alkatrész se.
Azonban ezek az elengedett hibák alaposan dokumentálva és szabályozva vannak. Először is a gyártó készít egy MMEL-t (Master Minimum Equipment List), amit a típusengedély kiadásakor jóváhagy a kibocsátó hatóság (EASA, FAA). Aztán az üzemeltető légitársaság is készít ez alapján egy MEL-t (Minimum Equipment List) az MMEL alapján, ami csak szigorúbb lehet, mint az MMEL. Ezt a lajstromozó hatóság hagyja jóvá (pl. a Wizz esetén a magyar). Ez a MEL tartalmazza, hogy egyes hibákkal milyen feltételekkel, korlátozásokkal és meddig lehet repülni, ha egyáltalán.
Alapvetően egy hibás szék nem befolyásolja a repülés biztonságát, amíg nem ül rajta senki és senkit nem is akadályoz egy esetleges vészkiürítésnél. Pl. ha egy folyosó melletti szék háttámláját nem lehet "függőleges" helyzetben rögzíteni, akkor nem csak arra a székre, de a mögötte lévő sorban a három szék egyikére sem ülhet senki, azaz minusz 4 hely. Azonban, ha leszedik a háttámlát, akkor csak a háttámla nélküli szék lesz INOP, a másik 3 nem, hiszen abban sorban nem fog senkit gátolni a menekülésben.
Felmerülhet a kérdés:

Miért nem csinálták meg? -Az Easyjetnek van x-száz repülője. Biztos vagyok benne, hogy legalább tucatnyi féle ülések vannak a gépeken, azaz nem mindenhol van mindenféle alkatrész, vagy tartalék ülés raktáron.

Hogy ültethettek oda bárkit is? -Valóban oda szólhatott a jegye a hölgynek, mert valószínű, hogy még nem ment át a rendszeren, hogy az a szék nem használható. Pl. épp a beszállítás előtt vették le a háttámlát. Plusz a helyet akár hónapokkal korábban is lefoglalhatta az utas.

Akkor mégis miért ült oda? Nem utazott ott, legalábbis nem utazhatott ott. Viszont a személyzet, hogy időt spóroljon a beszállításkor, megkérhette, hogy amíg mindenki más elfoglalja a helyét, üljön le oda (ne legyen útban a többieknek). Hogy a beszállítás után, mikor már látszik, hol van szabad hely, akkor átültethessék egy szabad ülésre.

Szépen összefoglalva.
Tökmindegy, hogy jutottak el ide, attól a pillanattól, hogy signs on (belts/no smoking), nem ülhet senki nem arra kijelölt helyen, megfelelő rögzítés nélkül (ide tartozik infant is az édesanyja ölében). Ezt a légiutaskísérők kötelesek ellenőrizni és ha valaki esetében ez nem valósulna meg, értesítik a Commandert. Addig nincs felszállás.

Megjegyzem én is utaztam régen ilyen géppel többször is - senkit nem érdekelt. Csak ma állati nagy divat minden apróságból hírt csinálni és felfújni, mert a kattszám számít... holott a repülés soha nem volt szervezettebb és biztonságosabb (pont, hogy kezdenek átesni a túloldalra a túlszabályozással, de az egy másik mese...).
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 507
84 716
113
Ma reggel Zsukovszkijnál, egy kukoricás mezőn kényszerleszállást hajtott végre az Uráli légitársaság A-321 gépe. A balesetben 21 ember sérült meg.A hírek szerint madár került a hajtómübe, ami kigyulladt.

Első felvételek
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 478
23 883
113
Nem tudom mennyire vagy jártas a közforgalmi repülésben, de megpróbálom elmagyarázni, hogy itt mi történt, ill. mi történhetett:
Bármennyire is hihetetlen (egy laikusnak), de az utasszállító gép nagy része hibával/hibákkal repül a mindennapokban. Nem minden esetben van lehetőség az azonnal javításra: vagy nem tudják kivenni a menetrendből a gépet, vagy szakember nincs az adott helyen, esetleg alkatrész se.
Azonban ezek az elengedett hibák alaposan dokumentálva és szabályozva vannak. Először is a gyártó készít egy MMEL-t (Master Minimum Equipment List), amit a típusengedély kiadásakor jóváhagy a kibocsátó hatóság (EASA, FAA). Aztán az üzemeltető légitársaság is készít ez alapján egy MEL-t (Minimum Equipment List) az MMEL alapján, ami csak szigorúbb lehet, mint az MMEL. Ezt a lajstromozó hatóság hagyja jóvá (pl. a Wizz esetén a magyar). Ez a MEL tartalmazza, hogy egyes hibákkal milyen feltételekkel, korlátozásokkal és meddig lehet repülni, ha egyáltalán.
Alapvetően egy hibás szék nem befolyásolja a repülés biztonságát, amíg nem ül rajta senki és senkit nem is akadályoz egy esetleges vészkiürítésnél. Pl. ha egy folyosó melletti szék háttámláját nem lehet "függőleges" helyzetben rögzíteni, akkor nem csak arra a székre, de a mögötte lévő sorban a három szék egyikére sem ülhet senki, azaz minusz 4 hely. Azonban, ha leszedik a háttámlát, akkor csak a háttámla nélküli szék lesz INOP, a másik 3 nem, hiszen abban sorban nem fog senkit gátolni a menekülésben.
Felmerülhet a kérdés:

Miért nem csinálták meg? -Az Easyjetnek van x-száz repülője. Biztos vagyok benne, hogy legalább tucatnyi féle ülések vannak a gépeken, azaz nem mindenhol van mindenféle alkatrész, vagy tartalék ülés raktáron.

Hogy ültethettek oda bárkit is? -Valóban oda szólhatott a jegye a hölgynek, mert valószínű, hogy még nem ment át a rendszeren, hogy az a szék nem használható. Pl. épp a beszállítás előtt vették le a háttámlát. Plusz a helyet akár hónapokkal korábban is lefoglalhatta az utas.

Akkor mégis miért ült oda? Nem utazott ott, legalábbis nem utazhatott ott. Viszont a személyzet, hogy időt spóroljon a beszállításkor, megkérhette, hogy amíg mindenki más elfoglalja a helyét, üljön le oda (ne legyen útban a többieknek). Hogy a beszállítás után, mikor már látszik, hol van szabad hely, akkor átültethessék egy szabad ülésre.

Utánna olvasva a hírnek pont így történt, a hölgy csak a fotó kedvéért ült oda, természetesen más helyre ültették. A gép előző nap is így repült, akkor nem volt szabad hely de az utasokat kártalanították!

Itt egy korrekt cikk róla:
https://utazomajom.hu/hattamla-nelkuli-ulesek-easyjet/

A többi szenzációhajhász cikket nem idézném