Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 188
81 053
113
Az Airbus új légi teherszállítási szolgáltatást indított az A300-600-ason alapuló öt gépes BelugaST flottájával, hogy megoldást kínáljon a fuvarozási társaságoknak és más potenciális ügyfeleknek a túlméretezett áruszállítási igényeikre...

beluga-transport-test-loading.jpg


Az A300-600-on alapuló öt gépes BelugaST flottát, amely eddig az Airbus nagyméretű repülőgéprészek telephelyek közötti szállításának gerincét képezte, hat új generációs BelugaXL váltja fel.
 

hete

Well-Known Member
2021. január 7.
765
1 925
93
Bár cargo, de pl. a FedEx ilyen rendszerrel felszerelt 757-esekkel jár Ferihegyre, elvileg megérte nekik a gépek upgrade-je.
És az MD-11-eseiken is van


15686_1343115680.jpg
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Bár cargo, de pl. a FedEx ilyen rendszerrel felszerelt 757-esekkel jár Ferihegyre, elvileg megérte nekik a gépek upgrade-je.

És tényleg bakker...
:eek:

Ezért is tart előrébb a nyugat...
... bármi amit a katonáknak vagyonokért kifejlesztenek, azt pár évtizeden belül már a postások is használják.
Keleten meg minden katonai fejlesztés szigorú államtitok 40~50 évre (amíg totál el nem avul).
:(

638312.jpg

1249527.jpg
 

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
365
1 711
93
... bármi amit a katonáknak vagyonokért kifejlesztenek, azt pár évtizeden belül már a postások is használják.
Ez egy érdekes kérdés, elvileg 1 NM/h-nál kisebb driftű INS rendszereket pl nem szabad polgári repülőgépeken használni, mert fegyvernek minősülnek.
Régebbi ADS-B verziójú repülőgépeket emiatt helyezett a Flightradar24 gyakran a gyorsforgalmi útra a futópálya helyett, mert ezeknél még az INS által számított pozíció került broadcastolásra, ami hajlamos volt rendesen elmászni, különösen hosszabb időtartamú repülések alkalmával.
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Ez egy érdekes kérdés, elvileg 1 NM/h-nál kisebb driftű INS rendszereket pl nem szabad polgári repülőgépeken használni, mert fegyvernek minősülnek.
Régebbi ADS-B verziójú repülőgépeket emiatt helyezett a Flightradar24 gyakran a gyorsforgalmi útra a futópálya helyett, mert ezeknél még az INS által számított pozíció került broadcastolásra, ami hajlamos volt rendesen elmászni, különösen hosszabb időtartamú repülések alkalmával.

Ugyanígy volt a GPS-el is. Eleinte csak párszáz méteres pontosságot engedtek a civileknek, majd pár év múlva már engedték az 5m-t is.
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 105
9 420
113

Ahogy ott is van a hír végén: a légitársaságot 1932-ben alapították Tata Airlines néven, majd 1953-ban került állami tulajdonba. (Ezt megelőzően India függetlenedése után az indiai kormány 49%-os részesedést vásárolt a vállalatban még 1948 folyamán.)

Nem kerestem utána, így csak óvatosan reszkírozom meg, hogy ilyesmire nem nagyon van példa. Mármint hogy egy ekkora méretű cég ennyi idő után visszakerüljön az alapító tulajdonoshoz.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113

Nem csoda, ugyanis személyforgalom visszaesett, ám az áruforgalom nő. Ráadásul ebben a kategóriában a Boeing cargogépeinek jelenleg nincs versenytársuk, mert az A332F gyártása már a vírus előtt leállt, viszont az új A350F még nem készült el...
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby