Én csak vitorláztam, de nekem úgy néz ki mintha olyan meghibásodás lépett volna fel ami miatt balra át akarna esni. Légköri viszonyok is okozhatták akár, de valószínűbb lenne egy hirtelen extrém csűrőlapozás. Tök jó ez a pár grafikon, de az az igazság, hogy nagyon kevés, sokminden mást kellene tudni, addig teljesen vakon valószínűleg hülyeségeket találgatunk. Egy biztos, a Boeingnél nagyon izgulnak! Annyira, hogy ki tudja mennyire lesz publikus a valódi ok, a cég jövője lehet a tét, ha nem megfelelően reagálják le, és tartok tőle ennek érdekében nekik most bármi belefér.
A Lion 610 Preliminary reportja egy hónap múlva jött ki, a final pedig egy évvel később már a második repülő lezuhanása után.
Nem gondolom, hogy az átesés itt szerepet játszott volna, ahhoz túl nagy a sebesség, ráadásul ekkora variónál már az is számít, hogy mi csak a vízszintes komponensét látjuk, de van egy függőleges is hozzá. Ezért lenne jó, ha lenne IAS/Mach értékünk is, nem csak föld feletti sebesség.
Én szerintem itt vagy eleve valami vezérsíkokat/kormányokat érintő hirtelen fellépő komoly hiba lesz (pl. korábbi hibás javítás, mondjuk tailstrike után), vagy esetleg egy rosszul kezelt inflight upset, ami struktúrális túlterheléssel, töréssel folytatódott. Egyáltalán nem lehetetlen széttörni egy repülőt, ha belegyorsul a rettenetesbe... Anno pl. a CAL006-os sem sokon múlt, hogy megússza, abba is valami 4.5g-t húztak bele, és sérült is a farka meg a vezérsík. Ha ott még belemegy plusz fél-1g, (vagy csak simán nehezebb még a gép), simán lehet, hogy ottmaradnak...
Egy utasgép megengedett terhelési többese 2.5g, az alkalmazott biztonsági tényező 1.5x. Bár a tervezésnél, számításnál az egyszerűsítéseket mindig úgy végzik, hogy az a biztonságot növelje, de 4g felett kb. bármikor joga van törni egy kereskedelmi repülőnek. (2.5gx1.5=3.75g)
Egyébként ma olvastam, hogy nem is egy helyen vannak a gép darabjai, ez is azt mutatja, hogy már a levegőben széttört/letört róla valami. Igazából innentől a "miért tört le" megfejtése lesz már a kérdés...