Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 141
73 702
113
A helyi lakosok tiltakozásának, és a kerületi vezetők, politikusok összefogásának, illetve a kormány intézkedéseinek köszönhetően megszűnhet a Budaörsről felszálló kisrepülőgépek állandó zaja az Erdődűlő és a kerület északi része térségében.

Új repülőtéri rend lép ugyanis érvénybe március 30-tól a Budaörsi Repülőtéren. A hétvégén például 9–12 óra közötti időszakra korlátozzák a helyi repülés idejét. Hétköznap a helyi repülések este 8-ig lehetségesek, de legfeljebb napnyugtáig.

Lesznek azonban más változások is. Eddig például csak az úgynevezett tanulókör rövid oldalán szállhattak fel a gépek, a kicsik nem tudtak hamar kellő magasságot elérni, emiatt nőtt a zajterhelés. Az új rend alapján azonban ezentúl az egyenes szakaszon is fel lehet szállni, a hosszú oldalon. Újdonság az is, hogy nyomkövető használata kötelező.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 141
73 702
113
FIC Észak szektor felosztását megelőző munkáról és a legfontosabb tudnivalókról beszélgetünk Molnár Csaba körzeti repüléstájékoztató részlegvezetővel és Kasza Tibor szenior repüléstájékoztatóval...

HungaroControll_VFR_forum_1200x630px_2-1.jpg
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Alkatrészhiány miatt több orosz B737-est leállítanak. Bírósági ítélettel pedig 1 oroszok által "bérelt" Jumbo visszakerült a szingapúri tulajdonosához. Íme:
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka and fishbed

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 070
9 190
113
Április 7-én kettétört a DHL egyik B757-ese a Costa Rica-i San José repülőterén végrehajtott kényszerleszállást követően. A 2 fős személyzet nem sérült meg komolyabban.

A videón 30. másodperctől kezdődik a lényeg:

Nem sokkal a felszállást követően a hidraulikai rendszert érintő meghibásodás miatt fordultak vissza. A landolást követően, gurulóútra forduláskor a gép 180 fokban megpördült, majd lecsúszott a töltésoldalon.

 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Április 9-től Oroszország 52 baráti országgal indítja újra a járatokat. A koronavírus Venezuelába, Hongkongba, Kenyába, Etiópiába és számos más államba való terjedése miatt korábban bevezetett charterjáratokra vonatkozó korlátozásokat szüntetik meg.
 
  • Szomorú
  • Tetszik
Reactions: BJani and formosa1

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Április 9-től Oroszország 52 baráti országgal indítja újra a járatokat. A koronavírus Venezuelába, Hongkongba, Kenyába, Etiópiába és számos más államba való terjedése miatt korábban bevezetett charterjáratokra vonatkozó korlátozásokat szüntetik meg.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 334
13 697
113
Szerintem a végén kicsit alacsonyan jött be a küszöb fölé (végül is a pálya rohadt hossz, az utolsó harmadába száll is kétszer megáll).
Amúgy a Cessna tényleg ilyen kezes jószág, a siklószáma típustól függően 1:8, 1:12, szóval gond nélkül le lehet vele szállni, egy elképesztően emberbarát repcsi :D
 
M

molnibalage

Guest
Szerintem a végén kicsit alacsonyan jött be a küszöb fölé (végül is a pálya rohadt hossz, az utolsó harmadába száll is kétszer megáll).
Amúgy a Cessna tényleg ilyen kezes jószág, a siklószáma típustól függően 1:8, 1:12, szóval gond nélkül le lehet vele szállni, egy elképesztően emberbarát repcsi :D
Eltört a főtengely vagy mi történhetett?
Vagy az áttétel a motor és a légcsavartengely között szállt szét és vitte magával az egészet?
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 334
13 697
113
Eltört a főtengely vagy mi történhetett?
Vagy az áttétel a motor és a légcsavartengely között szállt szét és vitte magával az egészet?
A főtengely az főleg felszálláskor törik el (akkor van a legnagyobb terhelés), itt pedig már útvonalon van, ott olyan 1800-2100 rpm körül tartjuk, az áttétel pedig ha szétszáll nem áll le a motor - szóval odabenn adta meg magát valami.
Mivel füstöt emleget (és nem elektromos füstöt, annak más a szaga), valszeg megrepedt a karter, esetleg ledobott egy hengert.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán