Rövid távolságú regionális repülésen túl soha nem lesznek alkalmasak ezek semmire.
Ha elérné a kerozin tömegarányos energiasűrűségét felét az akksi (fizika miatt ez lehetetlen), akkor is az lenne a bibi, hogy nem lesz könnyebb a repcsi repülés közben és akkor is korlátozott lenne a gép sebessége 300-400 km/h feletti sebesség kb. kizárt lenne.
De amúgy meg lehet nézni, hogy egy átlag benzinmotoros Cessna kisgép elrepkedhet 5-6 órát is simán, nagyobb tankkal akár talán 8-at is.
A elektromos változatának a teljes repülési ideje 1-1,5 óra úgy, hogy ugyebár tartalék is kell.
Csak 0,5 óra tartalék 1-1,5 órából egészen más, mint 5-8 órából.
Ez az elektromos mánia teljesen agyatlan. Az akkuk tömege egészen eszement és az üzemanyaggal szemben nem csökken a gép tömege, tehát nem javul a fogyasztása sem, mert a gép sem lesz könnyebb. Ez amúgy amiatt is vicces, hogy a felszálló és leszállósúly is azonos. Ami más gépnél nem igaz. A max. felszállósúly a leszálló felett van.
Amúgy jól mutatja, hogy mennyire hiábavaló az egész az kisgépes kategória alja. Pipistrel Virus sw 121, a gép üres tömege nincs 400 kg, a maximális felszállótömeg 700 kg sincs. A gépbe 2x50l benzin megy, ha jól emlékszem és 100LE táji a motorja. Ezzel el tud repülni valami 1000 km+ távolsága is, de talán 1200-re is, ha csak egy utas van és nem nehéz és nem visz csomagot.
Na, akkor ezt hozzad ki akkubból.
Erőlködni lehet, csak közben fingásból befosás lesz.
Az elektromos gépek legfeljebb oktatásra meg sétarepülése alkalmasak szinte mindenhol.
Egy Debrecen - Bécs távolság áthidalására is már közel alkalmatlanok és időelőnyt se nagyon látnál autópálya tempóhoz mérve a legfeljebb 300 km/h táji utazósebességet.
(Csak a motor chekclist lesz már, mint benzines gépnél...)