Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
512
1 415
93
Délután is volt egy Hercules-páros. (vagy ez a tankolás pont az volt?)
Az adsbexchange-en néztem, ugyanazt a két fotót dobta fel hozzájuk, mint a delelőttiekhez, így arra gondolnék, hogy ugyanaz a két gép lehetett, bár a számukat nem néztem.
Ramstein és Constanta között repültek.
Odafele 1130 körül, visszafele 1530 fele tankoltak. A két Herculesnek ugyanaz volt a hívójele oda is, vissza is.
Tegnap pedig a holland KC-10es repült a Dél-Dunántúlon.
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 106
9 430
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 286
81 258
113
Bell Signs Teaming Agreements with Suppliers in Germany. As part of the collaboration, Bell will compete for the upcoming tender for the renewal of the helicopter fleet for the Bundespolizei and will offer the Bell 525.

image-169Gallery-48848e40-1777505.jpg


Miben reménykednek???
 
T

Törölt tag 1586

Guest

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ok, de a rendőrségnek mire kell egy ekkora heli...?
:rolleyes:
Arról nem beszélve, hogy a Bundespolizei teljes flottája full Airbus! :D
Most kezdték el leváltani a AS332-eseket H215-re. 4 már elvileg meg is érkezett.
Ez a Bell meg ebben a kategóriában versenyez. Mert abban azért biztosak lehetünk, hogy a Bell 525-öt nem a H135-ök leváltására tervezték.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113

Törölték a modernizált Il-96-os projektjét​

Csak a két, már félig elkészült Iljusin Il-96-400M-et építi meg az Orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorcium (UAC), nem kerül sorozatgyártásba az új, több milliárd rubelből fejlesztett típusváltozat.


4 hajtóművel ez vírus nélkül is eladhatatlan lett volna...
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 461
15 925
113

Törölték a modernizált Il-96-os projektjét​

Csak a két, már félig elkészült Iljusin Il-96-400M-et építi meg az Orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorcium (UAC), nem kerül sorozatgyártásba az új, több milliárd rubelből fejlesztett típusváltozat.


4 hajtóművel ez vírus nélkül is eladhatatlan lett volna...

Kettővel sem.
Az orosz ipar, az orosz piac egyszerűen nem alkalmas arra, hogy a globális világpiacon értékesített gépet kiszolgáljon. A JIT náluk ismeretlen, az egész mentalitásuk távol áll attól, ami a civil piacon való sikerességhez kell (ami mondjuk lényegében a "szopunk-nyalunk-gombot varrunk" a pénzért, a legaljasabb módon).

A CR929 már jobb esélyekkel indul, mert a kínaiak megtanulták ezt a gátlástalan kiszolgáló mentalitást, vagyis az eladhatóbb lenne - de nem lesz, mert most a Boeing és az Airbus (meg az összes hajtóműgyártó) nem lesz hajlandó segíteni Kínának, mivel a saját túlélésükre kell gondolniuk.

A project halálra volt ítélve a kéthajtóművesek előretörése óta, az oroszok a civil piacon (ár/érték arány, gazdaságosság, termékkövetés, stb...) egyszerűen nem jók, mert az egész országtól távol áll a mentalitás a sikerességhez. A katonai vonal persze teljesen más tészta, az jobban fekszik nekik.