Kicsit furcsa nekem, hogy a tandem szárnyas szállító megoldások
...
...nem terjednek el, hiszen egy eredetileg alsószárnyas szállító-gép hasznos terhelése 50-100(+)%-kal növelhető lenne az eredeti legnagyobb hasznos terhelésű változathoz képest egy törzsbetoldással --az eredeti szárny és az orr-rész közé az eredetileg alsószárny-bekötéses szárny (részleges áttervezés utáni)felhasználásával és törzs/futómű megerősítéssel.
Ezzel a megoldással ráadásul több óceán átrepülésre alkalmatlan típus megütné ezt a szintet, hiszen ha az eredeti 2 hajtóművesként még nem felelt meg, az új 4 hajtóművel ezt --megfelelő, új gép tervezésnél jóval kevesebb és olcsóbb, és gyorsabb áttervezéssel-- teljesítené, beleértve azt is, hogy a megnövelt méretbe az átrepüléshez szükséges többlet- és tartalék-üzemanyag is bőven beleférne.
1, Nekem ez is a sok szempontból korlátot jelentő szakmai merevségnek tűnik.
2, ...és a jelenlegi piaci szereplők korlátozó, saját-piaci jelenlétüket védő és a fejlődést akadályozó viselkedésnek.
A nyugati fogyasztói társadalom és gazdasági/társadalmi rendszer egyre több területen közelíti a benne lévő fejlődési lehetőség határait!
Ilyen korlátokat szoktak átrendeződések feloldani: összeomlás társadalmi(forradalmak pl) és/vagy gazdasági okok(háborúk, V-h-k, ...), és/vagy környezeti katasztrófák miatt!
Igen, ez pedig a következő szint: Dupla-/tripla törzsű tandem-szárnyas elrendezés(nagyítható képek),
(Airbus
(...ez utóbbi ötlet bővebben ITT. )
...ami új konstrukció egy korábbi egytörzsű típusból kifejlesztve a tervezési és gyártási folyamatot tekintve --szerintem--nagyságrendileg kisebb fejlesztési/gyártási költséget igényelne, rövidebb időt venne igénybe --és egyben kisebb kockázatot is jelentene-- egy teljesen új típushoz képest!
...és szerintem ennek fejlesztési útnak a jelenlegi nagy piaci szereplők konkurencia és fejlődés gátló viselkedése a fő akadálya!
Modellnek viszont sok szép, újszerű gépet lehet építeni, ha valakit érdekel(...a nagyok ezen a területen le vannak ...), vagyis:
Háromszárnyú utasszállító, mínusz hetven százalék fogyasztással...