Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

hete

Well-Known Member
2021. január 7.
688
1 702
93

A Cessna C501 típusű kisrepülőgépen összesen heten tartózkodtak, hatósági közlések szerint senki nem élte túl a szerencsétlenséget, életét vesztette a színész felesége, Gwen Lara is. A kisrepülőgép a floridai Palm Beach felé tartott és a Tennessee állambeli Percy Priest-tóba csapódott.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 517
113
csm_TheAPCGmbH-Trinitair_Wingtip-02_e6a2407193.jpg


Trinitair wing-tip


A330 to perform flight tests with radical three-blade wing-tip concept...

Portuguese wet-lease operator Hi Fly is to use an Airbus A330 as a testbed for a wing-tip modification which is intended to reduce fuel burn on the type.

The radical wing-tip design – branded ‘Trinitair’ – features three blades, set at different angles, and has been developed by German-based firm The Aircraft Performance Company.

Hi Fly says one of its A330s will participate in the maiden flight of the technology, which is intended as a “plug-and-fly” retrofit that can be fitted in less than a day.

“[We] will be the first airline in the world to go on a flight with this new technology, supporting the transformation to a greener environment,” the airline states.

The Trinitair wing-tip is able to reduce fuel consumption by 1-2%, claims developer The APC which was founded by two aviation engineers in 2016.

It says the idea for the design was “born from a sketch on a napkin” but addresses an “optimal circulation distribution” at the outer wing by “influencing or expanding” the vortex it generates.

Operating a twinjet freighter from Frankfurt to Hong Kong, with a payload of 90t, would save at least 1.2t in fuel, says The APC managing director Harald Zirngibl.

“The new winglet not only reduces fuel consumption, but also optimises the overall performance,” he says.

“Increasing the efficiency of valuable in-service aircraft will immediately benefit our environment.”

The airline has previously provided The APC with the use of an A330-200 (CS-TQP) for flight research and wing-tip analysis.

Hi Fly president Paulo Mirpuri – who also heads the non-profit conservation and research organisation Mirpuri Foundation – says the air transport industry is “increasingly more concerned” about sustainability.

“Investing in environmentally-friendly technology is the right way to a better world,” he adds. The Mirpuri Foundation is co-operating with Hi Fly on the project to test the Trinitair wing-tip on the A330.

“This initiative reflects the company’s intent to fly modern, efficient and environmental-friendly aircraft,” says Hi Fly, which also operates A340s and A320s, and is aiming to become carbon neutral by the end of next year.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 517
113


Itt jobb helyen lesz.

Idetesz,.mert ez is Embraer fejlesztés ill cég:

 
  • Tetszik
Reactions: kamm
T

Törölt tag 1945

Guest
A 100% carbon free utazás?
Ó, csak a szokásos bullshit.

Elvileg valami SAF (Sustainable Aviation Fuel - fenntartható repülési üzemanyagot) használ majd. (álá BioDízel???)
United-Airlines-Orders-Up-To-50-Boom-Supersonic-Aircraft-mp4-snapshot-00-46-2021-06-09-13-29-03.jpg

Hangrobbanás miatt továbbra is csak az óceánok felett repülhet szuperszonikus sebességgel...

United-Airlines-Orders-Up-To-50-Boom-Supersonic-Aircraft-mp4-snapshot-01-48-2021-06-09-13-30-26.jpg


... ami Mach 1.7-et jelent, viszont azt utánégető használata nélkül tervezik elérni, any comment @Allesmor Obranna?
(fejlődött már ennyit a hajtómű technológia a 60-as évek óta?)

Ez a mosásban összement Concorde max 88 utast vinne magával, 60'000 láb magasságban.

United-Airlines-Orders-Up-To-50-Boom-Supersonic-Aircraft-mp4-snapshot-02-05-2021-06-09-13-31-24.jpg


United-Airlines-Orders-Up-To-50-Boom-Supersonic-Aircraft-mp4-snapshot-02-39-2021-06-09-13-32-00.jpg


És tán a legfontosabb slide, hogy mindezt majd 2029-ben leghamarabb. :rolleyes:

A United 15 példányt rendelt, és még azon felül 35-re rendelkezik opcióval.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 395
3 632
113
ami Mach 1.7-et jelent, viszont azt utánégető használata nélkül tervezik elérni, any comment

Bár nem engem kérdeztél, de ugye a Concorde sem repült utazón utánégetéssel, csak felszálláskor meg a hangsebesség átlépésekor.
Szerintem ha megvan a megfelelően nagy tolóerő utánégetés nélkül, ill. megfelelően kicsi a szuperszonikus légellenállás, akkor nincs itt semmi probléma.
De Allesmor majd biztosan sokkal szebben kifejti. ;)
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 291
10 353
113
Biztos? Ha jól emlékszem nagyon leszabályozható utánégetője volt az utazósebességhez.
Még a Tu-144D is Mach 1.9-et tudott utánégető nélkül - ahogy azt már régebben többször is megénekeltük - mert az nem volt neki...
Azóta fejlődött annyit a technológia, hogyha ez az elvárás, akkor már "gyerekjáték" annak megfelelni.

Lap alja:
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
M

molnibalage

Guest
Elvileg valami SAF (Sustainable Aviation Fuel - fenntartható repülési üzemanyagot) használ majd. (álá BioDízel???)
United-Airlines-Orders-Up-To-50-Boom-Supersonic-Aircraft-mp4-snapshot-00-46-2021-06-09-13-29-03.jpg

Hangrobbanás miatt továbbra is csak az óceánok felett repülhet szuperszonikus sebességgel...

United-Airlines-Orders-Up-To-50-Boom-Supersonic-Aircraft-mp4-snapshot-01-48-2021-06-09-13-30-26.jpg


... ami Mach 1.7-et jelent, viszont azt utánégető használata nélkül tervezik elérni, any comment @Allesmor Obranna?
(fejlődött már ennyit a hajtómű technológia a 60-as évek óta?)

Ez a mosásban összement Concorde max 88 utast vinne magával, 60'000 láb magasságban.

United-Airlines-Orders-Up-To-50-Boom-Supersonic-Aircraft-mp4-snapshot-02-05-2021-06-09-13-31-24.jpg


United-Airlines-Orders-Up-To-50-Boom-Supersonic-Aircraft-mp4-snapshot-02-39-2021-06-09-13-32-00.jpg


És tán a legfontosabb slide, hogy mindezt majd 2029-ben leghamarabb. :rolleyes:

A United 15 példányt rendelt, és még azon felül 35-re rendelkezik opcióval.

Szerintem hülyeség az egész.
Ez sehogy nem egyeztethető össze a környezetvédelemmel. Vagy ismerjék el, hogy bullshit az egész és csá.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 692
13 357
113
Szerintem meg akinek igazán fontos gyorsan "átugrani" más kontinensre --milliárdosok--, az meg tudja fizetni, hogy rakéta-technikával "ugráljon" 3-5-8 M-el.

Bő tíz éve voltak is ilyen próbálkozások egyfokozatú rakétával, de akkor nem volt ennyi milliárdos/fizetőképes kereslet.
Ennek a rétegnek mindegy, hogy 1.000$ a jegy vagy 5.000$, de nem mindegy, hogy 3 óra, vagy 30 perc.
...még ha most ez kicsit nagy ugrásnak tűnik is az 1,7M utazóról az akár 10 M-re.
Mindezt mondom a társadalmi polarizáció fokozódásának felgyorsulásakor, amikor az 1,7M-et most kb. megfizetni képes társadalmi réteg töredéke milliárdos lesz, a többi pedig fapados ügyfél.

Szerintem az lesz a Pl. a Brezos-féle --és néhány más hasonló, Branson, ...-- Űr-ugrabugrálós dologból is, "csak úgy", melléktermékként.


U.I: Kicsit összefüggéseiben LMezve a dolgot, nem beleragadva --az egyébként engem is érdeklő-- műszaki részletekbe.
 
  • Vicces
Reactions: formosa1
M

molnibalage

Guest
A clikcbait cím zavaró, mert a cím alapján mintha a nagy airlinerekről beszélne, de nem arról beszél.

 
M

molnibalage

Guest
A clikcbait cím zavaró, mert a cím alapján mintha a nagy airlinerekről beszélne, de nem arról beszél.


12:55
Hogy 0 költség, szinte igyen van az áram?
MIVAAAAAAAAAAAAAAAN?

Na jó, ez a videó is balfasz.
Nem igaz, hogy egyesek elvesztik az eszüket a greenidiotizmusban...

Egy jó turboprop hajtómű hatásfoka legalább 50%
Jet A ára 1.75 USD/USG = 0.46 USD / liter = 0.575 USD/kg
1 kg jet A 43.6 MJ/kg = 12.77 kWh
50% hatásfokkal ebből marad 6.38 kWh hasznos
0.575 USD for 6.38 kWh ---> 1 kWh = 0.09 USD

Na akkor tegyük fel a 90% töltési hatásfokot és 90% motor hatásfokot.
Az USA átlagos áramára 13.19 cent/kWh = 0.1319 USD/kWh
Mivel 0,9*0,9 = 0,81 hatásfok ezért 1 kWh hasznos energiáért 0.1319 USD/kWh/0,81 = 0,162 USD-t kell fizetni.

És erre van képe mondani, hogy nem faktor?

Beszarok.