Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Ez a kérdés valóban nagyon érdekes. Mi történik, ha HDG360 beállítással jutsz az északi sark fölé (akár mágneses, akár földrajzi)? Mit csinál a gép?
Számomra pont az északi sarkon állva a 360-as irány nem értelmezhető...
Fordítsd meg a gondolkodást.

Ha te mindig a géped helyzetét állapítod meg, akkor számodra a kérdés az, hogy milyen irányba kell repülni. Majd újra megállapítod a helyzeted és újra veszel irányt. Egy repülőgép soha nem áll egy pontban, ezért ez nem fordul elő.

Egész egyszerűen nem használod ezt a módot és kész. A gép halad egy irányban a pozíciója kell. Az alapján meg rajzolt egy plotot és tudod, hogy merre mész.

Gondolom én. Én ezt tenném.

De az F-22-nek is volt gondja a dátumválasztó vonallal...
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 106
9 430
113
244192055_4544186035620784_8575372872575968246_n.jpg


Borítékolható volt: érkezett összegző FR24 blogposzt a Quantas tegnap posztolt járatáról.

The flight, operated by Boeing 787-9 VH-ZNH, departed Buenos Aires at 15:44 UTC on 5 October and arrived in Darwin at 09:10 UTC on 6 October spending 17 hours and 26 minutes in the air. The flight reached its maximum southern latitude of -74.992844 at 22:35:51 UTC.

A pár perc híján 17,5 órás út alatt lementek szépen délre a 75. szélességi körig. A Buenos Aires - Darwin közti legrövidebb útvonal bevitte volna őket jobban az Antarktisz felé, de azt nem tudták teljesen követni, mert ezt a B787-9 330 perces ETOPS-engedélye nem tette lehetővé. (Kép az FR24 posztban.) Így az elméleti 14 683 km helyett 15 037 km lett legyűrt táv.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
244192055_4544186035620784_8575372872575968246_n.jpg


Borítékolható volt: érkezett összegző FR24 blogposzt a Quantas tegnap posztolt járatáról.



A pár perc híján 17,5 órás út alatt lementek szépen délre a 75. szélességi körig. A Buenos Aires - Darwin közti legrövidebb útvonal bevitte volna őket jobban az Antarktisz felé, de azt nem tudták teljesen követni, mert ezt a B787-9 330 perces ETOPS-engedélye nem tette lehetővé. (Kép az FR24 posztban.) Így az elméleti 14 683 km helyett 15 037 km lett legyűrt táv.
Nekem az a kérdés hogy hogyan tartják a kerozint fagyás pont fölött egy ilyen úton?
Ilyen hosszú és hideg úton még a mégoly nagy tömegű kerozin is túlzottan lehűlhet. (Jet A-1 fagyás pont -47°C, Jet B -60°C és a viszkozitás csökkenése miatt csak 4-5 °C kal a fagyás pont előttig használható csak az anyag)

A cikk szerint ezek -75°C ban repültek és az Antarktisz környékén nem biztos hogy működik az ilyen esetekben bevett megoldás, vagyis hogy alacsonyabbra süllyednek és keresnek egy melegebb légréteget.
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 106
9 430
113

Ezt most csak azért, mert pár napja azt írtam, hogy 2022-ben újraindul a Perth - London járat. Ami igaz is, csak én ezt a kis cserét nem olvastam még akkor... :) Szóval majd 2022 áprilisa után, addig biztosan Darwin lesz a helyettesítő. Mert a többi tagállammal szemben Nyugat-Ausztrália most még nem nyitja a határait a nemzetközi forgalom előtt.

A helyettesítő közbenső megállóként Darwin és Szingapúr között vacilláltak és végül Melbourne - Darwin - London megoldásra esett a választás. Repülési időre ugyanúgy átlagosan 17 óra 20 percet írnak, mint a Perth - London útvonalra.
 
M

molnibalage

Guest
A címmel ellentétben itt aztán mindenről is van szó. Inkább az alapjait magyarázza a modern sugárhajtóműveknek. De tény, hogy ezeket is el kell most már magyarázni, mert sok az újdonság.
Igen.
Azt kell hogy mondjam sok igen félrement videója után végre van valami.
De itt sem tudta elhagyni a populista hülyeséget, amikor napelem analógiával jött.
Káros. Szerintem.

Az a része viszont pontosan jó, amit írsz. Mert nem lehet elmagyarázni, hogy miért más és mi a lényege (a MIÉRT...!!!!) ennek az egésznek, ha a fizikáját nem magyarázod el. Ennyi kell.

Igen régóta tervezek előfizetni Nebulára lehet, hogy most megteszem, mert érdekel az a 30 perc, amit kivágott, mert műszaki. Ha jól értem megmutatja a körfolyamatot és mást is.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 901
32 549
113